handdator

Visa fullständig version : muskelgrupper 2 gånger i veckan!?


glhf
2011-12-22, 20:01
Schema byte på gång! Funderar på att köra igenom alla muskelgrupper 2 gånger i veckan utan ben som jag kör en.
1 tugnt pass och 1 lätt pass med mer reps för varje grupp?
Får man bättre resultat om man sover, äter och i allmänt sköter sig? Risk för överträning om man håller på i en lång tid?

Tacksam för svar! :MrT:

Rova
2011-12-22, 20:20
Schema byte på gång! Funderar på att köra igenom alla muskelgrupper 2 gånger i veckan utan ben som jag kör en.
1 tugnt pass och 1 lätt pass med mer reps för varje grupp?
Får man bättre resultat om man sover, äter och i allmänt sköter sig? Risk för överträning om man håller på i en lång tid?

Tacksam för svar! :MrT:

Man får bättre resultat om man sover äter och tränar rätt, är väll ganska självklart. Och ja det funkar att köra samma muskelgrupp två gånger i veckan, angående överträning så går det inte att svara på. Du måste själv lyssna på din kropp och avgöra därefter

madballz
2011-12-22, 20:24
Körde så i sommras under deff, var galet nice! Men jobbade samtidigt (väldigt fysiskt krävande jobb) så var tvungen att sova RIKTIGT mycket!

glhf
2011-12-22, 20:38
Kosten är det inge fel på. Får i mig tillräckligt protein utan tillskott! Men ska köpa whey nu i veckan. Det enda som jag funderar på är sömnen. Frågan är om cirka 6-8 timmar räcker?
Efter nyår då jävlar blir det HARDCORE!

Magganyo
2011-12-22, 21:17
Jag har tränat i snitt 5-6 gånger i veckan med en tresplitt i ett halvår. Jag har inte delat upp det efter tung/lätt pass utan bara kört efter dagsform. Klart det funkar bra utan att bli övertränad. Stegra långsamt och om du får ont så undvik att träna den övningen som gör ont.

Har även fått i mitt tycke goda resultat.

joasimo
2011-12-22, 21:18
Du kommer inte bli övertränad, folk nuförtiden verkar vara rädd för att träna hårt.

Just nu kör jag en tresplit som jag rullar utan vilodagar, körde det förra uppbyggnadsperioden också, tungt och en hel del set i perioder.. ökade som mest då!

Pjotor
2011-12-22, 21:29
Får i mig tillräckligt protein utan tillskott! Men ska köpa whey nu i veckan.
För att det är bekvämt, gissar jag.

Det enda som jag funderar på är sömnen. Frågan är om cirka 6-8 timmar räcker?
Olika från person till person. Jag mår bäst i längden om jag får sova mina åtta timmar, andra klarar sig på färre, andra behöver ännu mer.

Efter nyår då jävlar blir det HARDCORE!
Varför vänta ända till nyår? Börja redan i mellandagarna! Eller imorgon!

glhf
2011-12-22, 21:34
För att det är bekvämt, gissar jag.


Olika från person till person. Jag mår bäst i längden om jag får sova mina åtta timmar, andra klarar sig på färre, andra behöver ännu mer.


Varför vänta ända till nyår? Börja redan i mellandagarna! Eller imorgon!

Ska köra klart schemat jag håller på med först

Troll
2011-12-22, 21:41
Jag kör i regel igenom samma muskelgrupper 4 gånger i veckan.

exor
2011-12-22, 22:21
Sover oftast 5-6 timmar på vardagar och 7-8 timmar på helgerna. Tränar bröst, biceps, triceps 2 ggr vecka och känner mig inte sliten eller övertränad.