handdator

Visa fullständig version : varieravarieravariera


Muaytudd
2004-01-09, 22:07
Hej,

alla säger variera, men sen när man tittar i loggarna så kör alla samma gammla vanliga bröst tri, rygg bi etc.


Tänkte slänga upp ett program. Övningarna har jag unde kontroll, men jag tänkte slänga om myckelgrupperna lite.


Har tre dagar i veckan + en fjärde varannan vecka för armar som jag tänkte fokusera lite på.

Ngn som har ngt vettigt förslag?

MVH

Hnke
2004-01-09, 22:18
Med variera tror jag att de menar variera övningar inte muskelgrupper

Muaytudd
2004-01-09, 22:23
Originally posted by Hnke
Med variera tror jag att de menar variera övningar inte muskelgrupper


jo, men det kunde vara kul att lägga om lite iaf...


eller är det så fel?

Hnke
2004-01-09, 22:25
usch nä.. :D ibland gör jag det.. bytar dagar ibland på tri, bi och vader

Jorgen
2004-01-09, 23:18
Jag kör aldrig samma. Varken övningar eller muskelgrupper. Det skiljer sig från vecka till vecka, jag kör inte genom kroppen på en vecka heller. Ca 9 dagar tar det.

//jörgen

Karl_alfred
2004-01-09, 23:26
Vad ska det vara bra för att variera så ofta?

Arne Persson
2004-01-09, 23:29
Varierar själv extremt sällan. Det finns absolut ingen anledning att byta ut en övning som är rolig och som man ökar på.

Karl_alfred
2004-01-09, 23:41
Originally posted by Arne Persson
Varierar själv extremt sällan. Det finns absolut ingen anledning att byta ut en övning som är rolig och som man ökar på.

håller med:thumbup:

Det pratas om att man ska byta hit och dit. jag tycker det är minst lika vitigt att hålla sig till de övningarna man använder för tillfället ett tag. Man måste ge dem en changs, det är då man verkligen gör ökningar och får resultat. Jag tycker man kan byta övningar då och då, men i mitt fall innebär det kanske var 3:e månad. Detta för att få mer motivation eller för att en övning inte längre ger bra resultat.

Jorgen
2004-01-10, 00:06
Favoritövningarna varierar man inte bort. Men dom andra varieras friskt. Jag kan inte gå upp och träna ben om jag känner för att träna rygg bara för att jag "skall" köra ben den dagen, då blir det rygg.

//jörgen

Karl_alfred
2004-01-10, 00:22
ja men vissa säger att man ska, byta övningar, vinklar, ordning
mm. varje pass. Man kan ju fråga sig vad det skulle vara bra för.

Jorgen
2004-01-10, 00:33
Ja det kan man ju fråga sig. Det är däremot något jag inte heller förstår mig på.

//jörgen

Arne Persson
2004-01-10, 00:39
Originally posted by Karl_alfred
ja men vissa säger att man ska, byta övningar, vinklar, ordning
mm. varje pass. Man kan ju fråga sig vad det skulle vara bra för.

Totalt värdelöst! Då får man ingen som koll på sina ökningar. Instinktivträningssvammel! uppenbarligen så har vi på något mer än 100 år lyckats utveckla en form av träningsinstinkt. Jag trdde sådant tog nååååågot längre tid. Eureka! man har lärt sig något nytt!!!:cheers: :cheers: :cheers:

Muaytudd
2004-01-10, 00:41
ok