handdator

Visa fullständig version : fusion sub-q?


jenni
2011-12-21, 17:02
jag undrar om någon har erfarenhet, kunskap eller åsikt om denna produkt
http://shop.kolozzeum.com/sv/fettforbranning/fusion-sub-q-120-caps.html

skulle vara toppen om ni kunde dela med er :)

Sniggel
2011-12-21, 17:05
Per portion:

Beyond Ripped™ Complex 924mg - L-Leucin(BCAA - 2:1:1) 360mg - L-Isoleucin(BCAA - 2:1:1) 180mg - L-Valin(BCAA - 2:1:1) 180mg - Razberi-K® 99mg - [4-(4-Hydroxyphenyl) Butan-2-One] Taraxacum Officinale (Dandelion)(Leaf) 105mg [Standardiserat för A 4:1 Extract]

Fat-Incinerator Complex 627mg - Camellia Sinensis(Grönt Te)(Leaf) 201mg [Standardiserat för 90% Polyphenoler, 40% Epilgallocatechin (EGCG), 70% Total Catechins, <5% Methylxanthin] - Caffeine Anhydrous (vattenfritt) 201mg - Forslean®(Coleus Forskohlii)(Coleus)(Leaf) 75mg [Standardiserat för 10% Forskohlin] - N-Acetyl L-Tyrosin 75mg - Salvia Sclarea(Clary Sage)(Leaf)(Powder) 75mg

Absorption Initiator 3mg - Bioperine®(Piper Nigrum)(Svartpeppar)(Fruit) [Standardiserat till 95% Piperine]

Övriga Ingredienter: Mikrokristallisk Cellulosa, Glycerin, Modifierad Cellulosa gummi, Carrageenan, Silikondioxid, Magnesium Stearat, Färgämne

Sniggel
2011-12-21, 17:12
Jag skriver om det jag känner till lite om.
Den innehåller BCAA vilka signalerar muskeltillväxt, vilket ju indirekt kan promota mer procentuell fettförlust vid ett kaloriunderskott. Dock ingen direkt imponerande mängd (1g)

Sen verkar den innehålla en väl avvängd mängd grönt te extrakt och koffein, vilket nog helt klart är bra ingredienser. Den innehåller även forskolin som varit populärt i omgångar. Kan inte så mycket om denna dock men den har väl visats ha positiv effekt på kroppskomposition, dock är den väl potentiellt läkemedelsklassad?. Tror inte den är jätteeffektiv, men det är iofs koffein och EGCG inte heller.
Tyrosin är en aminosyra som jag har för mig verkar synergiskt med koffein och piggar upp.

Sen är där lite fler ingredienser men jag känner väl att de viktigaste ingredienserna här är koffeinet, grönt teextrakt, forskolin(?) och tyrosin. Aminosyrorna känns lite överflödiga men kanske vissa ser som något praktiskt ändå.

Jag hade hellre köpt de intressanta ingredienserna själv och blandat och sen struntat i det jag ansett onödigt.

jenni
2011-12-21, 18:58
Jag skriver om det jag känner till lite om.
Den innehåller BCAA vilka signalerar muskeltillväxt, vilket ju indirekt kan promota mer procentuell fettförlust vid ett kaloriunderskott. Dock ingen direkt imponerande mängd (1g)

Sen verkar den innehålla en väl avvängd mängd grönt te extrakt och koffein, vilket nog helt klart är bra ingredienser. Den innehåller även forskolin som varit populärt i omgångar. Kan inte så mycket om denna dock men den har väl visats ha positiv effekt på kroppskomposition, dock är den väl potentiellt läkemedelsklassad?. Tror inte den är jätteeffektiv, men det är iofs koffein och EGCG inte heller.
Tyrosin är en aminosyra som jag har för mig verkar synergiskt med koffein och piggar upp.

Sen är där lite fler ingredienser men jag känner väl att de viktigaste ingredienserna här är koffeinet, grönt teextrakt, forskolin(?) och tyrosin. Aminosyrorna känns lite överflödiga men kanske vissa ser som något praktiskt ändå.

Jag hade hellre köpt de intressanta ingredienserna själv och blandat och sen struntat i det jag ansett onödigt.

okej, tack för svaret.
Googlade lite och den fick dock väldigt bra betyg

Sniggel
2011-12-21, 23:48
okej, tack för svaret.
Googlade lite och den fick dock väldigt bra betyg

Vad produkter får för betyg på random sidor ger jag sällan ett smack för. Folk tar inte hänsyn till saker och omständigheter och de som gör det är det en liten del som får effekt och enbart de som känner sig manade att gå ut på internet och ge ett betyg. Ja det finns de som känner att de måste berätta för omvärlden att "det inte funkade" men jag tror nog det är vanligare att man vill berätta när något gick bra.

Nu säger jag inte att den är dålig. Där är ämnen i som bör ge den effekt man kan tänkas vara ute efter (jag antar att du har realistiska förväntningar av en "fettförbrännare" eftersom du hängt ett tag på kolo nu), men jag vet inte om den är prisvärd. Men det kanske inte är en så stor issue för dig.

farsan baloo
2011-12-22, 16:38
En bekant till mig var väldigt nöjd med produkten. Han kände sig att han återhämtade sig lite bättre till nästa pass och blev pigg vid intag. Kan tillägga att han tog den under diet och han hade svårt att avgöra om han tappade mer vikt av den eller ej, ner gick han iallafall.

Sniggel
2011-12-22, 17:18
Tycker den största fördelen med "fettförbrännare" är den uppiggande och den hungerdämpande effekten. Det gör det lättare att träna vissa pass och att hålla dieten. En liten extra välkommen boost om man använder det på ett smart sätt.

För min del tycker jag man kan komma långt med t ex kaffe, (grönt*) té eller koffeinpiller.

* Mest för att det är gott som f-n och att man mår så bra av det samt att det dämpar sötsug.

jenni
2011-12-23, 12:17
Vad produkter får för betyg på random sidor ger jag sällan ett smack för. Folk tar inte hänsyn till saker och omständigheter och de som gör det är det en liten del som får effekt och enbart de som känner sig manade att gå ut på internet och ge ett betyg. Ja det finns de som känner att de måste berätta för omvärlden att "det inte funkade" men jag tror nog det är vanligare att man vill berätta när något gick bra.

Nu säger jag inte att den är dålig. Där är ämnen i som bör ge den effekt man kan tänkas vara ute efter (jag antar att du har realistiska förväntningar av en "fettförbrännare" eftersom du hängt ett tag på kolo nu), men jag vet inte om den är prisvärd. Men det kanske inte är en så stor issue för dig.

ja det är väl just det,, att jag inte riktigt tror på att det verkligen finns ett piller som kan åstadkomma sån effekt som den utlovar, men efter alla positiva reaktioner och betyg av användare jag har läst så blev jag nyfiken:)

Jag är väl vad man kan kalla smalfet, jag är en smal tjej stl26 i jeans ,men är liksom inte rippad, utan ganska mjuk i kroppen:em:
skulle vilja förlora lite underhudsfett utan att tappa kroppsmassa eller vad man nu säger ;)

Numse
2011-12-23, 12:31
Ät mycket protein samtidigt samtidigt som du ligger på kaloriunderskott och tränar styrka hårt, så ska det inte vara några problem att gå ner ett par % fett utan att förlora muskler. Beroende på vilken fettprocent du ligger på idag, men jag förmodar att det är över 10.

farsan baloo
2011-12-23, 12:46
Tycker den största fördelen med "fettförbrännare" är den uppiggande och den hungerdämpande effekten. Det gör det lättare att träna vissa pass och att hålla dieten. En liten extra välkommen boost om man använder det på ett smart sätt..

En annan fördel med fettförbrännare är att många användare tenderar att skärpa kost & träning i samband med intag och får bra resultat pga detta. Pillret i sig har ju inte gjort det största arbetet, men är ändå orsaken till att det blev av. Nybörjare tenderar att ge fettförbrännaren all cred för för resultatet medan dom mer erfarna ser helheten.

Så visst kan fettförbrännare ge god effekt, om än indirekt i många fall.

jenni
2011-12-23, 12:54
Ät mycket protein samtidigt samtidigt som du ligger på kaloriunderskott och tränar styrka hårt, så ska det inte vara några problem att gå ner ett par % fett utan att förlora muskler. Beroende på vilken fettprocent du ligger på idag, men jag förmodar att det är över 10.

inge aning vad jag ligger på i %:em:
men jag vet att jag skulle vilja se mer deffad ut, fast jag vill inte bli smalare i kroppen, mina vänner tycker jag överdriver eftersom jag är väldigt petite
men som sagt så är det underhudsfettet jag vill få bort till en viss del.
Dock tränar jag inte så mycket, försöker powerwalka hem från jobbet iallfall 3-4gånger i veckan, annars är det inte mycket mer, styrketräning har jag inte pysslat med på flera år, men jag har fortfarande musklerna kvar :D även om de inte är så stora som förr

tänkte om detta preparat faktiskt skulle ge effekt då den verkar funka på dem som redan inte har så mycket vikt att förlora utan vill bli mer rippade, om jag nu har förstått rätt:confused:

Sniggel
2011-12-23, 13:10
Om du vill bli mer åt det rippade hållet så är det väldigt dumt att inte styrketräna.
Sen är det förstås svårare för tjejer att komma lågt i bf och man kanske inte ska ha för höga förväntningar.

Numse
2011-12-23, 13:15
Om du deffar kommer du förlora mer massa, vare sig det är fett eller muskler, och bli smalare. Det vill du inte? Börjar du träna styrka med rätt kost, mycket protein och kaloribalans alternativt lite överskott, så kommer du blir mer rippad samtidigt som du ökar något kilo eller ligger kvar på samma vikt som nu.

Hur lång är du och vad väger du?

jenni
2011-12-23, 13:26
Om du deffar kommer du förlora mer massa, vare sig det är fett eller muskler, och bli smalare. Det vill du inte? Börjar du träna styrka med rätt kost, mycket protein och kaloribalans alternativt lite överskott, så kommer du blir mer rippad samtidigt som du ökar något kilo eller ligger kvar på samma vikt som nu.

Hur lång är du och vad väger du?

hehe, vågar jag skriva det ;)
men jag är 168cm och väger väl runt 50kg tror jag har stl 34 i kläder har alltid varit liten i storleken, har lätt för gå ner i vikt, och det är just det, att jag inte vill gå ner i vikt, bara få bort underhudsfettet, ska försöka få in styrketräning på helgerna framöver, men tror du att denna produkt kan hjälpa till i syftet med att få bort lite av underhudsfettet?
vet inte om jag ska mixtra med kosten då jag tycker jag äter rätt okej (tror jag ;))
tallriksmodellen med lite gi betonat, eller lite mycket frukt kanske. men annars så försöker jag välja fullkornsprodukter, och så proteinpulver som tillskott dagligen, den har hjälpt mig otroligt bra i flera år att inte tappa vikten lika lätt som förr, då jag kunde gå ner flera kilo på några dagar om jaag var stressad eller slarvade med maten

Numse
2011-12-23, 13:31
Inget farligt att skriva vikt och längd, jag är 84kg tjock på 183cm!

Jag skulle absolut inte rekommendera den produkten till dig. Ingen annan förbränningsprodukt heller. Du behöver omstrukturera din kropp. Du gör det genom att styrketräna, helst 3 ggr i veckan eller mer, och äta mycket protein. Bra att du tar proteinpulver :thumbup:

Alla dessa fettförbränningsprodukter är till för dem som har 100% koll på grunderna och vill höja sina resultat utöver det dom klarar med exemplarisk kost och träning. Ordna upp din träning och kost först så kommer resultaten på löpande band, det är jag säker på. Om några år när du står still så kan du komma tillbaka och fråga om vi tycker du ska använda fusion sub-g :)

Det är iaf mitt råd!

jenni
2011-12-23, 13:44
Inget farligt att skriva vikt och längd, jag är 84kg tjock på 183cm!

Jag skulle absolut inte rekommendera den produkten till dig. Ingen annan förbränningsprodukt heller. Du behöver omstrukturera din kropp. Du gör det genom att styrketräna, helst 3 ggr i veckan eller mer, och äta mycket protein. Bra att du tar proteinpulver :thumbup:

Alla dessa fettförbränningsprodukter är till för dem som har 100% koll på grunderna och vill höja sina resultat utöver det dom klarar med exemplarisk kost och träning. Ordna upp din träning och kost först så kommer resultaten på löpande band, det är jag säker på. Om några år när du står still så kan du komma tillbaka och fråga om vi tycker du ska använda fusion sub-g :)

Det är iaf mitt råd!

Jo det är klart, här på kolo känns viktfrågan mer neutral än bland tjejkompisarna ;)

tack för dina goda råd, får allt ta mig till gymmet, men det blir svårt att få in flera tillfällen än på lördagen och söndagen, sen hade jag ju dock hoppats på ett litet hjälpmedel på vägen lat som jag är :em:
Fettförbränningspiller har jag inte heller tänkt mycket på annars, är ofta nyfiken men för feg för prova, fast denna sub-Q lät mer som något som kunde vara något för mig, då den verkar just vara för de som ligger på en trivselvikt och vill bara få bort det lilla underhudsfettet de har kvar som de tycker de kan vara utan ;)

ps. vad skulle man göra utan kolo och dens medlemmar, jag lär mig massa nyttigt varje gång jag loggar in

Sniggel
2011-12-25, 21:12
Det produkten kan göra för dig är nog inte mer än vad du själv kan göra med kalorirestriktion om du har lätt för att gå ner i vikt.

Jag är definitivt skeptisk till att den kan öka mängden fett som förssvinenr i proportion till vilken mängd muskler som försvinner. Fettförbrännare är oftast snarare kaloriförbrännare.
Styrketräning däremot påverkar kraftigt vad det är för kroppsmassa som försvinner eller läggs på.