handdator

Visa fullständig version : Ang styrketräning under deff


IfIwereStronger
2011-12-27, 13:24
Har precis startat min deff och hade tänkt köra SL5x5 under min deff period, men jag vet inte om jag ska börja med och maxa, då det sägs att man ska lyfta tungt under sin deff period. Eller ska jag helt enkelt börja från grunden utan vikter för att sedan öka?

z_bumbi
2011-12-27, 13:36
Hur har du tränat innan?

IfIwereStronger
2011-12-27, 13:41
Hur har du tränat innan?

Spelat fotboll i 10år nu så har bara tränat cardio mer eller mindre och vanlig styrka som tillkommer under försäsongen, aldrig gett mig in på någon styrketräning 100%.

prOtotype
2011-12-27, 13:44
Vore jag du skulle jag köra ca 2 månader innan du börjar deffen då mycket i starten på SL blir att träna in övningarna och vänja kroppen vid volymen, och mindre den typen av tung träning som du vill ha under deff.

IfIwereStronger
2011-12-27, 13:48
Vore jag du skulle jag köra ca 2 månader innan du börjar deffen då mycket i starten på SL blir att träna in övningarna och vänja kroppen vid volymen, och mindre den typen av tung träning som du vill ha under deff.

Så snett ute är jag inte angående övningarna, styrketränade med en bodybuilder förr som gick igenom övningarna med mig. Anledningen till att jag vill deffa är för att jag går sista året på gymnasiet och studenten och allt vad det heter närmar sig, kryssningar, baler younameit =).