handdator

Visa fullständig version : Stelhet i vader


Berrypicker
2011-12-21, 18:32
Hej!

Efter en något extrem träning av vader, dvs vadpress i kroppsvikt till failure så att vaderna nästan exploderar. Följt av rätt så intensiv cykling dagen efter har gjort att mina vader har reagerat väldigt konstigt. Jag är öm och stel i dem. Väldigt stel. De senaste två dagarna har jag inte kunnat sätta ner hälarna i golvet, utan har fått gå runt på tårna, eller i mina TL-skor. Vad kan ha hänt? Jag ska besöka läkare snart, men att få reda på ungefär vad det är i förtid skulle vara kul.

Om jag försöker stretcha ut vadmusklerna, så kan jag sätta ner hälarna och nästan gå normalt, men stelheten återkommer efter bara några minuter.

MVH, Love

killenigrillen
2011-12-21, 19:48
Min högst ovetenskapliga åsikt är att du kört skiten ur vaderna TOTALT.
Gör om, gör rätt, dvs kör inte slut på vaderna helt och nästa dag köra på ännu mer.
Vet inte vad en läkare kommer att säga men troligtvis att du ska vila. Var så aktiv du kan är dock kanske ett bättre råd. Du kan uppenbarligen belasta vaderna bara det att du är väldigt stel, har upplevt samma sak själv.
Såklart kan det ju vara något värre men att du skulle vara mer allvarligt skadad i BÅDA vaderna torde det vara rätt höga odds på.

Lycka till

killenigrillen
2011-12-21, 20:42
Du har alltså förmodligen din värsta träningsvärk hittills...