handdator

Visa fullständig version : Anonymous hotar att hacka "hela" internet i protest mot SOPA-lagen.


aijou
2011-12-21, 16:18
Anonymous hotar att hacka "alla" webbsidor i protest mot SOPA-lagen.

Själv tycker jag att det låter helt fantastiskt spännande. Tveksamt hur stor omfattning detta skulle ha. Men hoppas att det blir omfattande om det skulle behövas. Vad är era tankar om detta? Diskutera!

http://thenextweb.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/12/xtjag.png

prOtotype
2011-12-21, 16:21
Begun, the net wars have.

Loke
2011-12-21, 17:26
Varför måste dom vara så pretto? Känns ju som en skurkorganisation i en james bond-film.

hurril
2011-12-21, 17:27
Varför måste dom vara så pretto? Känns ju som en skurkorganisation i en james bond-film.

Pretto?

spoon
2011-12-21, 17:54
Tycker att det har varit mycket hot och lite verkstad från Anonymous. Vad har dom egentligen fått ned för sidor?

Snobbe
2011-12-21, 17:56
Tycker att det har varit mycket hot och lite verkstad från Anonymous. Vad har dom egentligen fått ned för sidor?

Väldigt många, ganska stora sidor också. Vissa via ddos och vissa via en SQL exploit. Fast SQL grejjen har inte direkt dödat siterna utan man har bara snott all deras data.

Crocker
2011-12-21, 18:18
Ska de hacka hemsidor eller personuppgifter på typ riksdagsmän?
Mao. kommer ämbetesmän/privatpersoner drabbas eller hemsidor?

aijou
2011-12-21, 18:27
Ska de hacka hemsidor eller personuppgifter på typ riksdagsmän?
Mao. kommer ämbetesmän/privatpersoner drabbas eller hemsidor?
Som jag fattar det så ska de hacka hemsidor och byta ut dem mot bilden ovan.

krappen
2011-12-21, 18:44
Exempel på sidor som hackats?

Zorgus
2011-12-21, 18:48
Vi får se om de lyckas..de har ju gjort en del uppmärksammade saker innan..

spoonchest
2011-12-21, 18:48
De skulle "göra kaoz" med facebook för typ en månad sen. Inte så mycket som en driftstörning den dagen.
Snart är jag rädd att de ställer till med verklig skada, och blir de sedda som terrorister tror jag det är rökt för dem. Man har ju lyckats gripa några av dem nyligen.

Hello waterboarding!

mikaelj
2011-12-21, 18:53
Skall de angripa root-betjänter?
Postat via en mobil enhet

LeBron
2011-12-21, 18:59
Orkar inte med dom här wannabes som ska snacka så mycket skit men sällan gör någonting. Missförstå mig inte, jag vill JÄTTE GÄRNA att dom våldtar USAs äckliga regering men tyvärr är det som ni säger, mycket snack INGEN verkstad.

mikaelj
2011-12-21, 19:04
Orkar inte med dom här wannabes som ska snacka så mycket skit men sällan gör någonting. Missförstå mig inte, jag vill JÄTTE GÄRNA att dom våldtar USAs äckliga regering men tyvärr är det som ni säger, mycket snack INGEN verkstad.

Varför vill du att de skall göra det? Vad skulle uppnås?
Postat via en mobil enhet

LeBron
2011-12-21, 19:09
Varför vill du att de skall göra det? Vad skulle uppnås?
Postat via en mobil enhet

Inte fan vill man att de äcklen ska kunna kontrollera internet och sätta dig bakom galler och bom för att du länkar en video, laddar ned en film eller uttrycker dina åsikter som anonym person. Internet ska vara fritt ifrån regeringsmän, så har det alltid varit och så ska det alltid vara, TYCKER JAG.

spoonchest
2011-12-21, 19:12
Inte fan vill man att de äcklen ska kunna kontrollera internet och sätta dig bakom galler och bom för att du länkar en video, laddar ned en film eller uttrycker dina åsikter som anonym person. Internet ska vara fritt ifrån regeringsmän, så har det alltid varit och så ska det alltid vara, TYCKER JAG.



"You're on a list...."

LeBron
2011-12-21, 19:19
"You're on a list...."

Precis :)

stolpskott
2011-12-21, 19:56
Problemet med Anonymous är ju att de inte har någon typ utav administrativ funktion, ingen ledning som delar ut uppgifter. Det är varje medlem för sig själv, och om man tycker att organisationen ska göra något är det bara att göra en yt-video om operationen och hoppas på att tillräckligt många andra anonyma nappar. Men om de skulle ha någon form utav styrelse skulle ju ideologin som formar Anonymous försvinna. Facebook var det nog inte så många som brydde sig om. Men det här är en helt annan grej, SOPA väcker hat och ilska på ett helt annat sätt än vad Facebooks korruption någonsin kommer kunna.
Jag är ingen hacker, men om det finns något sätt som jag kan stödja Anon i det här så ställer jag upp, och jag är nog inte den enda.

snej
2011-12-21, 20:34
SOPA och PIPA är lagförslagen som hela internetbranschen rasar mot och som enligt Googles grundare Sergey Brin kan placera USA i nivå med världens värsta diktaturer. Ändå tycks de ha goda chanser att röstas igenom i USA i början av 2012. Följ rysaren.

Lagförslagen SOPA och PIPA innebär att det skulle räcka att det på något enda ställe på Ny Teknik.se, kanske bara i en läsarkommentar, finns en länk till piratkopierat material, för att amerikanska myndigheter ska kunna tvinga internetföretag att blockera hela Nyteknik.se för amerikanska användare.

Inom fem dagar. Utan rättegång.

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/internet/article3373525.ece


Sinnessjukt.

mikaelj
2011-12-21, 20:40
Det låter som att det är USAs förlust, inte vår. Varför skulle vi engagera oss?
Postat via en mobil enhet

krilleh
2011-12-21, 21:10
Detta kommer nog aldrig fungera. USA har redan kaos med sin ekonomi, många världsfiender, fängelser som är överfyllda, fattigdom (kriminalitet) som blir värre o värre . Vet inte riktigt hur de tänker faktiskt.

De kanske är kvar i sin egobubbla där allt ska gå deras väg... Jag tycker de borde ha vaknat upp från den för längesen men tydligen inte.

Erskan
2011-12-21, 21:14
Det låter som att det är USAs förlust, inte vår. Varför skulle vi engagera oss?
Postat via en mobil enhet

Rent spontant skulle jag säga att det är en angelägenhet för oss alla att världens supermakt numero uno gillar demokrati och det fria ordet. När de nu börjar censurera hejvilt utan rättegång och samtidigt som de plötsligt får tillåtelse att med militär tillfångata och hålla terrorism-misstänkta (Även invånare i det egna landet) för all framtid utan rättegång börjar det vara jävligt illa. Jag skojar inte ens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Defense_Authorization_Act_for_Fiscal_Year _2012

Men jag vet inte.. Det kanske bara jag som tycker det är illa. Kongressen hade för övrigt 6% "approval rating" alldeles nyss. Testa ha 6% approval på något annat jobb. Men det är väl inte så viktigt. De bara styr över hundratals miljoner människor.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/mood_of_america/congressional_performance

Tro (eller tro inte) nu inte bara på vad jag skriver utan kolla upp vad som gäller själv. Finns många som diskuterar dessa ämnen och dess innebörder. Jag tror ibland jag börjar bli konspiratorisk :P

fiskebulle
2011-12-21, 21:30
Det låter som att det är USAs förlust, inte vår. Varför skulle vi engagera oss?
Postat via en mobil enhet

För att många utav sidorna som vi använder oss utav är baserade i USA.

Mr.Sjöborg
2011-12-21, 21:32
Exempel på sidor som hackats?

godhatesfags.com blev hackade(osäker på om de är tillåtet att länka dit)

i något tv-inslag hade församlingen som har den sidan sagt att dom aldrig skulle kunna hacka deras sida för att gud inte skulle tillåta de....under inslagets gång var sidan nere:D

Gald
2011-12-22, 03:02
Fattar ej vissa idioter som styr asså, hur kan man komma på en så jävla dum idé dessa människor borde få sparken hoppas folk kommer protestera starkt mot detta men det verkar som inte många vet om detta har inte läst något i te,x aftonbladet eller dylikt jag hade aldrig läst om detta tidigare.

Matsa
2011-12-22, 03:36
Jänkarna försöker upprätta lagar som ska få alla att dansa efter deras pipa och nu försöker de sopa allt under mattan. Riktigt fult gjort.

Doctor Snuggles
2011-12-22, 04:11
De gav sig på den mexikanska drogkartellen ett tag. Det gick väl så där.
http://www.guardian.co.uk/world/2011/nov/04/anonymous-mexican-drug-cartel-plan

victor_n
2011-12-22, 06:13
Inte fan vill man att de äcklen ska kunna kontrollera internet och sätta dig bakom galler och bom för att du länkar en video, laddar ned en film eller uttrycker dina åsikter som anonym person. Internet ska vara fritt ifrån regeringsmän, så har det alltid varit och så ska det alltid vara, TYCKER JAG.

+1 på detta, regeringar har inte ett skit att göra på nätet PUNKT!

Asdf
2011-12-22, 10:06
Jag tänker på när de amerikanska bolagen skickade mängder av mail till TPB och hänvisade till amerikansk lagstiftning. Vad jänkarna tydligen ej visste är att TPV var svenskt och baserat i sverige.

Borde man inte göra research innan man vill starta juridiska processer?

Frågan är hur pass mycket denna lag egentligen påverkar, känns mer som skrämselpropaganda som blir tandlöst IRL

MAXX
2011-12-22, 10:17
Vad är huvudorsaken? Att film och musikindustrin förlorar pengar på internet eller att man ogillar åsiktsfrihet?

Snobbe
2011-12-22, 10:32
Jag har svårt att se hur detta realistiskt skulle fungera, om vi säger aftonbladet.se länkar till någon piratkopia så kommer alltså amerikanska ISPer bli tvugna att blocka denna siten? Och detta inom 5 dar? Bara jag som undrar hur mycket extra personal kommer inte ISPerna behöva anställa? Ska dom fixa in 1000 pers som bara sitter och blockar och unblockar siter dygnet runt??

Mantus
2011-12-22, 10:40
Jag tänker på när de amerikanska bolagen skickade mängder av mail till TPB och hänvisade till amerikansk lagstiftning. Vad jänkarna tydligen ej visste är att TPV var svenskt och baserat i sverige.

Borde man inte göra research innan man vill starta juridiska processer?

Frågan är hur pass mycket denna lag egentligen påverkar, känns mer som skrämselpropaganda som blir tandlöst IRL

Klart man skickar brev, alltid skrämmer man väl någon.

Loke
2011-12-22, 10:42
Pretto?

Pretentiösa.

hurril
2011-12-22, 10:42
Pretentiösa.

Tack, ordet är mig inte obekant.