handdator

Visa fullständig version : Vad gav ni bort i julklapp i år?


Raschmus
2011-12-25, 08:30
Vet att jag såg en liknande tråd förra året men är inte pigg nog med sökfunktionen idag (mod får radera om den finner denna tråd överflödig).

Hur som helst alltid roligt att få julklappar men oftast roligare att ge. Vad gav ni bort i julklapp i år?

mini
2011-12-25, 08:46
Till de vuxna blev det champagne och teaterbiljetter.
Till barnen blev det svärd som blinkar och låter (nej, barnen bor inte med mig, då hade jag bara gett bort tysta klappar) och idag får samma barn dansspel till Wii.

Vi har slutat ge så mycket. Vi vuxna ger till två personer var och får då också två julklappar. Barnen är bara två stycken och får från alla. *cupid*

Onigiri
2011-12-25, 08:50
Mor fick en digital fotoram, far fick en gps, syster fick ett presentkort på en tjej/smink/spackel/parfym-affär.

jens__E
2011-12-25, 08:52
En osthyvel, en toasits i rosa "skinn" med stoppning samt konfetti.

Wipflash
2011-12-25, 09:27
inget

elBjurro
2011-12-25, 09:56
Farsan fick: Järvhandskar mycket uppskattade, två stycken engreppstvingar, en feinsåg.
Morsan fick: En necessär och ett presentkort på en elektronikkedja.
Mormor fick: Linnehandduk, tändstickor och fina servetter.
Morfar fick: En tröja.

Med facit i hand skulle man köpt Järvhandskar till morfar med, tydligen var hans trasiga.

En mycket lyckad julafton måste jag säga, idag blir det juldag med hela närmaste släkten hos mormor å morfar.. 19st. :)

Nu ska jag lyssna på O helga natt med Jussi Björling för att komma i stämning återigen, sen blir det ett benpass innan julmiddag.
Julen är kul den.

Gojul!

Ristretto
2011-12-25, 09:58
Diverse Clarins-produkter till mor
Prenumeration på Top Gear till farsan
Magnus Samuelssons bok till brorsan

Dreas
2011-12-25, 10:05
Mor och far fick en plasma-tv.
Mor ska även få en vinterjacka när hon väl valt en.

Vi bröder har gått ihop och enats om att ge fan i att ge varandra saker, perfekt!

tommie-92
2011-12-25, 10:22
Ingen fick någonting.

grisbil3n
2011-12-25, 10:26
En kaffebryggare samt kaffe och filter.

Imni
2011-12-25, 10:46
En Makita HR2470T
En Philips Wake-up light
Presentkort på plantagen
Julstjärna att ha i fönstret

David Brent
2011-12-25, 10:48
Den bästa julen någonsin. Inga julklappar utdelade och inga fick jag.

drakfelt
2011-12-25, 10:57
Gav mor och far en Tassimo sen vart jag nöjd

schröder
2011-12-25, 10:59
bok till mamma, sprit till farsan och ett gymkort till min klene lillebror

TREX
2011-12-25, 11:07
Inget till någon här också, som planerat.

Fredron
2011-12-25, 11:12
Gav ett par tusen till välgörenhet istället för att ge några presenter.
Hittade ett projekt som handlade om mikrolån till kvinnor i u-länder främst som jag fann intressant.

mattilainen
2011-12-25, 11:17
en morgonrock, knivar och lite småstuff :) Typ camilla läckbergs filmer och sånt.

machine gun
2011-12-25, 11:25
Ingenting.

EDIT: Eller nej förresten, jag gav bort en massa SJ Prio-poäng till stiftelsen MinStoraDag. Förut gav jag alltid pengar till Stockholms Stadsmission till jul, men nu är jag månadsgivare istället, så det blir mer per år totalt sett.

mela
2011-12-25, 11:32
Alla julklappar är inte utdelade än då vi firar med familjen idag, men.

Pappa får: En prenumeration på Allt om Historia samt 2 flanellskjortor
Mamma får: En klocka och en berlock till sitt Pandorahalsband
De får tillsammans en fritös

Mormor & morfar fick en korg full av massa ostar och kex och vin å grejor.
Farmor fick grejer från Body Shop samt 2 flaskor med De-Icer (sånt som gör att man slipper skrapa rutorna på bilen, så jäääääääääävla bra)

Min bror och hans tjej får handdukar
Min brorson får en cykel.
Killen fick whiskyglas och biljett till RAW :)

Eddie Vedder
2011-12-25, 11:32
Till farsan köpte jag Att förstå makten (http://www.boktipset.se/bok/att-forsta-makten) av Noam Chomsky och Det liv du kan rädda : agera nu och stoppa fattigdomen (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197709492) av Peter Singer. Den sistnämnda hann jag läsa klart hela och jag hann 140 sidor av Chomsky. Låg och läste här hemma och fick smyga med den. :D Jag kommer dock läsa klart den så småningom, riktigt bra bok. Anledningen till att jag köpte den i Pocketshop på Cityterminalen när jag var på väg hem var att jag inte var helt nöjd med Singers bok och fick lite dåligt samvete. Så för säkerhets skull köpte jag en som jag vet är bra.

Till morsan blev det Rikitikitavi (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146221018) av Rikard Wolff. Den hade hon önskat sig helt enkelt, jag läste den aldrig och kommer inte läsa den även fast han är en intressant person.

tano
2011-12-25, 11:43
Brukar tycka det är roligt ge bort presenter, men i år så har jag inte haft en tanke på julen. Gav dock bort en julklapp som jag redan köpt för länge sedan. En klänning som jag vet är fantastiskt fin på henne. Synd man själv inte lär få se den på något, men hon blev iaf jätteglad över den. :)

mystic[-_-]
2011-12-25, 12:01
Betalade av ett år på föräldrarnas huslån så de kan göra något roligt i sommar

Morrris
2011-12-25, 12:04
Till morsan blev det Rikitikitavi (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146221018) av Rikard Wolff. Den hade hon önskat sig helt enkelt, jag läste den aldrig och kommer inte läsa den även fast han är en intressant person.

Den fick mor också. Plus massage. :)

yooii
2011-12-25, 12:08
Elvisp till mor, olika glöggsorter och ett par whiskytill far och ett par örhängen till min syster.

Oxe
2011-12-25, 22:59
Blev 2 st Dolomite jackor Nerville Evo , 1 till tjejen och en till hennes syster
sen en till dolomite jacka fitz roy dam till tjejen
sen så var det nån prydnads karusell, och en väska ifrån marc jacobs, dock så kanske det blir nån annan där. Sen fick hon ett litet kuvert för mellandagsrean

Systersonen fick sin drömfångare som han ville ha, barn är iaf billiga att köpa saker till
tjejens systers unge fick lite barnböcker och lite tallrikar och sånt som småbarn skall ha.