handdator

Visa fullständig version : snabb fråga (mat)


Adrian
2004-01-09, 22:46
Tjaa på er alla har en fråga OM man nu ska synda en dag... och tex käka en STOR måltid vilken tid är igentligen bäst. Sent på kvällen vet jag ju att de inte lämpar sig men ska man käka ca 12 tiden. eller tidigare/senare,, asså detta kanske låter dumt men jag är nyfiken

MVH Adrian

PS sorry om detta är en helt onödig fråga men iaf skulle bli tacksamm för svar

Fok
2004-01-09, 23:00
Originally posted by Adrian
Tjaa på er alla har en fråga OM man nu ska synda en dag... och tex käka en STOR måltid vilken tid är igentligen bäst. Sent på kvällen vet jag ju att de inte lämpar sig men ska man käka ca 12 tiden. eller tidigare/senare,, asså detta kanske låter dumt men jag är nyfiken

MVH Adrian

PS sorry om detta är en helt onödig fråga men iaf skulle bli tacksamm för svar

Personligen så tycker jag inte det är en synd att äta en stor måltid någon gång beroende på vad du ska göra efter den. Ska du till gymmet 1,5 timmar senare så spelar ingen roll vad klockan är, har du vart på gymmet spelar det ingen roll vad klockan är, och om du ska sova men träna morgonen efter vet jag folk brukar käka ordentligt då med. Allt är väl relativt till aktiviteten. Någon av dom mer kunniga rättar mig säkerligen om jag har fel.

Men mitt råd är att unna dig ett något att äta oavsett vad klockan är om du är hungrig.

Adrian
2004-01-10, 00:28
tjaa tack för ett svar hade tänkt å lägga upp "Måltiden" efter min morgon promenad, DVS kl07 vaknar jag kl 08-09,15 tar jag promenaden ca 09.20 Måltiden,, sedan runt 12 tiden Simning ca 1-2 h, hehe sen så får vi se hur jag mår :)

MVH Adrian

Fok
2004-01-10, 09:28
Med allt du skulle göra bara under förmiddagen kan du med mer än gott samvete äta ett stort mål, så käka på du!

JAM
2004-01-10, 10:41
Originally posted by Adrian
Tjaa på er alla har en fråga OM man nu ska synda en dag... och tex käka en STOR måltid vilken tid är igentligen bäst. Sent på kvällen vet jag ju att de inte lämpar sig Synda? Om det är en synd att äta mat så syndar jag ofta... ;)

King Grub
2004-01-10, 11:18
Det spelar mindre roll. Ett stort insulinpåslag alldeles innan sängdags slussar säkert in lite mer energi i fettcellerna eftersom din aktivitetsnivå är obefintlig under natten med resulterande sänkning i ämnesomsättningen, men energiintaget under dygnet som helhet blir ju inte större när du än äter.

Om inte det stora målet gör att du hamnar på energiöverskott går du ändå ner under dygnet. Jag vet att det fungerar; jag har alltid lagt dagens största mål direkt innan sängdags, även under deff, så man inte vaknar klockan 02:47 med skrikande mage.

owster
2004-01-10, 12:22
Originally posted by King Grub
Det spelar mindre roll. Ett stort insulinpåslag alldeles innan sängdags slussar säkert in lite mer energi i fettcellerna eftersom din aktivitetsnivå är obefintlig under natten med resulterande sänkning i ämnesomsättningen, men energiintaget under dygnet som helhet blir ju inte större när du än äter.

Om inte det stora målet gör att du hamnar på energiöverskott går du ändå ner under dygnet. Jag vet att det fungerar; jag har alltid lagt dagens största mål direkt innan sängdags, även under deff, så man inte vaknar klockan 02:47 med skrikande mage.

Ett misstag jag gjorde förra våren, som jag aldrig kommer att göra om igen!

LunaSpice
2004-01-10, 12:49
Originally posted by King Grub
Det spelar mindre roll. Ett stort insulinpåslag alldeles innan sängdags slussar säkert in lite mer energi i fettcellerna eftersom din aktivitetsnivå är obefintlig under natten med resulterande sänkning i ämnesomsättningen, men energiintaget under dygnet som helhet blir ju inte större när du än äter.

Om inte det stora målet gör att du hamnar på energiöverskott går du ändå ner under dygnet. Jag vet att det fungerar; jag har alltid lagt dagens största mål direkt innan sängdags, även under deff, så man inte vaknar klockan 02:47 med skrikande mage.

Det gör du mest för att du tränar tidigt nästa dag eller?

King Grub
2004-01-10, 13:11
Originally posted by LunaSpice


Det gör du mest för att du tränar tidigt nästa dag eller?

Dels det, och därför att jag gillar att gå och lägga mig med fullproppad buk och slippa vakna hungrig mitt i natten. Dessutom får jag ju massor av näring att tillgå under den anabola :sleep: