handdator

Visa fullständig version : Vafan har hänt med trycket i musklerna?


Gald
2011-12-27, 11:36
Jag har deffat nu under en kortare period och gått ner från 89,5 kg till ca 86 kg I början hade jag mitt vanliga tryck vid armpassen (biceps,triceps) fick sån enorm pump, men nu de sista 2-3 passen vid vikten 86 kg så har mina armar knappt fått något tryck och ser endast slappa ut vid armpassen.

Vad kan detta egentligen bero på? Jag körde PWO när jag fick sånt grymt tryck och även när de blev slappa vad kan detta bero på egentligen? Jag har skalat ner mycket på just kolhydrater kan detta ha något med det att göra?

Normalt brukar jag alltid få bra tryck på armpassen men nu sista 2 veckorna ser de "fettiga" ut alltså väldigt slappa och mindre definerade, detta är väldigt konstigt då jag gått ner 3.5kg, märker att rutorna börjar komma fram ordentligt och allt annat, även armar ser mer definerade ut men så fort jag kör armpassen så blir det knappt någon pump de ser helt slappa ut. Någon som vet om det kanske har med kolhydraterna att göra?

Mvh

mattilainen
2011-12-27, 11:41
har aldrig förstått varför man vill ha pump :p Kanske bara är jag.

Sen för frågan.. Det har antagligen med kosten att göra. Har du dragit ner mycket på kolhydraterna när du annars är van att äta det så kan jag tänka mig att det blir annorlunda. Jag kan inte träna utan kolhydrater och jag skulle heller inte velat göra det.

Gald
2011-12-27, 11:44
Angående trycket, vet inte riktigt men det blir som en boost då jag tar av mig tröjan och ser trycket blir mer motiverad och känns som jag orkar lyfta mycket mer.

Anders The Peak
2011-12-27, 11:58
Det handlar säkert bara om kolhydraterna för din del. Annars är trycklöshet/utebliven pump ett tecken på att musklerna behöver vila.

Gald
2011-12-27, 12:04
Får pröva att vila lite och ladda med kolhydrater då, tack så mkt för svaren.

Mvh