handdator

Visa fullständig version : "Cardio-deff"+hemmaträning,program?


moderato
2011-12-26, 00:41
Tjena och God fortsättning.


Har startat några trådar i form av små snabba tips, men nu önskas lite defftips.

Har läst guiden, förstår vad den innebär etc. Vet på ett ungefär mitt dagliga kcal-intag/behov.

Lite om mig:
187cm
89kg , pluggar medicin och känner att min höst-deff gick åt skog då jag satt i skolan en hel del och träningen halkade efter. Vet inte hur mycket tid på gymmet det kommer bli i vår, varför jag köpt en hävstång till hemmet.

Min fråga är, finns det någon bra metod för mig?
Maten håller jag koll på, underskott och så, men det är just träningen som jag undrar lite över. Jag måste gå ner i kroppsfett, kanske ligger på 20-25% och vill gå ner ca 20% om det är möjligt.
Träningsmässigt är benen okej, vill inte ha "större", vill mest fokusera på överkropp (rygg, axlar, biceps, bröst, mage).

Hur skulle ett program likt springa/jogga/epi-maskin ca 3-5ggr i veckan (morgon om jag kan) i 30-40min och varje morgon-kväll köra hävstång resten eller alla dagar för att fixa till överkroppen? Vill inte få överdrivna traps så man ser ut som en oxe men ni förstår vart jag vill komma.
Fixa bitchtitsen till ett par schyssta pecs, en diskret bräda, biceps och axlar/rygg.

Någon med erfarenhet eller bara tips (genväg) på vad som är mest lämpligt i min situation nu när det råder lite tidsbrist med att springa till gymmet.
Eller är det att köra ett 5x5 program eller liknande för att bygga styrka och pressa vikter för att tappa mina kilon?
Har även köpt ett sjysst whey-protte ifall det skulle behövas.

Alla vill väl se sjyssta ut inför sommaren...

:bpump:
läkarN

MÅL:
Ungefär detta:
http://www.noprobo.com/wp-content/uploads/2009/12/bodyfat-comparison.jpg
(http://www.noprobo.com/posts/becoming-fit-and-measuring-it)

Jag är i stort sätt i samma storlek som den vänstra bilden och målet är att komma till den högra.

moderato
2011-12-26, 01:10
Läst lite på forumet...en sjysst diet (Johnny..wtf?!) tillsammans med "styrketräning" kanske?

vicarious
2011-12-26, 01:51
Styrketräna hela kroppen. Har du verkligen ingen tid över? Svårt att tro. Det handlar oftast om prioriteringar.

Glömde tillägga, du behöver inte vara på gymmet varje dag. 2-3 ggr i veckan är tillräckligt. Träna smart och tidseffektivt när du väl är där. Pratar styrketräning nu, cardio är valfritt.

moderato
2011-12-26, 01:57
Styrketräna hela kroppen. Har du verkligen ingen tid över? Svårt att tro. Det handlar oftast om prioriteringar.

Glömde tillägga, du behöver inte vara på gymmet varje dag. 2-3 ggr i veckan är tillräckligt. Träna smart och tidseffektivt när du väl är där. Pratar styrketräning nu, cardio är valfritt.

Tack!!

Okidoki, hehe jo vi har ju faktiskt skolgym men tänkte de dagar jag inte är i skolan är det en jävla bit att åka dit då jag inte bor så centralt och tänkte fixa ett "hemmagym" i enkel style.


Ok, så helt enkelt 2-3 ggr vecka (nåt program som är Extra effektivt?) och sjysst mat är alltså "it" ?