handdator

Visa fullständig version : deff, droppar vikt bra per vecka men inte - mått


HanneJoelsson
2011-12-28, 20:33
Tjena,

Har de senaste månaderna gått ner bra i vikt, kcal underskott på ca 500kcal. Gått ner 2,5-3kg och mat osv sköter jag bra. Nu till frågan, Måtten (tex midjemåttet) har stått relativt still., har testat att höja/sänka kcal lite, även cardiotränat men lyckas inte få det att funka. Förra sommaren var det inga problem, men nu har jag ingen lösning så ber om hjälp, tips på vad man kanske gör fel..

Tacksam för svar :)

begt
2011-12-28, 20:37
2.5-3 kg är inte särskilt mycket om du är av normallängd. Du säger att du ser skillnad men någon större skillnad kan du inte förvänta dig efter 2.5-3 kg. Jämför när du gått ned 5-6 kg istället.

HanneJoelsson
2011-12-28, 20:41
2.5-3 kg är inte särskilt mycket om du är av normallängd. Du säger att du ser skillnad men någon större skillnad kan du inte förvänta dig efter 2.5-3 kg. Jämför när du gått ned 5-6 kg istället.

Förra "deffen" jag försökte mig på förra sommaren slutade bara med runt -3kg och tro mig, jag märkte skillnad

men du anser att det är bara till och kötta på? :)

Sniggel
2011-12-28, 20:57
Tycker det låter oroväckande om du inte tappar runt midjan. Helt klart.

Numse
2011-12-28, 21:12
Hur länge har du deffat? 2,5-3 kilo kan man ju lätt tappa i form av glykogen/vatten på ett par dagar om man har en kost som består av mycket mindre kolhydrater än tidigare.

Om du deffat ett längre tag så låter det som att du ligger på kaloribalans.

HanneJoelsson
2011-12-28, 21:28
Hur länge har du deffat? 2,5-3 kilo kan man ju lätt tappa i form av glykogen/vatten på ett par dagar om man har en kost som består av mycket mindre kolhydrater än tidigare.

Om du deffat ett längre tag så låter det som att du ligger på kaloribalans.

Enligt mina uträkningar jag gjort om och om igen så borde jag inte ligga på balans, utom -500kcal/dag.

Kan det ha att göra med att man kanske äter för lite ibland?
(inte för att jag tror att jag gör det 7ggr om veckan)

Min mage känns dessutom mer uppblåst/svullen än vanligt , kan det va det som spökar när jag mäter? (och vad kan få magen att svullna upp under deff?)

Fishtank
2011-12-28, 21:46
Vad väger du?
Hur lång är du?


Hur länge har du deffat?
Har du omfördelat makrona, isf hur mycket?

HanneJoelsson
2011-12-28, 21:51
85kg nu, 189cm.

Runt 2månader (med ngt undantag ngn dag, tex julafton)

makrona?

mommy
2011-12-28, 21:58
makrona?

Makronutrienterna = kolhydrater/protein/fett.

Numse
2011-12-28, 22:08
Enligt mina uträkningar jag gjort om och om igen så borde jag inte ligga på balans, utom -500kcal/dag.

Kan det ha att göra med att man kanske äter för lite ibland?
(inte för att jag tror att jag gör det 7ggr om veckan)

Min mage känns dessutom mer uppblåst/svullen än vanligt , kan det va det som spökar när jag mäter? (och vad kan få magen att svullna upp under deff?)

Uträkningar är skit och man får bara ett hum om vart man bör ligga. Först räknar man, sen testar man, sen justerar man. Du verkar behöva lägga dig på färre kalorier.

Nej det kan inte ha att göra med att du äter för lite.

Att din mage är uppblåst kan bero på många saker. Kolhydrater eller mjölkprodukter är två vanliga orsaker.

joasimo
2011-12-28, 22:36
Tycker det låter oroväckande om du inte tappar runt midjan. Helt klart.

+1, jag tappade runt 3cm första 3kg.

Fishtank
2011-12-28, 22:39
85kg nu, 189cm.

Runt 2månader (med ngt undantag ngn dag, tex julafton)

makrona?


2 månader på -500 kcal ska du ha gått - 4 kilo på, du har gått ner 2,5 inklusive vätskan du tappar då man börjar äta nyttigare(IE oftast mindre kolhydrater)

Du ligger helt enkelt på ett för litet underskott

HanneJoelsson
2011-12-28, 22:40
"makrona" isf, är bra iallafall, det vet jag.

okej numse, får helt enkelt testa o sänka mer då!

Tack för svaren, uppskattas!!