handdator

Visa fullständig version : If China Attacks America


En ärans man
2011-12-21, 22:08
Ett tips för alla hysteriska, fanatiska SD-USA-Israel-sionistliberaler på det här forumet. Ration gilla/ogilla på videon visar på vilken skev fördelning av åsikter det finns på det här forumet.

SMHBEAeNa-c&sns=fb

Titta på filmen utan ideologiska skygglappar.

shut teh face
2011-12-21, 22:11
Måste man vara vänsterrunkare för att gilla videon?

begt
2011-12-21, 22:19
Måste man vara vänsterrunkare för att gilla videon?

Nej, uppenbarligen inte. Ron Paul tilltalar många högerväljare då han är republikan och är för en liten stat m.m.

stridis
2011-12-21, 22:20
Måste man vara vänsterrunkare för att gilla videon?

Hmm, jag smiskar apan med vänstern. Du kan vara något på spåren här.*jorgen*

victor_n
2011-12-21, 22:37
Hmm, jag smiskar apan med vänstern. Du kan vara något på spåren här.*jorgen*

är väl det ända vänstern någons kommer duga till? ;)

Toxic
2011-12-21, 22:39
är väl det ända vänstern någons kommer duga till? ;)

Haha jag började leta efter like knappen ^^


Sent from my iPhone using Tapatalk

långochsvag
2011-12-21, 22:59
Ja röstar sd och stödjer Ron Paul till 100 % (talessätt) np.

hidden
2011-12-21, 23:06
Det är ofta sådana argument jag kör på vänner när de verkar ha svårt för att förstå varför vissa länder ser ut som dom gör. Det är konstigt hur "trångsynta" folk kan vara, men de förstår snabbt när man säger "Skulle du inte bli förbannad om det fanns massor väpnade ryssar här?" så börjar de förstå. Men tyvärr måste man påminna dem flera gånger.

filmjölk
2011-12-22, 00:21
hysteriska, fanatiska SD-USA-Israel-sionistliberaler.


så jäkla episkt uttryckt.

ekmanc
2011-12-22, 00:23
Vad är grejen med att alla svenskar på internet verkar stödja Ron Paul? han har ju ett närmast fanatiskt följe verkar det som.

Skumt då han med svenska mått mätt är ultratvärhöger och inte skulle överleva en vecka i svensk politik.

Tomten
2011-12-22, 00:26
Det är ofta sådana argument jag kör på vänner när de verkar ha svårt för att förstå varför vissa länder ser ut som dom gör. Det är konstigt hur "trångsynta" folk kan vara, men de förstår snabbt när man säger "Skulle du inte bli förbannad om det fanns massor väpnade ryssar här?" så börjar de förstå. Men tyvärr måste man påminna dem flera gånger.

Japanerna klarade väl sig utmärkt med X antal amerikaner på baser runt om i landet. USA hjälpte dem ju faktiskt bygga upp japan, efter allt elände... och idag så hatar inte japan usa, även om amerikanska soldater kanske inte har världens bästa rykte i japan...

fast sätter man det i kontrast med mellan-östern så är det en *viss* skillnad...

japan är också en av världens största ekonomier idag... och i mellan-öster så har man bara korruption och elände... varför är det så?

Sniggel
2011-12-22, 00:42
Japanerna klarade väl sig utmärkt med X antal amerikaner på baser runt om i landet. USA hjälpte dem ju faktiskt bygga upp japan, efter allt elände... och idag så hatar inte japan usa, även om amerikanska soldater kanske inte har världens bästa rykte i japan...

fast sätter man det i kontrast med mellan-östern så är det en *viss* skillnad...

japan är också en av världens största ekonomier idag... och i mellan-öster så har man bara korruption och elände... varför är det så?

Japaner är speciella. Att bli bombad med atombomber av en nation och senare ha en god relation med samma nation är... udda.

Tomten
2011-12-22, 01:19
Japaner är speciella. Att bli bombad med atombomber av en nation och senare ha en god relation med samma nation är... udda.

Nä, det är klokt. Udda är vad som händer i Irak och större delen av mellanöstern, och även delar av afrika för den delen.

Sniggel
2011-12-22, 01:29
Nä, det är klokt. Udda är vad som händer i Irak och större delen av mellanöstern, och även delar av afrika för den delen.

Klokt är det säkert. Men jag tänkte på den mänskliga psykologin. Känslor brukar starkt inverka på hur en människa eller ett folkslag beter sig.

kallekula
2011-12-22, 02:16
Vad är grejen med att alla svenskar på internet verkar stödja Ron Paul? han har ju ett närmast fanatiskt följe verkar det som.

Skumt då han med svenska mått mätt är ultratvärhöger och inte skulle överleva en vecka i svensk politik.

Kanske för att hans åsikter om hur den federala regeringen ska skötas, det vill säga minimalistiskt, är samma åsikter som väldigt många svenskar har om EU. Flytta makten till folket istället för bort från den!

ekmanc
2011-12-22, 05:27
Kanske för att hans åsikter om hur den federala regeringen ska skötas, det vill säga minimalistiskt, är samma åsikter som väldigt många svenskar har om EU. Flytta makten till folket istället för bort från den!

Men det är verkligen inte så svenskar verkar vilja ha det när det gäller deras egen regering. Ron Paul vill inte ha några regleringar ALLS, allting ska vara lagligt droger o.s.v. plus att han inte vill ha några miljö/utsläppsregler alls utan den fria marknaden ska lösa alla problem och det är ju så osvenskt det kan bli, vi behöver ju pappa staten som talar om för oss hur vi ska leva våra liv i trygga sverige :D

r3mpuh
2011-12-22, 05:37
Stackars Texas. :(

eternallord
2011-12-22, 05:42
Men det är verkligen inte så svenskar verkar vilja ha det när det gäller deras egen regering. Ron Paul vill inte ha några regleringar ALLS, allting ska vara lagligt droger o.s.v. plus att han inte vill ha några miljö/utsläppsregler alls utan den fria marknaden ska lösa alla problem och det är ju så osvenskt det kan bli, vi behöver ju pappa staten som talar om för oss hur vi ska leva våra liv i trygga sverige :D

Fast detta är ju helg enkelt inte sant. Tvärtom så hade det i Ron Pauls ideala politiska klimat varit omöjligt att köpa sig rätten att förgifta omgivningen. Man hade istället fått bevisa att ingen annans land eller luft tar skada eller lösa problemen man skapat. Det är bara under statligt skydd som ett företag kan vi förgifta och förstöra utan konsekvens.

ekmanc
2011-12-22, 06:51
Fast detta är ju helg enkelt inte sant. Tvärtom så hade det i Ron Pauls ideala politiska klimat varit omöjligt att köpa sig rätten att förgifta omgivningen. Man hade istället fått bevisa att ingen annans land eller luft tar skada eller lösa problemen man skapat. Det är bara under statligt skydd som ett företag kan vi förgifta och förstöra utan konsekvens.

Är ju i princip det jag sa?
Han vill lägga ner många av de statliga verken och det är precis tvärtemot hur svensk politik brukar se ut.

Skulle förresten bra gärna vilja se hur en sådan lösning skulle fungera i praktiken, det låter som en idyllisk och vacker idé som skulle vara extremt svår att applicera på ett bra sätt.

eternallord
2011-12-22, 07:08
Är ju i princip det jag sa?
Han vill lägga ner många av de statliga verken och det är precis tvärtemot hur svensk politik brukar se ut.

Skulle förresten bra gärna vilja se hur en sådan lösning skulle fungera i praktiken, det låter som en idyllisk och vacker idé som skulle vara extremt svår att applicera på ett bra sätt.

Det lät på dig som att du menade att det skulle vara fritt fram med utsläpp osv, vilket naturligtvis inte stämmer. Missförstod vad du skrev

D Andersson
2011-12-22, 08:22
Ett tips för alla hysteriska, fanatiska SD-USA-Israel-sionistliberaler på det här forumet. Ration gilla/ogilla på videon visar på vilken skev fördelning av åsikter det finns på det här forumet.

Titta på filmen utan ideologiska skygglappar.

Kan inte se filmen som något annat än ett skämt, alltså precis som dig. Men om man inte förstår skillnaden mellan demokrati och diktatur framstår den säkert som vettig.

D Andersson
2011-12-22, 08:33
Japaner är speciella. Att bli bombad med atombomber av en nation och senare ha en god relation med samma nation är... udda.

Är koreaner, tyskar, italienare, portugiser, islänningar, grönlänningar, belgare, bulgarer, spanjorer och engelsmän också speciella?

snej
2011-12-22, 09:47
Är koreaner, tyskar, italienare, portugiser, islänningar, grönlänningar, belgare, bulgarer, spanjorer och engelsmän också speciella?

Koreaner och god relation..?

Spinkis
2011-12-22, 10:46
Jag vet inte om jag missat något! Men du, en ärans man, gillar den här videon? Är den inte för politiskt korrekt för att du ska gilla den?

garluch
2011-12-22, 10:47
Är koreaner, tyskar, italienare, portugiser, islänningar, grönlänningar, belgare, bulgarer, spanjorer och engelsmän också speciella?

Fast de har väl inte blivit atombombade heller?

D Andersson
2011-12-22, 11:26
Koreaner och god relation..?

Ja

Fast de har väl inte blivit atombombade heller?

Vad ställer till mest skada? Några megaton konventionella bomber, eller en atombomb på några kiloton?

Det är länder som antingen krigat med/blivit invaderade/ockuperade av USA eller som har goda/mycket goda relationer med USA och samtidigt har amerikanska militärbaser i landet.

kallekula
2011-12-22, 11:59
Men det är verkligen inte så svenskar verkar vilja ha det när det gäller deras egen regering. Ron Paul vill inte ha några regleringar ALLS, allting ska vara lagligt droger o.s.v. plus att han inte vill ha några miljö/utsläppsregler alls utan den fria marknaden ska lösa alla problem och det är ju så osvenskt det kan bli, vi behöver ju pappa staten som talar om för oss hur vi ska leva våra liv i trygga sverige :D

Du misstolkar Ron Paul något så enormt. Det hans politik syftar till är att hindra den federala myndigheten att göra politik om saker som du så nämnde. Det är upp till varje delstat i sig att stifta lagar kring narkotikas vara eller icke vara.

stafh
2011-12-22, 14:06
Tänk om vissa människor hade brytt sig lika mycket om svensk politik som de bryr sig om Ron Paul...

Den där videon var ju inte lite vinklad heller. Kanske hade varit lämpligt att åtminstone nämna Saddam och vad han pysslade med?

hidden
2011-12-22, 14:16
Japanerna klarade väl sig utmärkt med X antal amerikaner på baser runt om i landet. USA hjälpte dem ju faktiskt bygga upp japan, efter allt elände... och idag så hatar inte japan usa, även om amerikanska soldater kanske inte har världens bästa rykte i japan...

fast sätter man det i kontrast med mellan-östern så är det en *viss* skillnad...

japan är också en av världens största ekonomier idag... och i mellan-öster så har man bara korruption och elände... varför är det så?

Bara för att ekonomin är bra i Japan och de håller goda relationer så har inte befolkningen samma relation till amerikaner. Min kompis flickvän som just råkar vara japanska yttrade sig vackert med "Jag skulle ALDRIG vilja ha en amerikan i mitt hus.". Det betyder med andra ord att många ogillar amerikaner i Japan, särskilt nära baserna.

Dissector
2011-12-22, 14:26
Det är ofta sådana argument jag kör på vänner när de verkar ha svårt för att förstå varför vissa länder ser ut som dom gör. Det är konstigt hur "trångsynta" folk kan vara, men de förstår snabbt när man säger "Skulle du inte bli förbannad om det fanns massor väpnade ryssar här?" så börjar de förstå. Men tyvärr måste man påminna dem flera gånger.

Dina vänner kanske tycker det är svårt att få ihop jämförelsen mellan Sverige och exempelvis Irak i frågan om behovet av militär närvaro...

hidden
2011-12-22, 14:30
Dina vänner kanske tycker det är svårt att få ihop jämförelsen mellan Sverige och exempelvis Irak i frågan om behovet av militär närvaro...

Jag talar om människans ilska, även om det finns goda anledningar att bomba skiten ur civila eller inte.

D Andersson
2011-12-22, 14:49
Jag talar om människans ilska, även om det finns goda anledningar att bomba skiten ur civila eller inte.

Du verkar ha väldig otur när du tänker.

Det är ingen skillnad mellan civila som dör i en terrorattack, eller om de används som mänskliga sköldar, eller p.g.a. en helt oavsiktlig olyckshändelse?

Vad det handlar om är insikt om att den ideologi och de idéer man omhuldat är förkastliga. Den insikten existerar i fallen Japan och Tyskland, i vissa andra gör den det inte.

hidden
2011-12-22, 14:52
Du verkar ha väldig otur när du tänker.

Det är ingen skillnad mellan civila som dör i en terrorattack, eller om de används som mänskliga sköldar, eller p.g.a. en helt oavsiktlig olyckshändelse?

Vad det handlar om är insikt om att den ideologi och de idéer man omhuldat är förkastliga. Den insikten existerar i fallen Japan och Tyskland, i vissa andra gör den det inte.


Du kanske tänker att det är lätt att göra sig av med sedvänjor som man växt upp med?

stafh
2011-12-22, 15:14
Du verkar ha väldig otur när du tänker.

Det är ingen skillnad mellan civila som dör i en terrorattack, eller om de används som mänskliga sköldar, eller p.g.a. en helt oavsiktlig olyckshändelse?

Du vet lika väl som alla andra att civila dödsoffer i Irak inte enbart varit resultat av olyckshändelser.

D Andersson
2011-12-23, 08:32
Du vet lika väl som alla andra att civila dödsoffer i Irak inte enbart varit resultat av olyckshändelser.

Dra av nattmössan, var har jag påstått något sådant?

De flesta civila som dör i Irak gör det i terrorattacker.

Silencer
2011-12-23, 09:07
Bra video.

Mollestam
2011-12-23, 13:11
Tycker att den var bra gjord, påminde lite om någon rappares videor, kommer dock inte ihåg vem.

Morty
2011-12-23, 13:47
Är Ron Paul revolutionär? Trodde han var tråkhöger.

stafh
2011-12-24, 00:38
Dra av nattmössan, var har jag påstått något sådant?

De flesta civila som dör i Irak gör det i terrorattacker.

Du vet lika väl som alla andra att civila dödsoffer orsakade av utländska trupper i Irak inte enbart varit resultat av olyckshändelser.