handdator

Visa fullständig version : 17-dione?


ThisIsTheOne
2011-12-21, 16:12
Googlar man 17-dione - som en känd svensk tillskottstillverkare snart släpper (och sålde över disk redan under Fitnessfestivalen) - verkar träffarna som dyker upp handla om prohormoner. Vet nada om sådant och skulle uppskatta om nån med kunskap ville förklara produkten, som jag gissar är en nyhet på den svenska marknaden.

Maod
2011-12-21, 16:18
Hur tänker dem vill jag veta.

exevision
2011-12-21, 16:21
Ska väll sänka östrogenet?
Man får ju lätt ont i lederna om man sänker det.

midwinterholes
2011-12-21, 17:51
Googlar man 17-dione - som en känd svensk tillskottstillverkare snart släpper (och sålde över disk redan under Fitnessfestivalen) - verkar träffarna som dyker upp handla om prohormoner. Vet nada om sådant och skulle uppskatta om nån med kunskap ville förklara produkten, som jag gissar är en nyhet på den svenska marknaden.

Att träffarna verkar handla om prohormoner säger inget.

Jag kan vara felinformerad men vad jag vet kommer produkten innehålla Androst-3,5-dien-7,17-dione som även finns i Erase från PES Nutrition och lite info om det (källkritik) är här:

It's a metabolite of 7-Keto DHEA. The usual dosage of 7 Keto is 100-200mg, but this is not 7 Keto, it is 7 Keto DHEA. They're different.

This from Patrick Arnold over at Prohormoe Forum.com:
"The whole family of 7-oxygenated dhea metabolites are fascinating compounds, for many reasons other than aromatase inhibition. The compound under discussion here is not a major metabolite though, and so its very unlikely you could acheive therapeutic drug levels in your body by ingesting any reasonable amount of 7-keto"

Det är alltså en form av 7-keto. Tror det kommer göra nada precis som allt annat, men förhoppningsvis har jag fel.

Gober
2011-12-21, 18:06
Blanda inte ihop 17-dione med prohormon som har fler bokstäver.

Erase works through a number of different mechanisms to shift your body into a more MYOTROPIC state and a less catabolic state. It is the most synergistic natural hormone modulator to hit the market!

Erase’s ingredient is a completely DSHEA compliant natural hormone modulator that is NOT a prohormone and NOT suppressive. It is completely active and natural in its current form! It will NOT shut you down and does NOT require a Post Cycle Therapy (PCT). In fact many people will use this to recover from suppressive supplements as a PCT!

This simple yet very potent and intricate compound called Androsta-3,5-diene-7,17-dione (also known as 3-deoxy-7-oxo-DHEA) will have users experiencing all of the benefits from an increase in testosterone and reduction of high levels of estrogen and cortisol. It is a natural compound that is a downstream metabolite of DHEA that exists in the body. Erase will elevate the user’s natural myotropic state, leading to more muscle mass, better recovery, decreased fat storage, and increased libido! The first effects users notice is a drying out and hardening effect, showing increases in vascularity and increased definition.

Erase modulates your body’s natural hormone levels to improve your testosterone:estrogen ratio and testosterone:cortisol ratio. By doing this you change your body into a less catabolic state (a state of muscle breakdown) and revs you up into a Myotropic state (a muscle building state). It’s a 2 for 1!

midwinterholes
2011-12-21, 18:08
Blanda inte ihop 17-dione med prohormon som har fler bokstäver.
Är det du som skriver reklamen för NP ellör *rolleyes*

NiHa
2011-12-21, 21:36
Så länge det INTE är skit :smash: som 19-norandrostenedion, 19-norandrostenediol, 5-androstenediol och 4-androstenediol så är det väl inte så farligt men betvivlar att det ens är något positivt med det i alla fall :whipped:

Gober
2011-12-21, 22:38
Är det du som skriver reklamen för NP ellör *rolleyes*

Ja det är jag som skriver reklamen *screwy*

Det är väl uppenbart att det är ett citat från info om Pes Erease. Jag klippte in det eftersom det är just 17-dione och man påpekar just att det inte är ett prohormon utan ger en förklaring till vad det är, resten kan du ju sålla ut.

EiseltUK
2011-12-23, 23:29
Googlar man 17-dione - som en känd svensk tillskottstillverkare snart släpper (och sålde över disk redan under Fitnessfestivalen) - verkar träffarna som dyker upp handla om prohormoner. Vet nada om sådant och skulle uppskatta om nån med kunskap ville förklara produkten, som jag gissar är en nyhet på den svenska marknaden.

17-dione kan vara vad f-n som helst.

Pepz
2011-12-23, 23:31
17-dione kan vara vad f-n som helst.

Androsta-3,5-diene-7,17-dione
i det här fallet

EiseltUK
2011-12-23, 23:39
Att träffarna verkar handla om prohormoner säger inget.

Jag kan vara felinformerad men vad jag vet kommer produkten innehålla Androst-3,5-dien-7,17-dione som även finns i Erase från PES Nutrition och lite info om det (källkritik) är här:



Det är alltså en form av 7-keto. Tror det kommer göra nada precis som allt annat, men förhoppningsvis har jag fel.

Finns någon Japansk studie som visar att det ska ha aromatashämmande effekt. Problemet är att det är ett kemiskt ämne - kroppseget eller ej - och går in under dopinglagen och är därmed förbjuder att sälja, köpa och använda.

Som du skriver så kommer det troligen att göra i princip nada. Det är nog mest ett försök från tillverkaren att tjäna en extra hacka.

Pepz
2011-12-23, 23:53
det är ju en metabolit av 7-keto DHEA, och denna får ju säljas.

midwinterholes
2011-12-24, 13:19
Ja det är jag som skriver reklamen *screwy*

Det är väl uppenbart att det är ett citat från info om Pes Erease. Jag klippte in det eftersom det är just 17-dione och man påpekar just att det inte är ett prohormon utan ger en förklaring till vad det är, resten kan du ju sålla ut.
Jag vet att det är ett citat men det är ändå en retoriskt välgjord text med effekten att den hjärntvättar många och nästan (nåja) mig själv och eftersom jag är trött på tillskott ville jag poängtera att det är just en reklamtext.

Olle MM
2011-12-25, 13:45
Finns någon Japansk studie som visar att det ska ha aromatashämmande effekt. Problemet är att det är ett kemiskt ämne - kroppseget eller ej - och går in under dopinglagen och är därmed förbjuder att sälja, köpa och använda.

Som du skriver så kommer det troligen att göra i princip nada. Det är nog mest ett försök från tillverkaren att tjäna en extra hacka.


Det tar nog inte speciellt länge innan du har den i ditt sortiment.


Säljer inte ni 7-keto?
17 Dione är ok ifrån Lk verket och även gått igenom tullen.

Och för att ge svar på om det fungerar så är det en betydligt effektivare produkt än 7-keto...
Finns massor av recesioner som är bra i USA, och det har även kommit in användar feedback här i Sverige som är mycket positiv.

Olle MM
2011-12-25, 13:55
Ska väll sänka östrogenet?
Man får ju lätt ont i lederna om man sänker det.

Därför skall man inte ta för hög dosering, och det kan vara lämpligt att kombinera med DAA produkter... Och andra Testo Boosters..fairings mm..

Sverker
2011-12-25, 14:07
Kan vi tänka oss att 17-dione egentligen bara är en derivaticering av 7-keto för att förstärka/förlänga effekten hos 7-keto.

Har för mig att 7-keto aldrig kan ombildas till vanligt DHEA och är alltså inte androgen..eller...

Olle MM
2011-12-25, 14:10
Googlar man 17-dione - som en känd svensk tillskottstillverkare snart släpper (och sålde över disk redan under Fitnessfestivalen) - verkar träffarna som dyker upp handla om prohormoner. Vet nada om sådant och skulle uppskatta om nån med kunskap ville förklara produkten, som jag gissar är en nyhet på den svenska marknaden.

Det är absolut inget prohormone...det är en 7-keto metabolit.
Godkänd av lk verket samt kontrollerat av tullen.

Olle MM
2011-12-25, 14:11
Kan vi tänka oss att 17-dione egentligen bara är en derivaticering av 7-keto för att förstärka/förlänga effekten hos 7-keto.

Har för mig att 7-keto aldrig kan ombildas till vanligt DHEA och är alltså inte androgen..eller...

Det stämmer bra, roligt med folk som är pålästa...

exevision
2011-12-25, 14:57
Och för att ge svar på om det fungerar så är det en betydligt effektivare produkt än 7-keto...
Finns massor av recesioner som är bra i USA, och det har även kommit in användar feedback här i Sverige som är mycket positiv.

Det finns även positiva recensioner av glutamin. Och du är väll halvt förespråkare för glutamin om jag inte minns fel från ett annat forum.

exevision
2011-12-25, 15:02
Därför skall man inte ta för hög dosering, och det kan vara lämpligt att kombinera med DAA produkter... Och andra Testo Boosters..fairings mm..

Så man ska ett annat tillskott för att uppväga de negativa sakerna av ett annat? Känns inte helt okej. Och vad vet man om hur kroppen reagerar på lång sikt av 17-dione? Kan anpassningen av träningen bli sämre då man slutar med det jämfört med då man aldrig tagit det? Själv är jag skeptiskt till hur hälsosamt DAA är med tanke på att det inte verkar helt på det klara om hur det påverkar andra organ än testiklarna vid av tillverkare/säljare rekomenderade doseringar.

Olle MM
2011-12-25, 15:31
Det finns även positiva recensioner av glutamin. Och du är väll halvt förespråkare för glutamin om jag inte minns fel från ett annat forum.

Jag är ingen direkt förespråkare av glutamin.
På sin höjd har jag kanske skrivit att folk fortsätter att påstå att det fungerar.

ThisIsTheOne
2011-12-25, 15:32
Det är absolut inget prohormone...det är en 7-keto metabolit.
Godkänd av lk verket samt kontrollerat av tullen.

Kanon, tack så mycket för info!

Olle MM
2011-12-25, 15:38
Så man ska ett annat tillskott för att uppväga de negativa sakerna av ett annat? Känns inte helt okej. Och vad vet man om hur kroppen reagerar på lång sikt av 17-dione? Kan anpassningen av träningen bli sämre då man slutar med det jämfört med då man aldrig tagit det? Själv är jag skeptiskt till hur hälsosamt DAA är med tanke på att det inte verkar helt på det klara om hur det påverkar andra organ än testiklarna vid av tillverkare/säljare rekomenderade doseringar.

Det är inte för att uppväga de negativa sakerna av 17-Dione..
Utan snarare för att balansera Testo Boosters som triggar östrogenet, och ge en ytterligare synergisk effekt av dem.

Anpassning till träning blir Inte direkt påverkad efter avslutatintag.

Om man har tveksamheter inför ett tillskott, skall man inte ta det.
Kan bli negativ placeboeffekt.

Jag tycker denna produkten är för dem som önskar en effektivare form av 7-keto och letar efter denna typ av tillskott...samt vill ha en bättre effekt av sin Testo Booster.

exevision
2011-12-26, 11:13
Är 7-keto bara effektivt mot kortisol? Eller har även det en sänkande effekt på östrogenet?

Olle MM
2011-12-26, 11:26
Är 7-keto bara effektivt mot kortisol? Eller har även det en sänkande effekt på östrogenet?

17-Dione har en mer påtaglig effekt på det du nämner ovan än 7-keto..
17-Dione är som sagt en effektivare 7-keto metabolit.

exevision
2011-12-26, 12:09
Så man skulle kunna köpa erat 7-keto som är från en GMP tillverkare och ta en lite högre dos och få en iaf liknande effekt.

Sverker
2011-12-26, 12:55
Marknadsförs produkten som östrogensänkande borde den vara araomatsinhiberande och därmed också dopnigsklassad ??

Olle MM
2011-12-26, 16:30
Marknadsförs produkten som östrogensänkande borde den vara araomatsinhiberande och därmed också dopnigsklassad ??

Läkemedelsverket har gjort en bedömning och har godkänt råvaran.
De anser inte att den innehar aromatasinhibiterande egenskaper.

Dock bör man undvika påståenden som att en produkt har vissa effekter på kroppen, då den kan klassas på det..så du har rätt.

Som sagt alla påstående om östrogensänkade egenskaper bör tas bort direkt.

Hur PES marknadsför sin Erase i usa får dock stå för dem..

exevision
2011-12-26, 17:04
Aha, det är därför det aldrig snackas om att 7-keto har minsta östrogensänkande egenskaper?

exevision
2011-12-26, 19:13
7-keto verkar ju inte kunna minska östrogenet. Så varför skulle 17-dione kunna det?

krubkungen
2011-12-26, 19:27
7-keto verkar ju inte kunna minska östrogenet. Så varför skulle 17-dione kunna det?

För att det inte är samma sak som 7-keto?:MrT:

midwinterholes
2011-12-27, 12:54
Erase har inte ens fått så bra cred där borta. Det var de första fake-reviewsen som var bra och repsen som hypade. Jag letade, och fick göra det ordentligt, efter färskare recensioner och det verkar vara ett määh-tillskott.

Precis som allt annat.

Olle MM
2011-12-29, 12:02
När det kommer till legal status är den följande för 7-keto.

Efter dialog med tullen kan följande fakta presenteras.
7-keto dhea är inte klassad av tullen och inget man i nuläget tittar på.
Det kan dock omvärderas i framtiden

Det går att fortsätta sälja och importera 7-keto.
Det är viktigt att påpeka att den ligger på WADAS lista 2012-01-01 och skall absolut inte tas av testade athleter..

Tullen och andra instanser följer inte wada utan fattar sin beslut på andra juridiska grunder och avägningar.
Det finns en expertpanel för det.

krubkungen
2011-12-29, 12:21
Erase har inte ens fått så bra cred där borta. Det var de första fake-reviewsen som var bra och repsen som hypade. Jag letade, och fick göra det ordentligt, efter färskare recensioner och det verkar vara ett määh-tillskott.

Precis som allt annat.

Vad jag har läst och hört så ska det vara en toppen produkt. Konstigt det där..

exevision
2011-12-29, 12:32
När det kommer till legal status är den följande för 7-keto.

Efter dialog med tullen kan följande fakta presenteras.
7-keto dhea är inte klassad av tullen och inget man i nuläget tittar på.
Det kan dock omvärderas i framtiden

Det går att fortsätta sälja och importera 7-keto.
Det är viktigt att påpeka att den ligger på WADAS lista 2012-01-01 och skall absolut inte tas av testade athleter..

Tullen och andra instanser följer inte wada utan fattar sin beslut på andra juridiska grunder och avägningar.
Det finns en expertpanel för det.

Jo, men ett test i gymmet så åker man ju ändå. Och så mycket ger inte produkten att det är värt att riskera att bli förnedrad.

Kischen
2011-12-29, 12:37
Jo, men ett test i gymmet så åker man ju ändå. Och så mycket ger inte produkten att det är värt att riskera att bli förnedrad.

Vad är det för test som testar ALLT? Låter dyrt.

;)

midwinterholes
2011-12-29, 13:25
Vad jag har läst och hört så ska det vara en toppen produkt. Konstigt det där..
Du vet när man sitter i TV-soffan och Loreal kör sin reklam om en ny banbrytande mascara, och varje månad kommer en ny unik formula som sopar mattan med det gamla, och man tänker Hur kan kvinnorna gå på detta?
Det finns en sådan kategori produkter för oss också.

NiHa
2011-12-29, 14:43
Kischen: Testet är om någon från RF testar på ditt gym så åker du dit på att ha brukat AAS om du tar kosttillskotet efter nyår då det blivit klassat som en S1:a vilket betyder att den då är en AAS trots att den ett tag kommer att få säljas som kosttillskott. Om man har den i kroppen under testet så har du plötsligt förvandlats till en AAS-missbrukare *flex**flex**flex* vill bara varna för det om ditt gym är RF-anslutet.

Gober
2011-12-30, 21:01
Kischen: Testet är om någon från RF testar på ditt gym så åker du dit på att ha brukat AAS om du tar kosttillskotet efter nyår då det blivit klassat som en S1:a vilket betyder att den då är en AAS trots att den ett tag kommer att få säljas som kosttillskott. Om man har den i kroppen under testet så har du plötsligt förvandlats till en AAS-missbrukare *flex**flex**flex* vill bara varna för det om ditt gym är RF-anslutet.

Han menade kanske att han inte tror man faktiskt testar för just detta. När man testar på gymmet letar man ju efter AAS och detta är inte en AAS (även om den blir listad för det)och borde inte kunna ge utslag för det. Alltså måste man ju testa för just detta. Men nu vet inte jag hur testen fungerar om det faktiskt är så att det syns på ett vanligt dopingtest?

Eizbear
2012-02-08, 15:04
Erase har inte ens fått så bra cred där borta. Det var de första fake-reviewsen som var bra och repsen som hypade. Jag letade, och fick göra det ordentligt, efter färskare recensioner och det verkar vara ett määh-tillskott.

Precis som allt annat.


Jag jobbar som representativ för AX i USA och i mitt jobb ingår det att hänga mycket på forumen och hjälpa kunder med våra produkter, bland annat...

Jag kan säga som så att PES Erase är förmodligen en av dom mest uppskattade och omtalande produkterna på dom amerikanska brädorna. Även förmodligen den produkt som har stackats ihop flest med olika produkter av andra märken.

PES repsen hypar knappt inte sina produkter, dom behöver inte det.. Andra reps gör det åt dom... ;)