handdator

Visa fullständig version : Vad fick du i julklapp från jobbet?


IronBug
2011-12-26, 14:41
Finns en julklappstråd, men detta ämne behöver en egen tråd.

Nå?

Själv fick jag en brandfilt. En jävla brandfilt. Kul med en gåva från jobbet, men en brandfilt. Slå det ni!

Yes
2011-12-26, 14:48
Jag fick en helt vanlig jäkla filt.

Rätt snygg iof, och väldigt skön.

Einar
2011-12-26, 14:52
Jag fick ett bäddset från Newport. Rätt fint faktiskt så jag är nöjd. Det bästa tycker jag är när man får ett sånt kort där man kan välja mellan mat (hummer, oxfilé osv) och prylar (diverse heminredning)

Grotesk
2011-12-26, 14:53
2st biobiljetter, ett papper med företags-loggan och "God jul bla bla". Även en kalender.

Fuck bio, pappret var fult och vem fan använder kalender??@@!!11175!!

Undrar
2011-12-26, 14:56
Företaget planterade några träd någonstans i världen åt mig.

Nipkiss
2011-12-26, 14:58
en korvlåda.

Kabuto
2011-12-26, 15:18
Vi får varje år en väska av något slag (bag, resväska, trunk) full med julmat. Det är faktiskt väldigt uppskattat :)

Azt3k3n
2011-12-26, 15:18
En ryggsäck...

ryss
2011-12-26, 15:21
En LED ficklampa från Claes Ohlsson (3st för 99kr). True story

LoTiX
2011-12-26, 15:24
Ett set riktigt fina shotglas. Ska nog köpa champagne- och dricksglas i samma serie.

feyin
2011-12-26, 15:24
Inget

Pepparkakssmurfen
2011-12-26, 15:25
lol

Donner
2011-12-26, 15:32
Jag fick ett bäddset från Newport. Rätt fint faktiskt så jag är nöjd. Det bästa tycker jag är när man får ett sånt kort där man kan välja mellan mat (hummer, oxfilé osv) och prylar (diverse heminredning)

Fick exakt samma sak och valde också bäddsetet. Värde var väl en 900 :- hörde jag.

martikainen
2011-12-26, 15:33
Jag fick en helt vanlig jäkla filt.

Rätt snygg iof, och väldigt skön.

Du råkar inte jobba på ett IT-bolag som tidigare hette något på 3 bokstäver? :)

Vi fick nämligen också en filt, från "vinga of sweden"


Bästa julklappen fick vi från Friskis&Svettis, en resväska storlek "mellan" i hårdplast med hjul, lås osv. Riktigt bra gåva!

fiskebulle
2011-12-26, 15:33
En liten tomtesäck med ca. 2kg choklad och en liter gin.

Jockefoten
2011-12-26, 15:35
Denna fick jag på mailen för någon vecka sedan:

"Our aim is to create a world where human rights are respected

In 2011, the money *företagets namn* had allocated for Christmas greetings to staff and customers will be given to charity.
We support Plan, the NGO companion of the UN with no religious or political affiliations, in order to improve the life of children
in Third World countries. Plan is one of the world’s biggest, oldest and geographically largest organisations for development
co-operation.

Children make up the majority of the world's poor. The consequences of poverty such as hunger, disease, lack of education,
social exclusion and uncertainty of survival fall heavily upon children in particular. By supporting Plan we can help to improve
children's conditions in Third World countries and give them a chance to grow into full members of their society.
After all, the evolution of humankind comes down to children having an opportunity to reach their full potential.

By taking part in global development projects we are putting our company’s global responsibility into action beyond cultural boundaries.
With this donation we shall share the ambition to create a world where each child is given a life with human dignity.

I would like to thank you all for your contributions and wish you peaceful Christmas time.

*företagets namn*
*VD*
Managing Director"


Skitkul present!

Mr.Cosybear
2011-12-26, 15:51
En låda ost och godis för andra året i rad... Förstår inte varför alla på jobbet verkar ha en fetish för ost.

Det måste finnas en korrelation mellan typ av julgåva man får och hur bra det går för företaget / hur läget allmänt kanske är på företaget.

drakfelt
2011-12-26, 16:11
Ett set med frottéhanddukar samt 500 SEK i julbonus på lönespecen, skattades givetvis på dom..

Sparven från Minsk
2011-12-26, 16:14
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.

drakfelt
2011-12-26, 16:16
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.

Det är nice ju. Hoppas du tog en med lufthål i, för då fastnar inte potatisen när man skivar den :smash:

jens__E
2011-12-26, 16:16
3400 kr insatt på Decemberlönen.

drakfelt
2011-12-26, 16:19
3400 kr insatt på Decemberlönen.

Det var inte fy skam, tjänsteman?

bladhet
2011-12-26, 16:21
Vi får välja som vanligt.

Raadvad grillbestik,kosta boda vas, Muuto E27 Pendel (lampor, Craft träningsväska, frotteset, sovsäck,pc spel( nfs the run eller the sims 3, skrivare, skruvdragare, eler en gåva till rädda barnen.

Valde skrivaren, en Canon pixma 495

Angel
2011-12-26, 16:21
Julbord på Långedrags värdshus.

tjabon
2011-12-26, 16:22
Två vita frottéhanddukar med företagets logga ...*grr*

Filthy
2011-12-26, 16:22
En stor kartong med mat och annat tilltug.

lite mer specifikt. en jävla massa olika sorters ostar, kassler, kex, pepparkakor, diverse chokladkollektioner, kaffe och en jävla massa sillsorter... För att inte glömma random lokal senap.

(Jag antar att julbord inte räknas in)

Lellan
2011-12-26, 16:29
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.

+1

Tog en grej med mjölkbehållare och värmeljus. För att.. jag gillar mjölk. Och.. varma ljus. Äh, den passar mina kaffemuggar, mkey! :P

IronBug
2011-12-26, 16:38
En stor kartong med mat och annat tilltug.

lite mer specifikt. en jävla massa olika sorters ostar, kassler, kex, pepparkakor, diverse chokladkollektioner, kaffe och en jävla massa sillsorter... För att inte glömma random lokal senap.

(Jag antar att julbord inte räknas in)

Detta är ju bästa jävla julklappen från jobbet. Varför ska de envisas med skitsaker som BRANDFILTAR?! Förra året fick folk en "vanlig jävla filt". En filt och en brandfilt är skitbra att ha när man väl fryser eller brinner, men enligt mig ska julklappen göra en glad och det gör en låda med mat.

Lellan
2011-12-26, 16:42
Detta är ju bästa jävla julklappen från jobbet. Varför ska de envisas med skitsaker som BRANDFILTAR?! Förra året fick folk en "vanlig jävla filt". En filt och en brandfilt är skitbra att ha när man väl fryser eller brinner, men enligt mig ska julklappen göra en glad och det gör en låda med mat.

Brandfilt är ju omtänksammas ever! *cupid* Adderar man en vanlig filt är omtänksamheten genom taket.. mat - hur ska de veta vad du gillar? Om du är paleo, fettdietare, gottegris, vegetarian etc? Äh, mat ska vara färsk och självvald.

Jag röstar filt! :thumbup:

Filthy
2011-12-26, 16:48
Jag kan säga att jag är tacksam för maten vi får!
Kan inte komma på något bättre. Inte ens en filt. Den hade väl varit i samma klass som kalendern som vi även fick på köpet.

Man ska inte klaga på mat! :eating:
Om man nu har bristande uppskattning till maten finns det med största sannolikhet en vän eller släkting som uppskattar någon som kommer med 2 kassar mat och godsaker.

eleni
2011-12-26, 16:51
Jag jobbar för Region Skåne. Julklappspengarna brändes väl av regiondirektören när han gick på strippklubb i Spanien i somras. Svar på frågan: Inte ett skit.

944RS
2011-12-26, 16:53
En muggtermos! Ganska värdelöst för oss som inte dricker kaffe eller liknande...

Denniss
2011-12-26, 16:59
En Aladdin ask och ett presentkort på 400:- som endast kan användas inom butiken. Mycket uppskattat! Gör julmaten lite billigare :)

Barbastark
2011-12-26, 16:59
Inget förutom en god jul och gott nytt år hälsning på sista löneutbetalningen (som dem för övrigt räknat fel lön på..)

Ironbabe
2011-12-26, 17:11
Ett delicard kort med 3 val. Valde ett trancherset, fin bricka med höganässkålar och en skärbräda med 2 st små ugnsfasta formar. Från jobbets leverantör fick alla en najadlax *slurp* Från mitt extrajobb fick jag en tomtesäck med massa choklad.

Bra jul, nöjd :)

L2310
2011-12-26, 17:14
Godis och biocheck på 100 kr!

joker560
2011-12-26, 17:15
750kr i ica-checkar

Tricce
2011-12-26, 17:16
Jag brukade få julklappar från jobbet men sen fick jag en pil i knäet :/

Lellan
2011-12-26, 17:30
Jag kan säga att jag är tacksam för maten vi får!
Kan inte komma på något bättre. Inte ens en filt. Den hade väl varit i samma klass som kalendern som vi även fick på köpet.

Man ska inte klaga på mat! :eating:
Om man nu har bristande uppskattning till maten finns det med största sannolikhet en vän eller släkting som uppskattar någon som kommer med 2 kassar mat och godsaker.

Jag menade bara att filtar inte förgås så som mat kan göra hos fel person, men man kan ju alltid skicka vidare.. även olika sorters filtar - om man inte är tacksam för dem! :)

Åsberg
2011-12-26, 18:20
Ett brev där det stod god jul och en påminnelse att jag ska lämna in lite papper.

gatewarden
2011-12-26, 18:20
Fick äran att välja på en av tre välgörenhetsorganisationer som vanligt.
Eftersom företaget är hyfsat stort så blir det aldrig att man ger fysiska presenter av större värde vilket resulterade i REN JÄVLA SKIT förr om åren.

Tycker det är mycket bättre att ge dom till välgörenhetsorganisationer så som läkare utan gränser. Dessutom att man får välja den själv som man vill ge sin del till gör inte saken sämre. Fortfarande fundersam på varför Röda Korset är med när det är en skitorganisation som äter upp det mesta själva.

Nåja.

Määng
2011-12-26, 18:27
Fick ingenting, skit företag. =(

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

mela
2011-12-26, 18:37
Har inte hämtat julklappen från bemanningsföretaget än så där vet jag inte vad jag får.

Av den jag jobbar för fick jag ingen, alla fick utom jag *cry* Dock verkar det ha blivit strul och folk har tagit fel så jag ska bara ta redan på vem jag ska klappa till *grr27*

Av kommunen fick jag presentkort för två på bio/konsert i Kulturum.

Mart|n
2011-12-26, 18:41
Två biobiljetter, en ostkorg, där en av ostarna måste vara någon slags dödsost med tanke på odören.

G_lund
2011-12-26, 18:53
Ett gammelt träd i Afrika.

Undrar
2011-12-26, 18:56
Ett gammelt träd i Afrika.

Tror vi jobbar för samma företag:)

isterbuk
2011-12-26, 19:03
300:- presentkort.

koffein_beroende
2011-12-26, 19:09
2 paket.

1. En "träningspåse" med reflexväst, vattenflaska och stegräknare :)

2. Tekanna i det andra paketet.

Udd3n
2011-12-26, 19:21
12k i bonus och en spritflaska för 440kr.

Mart|n
2011-12-26, 19:36
Ett gammelt träd i Afrika.

När får du hem det? :D

tumme
2011-12-26, 19:37
Haha julpresent! Var inte bjuden på jullunchen. Fanns inte plats tydligen. Bara jobbat där sen juni...

DHT-
2011-12-26, 19:39
En juicepress och en global kock-kniv + slip till kniven. :)

Fordon
2011-12-26, 19:42
En önskan om god jul samt en uppmaning om att inte missa kalle anka :D

Jonna
2011-12-26, 19:46
Biobiljetter.

Hemma Gymmaren
2011-12-26, 20:11
INget

limenka
2011-12-26, 21:36
Haha julpresent! Var inte bjuden på jullunchen. Fanns inte plats tydligen. Bara jobbat där sen juni...

:laugh::D

Cilia
2011-12-26, 21:54
Själv fick jag en brandfilt. En jävla brandfilt. Kul med en gåva från jobbet, men en brandfilt. Slå det ni!
Jättebra present tycker jag. En viktig sak att ha i hemmet och så tråkig att köpa själv. Låter som om någon tänkt till.

Jag fick ingenting och det är jag glad över. Jag har också flera gånger varit i situationen där jag ska välja julklapp till de anställda. Det är så svårt och kan lätt missförstås eller folk blir besvikna. En fruktansvärt uppgift. Då blir jag så ledsen när jag ser att man reagerar som du gör.



Haha julpresent! Var inte bjuden på jullunchen. Fanns inte plats tydligen. Bara jobbat där sen juni...
Det här var inte ens roligt. Att du varit där sen juni är ingen ursäkt. Man bokar så alla får plats. Jag bjöd även in konsulterna som jobbar hos mig. Jag gillar inte när man särar på folk och visar på olika tillhörighet. Vilken inkompetent arbetsgivare.

Jpn
2011-12-26, 22:22
Inget, fick dock avbryta semestern och komma in och jobba dagen innan julafton.

Mental
2011-12-26, 22:44
Vi fick en påse med pasta, en lufttorkad korv, en förpackning lufttorkad skinka, balsamvinäger och pesto. Inget jättelyxigt, men en trevlig liten present hur som. Inte speciellt juligt heller. :D

Men å andra sidan köpte inte jag någon klapp till chefen heller så...

Gurkyngel
2011-12-26, 22:49
Vi fick ett köksset i plats bestående av skål + durkslag + lock. Designat av studenter vid LTU. Faktiskt väldigt snyggt och praktiskt. Mitt livs första arbetsgivarjulklapp, blev glad :)

Herman H
2011-12-26, 22:50
Nu är ju jag lite jävig som företagare men det jag undrar är varför det förväntas att man ska få en julklapp var jul. Inte för att jag på något sätt säger att det varken är rätt eller fel utan bara av ren nyfikenhet. I de flesta branscher så är julklapp en ekonomisk belastning och tar pengar( inte så mycket men dock) från annat. Jag t.ex ger inte julklappar alls, skulle inte få för mig att göra det ens. Däremot kan jag mycket väl ge en halv dag ledigt då och då, låta fok köra hem en timme eller två ibland med full lön. Uppskattas inte sånt mer?

drakfelt
2011-12-26, 23:04
Nu är ju jag lite jävig som företagare men det jag undrar är varför det förväntas att man ska få en julklapp var jul. Inte för att jag på något sätt säger att det varken är rätt eller fel utan bara av ren nyfikenhet. I de flesta branscher så är julklapp en ekonomisk belastning och tar pengar( inte så mycket men dock) från annat. Jag t.ex ger inte julklappar alls, skulle inte få för mig att göra det ens. Däremot kan jag mycket väl ge en halv dag ledigt då och då, låta fok köra hem en timme eller två ibland med full lön. Uppskattas inte sånt mer?

Hade helt klart uppskattat detta mer än nån jävla korg med ost eller en fleecefilt

Upptaget
2011-12-26, 23:13
4 chokladkartonger (förra året fick jag 11 st)
Massa ostar

tumme
2011-12-26, 23:21
Det här var inte ens roligt. Att du varit där sen juni är ingen ursäkt. Man bokar så alla får plats. Jag bjöd även in konsulterna som jobbar hos mig. Jag gillar inte när man särar på folk och visar på olika tillhörighet. Vilken inkompetent arbetsgivare.

Var inte arbetsgivaren som bokade utan ägarna/gamla vd:n. Dom är gamla och inte riktigt med i spelet längre, nån light demens eller liknande (vilket skapar en del jobb för oss andra). Dom drar tyvärr in sjuka pengar så dom får stanna hur länge dom vill.

Men ja, det var ett tydligt meddelande om vi och er (var en till som inte blev bjuden). Du gjorde helt rätt att bjuda alla. Ser mig inte direkt som en del av "laget" i dagsläget. Tycker dock starkt om min chef, är väll därför jag stannar.

Filthy
2011-12-27, 00:12
Nu är ju jag lite jävig som företagare men det jag undrar är varför det förväntas att man ska få en julklapp var jul. Inte för att jag på något sätt säger att det varken är rätt eller fel utan bara av ren nyfikenhet. I de flesta branscher så är julklapp en ekonomisk belastning och tar pengar( inte så mycket men dock) från annat. Jag t.ex ger inte julklappar alls, skulle inte få för mig att göra det ens. Däremot kan jag mycket väl ge en halv dag ledigt då och då, låta fok köra hem en timme eller två ibland med full lön. Uppskattas inte sånt mer?

Det handlar väl framförallt om morötter.
Om du kompenserar på andra sätt så är väl det bra. Förhoppningsvis får du uppskattning för ditt val. Det bästa är nog att höra med din personal istället för med kolo :)

J.V
2011-12-27, 00:21
Jag sa upp mig i oktober, jobbade sista passet den 21 men fick lön för hela oktober. Bra klapp. :)

Madame
2011-12-27, 01:07
Jag fick ett presentkort med 400 spänn på adlibris. Jättebra klapp tycker jag!

I relation till påskpresenten (ja precis, vem får påskpresent ens? mer än nåt ägg med torra dragéägg och skräpchoklad i? sjukt oväntat bara där att få present på påsken liksom!!) på 1200 kr på discshop, så framstod det lite klent vid första anblick ska jag erkänna, man blir en bortskämd unge snabbt :D

Vi hade även en jullunch med jättegod mat, bästa cateringfirman som vi brukar anlita! *drool* Och efter jullunchen var det en mycket kul personalfest, den innehöll alla delikatesser och pinsamheter som en klassisk personalfest bör innehålla :D

O_Wao
2011-12-27, 08:38
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.

Jag fick också sånt, jag ska antingen skaffa mig en ny brödkniv eller en väldigt stor och gosig ullpläd som jag tittat ut. :)

spoonchest
2011-12-27, 08:55
Jag och brorsan fick dela på en mellankalv. Winning.

Pdaddy
2011-12-27, 10:38
Inte ett skit !!!
Ingen Bonus heller, så jävla lack :|

Pd

stockinger
2011-12-27, 10:40
2000 kr, cash is king ;)

Unsub
2011-12-27, 16:07
2 biobiljetter, bättre än inget antar jag.

Larsson
2011-12-27, 16:47
En kabinväska och i den låg en datorväska. Sen fick vi även två biobiljetter.

Dravena
2011-12-27, 17:01
En jätterolig julfest med Wallmansshow och en glassmaskin från OBH Nordica. Generöst och väldigt uppskattat!

exor
2011-12-27, 17:08
En ryggsäck med choklad.

Då var gammla jobbet bättre där man fick 1000:- cash, 2 dvd filmer, whisky samt champagne.

aijou
2011-12-27, 17:11
Fick en flaska Champagne och en trevlig julbonus. Vi var även iväg och åt middag och badade i utomhusjacuzzi på något ställe mitt ute i ingenstans. The Lodge tror jag att det hette. Jag är nöjd. :)