handdator

Visa fullständig version : Tips på bra äggprotein


Pau
2011-12-25, 16:13
Tänkte lämna mitt mjölkprotein bakom mig och köpa äggprotein då jag får en del utslag/finnar av att äta så mycket mjölkprotein. Äter kvarg och filmjölk dagligen vilket blir för mycket.
Har ni några tips på något bra äggprotein? Pris har ingen betydelse. Även bra hemsidor där man kan beställa är till hjälp.

Tack på förhand

StarkaUlf
2011-12-25, 16:26
Ägg

Jorgen
2011-12-25, 16:45
Tänkte lämna mitt mjölkprotein bakom mig och köpa äggprotein då jag får en del utslag/finnar av att äta så mycket mjölkprotein. Äter kvarg och filmjölk dagligen vilket blir för mycket.
Har ni några tips på något bra äggprotein? Pris har ingen betydelse. Även bra hemsidor där man kan beställa är till hjälp.

Tack på förhand

http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/optimum-nutrition-egg-protein-909gr.html

Numse
2011-12-25, 16:55
Det som jorgen länkade till kan jag rekommendera. Använde det på den tiden jag tålde ägg. Väldigt god smak.

exevision
2012-09-24, 06:46
Hur är det med kolesterol i pulvren? Är det reducerat/borttaget? Och visst är äggproteinpulver ett väldigt långsamt protein?

312
2012-09-24, 06:47
Hur är det med kolesterol i pulvren? Är det reducerat/borttaget? Och visst är äggproteinpulver ett väldigt långsamt protein?

Jag tror "snabbheten" (i brist på bättre ord) ligger mellan vassle och kasein, jag tror Grub skrev det i någon gammal tråd. :)

raddum
2012-09-24, 08:07
Hur är det med kolesterol i pulvren? Är det reducerat/borttaget? Och visst är äggproteinpulver ett väldigt långsamt protein?

Det är väl bara baserat på äggvitan så det skal väl inte vara några problem

JoKarN
2012-10-01, 19:35
Jag har ätit äggvita 3dl med lite cheddar ost för fett varje morgon och det funkar, äter inte gulan pga kolhydraterna finns där, sen va jag hos en deitist en dagen då säger hon att det renaste proteinet är i gulan, så där får man väll väga upp som man vill, men ren äggvita är bra protein.