handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk i ryggen


Tricklev
2004-01-10, 01:24
Tycker alltid att efter varje rygg pass har jag extrem träning värk i ryggen som sitter i iaf i 2 dagar (3 om man har oturen) o det känns som om den ligger i den nedre regionerna och jag undrar nu KAN man få träningsvärk där (borde ju gå som resten av kroppen men still)

Castro
2004-01-10, 02:39
Vad är problemet?

Jense
2004-01-10, 02:44
du får träningsvärk där eftersom du tränar området.

träningsvärken kommer i olia doser, jag får t.ex aldrig träningsvärk i axlar.

men i triceps, bröst får jag en sjuhelvetes träningsvärk.

Alex85
2004-01-10, 02:50
samma här. Har aldrig fått träningsverk i axlar men attans vad värk man kan ha i bröst

Antonius
2004-01-10, 04:05
Får träningsvärk överallt, förutom magen... förutsatt att jag tränar.

Så om du inte tränat den muskelgruppen alls, dv att du kanske tränat lilltån och så får du träningsvärk i "de nedre regionerna" av ryggen så är det lite konstigt jaa. Men om du har tränat ryggen så är det faktiskt ett rätt vanligt fenomen, är iof personligt vart man får träningsvärk som vi märkt tack vare fru Alex och fröken Castros vänliga inlägg ( :love: ), men du är då helt enkelt en av de som få en ordentlig träningsvärk i ryggen, grattis eller vad man nu kan säga.

Själv håller träningsvärken nästan alltid två till tre dagar och jag älskar den. :D

Jense
2004-01-10, 04:26
iofs jag som sa det antonius, men iaf! =)

träningsvärken kan hålla i ännu längre än 2-3 dagar faktisk.

Örjan
2004-01-10, 04:28
Originally posted by Castro
Vad är problemet?

Väl talat!

Har själv på sistone haft rejäl träningsvärk i hela ryggen (bortsett just nedre) och blir lika glad varje gång, särskilt över latsvärken. "YES, det 'funkade' denna gången också!"

Enda jag har varit med om som blev lite väl mycket, var vaderna en gång.

Nu efter den senaste teorin, Umeå-avhandlingen, där man menar att värken är ett tecken på att musklerna växer, är man ännu tacksammare för värken. (Sista ordet är väl inte sagt om den teorin, som vanligt, men det är ju ändå psykologiskt mysigt.)

Tricklev
2004-01-10, 13:34
haha okey, va bara lite typ fundersam eftersom ryggen är det ENDA stället jag nånsin får träningsvärk i :P

aja nvm =D

RobbeliRobban
2004-01-10, 16:05
Jag får oftast bara träningvärk i ben, vader och deltoideus.

Antonius
2004-01-10, 18:40
Originally posted by Jense
iofs jag som sa det antonius, men iaf! =)

träningsvärken kan hålla i ännu längre än 2-3 dagar faktisk.
Ups... skrollade ner på post new reply sidan där man kan se vad folk skrivit sist och kollade lite för snabbt. Sorry... :em:

mr.jeppe
2004-01-10, 22:20
Om du bara får värk långt nere i ryggen borde du nog kanske kolla upp det hos en naprapat/kiropraktiker eller sjukgymnast.

Jag hade det också förut. Fick iof träningsvärk i andra muskler också, men det var här var inte träningsvärk utan en kass ryggrad!

Jag trodde att det var träningsvärk, men tyckte den höll i sig för länge och kändes "skum". En röntgen visade tydligt vilka kotor som var kassa!

Ett besök hos någon ovanstående för att iaf uteslute det värsat tänkbara är bra investerade pengar tycekr jag!

aliquis
2004-01-11, 01:01
jag får väl skriva jag med... ben, rygg, höftböjare och obligues lyckas jag väl få träningsvärk i då o då.