handdator

Visa fullständig version : Du är sjuk och kan inte träna, vad gör du åt det?


Mattisawsm
2011-12-28, 00:27
Jag har dragit på mig en redig förkylning som vägrar att ge sig och jag har tröttnat på att glo film, ligga under en filt och dricka te hela dagarna.

Vad fan ska jag göra? Vad brukar ni göra när ni är sjuka och inte kan träna?

Grotesk
2011-12-28, 00:28
Jag brukar bli frisk.

Mattisawsm
2011-12-28, 00:32
Jag brukar bli frisk.

Tack, det hjälpte

spoon
2011-12-28, 00:33
Vila värme och massa mat. En whiskey kan slinka ned om jag har tråkigt. Sen är det ett ypperligt tillfälle för att kolla igenom nån tv-serie.

hugok
2011-12-28, 00:33
Köp några grippers och kör med. Då känns det som att man kommer någonstans med träningen utan att det går ut över sjukdomen (oftast).

TREX
2011-12-28, 00:35
Vila och gå till biblioteket för att låna hem massa böcker om träning eller köpa/ladda hem böcker om träning ifrån internet.

Finns ju typ 30 gb träningsfilmer på en piratvik nära dig, kolla igenom alla och du lär ha lärt dig och snappat upp nått nytt.

21.2 GiB låg den visst på.

Mattisawsm
2011-12-28, 00:41
Min årliga höstbulk gick något över styr så massa mat är något jag får bli utan. Ska nog ta mig en whisky on the rocks imorgon, det skadar ju inte.

Grippers låter ju faktiskt intressant, har aldrig testat så det blir nog en kul grej!

Dav0d
2011-12-28, 00:43
Starcraft 2!!! Aka försök bli bra på något annat, gärna i en annan värld :P

Mattisawsm
2011-12-28, 00:45
Starcraft 2!!! Aka försök bli bra på något annat, gärna i en annan värld :P

Tröttnat på dataspel, det har blivit alldeles för mycket Skyrim :)

Madame
2011-12-28, 00:54
gurgla med nyodex, drick mycket vatten, ät bra mat, ta stillsamma promenader.

Morty
2011-12-28, 00:54
Mat, värme, vila. TV-serie hellre än datorspel, även om det i praktiken innebär Wow för hela slanten.

Stoltz
2011-12-28, 00:55
pDMUsvQwau0

HulkH
2011-12-28, 01:04
Gråter :(

Dirty South
2011-12-28, 01:13
Runkar ett par gånger om dagen.

hultman
2011-12-28, 01:18
Det var väldigt många år sedan jag var för sjuk för att träna. Om man inte räknar bakfull förstås...

JJOHANSSON
2011-12-28, 01:34
Sover, kollar entourage, sover, kollar scrubs, äter, sover, kollar how i met your mother,
sover, kollar two and a half men, äter, sover, kollar sons of anarchy, sover, kollar the big bang theory,
tar mina vitaminer, sover, kollar its always sunny in philadelphia, äter, sover, kollar på weeds, sover.
Blir frisk.



http://www.integriousproject.com/wp-content/uploads/2011/06/charlie-sheen-winning-tshirt.jpg

mangemani
2011-12-28, 06:45
har varit sjuk i 2½ vecka nu.
idag är första dagen som jag beger mig till gymmet då jag känner mig relativt frisk nu.
vad jag har gjort? bitit i det sura äpplet och bara legat hemma, sett på film och hållit på med datorn tills jag nu har blivit frisk, inge träning alls, bara kurerat mig själv.

Halice
2011-12-28, 07:37
pDMUsvQwau0


:thumbup:

tjabon
2011-12-28, 09:18
Tittar på Discovery och porrsurfar.

Eddie Vedder
2011-12-28, 09:27
Min dag brukar ungefär se ut så här: Vakna, läsa och spamma internet, knalla till universitetet och läsa, komma hem och äta spamma internet och läsa sedan träna, äta och spamma internet.

Byt ut 'träna' mot 'läsa mer' så är det en sjukdag.

hahavaffan
2011-12-28, 09:48
Från och med imorgon (förhoppningsvis) kommer mina sjukdagar se ut som följer:

1. Vakna
2. Forza Motorsport 4
3. Sova
4. Repeat

Har dock inte varit sjuk nu på jävligt länge (peppar, peppar lol).

Teikou
2011-12-28, 10:16
Käka D-vitamin och C-vitamin i mängder. Nu pratar jag om typ 7000% RDI i C-Vitamin och kanske 1000% i D-vitamin. Ligg inte på kcal underskott och gör inga större ansträngningar.

Det funkar bra för mig iaf.

Sandra81
2011-12-28, 10:52
dricker kaffe/te, äter lite, kollar filmer, kollar internet, jobbar på skisser, tvingar mig ut med hunden, kollar filmer myser under täcket med honungs te och så vilar mellan varven.

2 år sen jag var riktigt sjuk dock.

olle lindblad
2011-12-28, 11:02
Det innebär att jag är mer med mina barn. Inga problem att få tiden att gå.

Clabben
2011-12-28, 11:09
Min dag brukar ungefär se ut så här: Vakna, läsa och spamma internet, knalla till universitetet och läsa, komma hem och äta spamma internet och läsa sedan träna, äta och spamma internet.

Byt ut 'träna' mot 'läsa mer' så är det en sjukdag.

Hade inte velat möta dig i "Vem vet mest" där kring 50-snåret! Vad hittar man att läsa så mycket om? För det kan väl inte enbart vara träning?

Eddie Vedder
2011-12-28, 11:28
Hade inte velat möta dig i "Vem vet mest" där kring 50-snåret! Vad hittar man att läsa så mycket om? För det kan väl inte enbart vara träning?

Nej jag läser i princip aldrig om träning eller kost. Bara när jag 'måste' i samband med något uppdrag (artikel i BODY eller dylikt) eller här på Kolo.

Utanför jobb och forum är det i princip ingenting sånt. De flesta som lär känna mig IRL från Kolo gör upptäckten att jag är intresserad av en jäkla massa annat. ;)

Angående mitt tidigare inlägg så lyssnar jag mycket på P1 också.

vicarious
2011-12-28, 11:34
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100112200818/wowwiki/images/4/4e/Cataclysmlogo.png

grisbil3n
2011-12-28, 13:26
Runkar ett par gånger om dagen.

+3 miljoner

liimani
2011-12-28, 14:06
Brukar köpa läsk eller dylikt, dricka direkt ur flaskan. Se till så att så mycket bakterier som möjligt frodas i flaskan och sedan bjuda alla mina vänner på det. På så sätt sitter vi alla i samma båt.

Insulinus
2011-12-28, 14:26
Smittar alla mina träningskompisar så att ingen kan träna, känns bättre då!

Asdf
2011-12-28, 14:55
http://www.revue.se/wp-content/uploads/2011/11/skyrimslider.jpg

feyin
2011-12-28, 15:03
Det är ju så jävla härligt att vara sjuk, då kan man ägna sig åt det man egentligen alltid vill men begränsar sig själv från att göra. Förutom träning då förstås!

Eddie Vedder
2011-12-28, 15:12
Det är ju så jävla härligt att vara sjuk, då kan man ägna sig åt det man egentligen alltid vill men begränsar sig själv från att göra. Förutom träning då förstås!

Den dagen du har exempelvis halsfluss eller influensa lär du ta tillbaka det där. :D

forslund
2011-12-28, 15:19
Den dagen du har exempelvis halsfluss eller influensa lär du ta tillbaka det där. :D

Seriöst, det är nästan så jag är lite nyfiken på hur det är att vara sjuk på riktigt.
När jag blir sjuk är det en förkylning som gör att jag är lite trött, rinner lite i näsa/ögon, men that's it.

Jag har aldrig varit magsjuk, haft influensa, vattkoppor (ok, tre utslag hade jag) eller dylik sjukdom som gjort att jag legat totalt däckad och velat dö. Lite trist faktiskt, för jag kan inte relatera till hur illa det är att vara magsjuk. :D

mangemani
2011-12-28, 15:21
Det är ju så jävla härligt att vara sjuk, då kan man ägna sig åt det man egentligen alltid vill men begränsar sig själv från att göra. Förutom träning då förstås!

nej.
åker du på en riktig sjukdom så du ej kan ligga i sängen en längre tid eller kan sitta vid datorn då du ej har orken/energin, då är det inte så härligt.

feyin
2011-12-28, 15:23
Den dagen du har exempelvis halsfluss eller influensa lär du ta tillbaka det där. :D

nej.
åker du på en riktig sjukdom så du ej kan ligga i sängen eller kan sitta vid datorn då du ej har orken/energin, då är det inte så härligt.

Ja ok, jag förstår :D. Lättare sjukdommar som gör att man inte får/kan träna såsom halsont kan dock vara gött. Ligga och dega med gott samvete :hbang:

Oxe
2011-12-28, 15:29
Promenerar mycket i lugnt tempo, envisas med att tro att frisk luft och röra på sig är bra...
sen att man är hundägare gör ju att det blir så oavsätt...

Sen bombar jag med glutamin och antioxidanter

Ademius
2011-12-28, 16:01
Lunkar på som vanligt, förutom att jag på helger tittar mycket mer på TV-serier, äter generellt mer, rör på mig mindre och sover mer. När jag blir sjuk är det nästan alltid mellan 3 - 5 veckor långa förkylningar, i år har jag råkat ut för en 3 - 4 st sådana.

KalleBalik
2011-12-28, 16:02
En skäggig och skräckinjagande styrkelyftare på mitt gym sa en gång till mig att "kan du stå upp så kan du träna!" så numera vågar jag inte stanna hemma när jag är sjuk, det är träna som gäller.

Ganymedes
2011-12-28, 17:27
Käka D-vitamin och C-vitamin i mängder. Nu pratar jag om typ 7000% RDI i C-Vitamin och kanske 1000% i D-vitamin. Ligg inte på kcal underskott och gör inga större ansträngningar.

Det funkar bra för mig iaf.

Hoppas du trollar. Överdosering av vitaminer botar inte förkylning, och extrem överdosering är direkt skadligt.

Överdosering av vitamin D kan leda till njurskador pga kalciumöverskott och överdosering av vitamin C kan ge diarré och njursten.

All risk, no gain. Lägg ner mao! :whipped:

Teikou
2011-12-28, 18:03
Hoppas du trollar. Överdosering av vitaminer botar inte förkylning, och extrem överdosering är direkt skadligt.

Överdosering av vitamin D kan leda till njurskador pga kalciumöverskott och överdosering av vitamin C kan ge diarré och njursten.

All risk, no gain. Lägg ner mao! :whipped:

Jag menar bara för ett par dagar med såna hästkurer. Jag tror inte det ger någon skada under en kort period.
Han kanske blev sjuk pga dåligt immunförsvar, dvs vitaminbrist.

Ademius
2011-12-28, 18:06
Jag menar bara för ett par dagar med såna hästkurer. Jag tror inte det ger någon skada under en kort period.
Han kanske blev sjuk pga dåligt immunförsvar, dvs vitaminbrist. Vad skulle fördelen vara att av få i sig långt mycket mer än vad man behöver?

mangemani
2011-12-28, 18:12
är inte vitaminer i förebyggande syfte? hjälper det verkligen då man väl har blivit sjuk?

Teikou
2011-12-28, 18:46
Om det hjälper när man väl är sjuk vet jag inte. JAG TROR det kan hjälpa, och jag tar alla hjälpmedel som finns för att bli frisk så fort som möjligt.

Mattisawsm
2011-12-28, 19:01
Seriöst, det är nästan så jag är lite nyfiken på hur det är att vara sjuk på riktigt.

Fick en rejäl körtelfeber för två år sedan, blev liggandes i sängen i 2-3 veckor och fick inte träna på 6 månader (enligt läkaren). Värsta halvåret jag varit med om!

mangemani
2011-12-28, 19:08
Seriöst, det är nästan så jag är lite nyfiken på hur det är att vara sjuk på riktigt.
När jag blir sjuk är det en förkylning som gör att jag är lite trött, rinner lite i näsa/ögon, men that's it.

Jag har aldrig varit magsjuk, haft influensa, vattkoppor (ok, tre utslag hade jag) eller dylik sjukdom som gjort att jag legat totalt däckad och velat dö. Lite trist faktiskt, för jag kan inte relatera till hur illa det är att vara magsjuk. :D

lite svårt att få dig att fatta då du aldrig har haft influensa/magsjuka.
men tänk dig din värsta förkylning, ta den gånger 4 typ, då har du influensa.
om du sedan vill ha min sjukdom som gjorde att jag blev säng liggandes i 2½ vecka, så plussa då på en rejäl magsjuka på det hela.

föreställ dig att du är helt matt i kroppen, du kan knappt gå, allt snurrar(plus allt annat så som snuva, "tjocka" ögon, hosta osv) och du ska försöka ta dig till toan och du har en tidsgräns som ligger på allt mellan 5-10 sekunder, lyckas du ej hinna till toan så händer det en olycka på golvet.
hinner du på toan så ska du sen sitta där samtidigt som du är matt och svimfärdig.
sen är det bara att försöka ta sig tillbaka till sängen och upprepa typ var 20-30:e minut.
där har du en riktig sjukdom.
man nästan önskar att man bara hade en vanlig förkylning.

King Grub
2011-12-28, 19:12
är inte vitaminer i förebyggande syfte? hjälper det verkligen då man väl har blivit sjuk?

Det är vid begynnande symptom som vitamin C kan ha en möjlig effekt. I förebyggande syfte verkar det tämligen värdelöst (möjligen vid extrem träning som marathonlöpning el polarexerciser).

http://summaries.cochrane.org/CD000980/vitamin-c-for-preventing-and-treating-the-common-cold