handdator

Visa fullständig version : Big Vik - ökningsobjektet


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Big_Vik
2004-01-08, 22:26
Nytt år- ny journal.
Ser möjligheterna med ett nytt år och startar upp en ny journal här. Kollat i den förra (ser knappt vad jag skrivit) och det har blivit hyfsade styrke-ökningar för de flesta muskelgrupperna men jag är inte nöjd! :devil:

Har kört två dåliga pass den här veckan. Men jag vet ju orsakerna, fucked up sömn och mkt dålig kost…Rubbade inte 125 i mark igår. Idag har jag faktiskt träningsvärk i latsen (det händer inte ofta) så jag kanske överdrev en aning. Men idag förmådde jag inte knäcka 80 i bänk, som jag planerat.=( …Att jag sen hade en hade en proteindrink i väskan efteråt gjorde inte saken bättre. (samma sak hände i somras och sen dess har jag alltid drinken i påse men glömde det idag och då jävlar är det klart att det ska hända nåt) Det värsta var att däri låg min mobil och simmade, eller snarare drunknade! :insane:

Men det här ska jag vända till nåt positivt, ska inte vika ner mej. Jag ska bli störst i hela stan!

Har lagt in lite mer kondition och gått ner några kg men det ska bli minst 10 till. Räkna kalorier är inget för mej, det lämnar jag åt er andra, tänker fortsätta käka ungefär som vanligt nu och köra cardio istället. Vägning varje måndag, så jag ser åt vilket håll det går.

Lite om mej:
var lite mer än ett år sen jag började känna på lite vikter på fritidsgården där jag bor. I somras började jag läsa på om träning och kost men då spelade jag en hel del boll så det vart inte så mkt öka, alldeles för lite vila...hinner inte dra hela historien nu. får väl editera lite imorron.

Mina mål till skolavslutningen:
Vikt: 75-80
Marklyft: 150/6
Hantelrodd: 40/6
Stångcurl: 45/6
Bänkpress: 90/1, 80/6
Sneda hantelpressar: 27,5/6
Smalbänk: 65/6
Knäböj: 100/6
Militärpress: 50/6
Shrugs: 100/6 (sug på den Erwin!) :booty:

Och jag ska klara vartenda jäkla mål och lite till..! :bpump:

Nytt upplägg:
Ska köra 4-split Måndag-Fredag och lägga in en vilodag där det passar (oftast Torsdag), sen vila från träningen på helgerna.

Pass.1 Rygg, baksida axlar, underarmar
Pass.2 Axlar (mitten),trapz, triceps
Pass.3 Ben,vader
Pass.4 Bröst,biceps,mage (DiscoKungen – thats me.!) =)

Käk och sånt…
Såhär kommer det ungefär bli:
07.00 Frukost: gröt och några ägg eller en proteindrink.
11.00 Skollunch:
14-15.00 Mellanmål: Några ägg, ett par mackor med nåt pålägg, mjölk
18.00 Middag:
22.00 Kvällsmål: Samma som mellanmålet eller vad som nu finns i kylen. =)

Bara 5 mål, men det blir minst 2g/kg iallafall. Sen tillkommer protein och dextro efter passen såklart.

Må detta bli ett ökningarnas år! nej, nu är det allt dags för lite käk och sömn...

Det var allt, Im coming to get ya boooyz! :smokin:

Big_Vik
2004-01-08, 22:29
"Jag ser mej inte som svag utan mer som ett ökningsobjekt" :D

swiftin
2004-01-08, 22:31
Ser bra ut! Hur mycket väger du nu?

Maaattias
2004-01-08, 22:33
ser bra ut det där! Men hur ligger du till nu då i övningarna? så man kan se hur långt du har till målen!? :bpump:

Oskis
2004-01-08, 22:33
Kör hårt:bpump:

Castro
2004-01-08, 22:35
Fina mål! Jag hoppas du gör allt för att nå dessa, misslyckande finns inte!

mini2
2004-01-08, 23:15
:mallan: im watching you :mallan:

Medusa
2004-01-08, 23:18
Bra mål du har satt upp, blir tufft att nå dom men med din mördarinställning blir det inga problem, jävla "kick ass" attityd! :kickass:

Slutligen, lycka till! :thumbup:

AdrenalineRush
2004-01-08, 23:40
Kommer följa detta nu... vill se ökningar!! :bpump:

Ludvig
2004-01-09, 07:14
Det kommer gå fint det här ska du se!!

roligt att följa din journal då vi är gaaanska jämna.. ;)

Big_Vik
2004-01-09, 17:03
Tack alla.. Ska fan greja det här nu medans jag är ung och kåt! =) :kickass:

Swift: det blir vägning på måndag sa jag ju, vågar inte gissa. =(
Men jag ser inte så fet ut som jag är iaf =)
Fått höra att man är stor och biff och allt möjligt...Det är ju trevligt men jag vill inte va fetstark! :cryout: Jag vill ha pööök! :D

Dagens pass:

Buggar: :)

Knäböj:
65/många
75/4
75/6
70/5
Visste inte hur det skulle gå innan för jag hade ont i ryggen emellanåt idag. Men det kändes bra och var mkt bra djup i alla set förutom 1-2 sista i tredje. Känns att man böjer ryggen en aning i sista reppen (för å inte tala om att jag skjuter ut röven som värsta styrkelyftarn) Men fick mkt beröm av polarn. =)

Benpress:
200/4 (PB)
190/5
180/7
170/ Orkade inte köra klart detta set helt, benen var helt döda och kontakten försvann helt på slutet. p.g.a. detta så var inte intensiteten nåt vidare efter det här men nu hade jag ju klarat av det viktigaste..fått lite bättre kondition nu iaf...=)

Sittande lårcurl:
45/10
45/9
45/8

Vader i smithen: (räknar ej med den antika stången)
60/10
65/8
70/7
75/5
70/6typ
65/6typ
60/6typ (höll inte räkningen så noga på vägen ner)

Sen somnade jag till på bussen hem :sleep: och missade nästan min hållplats.

Kanske inte behövs nån vilovecka nu? kommer inte ihåg då jag vilade sist men ska kolla upp det. Var nog käket och sömnen som gjorde att det sket sig igår och i onsdags.

mini2
2004-01-09, 17:17
:thumbup: :thumbup: :thumbup: '

Just keep swimming, just keep swimming, just keep swiming

Big_Vik
2004-01-09, 19:33
Mini, mitt största fan: tackar :love:
Nu påminnde du mej om att simma, jag hatar att simma. är så otroligt värdelös så tjejerna varvar mej nästan! :(

Maaaaaattias: vet inte riktigt i vissa övningar men skriver ihop det lite senare då.!

Det är förresten 2 månader sen jag vilade sist borde nog vila litegrann snart =)

God afton.

swiftin
2004-01-09, 19:53
Yeye! Finfint pass! :thumbup:

X-Change
2004-01-11, 16:30
Jaså ny journal!? Lycka till då, Polarn!
Du ska se att du kommer greja det! :cheers:

Big_Vik
2004-01-12, 18:39
Trodde inte på nåt vidare pass efter slarv med sömn och bara 5 dagars vila sen sista ryggpasset + träningsvärk i benen men det vart ett riktigt bra pass ändån. =)

Hantelrodd:
32,5/6 (PB)
32,5/5+1
32,5/5(vila)+1
30,0/8, minst

Sen hade jag sån hemsk pump i korsryggen så jag fick sätta mej å vila en stund inför marken. Varför det? kör jag för tungt? eller är det korsryggen som är svag och inte pallar? kanske kör för lätt? :confused: Det var så full rörelselängd det kan bli och bra kontakt i lattarna, inte mkt jobb åt armarna. men ändå?

Marklyft:
120/5
125/2
115/4
110/3 Sen började valkarna blöda, men hardcore som man är sprang man iväg och fixade lite magnesium och körde sen 4 lätta till!
I am hardcore! :hbang:
Greppet sög pung i alla seten, ska nog börja med magnesium i de tyngsta eller sista seten. Det här var förövrigt första gången jag använde hjälpmedel i marken, så kanske bara ska säga 3 reps =)

Latsdrag:
40/?
35/?
35/ (provade V-handtag i 3:e. sög lika mkt nu som sist jag körde det, för ett år sen.

Är det nåt fan som vill köpa skinbiten jag slet av? :angel:
Mini_2, X-change, Grisen? :D

Baksida axlar (framåtlutade hantellyft):
8/många
10/8 (PB)
10/8
10/7
Underbar ökning.

Underarmar: (omvänd curl):
22,5/8 (kände att det var för lätt så jag avbröt)
25,0/8 (PB!)
25,0/6
22,5/9
Helt sjukt bra! =)
Men...fick inte den vanliga pumpen idag men kan väl inte få den jämt.. alla reps var iaf superstrikta.

Hmmm viktnedgången är väl det enda som inte går nåt vidare..
Blev ingen konditionsträning förra veckan och resultatet blev +2 kg :furious:

mini2
2004-01-12, 18:43
Bra pass grabben! Nu ska jag iväg o köra bröst!
Om jag lyckas kräla till gymmet dvs.

dude
2004-01-12, 18:52
Fina marklyft!:hbang: :bpump:

Grisen
2004-01-12, 20:47
Suuug! Fina marklyft! Vet du var man kan köpa magnesium?

Ludvig
2004-01-12, 20:56
Ser bra ut vik =) !!

Big_Vik
2004-01-12, 21:58
Originally posted by Grisen
Suuug! Fina marklyft! Vet du var man kan köpa magnesium?

du får väl ta med en påse till Nola...om du vågar dej in på ett sånt hardcore gym vill säga ;)

Edit: Annars brukar de finnas där klättergrejor finns. inter sport elle team sportia kanske?

Big_Vik
2004-01-12, 22:03
tack allihopa! har legat ett snäpp högre tror jag men det tar jag lätt nästa vecka! imorron: axlar

X-Change
2004-01-12, 22:53
Härligt med PB i hantelrodd, snyggt jobbat, likså i underarmarna. Sen så är du som vanligt stabil som ett kylskåp i marklyften *Hardcore dunkar i ryggen* :naughty:

"Extrem" hardcore blir det då du springer ut i skogen och kör mark med 300 kilos björkstockar! :devil: :angel:

X-Change
2004-01-12, 22:54
PS: Din skinnbit får du nog behålla! :D

Big_Vik
2004-01-13, 11:51
X-change din gamle räv: jo det är en bit kvar...men snart är jag där =)

Helt underbar träningsvärk i latsen och korsryggen idag.! längtar tills efter skolan så jag får pumpa axlar!

Big_Vik
2004-01-13, 18:07
En liter yoggi efter en tuff skoldag och sen körde man..!

Militärpress: (repsen är lite på ett ungefär)
37/7
40/4
42/3 (PB)
35/7
37/4
i några set vart det lite kick-stötar, eller vad det nu kallas också men de har jag inte räknat med..

Sidolyft:
9/8 (PB)
8/15 (lite vila setet innan eller nåt..)
8/12
8,6,5/ (drop).. otroligt jobbigt!!

Triceps:

Smalbänk:
45/12
50/9
55/4-5
50/6
50/5
:D

sen blev det...
Liggande tricepspress!
30/många
30/10
Jo jag plockade fram den igen! Det gick lätt, kunde nog slått PB idag men kändes lite konstigt i handlederna...Men det måste troligtvis vara för att mina sargade händer inte kunde greppa nåt vidare.. Marklyft= skinnflå-övning nr.1 :thumbup:

Pushdown:
20/x
20/x
Började med strikta sen blev det några ostrika också.

Nu var jag klar. glömde shrugsen men det är inget å gråta över..!
...men möjligen kan en viss Erwin kan få lite ro om nätterna nu ;)

Grisen: kan du skriva om du läser det här. jag har nåt åt dej. :)

Grisen
2004-01-13, 23:20
Vadå? En Audi RS6?

Big_Vik
2004-01-14, 14:07
Baaah...
Fortfarande snuskigt mkt träningsvärk i ryggen och har typ ont i huvet nu så jag vet inte hur det blir med benpasset idag. jaja det var ju bara 5 dagar sen sist så pinnarna klarar sig väl.. :)
Har nyss spelat basket på gympan och det var jobbigt som fan. Matte du skulle sett dribblingarna :)

Grisen: Nej, tokstolle! men en hälsning från lisa, haha :)

Hon tyckte du var så grymt duktig å satt å babbla om dej..jag fattar ingenting..det måste vara fel Nils?! :D

Om jag bara kunde få reda på vad du gjort?.. :kinky: ?
Aj dånt gett it!

Grisen
2004-01-14, 19:39
Hahahah! Nu blir det väl MVG till dig bara för att du nämnde MIG...
:kinky:



:angel:

Big_Vik
2004-01-14, 19:42
Originally posted by Grisen
Hahahah! Nu blir det väl MVG till dig bara för att du nämnde MIG...
:kinky:



:angel:

Nja hon gillar väl inte mej direkt..men hon kanske ändrar sej nu då jag berättat om dej? halva inne? :)

Jag har faktiskt fått ett MVG av hon, på en recension som inte ens var en hel sida *stolt som en tupp*

jaja nu ska jag väl bara :kinky: som du, så skaru få se till våren!

men hon sa massa saker jag inte trodde om dej. du kan få höra när vi ses :)

Big_Vik
2004-01-16, 19:48
Igår:

Bänkpress:
70/3
70/2+massa med hjälp
50/många
Inte ökat nåt :cryout:
körde iofs med bredare grepp än nånsin idag och det var tungt.! tog väl lite bättre på tuttarna men var tyngre =(

Sneda hantelpressar:
22,5/5
22,5/5
20,0/8
20,0/6
Aldrig gjort så många men det var med mer lutning. Och det blir inte igen kändes verkligen skitkasst.

2x Pec-dec

Biccar:

EZcurl som vanligt:
35/5
35/4
30/x

hantelcurl. 3x12,5

Dåliga vikter men mkt bra pump iaf.

Känner mig sliten ska nog vila nästa vecka. tränat 9 veckor irad nu, det sliter!

"U HAVE TO TRAIN HARDCORE"

Big_Vik
2004-01-16, 20:01
Nyss

Knäböj:

20/
40/
65/många, fail/nära fail
75/6
85/2 (PB!)
70/6
Djupa och lätta på 85, men böjde ryggen =(
hur :booty: såg ut vill jag inte ens tänka på :)

Benpress: (inklusive släden)
190/7
190/5
190/6
Här tog jag ut det jag missat böjen. Tog i så jag sket på mej i tredje setet. :D

Sen fick det räcka för framsidan, satsade allt på baksidan sen!

Stela mark supersettat med sittande lårcurl
55/ 45
60/ 40
50/ 40
50/ 40
reps: fråga inte mej.

Vader i smithen med stång av okänd vikt:
75/x
75/7
75/7
75/7
75/6
75/5
60/x

nåt sånt där.
Vilade länge så jag var beredd idag kanske för att jag
börjar bli sliten som :devil: nu

:sleep:
vilovecka nu.

X-Change
2004-01-17, 00:41
Vila på du gamle man! :D

Hehe näe men det var ett fint pass av dig! :cheers:

Oskis
2004-01-17, 00:58
nice böjar:thumbup:

Big_Vik
2004-01-19, 17:39
Inledde viloveckan med att fara ut till ÖB och köpa 39 burkar tonfisk och 1,8 kg russin :D

Sett mej själv på film i skolan idag, fan va stor man såg ut...iaf om man jämför med de andra killarna i klassen! :)

Men nu ska jag bli spinkig igen...! =)

Grisen
2004-01-26, 18:29
Originally posted by Big_Vik


Nja hon gillar väl inte mej direkt..men hon kanske ändrar sej nu då jag berättat om dej? halva inne? :)

Jag har faktiskt fått ett MVG av hon, på en recension som inte ens var en hel sida *stolt som en tupp*

jaja nu ska jag väl bara :kinky: som du, så skaru få se till våren!

men hon sa massa saker jag inte trodde om dej. du kan få höra när vi ses :)

Vadå???

Big_Vik
2004-01-26, 19:01
vilat en vecka, and here we go again: :bpump:

varit allmänt sur och vresig hela dagen och missa nästan två bussar, började nästan tro att guds vilja var att jag inte skulle träna idag men kom iväg till slut och då var det ganska mkt folk på gymmet eftersom gubbarna slutat jobbet. jaja kom ihåg vattenflaska iaf.

gått ner 2 kg (vatten) iaf sen förra veckan :)

Stångrodd:
20/
40/
50/ (Uppvärmning men det här var ju fan nästan tungt =( ..)
65/2+1/2 (PB)
Nytt PB med typ 5 kg. så otroligt länge sen jag körde den, ville pröva...

Hantelrodd:
32,5/7 (PB)
32,5/7
30/7
30/6

Marklyft:
125/3
120/3
Sen blev det inget mer för det kändes inte topp i ryggen..:( Men nästa vecka då jävlar!.eller förresten kanske har markat lite väl tungt länge nu och jag har hela livet på mej å bli starkare i mark. Ska överväga högreps....

Latsdrag:
40/6
35/8
35/7
inte mkt å säga, förutom att det blir as-tungt i denna maskin sista biten...

Framåtlutade sidolyft:
10/x
10/10
10/9
10/x
Tar bara bättre å bättre..!

Omvänd curl:
25/7
25/6
Ingen pump! :cryout: Ska ta det lilla lugna med underarmarna nu. även här lyssnade jag på vad kroppen hade att säga...Får se hur det går med biccarna och armbågarna nu på fredag..

Big_Vik
2004-01-27, 18:27
Tjoho! Tränade efter skolan idag och var så otroligt hungrig efter den obeskrivligt äckliga kassler-lunchen :eating: så jag försökte stilla hungern så gott det gick med några grova ostmackor och lite drickyoghurt fråm cafeterian. Det gick väl sådär men jag genomförde ett hyfsat axelpass iaf....

Militärpress 40kg/6/6/4/5 (PB)
Sidolyft 9kg/x/10/9/7 (PB)
Shrugs 75kg/x, 80kg/4, 75kg/x/5 (PB)

Smalbänk 55kg/5/5, 50/8/6
Tricepspress 30kg/6
Pushdowns 20kg/x/x

Tricepspressen gjorde ont typ överallt...:( Sidolyften kändes söverääänt bra och shrugsen sen, Vänta tills Erre får se det här. :D Gjorde fler reps än nånsin på axelövningarna idag, men nu vill jag öka! :smokin:

Big_Vik
2004-01-29, 22:41
Bänkpress:
65/6
65/5
65/4
60/9+4
Liten ökning tror jag, kunde nog tatt 80 idag trots att jag är på väg neråt..=)

Sneda hantelpressar:
22,5/5
22,5/4
20/x
20/6
Bökiga hantlar på detta gym och världelös bänk. X-change, gissa vilket? :)

EZ curl:
35/3 avbröt.
30/2 sen fick jag avbryta igen, gjorde så satans ont i underarmarna, typ benet...bara jag inte fått sånhär benhinneinflammation :(

hammercurl istället: (ny) 4x@10/12,5

Crunches:
15/ Mitt i fick jag jordens senadrag i vaden. Känner fortfarande av det, kan inte spänna vaden ordentligt :( :D låg på golvet och kved av smärta..Får ofta senadrag och jag är inte vek, detta var senadragens senadrag :bow:
Situps: 3set@20

shirunai
2004-01-29, 22:47
Får du ont av stång ta arnes råd, kör alternerande curl med hantlar, sen kan du köra hammercurl, då jag tycker den är en kompletteringsövning

Big_Vik
2004-01-30, 08:08
Shirre: ska testa det.

hmm det var knepigt det här...om det var nå skit skulle väl det ha gått över då jag vilade en vecka..?

Nu har jag tränat 4 dagar irad den här veckan och det var hyfsat jobbigt, men nu ikväll ska jag fira min första träningsvecka med en redig sup!
:D :cheers: :cheers: :cheers: :(

mini2
2004-01-30, 16:55
nice man, det går framåt verkligen!
Det där som du kallar senedrag får jag också ibland, jag vet INGET som gör så ont!!!!! Det e så jävla sjukt hur ont det gör.
Man ligger o vrider sig i smärtor tills det sakta sakta släpper..
Stegrar det för dig i början med? Man känner att det kommer stegra o stegra i smärta...sen släpper det stegrande

Jorge
2004-01-30, 17:07
Hörru, Big_vik. Hur gammal är du? Vikt & längd?:)

mini2
2004-02-01, 01:26
Ung, tjock, kort?:D ;) Kämpa på nu, du ökar grymt!

Big_Vik
2004-02-03, 10:57
Igår försökte jag träna rygg. Det gick inget vidare för högerhanden sa ifrån ganska snabbt.. Gjorde iaf några extra reps på 32,5 i hantelrodden trots helgens...äventyr :cheers:
samt totalt värdelösa kost (den spöade din mini2) :angel: :smash: Mark och latsdrag var inte å tänka på så det blev ett meduza-pass, typ. :booty: Men idag är jag ledig från skolan..eller ledig det är friluftsdag men jag "glömde" det :devil: Iaf så tänkte jag försöka mej på ett brutalt axlar/triceps-pass senare. men först måste jag göra frukost!

Big_Vik
2004-02-04, 19:06
Igår körde jag axlar och militärpress...slog till med 2x4/42,5 kg iaf. och är ju ett litet PB.. sen vanliga och framåtlutade sidolyft. Shurgs va inte å tänka på. hoppas jag inte har en spricka bara!! helvete vad arg jag blir om det är så :furious: Och triceps kändes så otroligt tungt så det sket jag totalt i :em: :(

Idag: buggar

Knäböj: Pyramid upp 7 set 20-80/3
Benpress: 190/6,6,5, 170/x
Stela mark: 60/x, 50/x sen vart jag less
Vader i smithen: 70/x, 85/5 (PB), 75/10, 80/x, 75/x, 70/8

böjarna på 80 var strikta som sören men gick lite tungt, va inte fail. men ganska sugigt pass ändån, fast har ju tappat en hel del vikt sen helgen...böjarna hade vart bra om alla hade vart tunga set ;)

Fört mat-dagbok två förra veckorna..:eating: kan ju lägga upp en vecka om det kunde vara av intresse/nytta

X-Change
2004-02-04, 22:27
ojojoj vad länge det var sen man skrev här...lessen big vik för det! ..men har inte riktigt hunnit med! :em:

vadpressen i smithen ser mycket bra ut dessutom...fina militär pressar! kör du fortfarande stående eller?

Men sen vad är det här med "en spricka"? i axeln eller?
hoppas det fixar sig iaf! :love:

Big_Vik
2004-02-05, 17:13
Originally posted by X-Change
ojojoj vad länge det var sen man skrev här...lessen big vik för det! ..men har inte riktigt hunnit med! :em:

vadpressen i smithen ser mycket bra ut dessutom...fina militär pressar! kör du fortfarande stående eller?

Men sen vad är det här med "en spricka"? i axeln eller?
hoppas det fixar sig iaf! :love:

hehehe en spricka i axlen skulle jag då inte vilja ha. låter inte så nice :D :notme:

men ont i handen har jag än, i lillfingret. de har väl släppt lite grann iaf nu...idag ska jag vila.

Big_Vik
2004-02-08, 00:17
Igår körde jag bröst och biceps med några polare..blev väl inte nåt kanonpass Men kul va de..blev basta å bada efter det och sen hem och käka lite innan vi for in till stan.

ikväll har jag stretchat:
fotleder: 3x stå på ett ben och blunda. superset med lite tänjning
Baksida ben: 3x30sek/ben
Röven: 3x30sek/ja..ni vet :booty:
vaderna: 5x/vad

Kändes bra men kanske borde gå en prommis innan eller nåt så man e lite uppvärmd? stå på ett ben och blunda är tufft! troligtvis är det väl stelheten i fotleder och sånt där som är i störst behov av att rättas till. jag kan ha händerna under fötterna med raka ben så baksidan e väl bra..ap-armar eller??? :confused: :D


edit: några såna här pass innan läggdags i veckan borde väl göra susen för böjen???

Maaattias
2004-02-08, 15:42
Originally posted by Big_Vik



edit: några såna här pass innan läggdags i veckan borde väl göra susen för böjen???

Absolut! gjorde det för mig :thumbup:

Big_Vik
2004-02-17, 18:58
Förra veckan hade jag feber och var förkyld= ingen träning. :furious:

Igår kördde jag rygg:
blev hantelrodd 6 set, mark x4, framåtlutade sidolyft x3 och latsdrag x3.
Rodde på vanliga vikterna men febern och viktnedgången verkar ha satt sina spår i marken, som gick ganska dåligt. provade iofs på pyramid upp men ändå...
Har en jääääkla träningsvärk i hela ryggen idag iaf så jag är nöjd =)

Idag: (OBS: är fortfarande förkyld. men det är bättre, ska härda ut!)

Militärpress:
40/7 gick ju ganska bra så jag var tvungen att pröva:
45/4 (PB)
42/5
40/5
40/6
De på 45 kändes faktiskt riktigt bra. kändes lite i underarmana idag, kanske greppar för hårt? jaja det var bara härda idag...och det ska nog inte vara nån fara till senare

Sidolyft:
9/många!
9/x
9/9
9/7
de bet rätt bra. =)

Shrugs:
80/4
70/x
70/6

sen var det dags för triceps. tyvärr var det en del folk på gymmet så tempot sänktes en aning..

Smalbänk:
50/9
50/7
50/6
50/5
50/6
gick väl lite sämre än väntat, men lugna puckar...

Pushdowns:
20/många!
25/6 (PB)
22/9
22/7
20/x

har ökat otroligt bra :bow: ...eller så har de bara smörjt den torra maskinen eller nåt...

Söp i helgen och nu i helgen blir det nog en del :cheers: också, plus att jag tänkte (SKA) bli hårdare så kanske inte kommer några fruktansvärda ökningar, :( men jag litar till testot ;)

Ervin
2004-02-17, 19:21
ska inte du vara med i foto tävlingen???

Big_Vik
2004-02-17, 20:06
Erwin: kul att du skriver, trodde du skulle kommentera shrugsen som vanligt..haha..ingen fototävling för mej!

fan, fan, fan:
har inte kört nå stretching/smidighet sen sist. men får väl göra det ikväll. imorgon är det ben, på schemat iaf :)

Ervin
2004-02-17, 20:10
har missat din dagbok får sätta mig o läsa när jag kommer hem.MEN varför ska du itne vara med, du måst eju vara med va fan :(

hur går det emd träningen då?

X-Change
2004-02-17, 20:26
Tjena Vikke!

Härliga militärpressar måste jag säga. :thumbup: Får likadant som dig i den övningen - ont i handlederna.
Men bara att bita ihop och så får man satsa mer på underarmarna!

Shrughsen var härliga och likaså smalbänken! Nice work! :cheers:

Ser fram emot att se dig fit for fight! ;)

Big_Vik
2004-02-24, 19:09
nu var det ett tag sen man skrev här, fast tränade på som vanligt förra veckan. klenare i vissa övningar, starkare i vissa...

Igår:
Hantelrodd: 32,5/8,8,6,6,6, 30/8,7,6, 25/x
Marklyft: 100/x,5
Framåtlutade sidolyft (dropset): 8, 11,5/8, 11,5/8

Aldrig rott fler reps så det var bra. :) Nu ska jag ro på 35 nästa vecka. längtar! I marken tog jag det lugnt för jag hade känningar i ryggen innan och under passet=(
Gjorde även några försök på lite latsdrag, men maskinen (eller jag) var sämre än någonsin. Tyckte jag såg hårdare ut än på länge i spegeln efteråt. Men måste ha vart ljuset för jag har trots en redig fylla, låååånga promenader, väldigt lite mat m.m. gått upp 1 kg i helgen. skumt! :confused:

Idag:
Militärpress: 45/4, 40/6,6,5,4
Sidolyft: 9/x,10,10 (ca)
Shrugs: 75/6 70/x,7
Smalbänk: 55/5, 52,5/5, 50/6,6,9,7
Pushdown: 20/3x

Helt ok pass. käkade 4 h innan och det var ingen jätte-lunch direkt, det kändes! Men nu har jag fyllt magen med pölsa :eating: Hyfsad pump i triceps, lite ont i militärpressen som vanligt alltså.

X-Change
2004-02-24, 20:12
Grymma roddar, grabben! *Dunk i ryggen!*

Äntligen är du tillbaka, trodde du hade avlidit eller nåt...:angel:
Militärpressen och Smalbänken var fin som vanligt! ;)
Men skumt med att gå upp i vikt efter den där "kroppsbehandlingen"! :MrT: ;)

Big_Vik
2004-02-27, 18:42
inte hunnit skriva in, men här kommer resten av veckans pass.

Onsdag:
Knäböj: 20, 40, 50, 60, 70/5,4
Benpress: 190/5,6,8
Bencurl: 2x. Sen var det lunch! vräkte i mej av kycklingsalladen :eating:

Tränade på idrotten på skolan, hann inte med så mkt. Böjen kändes tung, men har kört några stretchpass innan läggdags den här veckan och fler ska det bli, så den ska nog ta sig tillslut. Benpressen hade jag inget pass i, var iaf löjligt lätt så nästa vecka blir det 200. Baksidan? hmmm, får ta igen det nästa vecka!

Big_Vik
2004-02-27, 18:43
Igår:
Bänkpress: 65/6,5,4,x, 60/x
Sneda hantelpressar: 22,5/3, 20/8,8,5,8,8 (5 var med mer lutning)

Tyngre och klumpigare hantlar på det här minigymmet, men kändes mkt bra i övre brst och jag fick härlig pump :love:


Idag: (Biceps, mage, vader)

Hantelcurl: 12,5/8, 15/5, 12,5/8,8,7,5
Hammercurl: 3x@10
Crunches: 15/20,15,14,x
Sit-ups: 20/x
Vader i smithen: 70/10, 80/7, 90/6, 95/4, 90,80 (PB)


Jag räknar inte med stången i den gamla, tröga smithen som inte blivit smörjd de senaste 100 åren. ;) Är skamligt svag i vänster arm så hantelcurlarna ser väl lite roliga ut. 15 kg var lätt, för högern. Men jag gissar att det är konsekvenserna av över ett halvårs ständigt EZ-curlande :notme: :D

AdrenalineRush
2004-02-27, 21:24
Gött me PB... Det e de man lever för! :D

X-Change
2004-02-27, 21:34
Tjena! Mycket fina pass!

Ser ut som du har blivit starkare i de sneda hantelpressarna, eller har jag fel?
Om jag inte har fel så är du starkare än mig i biceps nu! :bpump:

Men vi får köra nåt pass här i veckan!

Big_Vik
2004-02-28, 12:51
Originally posted by X-Change
Tjena! Mycket fina pass!

Ser ut som du har blivit starkare i de sneda hantelpressarna, eller har jag fel?
Om jag inte har fel så är du starkare än mig i biceps nu! :bpump:

Men vi får köra nåt pass här i veckan!

körde med klump-hantlarna på gården...men det blev lite fler reps än vanligt på dem...

njaaaeee

absolut.

X-Change
2004-02-28, 19:57
hahaha! hantlar som hantlar det är ju skrot ändåså! ;)

vadå njaaae? kom igen nu! :bow:

helt klart! :cheers:

Big_Vik
2004-03-12, 16:02
Var sjuk halva lovet och tränade ingenting.. Den här veckan har jag tränat 4 gånger men p.g.a. en mjölk-incident (köpte nytt tangentbord idag) ;( så har jag inte vart mkt här. nu är jag iaf tillbaka.
Körde bästa bröstpasset nånsin igår så nu är motivationen på topp! :)

Så, efter ett lov med lite mat, fylla och mkt sjukdom och ingen träning osv. så var det dags att börja ta igen allt den här veckan. tog mej faktiskt till gymmet förra torsdagen, värmde upp på bänken, la på 60 och gjorde en otroligt tung 5a (balldrag) sen pröva jag hantelcurl (svintungt) Då sket jag i det och på kvällen for jag ut och festade till lite lagom ;)

gårdagens pass:

Bänkpress:
60/10 kunde inte tro mina ögon, aldrig hänt förr! :eek:
sen gjorde jag ett bra försök på 80 kg (typ halvvägs) trots att jag tränat 3 dagar irad innan och att axlar och triccor var allt annat än återhämtade. (har förresten träningsvärk i hela kroppen nu) :love: Kan ju tillägga att 80 kg har jag aldrig vart i närheten av innan och efter det här lovet, blev jag sådär lagom förvånad.
65/5
60/8,7

Kommer knäcka 80 inom en snar framtid känner jag! det är en dröm som går i uppfyllelse.

Sneda hantelpressar:
22,5/8,7,6,5 (PB!!!!!) vikterna var som luft =)

sen lite biccar...
Hantelcurl:
12,5/9,7,4,5
lite vila här. Och 9 reps, jag som knappt rubbade dem veckan innan.!
avslutade med hammercurl, 2 set.

X-Change
2004-03-12, 20:06
Kanonpass där ser det ut som, grabben! Grattis! :thumbup:
80 sitter snart ska du se! ;)

Big_Vik
2004-03-15, 21:46
Hantelrodd: 32,5/ 4x8-5, 30/x
Högrepp Mark: 100/10, 105/10, 110/8
Latsdrag: 40/8,6, 35/9
Crunches: 17,5/18,20,10, 15/10 (PB)
Sit-ups: 2x20

Kanske blir 35 i hantelrodden nästa vecka, det har jag aldrig provat förr. högreps-mark är första gången jag kör, var sjukt jobbigt!

hinner inte skriva mer nu! ska träna axlar/triceps imorgon efter skolan

X-Change
2004-03-15, 22:01
Mycket fina mark! :thumbup:

Big_Vik
2004-03-22, 18:02
Redovisade inte förra veckans andra pass. Men axlar och tricpes var jag tillbaka på de gamla vikterna, innan sjukdomen. och då det var bendpass var det fullsmockat på gymmet, och de flesta körde ben. Men jag körde iallafall igenom baksian riktigt ordentligt. har träningsvärk nu, 5 dagar efter!
:eek:
har nog aldrig kört baksidan riktigt förr, ska det bli ändring på. Sen, fredagens bröstpass gick direkt åt herrn med horn. :devil: :furious:

Idag var det rygg och mage:

Hantelrodd: 35/7,6,6,5,4 (PB)
Marklyft: 110/10, 115/9, 110/x,6
Latsdrag: 40/x, 35/x, 40/8 (sista set med lite, lite gung. skönt!)
Crunches: 20,20,15,10/ca 10 reps.
Sit-ups: 2x20

Första gången jag kör på 35 kg, var ju lätt. Inväntar morgondagens värk för att få bekräftat att jag gjort rätt. Marklyften kändes bra, höjning nästa vecka! Jisses vad slut man blir av högreps, flåsar som en hund mellan seten ;) och det var skönt med något ostriktare form i sista setet latsdrag, för en gångs skull.

Ska trappa ner till 3 dagar/vecka för det blir tufft att köra 4 gånger då man inte har möjligthet att träna på helgerna. men ska ändå forsätta 4-spliten. Så det blir att jag kör det fjärde passet på måndagen nästa vecka. kommer alltså träna alla muskler var 9e dag. eller ska man kanske slänga in någon muskel. t.ex. underarmar var 4-5 dag? Shirunai du kör/körde ju ett liknande schema har jag för mej, hur tycker du det funkade?

X-Change
2004-03-23, 10:19
Bra pass! Marklyften och hantelroddarna var suveräna, mannen! :thumbup:
Ringde till dig igår: två ggr med, ena gången svarade ingen och andra gången var du inte hemma, men din bror skulle hälsa att jag hade ringt...
Några biljetter fanns det tyvärr inte, så det blev inge Samuelsson med andra ord! :cryout:

Sen måste du ge mig ditt nya mobil nr med nån gång, har ju inte det upptäckte jag igår! :notme:

Fortsätt kämpa på! :hbang:

Big_Vik
2004-03-23, 19:03
axlar och triceps.

Militärpress: 45/6,5 (PB) :bpump:, 42,5/4, 40/x,x
Shrugs: 70/10, 75/7, 80/4, 75/5, 70/5
supersettat med sidolyft. 3x8
Smalbänk: 55/4 :( ,50/x
Liggande Tricepspress: 27,5/10, 25/15
Pushdown: 2x
Sebbes liggande sidolyft. 3x (ny övning)

bra ökning i militärpressen, men känns ändå lite osäkert eller vingligt, eller jag kommer fan inte på ordet. Får väl börja med smithen men då fet-skadar man väl axlarna på direkten. :notme: Shrugsen gick fint för en gångs skull och Sebbes liggande sidolyft tog så jäkla bra så man nästan blev rädd. Triceps: dåliga vikter och kontakt. Men prövade med rak stång i tricepspressen idag istället och det verkar vara rätt väg att gå.

Big_Vik
2004-03-23, 19:07
Originally posted by X-Change
Bra pass! Marklyften och hantelroddarna var suveräna, mannen! :thumbup:
Ringde till dig igår: två ggr med, ena gången svarade ingen och andra gången var du inte hemma, men din bror skulle hälsa att jag hade ringt...
Några biljetter fanns det tyvärr inte, så det blev inge Samuelsson med andra ord! :cryout:

Sen måste du ge mig ditt nya mobil nr med nån gång, har ju inte det upptäckte jag igår! :notme:

Fortsätt kämpa på! :hbang:

Ja som vanligt har han inte hälsat nåt, undrade just när du skulle ringa! snacka me nån som va där, de sa att han va grym..så det var synd :cryout: mobilnumret vill jag inte skriva ut här, men jag slår en pling ikväll.!

Big_Vik
2004-03-23, 19:09
En sak jag funderar på är att efter varje set i militärpressen, efter jag satt ner stången i ställnigen så hugger det till bak i ryggen nånstans i närheten av skulderbladen, men det är då inte lattarna iaf. Ingen aning om vilken konstig muskel det är, känns inte som trapzen heller. Någon som kan berätta vilken det är, för det bäörjar gå mej på nerverna helt klart :insane:

X-Change
2004-03-23, 21:14
Härliga militärpressar, snart är du uppe på manliga 50 kg... :hbang:
Kör du fortfarande stående eller har du gått över till sittande?
Shrughsen var mycket bra med! :thumbup:

Men hur funkar "Sebbes sidolyft" som då? Riktigt nyfiken här nu! ;)
Jo, man fick ju dock stå och kolla när han körde, men det tyckte jag lät fjantigt...
Typ en grupp på 20-30 träningsnissar runt en biff... skulle själv ha upplevt det enormt störande att bli utstirrad av folk! :nono:

haha syskon! ..jaja men jag kan ta det nån gång vi ses bara annars!

Ser bra ut! Kör på! :kickass:

Big_Vik
2004-03-25, 18:41
Idag har jag syndat! :em:
Skolkade från sista lektionen för att kunna träna. :angel: är inte så farligt som det låter. vi fick en timme hål innan och jag har inte psyke för att vänta på en tråkig historia-lektion där vi inte skulle göra nåt nyttigt ändå..hoppas inte mitt MVG ryker där bara, men det vore ju töntigt.. så jag sket i det... men det var ju för ett gott ändamål iaf =)

Bänk:
80/1
Äntligen! har väntat så länge. en milstolpe i mitt liv! :bpump: och det var lätt! gör nog 85 om ett par veckor med utvilade axlar och triccar. ja, lätt.

Knäböj: 5 set pyramid upp
Benpress: 2x7@190
Stela marklyft: 60/x,10
Sen lite fjanterier i sittande lårcurlen.
Inga vader för smithen var upptagen och ville inte missa bussen. =(

nästa pass blir på måndag, tuttar. hoppas man e stark då för imorgon blir det :cheers: och efter de brukar jag bli starkare :confused:

Big_Vik
2004-03-25, 18:45
Originally posted by X-Change
Härliga militärpressar, snart är du uppe på manliga 50 kg... :hbang:
Kör du fortfarande stående eller har du gått över till sittande?
Shrughsen var mycket bra med! :thumbup:

Men hur funkar "Sebbes sidolyft" som då? Riktigt nyfiken här nu! ;)
Jo, man fick ju dock stå och kolla när han körde, men det tyckte jag lät fjantigt...
Typ en grupp på 20-30 träningsnissar runt en biff... skulle själv ha upplevt det enormt störande att bli utstirrad av folk! :nono:

haha syskon! ..jaja men jag kan ta det nån gång vi ses bara annars!

Ser bra ut! Kör på! :kickass:

stående. så du är inte långt efter.! liggande på en bänk och sen göra vanliga sidolyft. isolerar väl typ baksidan och tog förbannat bra.!

Big_Vik
2004-03-29, 17:41
Bänk: (utan pass) 65/5,5,5,4, 60/8
Sneda hantelpressar: 22,5/ 8,5,7,6,4

Hantelcurl: 15/4, 12,5/3x många
2x hammercurl

Kommentar: fan vad jag är svag i biceps :cryout ökar ju fan ingeting, men får typ jämt grym pump ändån.

Bänk gick mycket bra, med tanke på att jag inte hade pass, alls.kändes bra i tuttar, men fick grym pump i triceps också, redan efter några set. :confused:
I hantelpressarna är det nytt Pb eller i varje fall, tangerat, måste testa 25:erna nästa gång =)

X-Change
2004-03-30, 18:09
Tjosan! Ser ju ut att gå lysande här! Grattis till 80 i bänken och milstolpen i ditt liv! :D
Alla gånger ska du upp på 25 kg hantlarna nästa pass. Light weight hette det väl!? ;)
Biccarna kommer, men varför kör du inte rak skivstångcurl istället? Den funkar kung för mig, jobbig som den! hehe! ;)

Fortsätt kämpa - Beachen är snart här ju! :D

Tigerkotten
2004-03-30, 18:21
Dig ska jag följa närmare :love:
Verkar rätt så lika på en del övningar, du ligger en del före mig dock. Speciellt i mark och shruuugs. Och säkerligen en del saker till. Ta och fixa lite bilder! :)

Big_Vik
2004-03-31, 13:32
jag känner mig så jävla hardcore! igår upptäckte jag att jag fått feta blåmärken på tuttarna efter måndagens bröstpass! wohoo! kanske äntligen börjar hända lite saker! :bpump: :bpump: :bpump: ...eller så har jag bara dunsat ner stången/hantlarna i bröstet eller nåt :(

Körde ett litet pass igår för jag hade inget bättre för mig. (kommer inte ihåg repsen riktigt, men på ett ungefär.)
Underarmar & vader:

Omvänd Curl:
12,5/12
17,5/10
20,0/8
22,5/10
25,0/9,7, (PB)
22,5/10,9,6

Handledscurl:
20,0/x
17,5/20
20,0/14
22,5/6
Sen ett fruktansvärt dropset.
Kommentar: Om jag någon gång förut skrivit att det känts som underarmarna ska sprängas så är det lögn. :thumbup:

Vader i smithen:
70/10
75/x
80/4
70/2x
60/x
Äsch.

Ska köra rygg senare idag, men nu sitter man hemma med ont i huvudet. Hoppas det går över snart bara.

Big_Vik
2004-03-31, 13:36
X: Tackar, tackar! :) anledningen är att jag är så otroligt klen i vänstern jämfört med högern (känner du igen situationen) :booty:

Tigerkotten: You're being watched ;)

vad roligt med respons. jag som trodde den här dagboken var dödsdömd efter att jag struntat i den ett tag..men kanske finns en liten liten skara fans ändå ;) :cool:

Tigerkotten
2004-03-31, 14:47
:] Tråkiga e nu att jag kommer vila dock troligen till onsdag/torsdag nästa vecka, kroppen känns inte helt 100 ;<
Men vem vet kanske fuskar och kör på måndag ;) Man får se hur det känns helt enkelt.

Och visa bilder! Du får ta och sedan jämför du då och då och ser det sakta gå framåt ;)

Blåmärken låter ju lite underligt :)

X-Change
2004-03-31, 17:38
Blåmärken, hardcore! :hbang: ..fast kan nog vara plågsamt! :D
Näe, vilken situation... inte den att jag vara starkare i hantelcurlen jämfört med hantelpressarna väl!?? :angel:
Men vi är ganska lika i underarmarna nu, mannen... fast jag är efter dig som vanligt! :smash:
Bra pass såg det ut som iaf! Kör på så sluter det säkert upp mer folk här... för din journal är inte dödsdömd! hehe!

Big_Vik
2004-04-02, 13:46
Rygg i onsdags:
Hantelrodd: 35/8,8,6,6,5 (PB)
Latsdrag: 50,45,45/x
+2 set mark som gick rätt dåligt..

Mage:
Sit-ups: 20/5x20-8

Nyss:
Militärpress: 45/6 (PB) 50/2 (PB) 45/6,4, 40/6,5
Sidolyft: 3x9/ca 10
Liggande sidolyft: 3x8/många reps!
Supersettat med Shrugs: 70/2x

Big_Vik
2004-04-05, 17:01
har fortfarande värk i triccarna sen fredagens pass!! och nu då jag tänker på det så var militärpressen den bästa på mycket, mycket länge.. kul med sånna pass då man äter skitdåligt och allt. får i mej alldeles för lite protein och nu ska jag lägga ner mjölken nästan helt, förutom till frukostgrynen. (laktosintolerant)

laddade upp med Billy Idol - Rebel Yell :hbang: :D
Sen körde man Ben. (utan pass, tyvärr. men gjorde inget idag)

Knäböj: 40/10, 50/9, 60/10, 65/8, 70/6, 75/4, 60/6,6
Stela marklyft: 60/10, 65/8, 70/5, 65/8 (supersettat)
med sittande lårcurl: 40/x, 45/12, 50/8,8 (PB)
Nu började pumpen avta så jag slutade här. Tänkte köra vader men återigen var smithen upptagen. :(

Böjen tog otroligt bra. (jag måste hitta en synonym åt otroligt och söveräänt och sluta skriva så jäkla många parenteser) :D :booty: efter näst sista böj-setet var jag totalt färdig men beslutade ändå för att köra ett till. Ett snabbt pass med mycket bra intensitet och skön pump som följd. fler såna!

Ska ta upp konditionsträningen igen. Efter fredagens pass blev det 5 minuter på cykel i rasande tempo. Låter inte mycket men under tiden räknade jag varje sekund. Kom knappt ner för trapporna sen. Sen i helgen har jag gått, gått och gått. Ska väl ut på nån löprunda senare i veckan också.

Big_Vik
2004-04-07, 13:01
Igår begav jag mig till gymmet med en eskalerande (haha) träningsvärk i benen, och fortfarande lite värk i triceps.

Bänkpress:
40/10
50/8
60/5
70,0/4
67,5/4
65,0/4,4
60,0/4

Sneda Hantelpressar:
25/4 (PB)
22,5/5,5,4,3

Hantelcurl:
15/3x4-3 + cheat
12,5/10,5,6

nytt, bredare (och tyngre) grepp idag. Nu har jag lillfingrarna alldeles innanför markeringarna. mkt mer känsla och mindre triceps. Har aldrig gjort en 4 på 70 kg förut. :) :bpump: Hantelpressarna gick lite tyngre... Bicepsträningen går så jävla tungt, blir varken större eller starkare. Hatar mina biceps! :insane: :insane: :insane: Nu blir det färre reps, och lite cheat hoppas det hjälper.

Big_Vik
2004-04-07, 13:11
Ryggpass nyss.

Hantelrodd:
40/3v,4h (PB)
35/6,5,5
32,5/7

Latsdrag:
40/11
45/6
42,5/8
40/7 eller nåt.
35/många
40/x + 35/x (dropset)

Crunches:
20,15,10/x

Sit-ups:
20/x
20/15
20/10

Vadpress i smith:
70/10,9,6,7,5,6 (tror jag)

Inga marklyft pga träningsvärk i ben. grymt dåligt grepp idag.

Nu går brandlarmet! :D måste gitta!

X-Change
2004-04-07, 14:20
Ser ut att gå bra det här vikke! ..Du är snart tvungen att börja med stångrodden... slut på vikter med hantlarna snart! :D
Härlig bänkpress med... och likaså knöjjarna! :thumbup:

Keep going... lovet börjar nu ju så vi får dra några pass till veckan, mannen! :kickass:

Oskis
2004-04-07, 16:04
Fan 40 i hantelrodden är nice :thumbup:

Ervin
2004-04-11, 15:40
jepp det är det fan! :hbang: you go girl! :D

Big_Vik
2004-04-11, 21:08
Vad roligt med sån fin respons! :love:
Fick lust att lägga upp gårdagens pass nu, gick väl inget vidare. Men får skylla på att jag har haft ont i halsen hela dagen nu och troligtvis också feber. ont i kroppen har jag också, och det är INTE träningsvärk. INTE NU IGEN! :furious: Förstår inte vad som är fel, jag som aldrig är sjuk annars, har redan varit sjuk 2 gånger iår, 3 med den här. Vafan så jävla typiskt på sportlovet blev jag också sjuk på söndagen innan hela lovveckan börjat. Det är nästan så man blir grinfärdig. Fattar inte vad jag har slarvat med :confused: :smash: så jävla illa att vara sjuk på loven då man är ledig och har tid att träna.! Precis då formen var bättre än aldrig nånsin tidigare. Är inte lätt att avsätta tid för vila då det går som bäst!

passet:

Militärpress: 20/10, 30/8, 40/3, 47,5/3, 45/4, 40/x,x
Sidolyft: 9/x,12,x,7, 8/x
Liggande sidolyft: 3x9/många
(inga shrugs)
Smalbänk: 55/6, 50/8,7
Pushdown: 25/12, 30/4, 25/8,6, 22,5/x

Militärpressen kändes skittung och gick verkligen skit. Men har aldrig varit så trött i axlarna då det varit dags för triceps. (kan ju bero på sjukdom), Men kämpade på med triceps iaf och gjorde kanske nån rep mer i smalbänken. Pushdowns var skitskoj att köra i en väloljad maskin med raka vikter för en gångs skull. =) och sen är det ju alltid roligt att köra ett pass med Biceps-mannen igen, var länge sen sist. jag talar förstås om x-change :D

X-Change
2004-04-11, 22:10
Nej! Du kan banne mig inte vara sjuk!? Fan heller mannen! Vi hade ju spikat "Hardcore" under lovet! Balle!
Äh! Ringer dig imorrn så man får höra hur det är med dig! :love:

Nöjet är på min sida, Hantelroddskungen! :kickass:

Big_Vik
2004-04-21, 20:12
den här veckan har man kommit igång igen efter ännu ett sjukt lov (suck) :(
Har haft feber minst halva lovet och förätit mej på muffins :eating:

Imåndags:

Bänk: 60/8, 65/5,3+1/2, 60/5,4 tror jag.
Sneda hantelpressar: 22,5/5,4, 20/6,7
Hantelcurl: 15/3x, 12,5/3x räknade inte så noga (DOOH!) en femma på 15 på högern i första set, sen la vänster av totalt. Vet inte om jag fortsätter med lågreps här verkar suga. nåja, ger det några veckor till.

tappade lite grann i bröstövningarna men inte så mycket som jag fruktade.

Rygg idag:
Hantelrodd: 35/7,6,5, 32,5/6
Latsdrag: 40/5x10
Sen provade jag mark för första gången på länge. 120/2, 100/x gick rätt dåligt. fick ont i ryggen i andra set också. aldrig hänt för, iaf inte såhär. :( nästa vecka ska vikterna ökas! :devil:

ingen magträning idag. vi körde en fruktansvärd kondition och styrke-bana på skolan idag..kan skriva om den sen. brutal!
detta plus en låååång prommis på tom mage, efter skolan bidrog nog till att jag kände mej orkelös och okoncentrerad. måste sluta nu. hare å träna på!
/Mannen

X-Change
2004-04-21, 21:33
Kom igen nu så ökar du ska du se! :thumbup:
..Vi tar igen den förlorade träningen under lovet till sommarn! ;)

Big_Vik
2004-04-23, 23:20
Så har man spenderat en fredagskväll i gymmet. :cool:

Militärpress:45/5,3, 40/6,6, 35/8,8,x
Liggande sidolyft: 3x10/3x6-7
Smalbänk: 55/8,7,5,6
Liggande tricepspress: 27,5/8,5 sen kajka stången ihop.
Pushdown: 25/många, 7 och ett dropset.

Får nog sluta med de där kickstötarna i militärpressen på slutet, är fan inte bra för ryggen känner jag. Fast hade iofs grym värk i den me. Sidolyften var väl en aning för tunga, en hel del cheat, men finns inge mindre hantlar på Själevadsgymmet. Smalbänken börjar gå framåt, och då var stången ändå skev som få, ser ut som värsta hängbron. (hehe kom inte på nåt bättre) :smash:.:D ingen passare heller. Blev lite överaskad då låsen gav vika på stången i tricepspressen:eek:
, men sånt händer. Dragmaskinen blir minst 5 kg tyngre p.g.a. åldern. Det är tamefan ett vanligt rep istället för stålvajer. :laugh:

ciao

Big_Vik
2004-04-26, 20:19
Ben idag. Var första gången på flera veckor p.g.a. sjukdom. och direkt efter sjukdomen när jag fortfarande var förkyld ville jag inte köra ett hårt benpass så jag hoppade det helt enkelt.

Knäböj: 30/10, 40/8, 50/6, 60/6, 70/4, 60/6,6
Stela Mark: 60/x, 65/9, 70/6, 65/7
Sittande lårcurl: 45/3x8 (PB)
Vader i smith: 70/5,5 60/6,6 (Gick så jävla illa.)

Kändes som man tappat lite i böjen men det tar jag igen till nästa vecka. pinsamma vikter men långsamma reps. tom snabbare upp än ner, kommer nog få hyfsat skön träningsvärk av det här.

så var det avklarat.

Big_Vik
2004-04-27, 20:31
Körde Bröst och biceps idag, men glömde tyvärr lyssna till min nylånade skiva med filmmusiken till Terminator 3 innan. :D

Bänkpress:
30/10,
40/10,
50/6,
67,5/4+1
67,5/,3,
62,5/5,
60/5
55/8
55/8

Sneda hantelpressar:
22,5/5
22,5/4
20/6
17,5/8

Har legat ett snäpp högre i bänken. hantelpressarna kändes väl bra...

Sen dags för de där jävla bicepsarna. Prövade värma med lätta vikter men blev så förbannat klen i hantelcurlen då, sen testade jag med rak stång och det sög. Då fick jag syn på min frälsare, Z-stången som jag inte använt sen innan jul nån gång. :booty: Det torde vara enda sättet för mig att träna biccarna. Kände knappt av den där jävla smärtan i underarmarna. Jag :love: Z-stången. aldrig lämnar jag dig igen! :) skit samma att styrkan i höger kontra vänster blir helt keff, det kan jag ta måste få tillbaka glädjen i biceps-träningen igen (hehe) sen lite disco-pump me hantlarna. done.

Big_Vik
2004-05-04, 20:51
Ryggpasset igår:

Hantelrodd: 40/4,3, 35/x,6, 32,5/8
Marklyft: 100/5, 115/1, 135/1 (PB), 115/5, 100/8
Latsdrag: 45/3, 40/6, 35/2x

Skönt att dra 135 då jag inte kört mark seriöst efter jul! får mycket beröm för mina marklyft. Men kände att tekniken inte var 100 idag, har stora krav på mej själv då det gäller det. Måste pressa mer med benen! Och hantelrodden var ju riktigt nice, såhär efter valborg :cheers:

körde idag med.
Militäpress: 45/5, 40/6,5
Sidolyft: 3x9 rätt tungt :(
Liggande sidolyft: 3x9
Liggande tricepspress: 4 set på 30 och 27,5. kommer inte ihåg rep
Pushdown: 2x22,5

GIck rätt dåligt! men körde axlar och triceps på fredagen innan det bar iväg ut också...så jag hade inte förväntat mig några ökningar direkt :angel: :cheers: :cheers:

Big_Vik
2004-05-05, 20:39
Vetifan hur jag fungerar...Skulle gymma direkt efter skolan idag för sen var det tandläkarn. Glömde skorna hemma och tänkte först skita i alltihop. Gick in i gymmet, ingen där perfekt!
Sen då jag kom tillbaka efter jag bytt om står det 20 fotbollstjejer (snygga) där och tjattrar.! Åså fick jag inte igång bandspelarjäveln heller. jaja dom drog iaf iväg till slut så man kunde köra hårt. var under tidspress så hann inte med nån uppvärmning heller. jaja förutsättningarna var hursomhelst helt klart sugiga.

Knäböj:
40/ (LESS)
60/5 (LESS, ville bara gå hem)
60/5 (LESS)
60/5 (Nu började den härliga pumpen komma, motivationen återvände)
60/6
65/6
70/5
75/3
80/2
85/1

Tänkte först köra 5x5 på 60, kändes nog jobbigt. Men vad säger man, från 0 tilll 100% motivation på en sekund. Tänkte egentligen inte köra så mkt heller för jag hade en tid att passa men kunde bara inte sluta! Gick bara bättre och bättre för varje set, tekniken satt bra. WOOW! Det här måste vara intensitet! :bow:
blev 17 set ben på under 25 minuter. :eek:

Stela mark:
65/10
70/5
65/10
65/8

Supersettat med sittande lårcurl:
45/10
45/10
45/7

Vader:
2 usla försök på 60 och 70, det var det enda dåliga den här solskensdagen. nästa benpass ska jag :devil: böja 100 kg, lätt.

Sen en annan knepig sak med min kropp:
Förra veckan hade vi E-kampen, en aktivitetsdag där man kör olika sporter klasser emellan hela dagen. Dagen efter denna enormt dryga dag, med mindre mat dessutom...jaja jag hade iaf gått upp i vikt som fan trots att jag motionerat som fan och ätit nyttigt, det är ju knäppt!
Och i helgen har jag efter oräkneliga antal öl + att jag typ levde på chips och ostbågar i lördags gått ner 1 kg. vad ska jag säga? min ämnesomsättning är helt keff! :confused:

Ni får gärna stötta mej nu :em: =)

/Mannen - som börjar bli orolig

X-Change
2004-05-05, 21:35
tjena! Internet fixade sig så jag är tillbaka här på kolo nu..skulle ha ringt dig i måndags men det blev så sent..likadant idag så jag slår nog en pling imorrn när man är off från träningen! ;)

17 set ben på 25 min?? Intensitet! ..själv kör jag 9 set på 30 min! :angel:

Såg mycket bra ut iaf! :thumbup:
Ang. ämnesomsättningen så är det egentligen inte fettet som gör oss feta utan kolhydratera..nåja kommer inte riktigt ihåg det där med annars är det bara att kolla på www.paulun.com!

Publiken vill ha big_vik!

Big_Vik
2004-05-07, 16:03
Tjenare..Sovmorgon idag och sen träna. Rasande tempo. Klar på snudd på en halvtimme tror jag.

Bänkpress: 67,5/3 :( , 60/5,5,5,5,5
Sneda hantelpressar: 22,5/4, 20/7,6
Stångcurl: 30/9,5,3,2 (känns som man vilade lite för lite emellanåt)
Hammercurl: 12,5 för tungt. 10x2 set.

Blir fan pinsamma vikter då man knappt vilar nåt, men gick inte så bra ändå kände jag. Nästa gång blir det 5x5 på 65, då blir jag nöjd. Uj vad svettigt att köra med lite vila, Mina kals...hmmm :MrT: fast kan ju också bero på att det var årets varmaste dag idag.

Grisen
2004-05-07, 18:36
Tjena Vickan! Ser att du börjar med 5x5 :kinky:

jakke
2004-05-07, 18:39
Vilket gym tränar du på?

Big_Vik
2004-05-07, 21:50
Originally posted by Grisen
Tjena Vickan! Ser att du börjar med 5x5 :kinky:

Japp! måste göra nåt åt styrkan..!
Grattis till 100e posten i journalen..priset blir....äh forget it :thefinger: :devil: :booty:

cya boy

Big_Vik
2004-05-07, 21:51
Originally posted by jakke
Vilket gym tränar du på?

Jag tränar på Nola. :) Har kört på brux förut.. du då?

Big_Vik
2004-05-11, 14:03
Potatismos till lunch i skolan igår. Dök in på gymmet efter skolan och provade nåt set hantelrodd men kände rätt snabbt att jag inte skulle göra mig själv rättvisa så jag sparade passet till kvällen istället. Jävla potatismos. :furious: Vi får fan jämt potatismos i skolan. Minst 1 gång i veckan. Går inte att träna på lågt blodsocker + den sedvanliga efermiddagströttheten som brukar infinna sig efter en jobbig skoldag. jaja...

Hantelrodd:
40/6 (PB, Men sista ganska ostrikt på höger)
40/4
35/6
35/6
32,5/x

Marklyft:
100/6
120/1
140/1 (PB)
115/6

Latsdrag:
40/många
45/6 (Måste va PB på den här trögmaskinen)
45/5
40/x
40/8

Nice med PB i hantelrodden, där var målsättningen inför sommaren uppnådd, återstår att se om jag satsar på marken och 150 kg nu eller kanske latsdrag .. chins? hmmm..:em: Något jag märkt i hantelrodden annars, är att jag tack vare shirres tips att börja med vänster nu gör nån rep mer på vänster istället för 4-5 st till med högern som i början :love: I mark-maxet tappade jag typ greppet med vänster hand däruppe så det såg nog lite konstigt ut.. hehe. greppet sög förresten pung i alla ryggset idag också, inget nytt alltså!

Crunches: 3x15 kg
Sit-ups: 2x25 kg
Tappade orken mot slutet, orkade inte köra mage seriöst, för mkt snack, fast värdelös kontakt idag också.

Idag blir det nog 1 h promenad innan middagen och årets första (Nej det kan fan inte vara så illa!) löptur ikväll. :D :em:

X-Change
2004-05-11, 21:11
Kanonkämpat grabben!
Stabila ökningar rätt igenom - marklyften var helt klart köttiga! :thumbup:
Blir skoj när vi kan köra ett pass ihop! ..Hur gick löpningen föresten? ;)

Grisen
2004-05-11, 21:24
Bra jobbat med marklyften!

Big_Vik
2004-05-12, 14:38
Blev ingen löpning, fick så satans ont huvet precis innan, :angel: OCH DET ÄR SANT!

Marklyten? njaa, har inte kört dem så seriöst efter jul :smash:
tränade ju på typ 120-125 i vintras...=(

Tränade idag. kände mej lite :sleep: innan, men det var bara att tagga upp! :devil:

Militärpress: 40/5,5,5,5,5 (lätt!) :)
Sidolyft: 9/12,10,8
Liggande Sidolyft: 9/8,8, 8/x
Liggande tricepspress: 30/10,8,7,6,6
Pushdown: 5 set. 25-20 kg.

10 set tricpes =) jamen vaf*n får ju bara köra dem var 9e dag!Fast är inte så kul att köra dem heller, får mest ont överallt än hur lätta vikter jag kör med, men har ju inget besvär av det så det är väl skitsamma =)

Big_Vik
2004-05-15, 13:11
Igår tränade jag ben. Kom tilll gymmet, helt tomt. =) sen kom 10 j*vla backhoppare med tränare, de körde ettor i benpressen, gick typ ner 10% av rörelsen. vad nu det ska ge? :confused:
Och levde om gjorde de, hörde inte musiken. lika bra det, nytt band med särt sound.

Knäböj: 40/8, 50/8, 60/5, 70/5,5,5,5,5
Stela mark: 70,6,6, 60/6 (lite ont på ett konstigt ställe i ryggen)
Sittande lårcurl istället: 45/10,10,10, 50/6 (PB)
Vadpress i smith: 2 bajsdåliga set på 70.

Så jag byggde ihop en egen sittande vadpress (såg ut som en dröm!) :)
Blev typ såhär: 45,50,55,60,65,75kg/ 20 reps, typ, brände som :devil: gjorde det iaf! :bow:

Riktigt tungt de sista repsen i de sista femmorna i böjen, var nog inte alls specillt strikt, nåja. Hade typ pump efter tredje uppvärmningssetet på 60. knepigt. Sen glömde jag stretcha efteråt, igen. Men det värsta var nog "kosten" efteråt! Blev riktigt nersupen (hehe) för första gången, kan ju inte tacka nej till gratis öl, sprit, och räkmackor som var högre än de var lång! :eating:
Så var hela veckans strikta kosthållning och viktnedgång med all sannolikhet sabbad då, skriver detta efter en riktigt lång morgonpromenad.

X-Change
2004-05-16, 02:01
Såg ut som ett okej pass där grabben!
Hur kör du stela marken som? Med rak rygg eller "ostbåge"-rygg?
Men du får ta och lägga bärsen på hyllan nu så du är fit för beachen! :hbang:

Vi hörs!

Big_Vik
2004-05-16, 11:37
Originally posted by X-Change


X-Change

- Psykiskt skadad medlem
Registered: Jun 2003
Location: Örnsköldsvik
Posts: 755
| IP: Logged
16-05-2004 03:01

Såg ut som ett okej pass där grabben!
Hur kör du stela marken som? Med rak rygg eller "ostbåge"-rygg?
Men du får ta och lägga bärsen på hyllan nu så du är fit för beachen!

Vi hörs!

| IP: Logged
16-05-2004 03:01 :nono:
är det inte då man ska :sleep:
jag var iofs inte bättre, inne här till över 02. ;)

Jora, det dög. Det var ganska mkt ostbåge, tycker det tar så lite annars, men kändes inte så bra så jag bytte till lårcurlen istället.
Absolut, men inte gratis-bärsen! :cheers:
Söndags-långpromis ikväll eller är du rädd att tappadin nyvunna massa? :D

Big_Vik
2004-05-17, 14:50
Har märkt att jag nu kan flytta in skärpet ett hål extra...OOOOH. framsteg! :D :cool:
Kom isäng sent inatt och glömde bort vår sovmorgon idag dessutom, så det var ju lite extra surt. Men sitter ändock (haha) och laddar inför ett bröstpass ikväll nu. Musiken för dagen är mest afraid to shoot strangers och (skratta inte) eplosivo med tenacious D :D :hbang: :hbang: (undrar om det är någon alls som laddat ner någon av mina hardcore traning låtar jag skrivit upp här?) kan snart bränna en skiva.!

Big_Vik
2004-05-18, 14:23
GICK ner till bussen i tid igår för första gången och satt mej för ovanlighetens skull inte bakom gubben/kärringen i den fula bruna kepsen, så jag slapp fundera över könet och tänka på den där fula kepsen och istället fokusera på bröstpasset som stundade!=)

Bänkpress:
62,5/5
62,5/5
62,5/5
62,5/5
62,5/4 god dammit! :furious:

Sned hantelpress:
22,5/7
22,5/4-5
22,5/x. tror att det här setet existerade iaf :)
20/x
20/x
Hmm, värsta minnesluckorna av hantelpressarna. Jag vet iaf att det blev lite fler reps och detta + att jag (alltså själva kroppen) gått ner i vikt är ju klart godkänt!

EZ Curl:
32,5/6
32,5/5
32,5/2 (lite vila, gjorde iaf några cheat sen)
30/5
30/3
Kunde ha kört biceps hela natten (pumpen var så underbar) men här började vikterna bli (ännu mer) pinsamma så då fick det vara bra. tänkte pumpa ut på hammercurl men vafan, klarade inte 12,5 kg, fick bli 10:orna. varför blir jag så jävla tvärsvag då? får väl skylla på att jag gett allt i de andra seten, var ju strikt som sören och långsamma rörelser iaf.

Gjorde inte 5x5, men hallå, var ju två supersnygga brudar på gymmet också, de jävligaste jag sett det här året! Och jag är ändå rätt bortskämd med snyggingar på min skola kan vi säga. Underpresterar alltid med typ 10% då det är brudar i närheten, vet dock ej varför. En del av mig vill iallafall fortsätta träna den här tiden på måndagar :kinky: Men tyvärr hade en av dem kille, och han var också där: bulkad hockeybög, tränade i bakvänd keps, tur för han att han inte blev svettig då. tönt! :devil: :D


Sen har jag tappat en del vikt och är lite svårt att få tryck då man ligger lågt på kolisar (och fett & protte) Så med tanke på det var det väl hyfsat, ska nog testa 5x5 på 65 nästa gång, då jag sovit en hel natt.

Big_Vik
2004-05-18, 14:30
Glömde säga att trots att jag vilade länge mellan seten för att kunna ge allt (för brudarna :D :love: ) så var passet färdigt på typ 40 minuter, värsta Max-OT-tönten man blivit nu då :thefinger
Får fetta på med fler set och övningar nästa gång då? fast idag kände jag att det inte skulle ge så värst mkt. hur gör ni själva då vikterna blir dåliga och allt det där?

Big_Vik
2004-05-19, 11:59
Tränade rygg på skolan idag, skönt att käka efteråt och sluta. Sprang in på apoteket och köpte en burk koffeintabletter som jag ska testa. Började med marklyft eftersom jag nått toppen (40 kg) då det gäller hantlarna för hantelrodden nu.

Marklyft: 60/10, 80/8, 100/9, 110/6, 100/8
Hantelrodd: 35/5,5, 32,5/5, 30/x
Latsdrag: 45/6,4, 40/8,6,
sen byggde jag ihop en egen T-bar: 20/x, 30/x, 30/6 bara för att testa.

...osså lilla magen: :)
Crunches: 15/15,12,10
Sit-ups: 25/10, 20/19,15
Kändes mest i ryggen. :(

Sen vräkte jag i mej skinksallad och mjukt bröd :eating:, sköljdes såklart ner med vatten. Får väl bli en 2-3 h promenad ikväll då. ;)Anledningen till att jag dricker vatten är mest att jag inte tål laktosen nåt bra, i vintras då det blev flera liter mjölk om dagen kände jag att toleransen ökade men tror inte det blir bra i det långa loppet så jag kör nog på vatten ett tag nu.

Själva passet då? har väl lyft bättre vikter i marken men tror inte jag kört striktare eller långsammare (negativa fasen) och självklart vart känslan överlägsen, blev mos av hela ryggen, typ. :D

Tigerkotten
2004-05-19, 12:49
du har tappat en del i bänk va? Ser på lite resultat längre bak, har du ändrat utförande eller vad har hänt?

Big_Vik
2004-05-19, 13:22
Originally posted by Tigerkotten
du har tappat en del i bänk va? Ser på lite resultat längre bak, har du ändrat utförande eller vad har hänt?

jag kör ju 5x5 nu. är väl ungefär samma med en 4a på 62,5 i 5e setet. förut började jag ju högre upp och gick sen neråt. men är så pinsamt svag så jag måste testa nya metoder! :( Sen har jag gått ner e del i vikt, men ska väl inte spela så stor roll. varken det eller at jag håller lite bredare nu. Aja jobbigare att träna då man svälter sig är det iaf!

Nästa pass då jävlar blir det 65 kg iaf.

X-Change
2004-05-19, 18:30
Marken är du snart uppe på de gamla vikterna igen!
Såg ut som flera fina pass med tanke på att du är på diet! :thumbup:
Helt klart så ska du köra på 65 kg i bänken nästa pass, det grejar du lätt!
Det där med "hur kör ni med set och och sånt när krafterna tar slut" svarar jag inte ens på..du vet hur jag kör som! :D
Bara chinsen jag saknade i ryggpasset..kom igen och kör dem, mannen!

Jag slår vad om att tjejerna var extra snygga bara för att psyka dig, va? :D

tjoho!

Big_Vik
2004-05-27, 15:45
Tjena. har vilovecka nu efter 15 veckors träning (med uppehåll för sjukdomar lite då och då) :(
Idag var vi ute å vandra rätt långt in i skogen med skolan. Men som tur var hade man rejält med matsäck! :D
klämde en sallad bestående av: sallad (no shit), en halv gurka, en tomat, en halv paprika, 1 burk tonfisk, 2 ägg. Och direkt efter nästan en liter yoghurt. :eating: till det hade jag 1,5 liter pepsi max
Ska strax ut på långprommis. Laddar med att skölja ner två koffeintableetter med lite pepsi max och lyssna på Balls 2 da wall :hbang:

Imorse låg vikten på 82 panner. lite bättre än i julas då jag låg på stabila 90 (jättesött) :D
Och sen är jag dessutom starkare nu..Har min vikt varje söndag sen långt tillbaka uppskriven och senaste 4 veckorna har jag väl gått ner en 4-5 kg iaf. Inte va fet på beachen iår igen! satsar på att behålla styrkan och loosa lite fett. Tänkt att ligga på 75 då jag får lön för sommarjobbet och då jävlar blir det till att ta tag i käket igen (e inte så speciellt bra nu)

Maaattias
2004-05-27, 16:58
starkt att gå ner så mkt.. själv har jag som aldrig ids göra en seriös deff

Big_Vik
2004-05-27, 18:10
Originally posted by Maaattias
starkt att gå ner så mkt.. själv har jag som aldrig ids göra en seriös deff

Det som höjer motivationen kan vara så enkla saker som att jag kan flytta in skärpet ett hål eller liknande. :)
Och imorse märkte jag t.ex. att jag blivit av med min "bulkmage".
Kan inte längre blåsa ut den som en ballong, och det är inget jag saknar direkt!! :hbang:

Känns för jaevla bra det, tack vare den upptäckten stack jag iväg ut på en prommis på 80 min innan middagen.

Du är ju rätt lång om jag fattat det rätt? så du kan ju inte ha så mkt onödigt fett, dessutom är du stark! jag själv är 1800 milimeter lång ;) och har inte tagit min vikt i bänk än :em:

Träningssugen som an var sprang man in på gymmet igår..Prova först 75, kändes tungt redan då. Och tog inte 82,5 sen, höll på gå än mer åt helvete där: var ensam och tänkte tippa vikterna men vickade stången till vänster så att änden tog i golvet, men vikterna var fortfarande på. Så jag fick tröck stången över magen och bena ner på golvet. :smokin:

X-Change
2004-05-27, 19:07
Looking big, looking good! :naughty:
Sagt det flera ggr men din deff går stabilt!

Maaattias
2004-05-27, 19:08
lät jobbigt de där.. nja jag har lite fett som täcker magruterna :( men ska nog ge mig fan på att jag ska ner 4-5 kg iaf

Zakath
2004-05-30, 08:34
Ser bra ut!
Läst igenom det mesta nu, härligt :smokin:
Tycker du gör rätt i att "våga" gå ner i vikt, finns ju ingen anledning till att ligga tiotals kilon över muskelvikten. Träningen ser också bra ut, väntar bara på ett nytt pass :cheers:

Big_Vik
2004-06-01, 10:00
edit: dubbelpost

Big_Vik
2004-06-01, 10:00
Sitter i skolan nu, inte haft nån lektion innan lunch. Lite småsurt då det var rätt tungt att somna inatt. Men värre är att jag inte kunnat träna på ett bra tag nu. Har inte tränat sen fredagen den 21/5 och nu är det 1/6. (enligt min tidberäkning) ;) Allt p.g.a. de här jävla helgdagarna vad är det för mening med att vara ledig, då inte gymmet, eller något annat heller för den delen har öppet? :devil: Har letat för fullt, men helt förgäves efter ett gym som haft öppet de senaste dagarna

Ikväll ska jag iaf köra ben. Får se hur det går, har rasat en del i vikt sen sist. 82 kg visade vågen i söndags. Har tappat en del, mest i midjan, har flyttat in skärpet ytterligare ett hål. wohooo! :)
Underbart skönt men skulle va kul och börja äta igen också.För närvarande har jag varken råd eller ork att ta tag i käket. blir mest käka då jag är hungrig, ca 4-5 ggr om dagen och försöka få med lite protein i varje fall i alla mål. Men neråt ska jag iaf, och dessutom försöka behålla den lilla styrka jag har.

Har börjat fundera på sommaren nu. 80 panner till avslutningen iaf och 75 kg då jag slutar jobba är målet. Efter jag slutat sommarjobbet och fått lön tänkte jag köra igång en bulk igen. Eller kan inte kalla det för det, kommer bli en lugn viktuppgång. har lärt mig av mina misstag och kommer ta regelbundna bilder (privata), försöka hålla ett kostschema, innehållandes bättre och mer mat än någonsin, samt obilgatorisk vägning 1-2 ggr/vecka. Dessutom ska jag efter skolans slut försöka börja med hyfsat regelbunden konditionsträning och fortsatta promenader, minst 1 h per dag. min ambition är att jag ska fortsätta med detta även då det går mot höst och bulktider.

X-Change
2004-06-01, 18:12
Lycka till med benpasset, mannen! Vi får höras ikväll.
Fina mål du har satt upp iaf, med din inställning fixar du det lätt! :kickass:

Zakath
2004-06-01, 19:26
Avundas nästan er som kan deffa lite, då kan man förbättra kondis och gå massa promenader. Men jag ska inte klaga!
Jag tycker personligen du ska försöka hållla en takt på viktnedgången på 0,5-1kg/vecka - det vanliga. Så du inte tappar muskler ;)

Men någon jämförelsebild och ny bild får du lova att ta i slutet av deffen!
Börja träna nu!

Big_Vik
2004-06-02, 20:13
Sömnigt mag och vadpass imorse :sleep:

Crunches: 17,5/12, 20/10, 17,5/x, 15/10, 10/många
Sit-ups: 25/10, 15/x
Sittande vadpress: 80,90,90,100/20-12 reps. (PB)

sista=ett mördande dropset. 100-80-60-40-20.
jag älskar verkligen min egen sittande vadpress, speciellt brännkänslan då man inte orkar några fler, sen ska man bort med skiten man har i knäna :whipped: :love: Fattar inte hur jag kan köra på så mkt, är svintungt i maskin. :confused:

Sen kanske ni undrar varför jag bara kör vader sittande.
Anledningen är den att smithen kajkat ihop totalt, sen har jag riktigt bra gastro-nånting..äh...utsida på vaderna. Men kan ju vara fett som döljer insidan. hehe

grt
2004-06-02, 20:22
hur kan du göra 5:or på 40kg i militärpressen när du kör 5:or på 62,5 kg i bänken?

jag kör själv på 40-50kg i militärpress men pumpar på 90kg i bänken.

Big_Vik
2004-06-02, 20:29
Efter ett kukpass igår och det sömninga mage/vadpasset imorse var det då dags för revansch ikväll.

Marklyft:
145/1 (PB)
120/4
120/3
110/x
100/8

Alla strikta. Tänkte mycket på tekniken och att pressa med benen, i början iaf. På slutet brukar dra-då-för-helvete-mentaliteten ta över ;)

Rätt rolig konversation med träningskompisen efter sista setet:

Jag: ...La på 145 utan uppvärmning bara för att...(pust) se hur det skulle... (flås)... gå (stön)
Mr X: "det såg strikt och lätt ut"

Kommer lätt att dra 150 till veckan.! :kickass:

Hantelrodd:
35/5
32/6
32/5
30/8
30/6

Korsryggen var typ död efter marken. Kände både här och i marken att man tränat mage under morgonen.!!

Latsdrag:
45/6
40/x
40/7
35/12
35/9

Körde rätt kort vila emellan, var nog rätt död i ryggen för hade ingen vidare kontakt men var bara tvungen att köra på. Och nästa vecka ska jag testa chins, FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! :)

Viktnedgången då:
Har gått oroväckande lite den här veckan. Tappar fortfarande mycket i midjan men har nog blivit lite smalare mellan axlarna också. :(
Ryggen är visst typ enda muskelgruppen som går framåt. fattar inte att bänken jämt ska gå åt helvete bara :insane: blir hantelpressar i en månad efter skolavlslutningen.

Big_Vik
2004-06-02, 20:32
Zakath: Vem har sagt att jag har nåt att deffa fram? möjligen deffa bort isf :D :angel:

grt: Som sagt, är och har alltid varit grymt svag i den där ***** bänkpressen. :furious: alla tips emottages tacksamt! :)

X-Change
2004-06-02, 20:56
Bra och brutalt pass av dig där, as I said. Chins fixar du lett! :thumbup:

Big_Vik
2004-06-03, 07:48
Originally posted by X-Change
Bra och brutalt pass av dig där, as I said. Chins fixar du lett!

Jag vet inte det, jag. p.g.a. ett helvete i skolan har jag inte haft så mkt tid för promenader och imorse hade jag gått upp 0,6 kg sen i söndags. har ju knappt ätit mej mätt, vilket skit! :insane: Det är ju fan att man måste promenera 3 ggr om dagen för att tappa lite fett. En sak är då säker, bulken i höst kommer gå riktigt lätt iaf. ;)

Jag HATAR då det inte går som planerat!!! :furious: :furious: :furious:

Zakath
2004-06-03, 19:13
Väldigt bra mark och hantelrodd :thumbup:
Tråkigt att deffen (?) inte går som du villl...
Bara att kämpa ännu mer, men svält dig inte!

Big_Vik
2004-06-04, 17:17
Originally posted by Zakath
Väldigt bra mark och hantelrodd
Tråkigt att deffen (?) inte går som du villl...
Bara att kämpa ännu mer, men svält dig inte!

Idag har jag svultit iaf. :cryout:
slutade sent och sen 3h fotboll me klassen efter skolan, ingen mat på en 6-7 h. Men kul var det iaf :D
och asså, min morgonvikt! :confused: 82,6 igår. idag= 81,4

Körde ett snabbt och lätt axel och tricepspass imorse.
Fruktansvärd träningsvärk i hela ryggen och brösten.!
Militärpress: 45/2 :( ,40/6,5,x
Sidolyft: 9/10, 3x8
Framåtlutade sidolyft: 3x8
Liggande tricepspress: 32,5/4, 30/9,7,4,6,

Big_Vik
2004-06-07, 15:45
Ben idag. typ 3 veckor sen sist

Knäböj:
40/8
50/6
70/1
80/1
100/0 (Var nog lite väl optimistiskt efter ca. 3 veckors vila.)
70/5
70/4
60/5
60/5
50/x

Stela mark:
60/12
70/9
70/7
65/9
65/8

Sittande lårcurl:
50/5
45/8
45/x
40/x

Låren tyckte det räckte efter marken, men inte jag :D
så nu sitter man här, benen är totalt mos. :) Kan iofs bero på att det var ett tag sen. Jag är ingen som hoppar ben, men ni vet hur det kan bli, att det oftast står ben på schemat efter (o)frivilliga viloveckor, men att det inte alltid blir ;) :booty:

Vader (sittande):
fyra bra, rätt lätta set på 100. Pump :love: Ett på 110, det var nog en aning för tungt, har kanske nått min gräns där. Byter gym till veckan tror jag, ska bli skönt att köra stående vadpressar igen. Ska bara kolla så att öppettiderna motsvarar mina förväntningar

edit: Vikten står fortf. på 82 stabila. Till veckan börjar sommarjobbet och då ska jag köra igång med morgonpromenaderna igen. Är liter rädd för konditionsträning då jag ligger på kaloriminus, men det kommer det med.

Big_Vik
2004-06-07, 18:52
Men mega-doh! varför kör man första benpasset på 3 veckor dagen innan man har konditionstest i skolan???? :smash: detta kommer inte bli skönt :whipped: :D :smash: :laugh:

X-Change
2004-06-07, 19:03
Ops! Osis med konditionstestet grabben! Hehe det har vi gjort bort - kom bara ihåg att slå min tid på 11,20, förutsatt att ni löper 2,4 km! :D
Såg annars ut som ett bra pass för att inte ha kört ben på 3 veckor, knäböjen tar du snart så! :thumbup:

Höres ikväll då!

Zakath
2004-06-07, 19:34
Kul med en till som kör ben seriöst, men kansek inte helt bra tajmat där :smash:
Min tid på kondistest var 12min på 3,2km. Slå det ;)
Fast jag skiter i kondisen nu.....

Kör på och sluta svält dig!
ÄT :whipped:

Big_Vik
2004-06-16, 21:16
veckans träning:

Måndag: Rygg, mage
Körde chins för första gången i mitt liv. med hjälp dock, men gjorde nästan några själv, behövde lite hjälp i toppen bara. 4-5 set alternerat med mark, inte precis superset men väldigt lite vila. tänkte slita upp 150 men var knappt jag fick upp 130. Hade iofs ätit skit (dåligt) hela dagen sen hade jag ont i huvet under passet också. Kanske en koffeinöverdos? dricker kt kaffe på sommarjobbet. Trots det körde jag på intensivt som aldrig förr fick sänka till slutet och ta det lite lugnare (lagom till magträningen) :D annars hade jag nog spytt. Därefter kördes hantelrodd på vikterna 40,35,30, repsen var inte så imponerande, hade slitit sönder valkarna i händerna totalt i början.! :( Efter det några set latsdrag och sen avslutade jag ryggen med en svintung nolla på 45 i stångrodd :booty:
Mage: 3 set crunches och en hel del set i maskin. det var typ andra gången i mitt liv jag körde mage i maskin, men det var rätt trevligt ändån

Igår: axlar, triccor..
MIlitärpress: 40/6,5,5,4,3
Sidolyft: 9/10,7, 8+6/x (drop)
Liggande tricepspress: 7 set 35/5,4, (PB) 32,5/6,5, 30/8,9,5
Framåtlutade sidolyft supersettat med pushdown: 3 set.

Idag: Nyss varit ute på årets andra löprunda, men den första frivilliga :D dåligt eller vad? var ganska skönt ändå, men gick förbannat trögt i början. Sen sprang jag fel också, blev en skitlång skogsrunda. lite pinsamt att springa fel i skogarna där man är uppväxt. :em:

Vikten är nere på "bara" 80-81 kg nu. Nästan 10 kg minus sen jul och styrkan är ungefär desamma, lite svagare i några övningar, lite starkare i andra. fortsätter som planerat mot 75 böner

jakke
2004-06-16, 21:20
Brux som gäller nu?
Vars knegar du då?

X-Change
2004-06-17, 15:02
Ser bra ut grabben! 75 kg når du på nolltid! :thumbup: .. Men se upp med koffeinet inte bra att bli beroende! :nono:

Big_Vik
2004-06-17, 15:39
Originally posted by X-Change
Ser bra ut grabben! 75 kg når du på nolltid! :thumbup: .. Men se upp med koffeinet inte bra att bli beroende! :nono:
Jovars, men ska ta det lite lugnt så mna har lite muskler kvar me :thumbup: Koffein, det är ju världens bästa drog! :D :booty:
har du tränat nåt i veckan. vi höres. hoj

Big_Vik
2004-06-17, 15:42
Originally posted by jakke
Brux som gäller nu?
Vars knegar du då?

Nolagymmet. Det är nere i källaren på Nola, där ÖAK (öviks atlet-klubb) tränar. så nog finns det tillräckligt med fria vikter alltid, mkt mer än brux. + 4 stänger. Hantlarna räcker upp till 40, men det är ändå en bit från mina hantelpressar än ;) dragmaskinen suger, men det får man ha överseende med. Bästa gymmet i stan enligt mig. 300 kr för ett årskort gör det inte sämre. har ju sett dyrare om man säger så.

Big_Vik
2004-06-17, 15:42
dubbelpost

jakke
2004-06-17, 16:47
Originally posted by Big_Vik


Nolagymmet. Det är nere i källaren på Nola, där ÖAK (öviks atlet-klubb) tränar. så nog finns det tillräckligt med fria vikter alltid, mkt mer än brux. + 4 stänger. Hantlarna räcker upp till 40, men det är ändå en bit från mina hantelpressar än ;) dragmaskinen suger, men det får man ha överseende med. Bästa gymmet i stan enligt mig. 300 kr för ett årskort gör det inte sämre. har ju sett dyrare om man säger så.

Så du har en nyckel för att komma in där på sommaren?
Jo det verkar ju bra det där gymet måste jag säga(mins att jag har tränat där ngn gång för ngt år sedan...)
Vars jobbar du då(du svarade ju inte sist)?

Zakath
2004-06-17, 19:52
Fint pass, lycka till med deffen!
75kg låter realistiskt.
Du har förresten samma namn som jag i verkligheten :cheers:
Yay ;)

Kööör på!
Du är ju stark!

Big_Vik
2004-06-17, 21:08
Originally posted by jakke


Så du har en nyckel för att komma in där på sommaren?
Jo det verkar ju bra det där gymet måste jag säga(mins att jag har tränat där ngn gång för ngt år sedan...)
Vars jobbar du då(du svarade ju inte sist)?

nej, nej. Är bara 4-5 st som har nyckel..känner ungen till ordföranden så om det krisar är det bara ringa. Men det är ju alltid öppet på kvällarna fram till halv 8. Kommer du bara in innan de stänger kan du ju köra hela natten om du så vill. :D
du får komma dit nån gång och köra ett pass? :bpump: men du är väl mkt starkare än mig förstås, har du ingen journal? Vem är du förresten? (du svarade inte heller) någon man lagt märke till? Jag svarade inte för att jag såg aldrig inlägget du tänker på. :( jobbar på Rosenborg, ett ålderdomshem i Själevad, där jag bor. Rätt soft, inte mkt att göra. Men är ju för kommun så är väl inte världens lön, men den duger ;)

Big_Vik
2004-06-17, 21:10
Originally posted by Zakath
Fint pass, lycka till med deffen!
75kg låter realistiskt.
Du har förresten samma namn som jag i verkligheten :cheers:
Yay ;)

Kööör på!
Du är ju stark!
Tackar. Ja förhoppningsvis blir det hyfsad form till slut innan det är dags att börja äta igen. Ska upp på 85 till jul, fast lite lugnare takt och med merparten muskler den här gången förstås ;) :kickass:
Kommer aldrig mer igen att bulka om jag redan är fet.!

hur vet du mitt namn?? :hbang:
och stark är jag då inte. Men har iaf gått ner en del sen jul och inte tappat så värst mkt och det är ju helt okej.

Big_Vik
2004-06-17, 21:57
Efter den senaste tidens aktivitet och respons i min journal blir man ju nästan tvungen att redovisa resultaten sen i julas. Bortförklaringarna kommer lite längre ner. :D

Målen till skolavslutningen: (I fet stil det jag lyckats med, resultaten från i julas inom parentes)
Vikt: 75 kg. 80 (90,5) :eek:

Bänkpress: 90/1. 80/1 (75/1)
Sned hantelpress: 27,5/6. 22,5/6 (22,5/4)
Hantelrodd: 40/6. 40/5 (32,5/4) wohoo.!
Marklyft: 150/1. 145/1 (120/x)
Knäböj: 100/6 85/1 i 10e set, 100/0 efter 3 veckor vila för benen. (80/3 halvdjupa)
Sittande lårcurl:60/10 60/5 i 4e set. (60/1)
Militärpress: 50/4 50/2 i 2a setet, lite svagare nu 40/4

Smalbänk: Kördes ej p.g.a. ont i underarmar/handleder
Latsdrag: Svårt att mäta/öka styrka i skitmaskin.
Omvänd Curl: inte orkat med u-armarna :em:
Benpress: En skitövning som jag är/var alldeles för stel för.
Shrugs: gav inte ett skit så jag la ner.
Sit-ups och crunches: :sleep:
EZ Curl: slösade bort över 3 månader på hantelcurl, det dummaste jag gjort i mitt liv.
Vadpress i smithen: Smithen mår tyvärr inte så bra för tillfället ;) men jag har gjort 110 i en egenhändigt byggd sittande vadpress. rätt lätt

Bröst: har bara kört pressövningar, har gått riktigt tungt. lösning: byta bänk mot plana hantelpressa en månad. Sen börja äta och köra tungt som fan, tvinga fram ökningarna.

Rygg: ryggen som var min sämsta muskelgrupp har blivit en av de bättre. hur nöjd som helst. Körde inte marken regelbundet eller hårt så där har jag lite att hämta. testade med högreps och sånt men till bulken blir det lågrepp igen.

Ben: Böjarna börjar se riktigt djupa och bra ut, de får stå som enda övning för framsidan. baksidan har blivit mycket bättre tack vare grym kontakt i övningarna.

Axlar: ökade grymt mycket, men har sänkt mig en aning nu på slutet. Axlarna har iaf vuxit mkt och jag hoppas att jag kan pressa lite fler reps då jag börjar äta igen.

Armar: Biceps är min klart sämsta muskel, kan bero på att jag slösade bort 3-4 månader på hantelcurlar och det gav inte ett skit. Kommer variera EZ och rak stång nu känna vilken som blir bäst. I triceps får jag fruktansvärd träningsvärk och volymen är helt okej.

hinner inte med mer nu. Men får väl vara nöjd med dessa resultat med tanke på viktnedgången. såg ut som en gris lagom till jul!!! Kosten har varit riktigt värdelös länge nu. Inga pengar till käk och protein plus att morsan snålar så jävluskt med maten..kanske ätit 4-5 ggr/dag ett bra tag nu. värdelöst! i höst blir det 6-7 ggr, protein till varje mål och bara nyttiga grejer. fan jag får dra resten av planen en annan gång måste sluta nu..kör hårt alla mina få (men trogna) läsare

Jan
2004-06-17, 22:01
Originally posted by Big_Vik


hur vet du mitt namn?? :hbang:

Kanske Life is to short to be small.
/Viktor
:D
Har följt dig ganska länge, men aldrig skrivit något..
Jäklar vilka hantelroddar, där ligger man i lä :em:

Föresten, vet du vart moliden ligger? Har några bekanta som bor där och jag brukar följa med dit en gång per år ungefär..
Ligger inte så långt ifrån själevad va?

Big_Vik
2004-06-17, 22:09
Glömde nästan bort dagens pass:
Knäböj:
30/10
60/6
70/6
80/4
70/4
60/5 typ

sen skulle jag testa att förutrötta baklåren i lårcurlen för att minska på vikten i stela marker. är inget vidare med tunga vikter i den har jag hört av en viss naprapat-byggare här ;) ka nske lyckades

Sittande lårcurl:
50/6 (så jävla lamt)
50/12
55/8
60/5
55/5
50/10

Stela mark: 60/3x rätt många.

Höll på att glömma vader fick kuta in i gymmet igen.
egen sittande vadpress: 3 dropset @5 set. 110-20. The calfs, the calfs, the calfs were on fire. buuuurn motherfuckers buurn! :D

jag hatar fan min lilla mummy, hon vill inte göda en "broiler" säger hon. är ju rent patetiskt vad lite mat man får..nåja..

Avslutar med ett vida berömt citat av Torsten Westman (min far)
"Tror du att du kan äta dej till större muskler? Du måste ju vara dum i huvudet."

TUWO (Tottes Ultimate Work Out)
Överkropp: 200 reps armhävningar smala och breda.
Mage: 200 reps sit-ups.
Ben: löpning 5 km.
ät en banan efteråt och gå och lägg dej eller nåt. Detta banbrytande träningssätt kommer öka din muskelmassa med 543,657 %

jakke
2004-06-17, 22:28
Bor i själevad..stor och stark är jag väll inte direkt..Fet ialla fall..

Zakath
2004-06-18, 07:07
Hur jag vet ditt namn? Kanske läst din signatur "/Viktor" ;) Haha!

Usch vilka jobbiga föräldrar du verkar ha ang. träningen. Mina var också så ett tag i början, men de börjar lugna ner sig nu.. Hatar när dem e så! Fast alla här på jobbet tar proteinpulver och liknanade väldigt bra, säger typ "Så du käkar proteinpulver, tränar du mycket?" :D

Men fortsätt kämpa nu, och låt viljan växa!

Big_Vik
2004-06-18, 15:34
Originally posted by jakke
Bor i själevad..stor och stark är jag väll inte direkt..Fet ialla fall..

what the?
du bor i mina hemtrakter. då borde jag verekligen veta vem du är. whats your name boy? jakke? jakob? årsmodell? :D

edit: Det finns en jakke på mitt jobb å han är rätt stor. Men det kan fan inte..det är ju omöjligt! vem är du`?

jakke
2004-06-18, 15:49
Originally posted by Big_Vik


what the?
du bor i mina hemtrakter. då borde jag verekligen veta vem du är. whats your name boy? jakke? jakob? årsmodell? :D

edit: Det finns en jakke på mitt jobb å han är rätt stor. Men det kan fan inte..det är ju omöjligt! vem är du`?

:naughty: :laugh:

Big_Vik
2004-06-18, 16:21
Originally posted by jakke


:naughty: :laugh:

scary shit maaan. är det du???? :eek:
omg, blir nästan rädd. :confused:

jakke
2004-06-18, 19:07
Originally posted by Big_Vik


scary shit maaan. är det du???? :eek:
omg, blir nästan rädd. :confused:

Jag gick omkring och flinade hela dan.. Väntade bara på att du skulle komma på det.

Big_Vik
2004-06-18, 19:19
Originally posted by jakke


Jag gick omkring och flinade hela dan.. Väntade bara på att du skulle komma på det.
:laugh:

tänkte inte på´t förrns nu. Men hur fan kan du ha hittat till min journal som????? du skrev ju här innan jag började jobbet...vad är oddsen för det då..jaja..syns väl imorron då.
Och liten är du då inte iaf, inte enligt mej. Och gubbarna på hobbyn håller med, det vet jag.

Zakath
2004-06-18, 19:39
Vad är det ni jobbar med då?

jakke
2004-06-18, 20:04
Jag torkar bajs och han rastar gamlingar.

jakke
2004-06-18, 20:06
Originally posted by Big_Vik

:laugh:

tänkte inte på´t förrns nu. Men hur fan kan du ha hittat till min journal som????? du skrev ju här innan jag började jobbet...vad är oddsen för det då..jaja..syns väl imorron då.
Och liten är du då inte iaf, inte enligt mej. Och gubbarna på hobbyn håller med, det vet jag.

Nä du är ledig imorrn=) det är inte jag..
Du har skrivit att du bor i Själa och att du gått ut första året.. Sedan hörde jag att du hette VIKtor och s¨g att du åt mkt kyckling så jag la ihop 2&2..

Zakath
2004-06-19, 11:03
Originally posted by jakke
Jag torkar bajs och han rastar gamlingar.


Kuuuul :D
:kickass:
Hahaha, jag har visst itne tråkigast jobb här!

X-Change
2004-06-19, 13:50
Målsättningen tycker jag att du klarade bra, räckte kanske inte ända fram i allt men det tar du igen till julen! :thumbup:

Vi hörs!

Big_Vik
2004-06-19, 14:24
Originally posted by X-Change
Målsättningen tycker jag att du klarade bra, räckte kanske inte ända fram i allt men det tar du igen till julen! :thumbup:

Vi hörs!
ne det var för svårt då jag skulle börja göra mej av med fettet.!
Men eftersom man inte är vilken man som helst skulle jag med lätthet gjort det om jag fortsatt gå upp. :kickass: (men då skulle jag väl väga 100 kg fet) :(

är du hemma nu???

jakke
2004-06-19, 22:12
Haha.. Du ser ju inte ut att behöva deffa nå mer.. Go for the MASS... Jag däremot vorde sluta äta mat helt..

Big_Vik
2004-06-19, 23:44
Originally posted by jakke
Haha.. Du ser ju inte ut att behöva deffa nå mer.. Go for the MASS... Jag däremot vorde sluta äta mat helt..

jag förstår inte vad du pratar om :angel: :D
Nej aldrig, hur mycket väger du nu då? stark ser du ut att va iaf. :kickass:
hahaha jag äter typ dubbelt av vad du äter till lunch :booty:
vem har sagt att jag deffar? för det måste man ju ha MUSKLER! vi kan säga att jag bantar :smokin:

Big_Vik
2004-06-20, 12:46
Morgonvikten imorse: 81,8 :( +0,5 kg den här veckan.
Slarvat med morgonpromenaderna och kost därför blev det en promenad på 75 minuter idag. På måndag kör jag väl igång med matdagbok igen, verkar som det är ett måste för att jag ska gå neråt.

Efteråt testade jag frukosten jag troligtvis ska börja med till bulken.
2 portioner havregrynsgröt, mjölk, 1 msk. krossade linfrön, 1 banan, blåbär och hallon. (underbar kombination)
1 grov bulle med ett tjockt lager mjukost, 2dl apelsinjuice, mivitotal.
RAAAAP :eating:

Detta blir nog standardfrukost under bulken. Plus att jag tror jag ska köra med en en proteindrink (vassle+vatten) efter uppvaknandet ca. 30 minuter innan. Hur mkt protein tycker ni? Just nu brukar frukosten bestå av 2dl havregryn med mjölk eller 2 portiner gröt samt juice och mivitotal.

Zakath
2004-06-20, 13:36
Jag tycker 0,3-0,5g protein per kg kroppsvikt på morgonen blir bra, men tycker inte du behöver det snabbt så blanda ut det med mjölk. Så behöver du inte lika mycket pulver..
Annars såg frukosten VÄLDIGT bra ut!

jakke
2004-06-20, 15:20
Hmm, Väger väll ca 105 pannor.. Stark är jag då inte, nästan pisamt svag i förhållande till min hydda..

Big_Vik
2004-06-20, 15:36
Originally posted by jakke
Hmm, Väger väll ca 105 pannor.. Stark är jag då inte, nästan pisamt svag i förhållande till min hydda..
Välkommen in i klubben! :D
Men stor är du iaf och du är ju idolen för oss på hobbyn :)
släng upp en dagbok ffs!

jakke
2004-06-20, 15:50
Jo, men dom andra på hobbyn glömmer ju bort mig efter 5 minuter:cryout: :cryout: .
Kanske slänger upp en journal senare..

Big_Vik
2004-06-20, 16:02
Här är veckan då jag var som fetast någon gång runt jul, kanske lite efter.


Hantelrodd: 32,5/6,6,5 (PB)--------------------------------->40/5
Marklyft: 120/5, 125/2, 115/4, 110/7------------------------>145/1 ungefär
Framåtlutade sidolyft: 10/8,8,7 (PB)------------------------->?
Omvänd Curl: 25/8,6 (PB)----------------------------------->? kör ej underarmar

Militärpress: 37,5/7, 40/4, 42,5/3 (PB)----------------------->40/5set. legat lite högre.
Sidolyft: 9/8, 8/15,12--------------------------------------->10/10 typ
Smalbänk: 45/12, 50/9, 55/5-------------------------------->kör ej
Liggande tricepspress med EZ-stång: 30/många,10----------->35/5,4

Bänkpress: 70/3,2------------------------------------------>hmm :em: börjat med hantelpressar
Sneda hantelpressar: 22,5/5,5, 20/8,6----------------------->22,5/7
EZ Curl: 35/5,4--------------------------------------------->35/5,4 :em:

Knäböj:65/x, 75/6, 85/2 (PB)-------------------------------->70/5x5 djupa. (har stretchat)
Benpress: 190/7,5,4---------------------------------------->kör ej
Stela mark: 55, 60, 50/X------------------------------------>?
supersettat med lårcurl: 45,40,40/x-------------------------->60/5(4e set)
Vadpress i smith: 75/6x5-8---------------------------------->sönder

Söndagsvikten: 90,5 :eek: ---------------------------------->81,8

Big_Vik
2004-06-20, 18:33
Originally posted by Zakath
Jag tycker 0,3-0,5g protein per kg kroppsvikt på morgonen blir bra, men tycker inte du behöver det snabbt så blanda ut det med mjölk. Så behöver du inte lika mycket pulver..
Annars såg frukosten VÄLDIGT bra ut!

Jo, men det är ju just efter uppvaknandet man behöver det. Är laktosintolerant så mjölk ska jag inte dricka så mkt av. Barar till gröten o kanske nåt glas till lunchen. Går ju att blanda med låglaktosmjölk men mjölk oavsett sort gör ju proteinet långsammare och då är det ju lika bra att låta bli? tänkte en drink på vatten som snabbt går ut i blodet. hmm sa jag fel nu? :em: vart tar proteinet eg. vägen? Det kan jag ha råd med eftersom jag tänkte göra en rejäl beställning för att slippa frakt och på så sätt komma undan billigare. 10-13 kg exell (tror jag) ev. whey80

men hur jag än gör är det ju bara finlir, är tonvis med nyttig MAT som behövs såklart. :eating: Nää, Nu drar jag på en promenad innan Portugal - Spanien

Big_Vik
2004-06-28, 19:27
hoj.

Tränade förra veckan men orka inte raportera. Kan iaf avslöja att jag gjorde mitt livs första chin :D fast va me v-handtag. första riktiga kommer förhoppningsvis på fredag.

Kärring-benpass idag. drog i mej 2 portioner gröt direkt efter jobbet och kastade mej på bussen. inte bästa uppladningen, höll på att somna flera gånger om. :sleep: Ändå lyckas jag genomföra passet iaf.

Knäböj: 40/9 (pump redan. varför?) 60/4, 70/6, 75/4, 70/5
Skitlätt. blev lite glad då jag såg en gubbe köra extremt icke-djupa böjar på 75. Mina var 100% ASS 2 DA GRASS :smokin: Sista setet böj hade jag en annan gubbe (jävla gubb-gym) bredvid mej som låg och pumpade bänk på det dubbla...snacka om peppeande :cryout: hade ingen passare och efter jag kört klart de här var jag ensam kvar på gymmet. Sen vill man inte be nån man aldrig snackat med passa en såklart.

Benpress för första gången sen jul: Skulle testa 170 med en "perfekt" fotställning. fick inte ens upp skiten,
Kan bero lite på att endast tårna var i. har sackat efter som fan i stretchingen inte kört regelbunet som innan jag började jobba. vilket nederlag. körde ett till set böj på 60/5. nu var jag knäckt och därmed färdig med framsida lår. ca 5 set framsida. vilken mes man är.

baksidan:
sit. Lårcurl: 50/12lätt, 60/8,8,6,7,5 (PB) gick ju lite bättre...
Stela mark: 60/många, 65/6, 60/några sen avbröt jag. ryggen o framför allt baklåren ville ha nåd. Kände att det var dumt att fortsätta och riskera skador, sista reppen i andra setet kändes lite illa i ryggen.

har satsat mkt på baksidan på sistone iom. att den varit värdelös nu har jag ökat vikterna i lårcurlen med ca. 20 kg på kort tid och är ikapp och kanske förbi framsidan. svårt att avgöra för en n00b men ändå... Nu ska dte bli svintunga böjar hädanefter! :kickass:

Big_Vik
2004-06-28, 19:35
Idag på jobbet var det en kärr..tant som smög åt mej en hundralapp! (OBS: ej p.g.a. sexuella tjänster) weeeee :bow:

Zakath
2004-06-28, 19:45
Så du säljer dig själv billigt på jobbet också? Grattis :booty:
Hahaha, skoja bara!

Men du får allt ta o satsa stenhårt på benen nu, speciellt framsidan. Baksidan verkade ju riktigt bra, iaf om det är en sån där trög maskin :thumbup:

Tycker fortfarande absolut inte du ska ta en prottedrink på morronen med vatten! Du behöver inte snabb energi, du behöver energi som räcker hela dagen.
Inte bra att börja dagen med en insulintopp :nono:
Så blanda med laktosfri mjölk så det blir långsamt eller försök få i dig nåt annat protein.

Jag är inte helt säker på vad jag säger om kosten, men försöker följa en viss logik.. Du kan ju kolla upp det.

Big_Vik
2004-06-28, 20:01
Originally posted by Zakath
Så du säljer dig själv billigt på jobbet också? Grattis :booty:
Hahaha, skoja bara!

Men du får allt ta o satsa stenhårt på benen nu, speciellt framsidan. Baksidan verkade ju riktigt bra, iaf om det är en sån där trög maskin :thumbup:

Tycker fortfarande absolut inte du ska ta en prottedrink på morronen med vatten! Du behöver inte snabb energi, du behöver energi som räcker hela dagen.
Inte bra att börja dagen med en insulintopp :nono:
Så blanda med laktosfri mjölk så det blir långsamt eller försök få i dig nåt annat protein.

Jag är inte helt säker på vad jag säger om kosten, men försöker följa en viss logik.. Du kan ju kolla upp det.

tja..benen har alltid varit en rätt bra muskelgrupp på mig, lätt att öka o så. men har tappat många cm nu, kan jag se i spegeln utan mätningar. det är mkt fett från insidan som rykt iaf :thumbup:

Grub säger att de e bra med snabba proteiner på morgonen då man svultit en hel natt samt efter träning. :booty: och ifall jag köper en 10 kg+ vill jag ju inte slänga bort eller så. räcker rätt länge ändå! kommer nog testa mig fram ang. tillbehör till gröten. många grova mackor med mjukost, prottedrink på vatten eller mjölk.

Jan
2004-06-28, 20:02
Originally posted by Zakath


Tycker fortfarande absolut inte du ska ta en prottedrink på morronen med vatten! Du behöver inte snabb energi, du behöver energi som räcker hela dagen.
Inte bra att börja dagen med en insulintopp :nono:
Så blanda med laktosfri mjölk så det blir långsamt eller försök få i dig nåt annat protein.

Jag är inte helt säker på vad jag säger om kosten, men försöker följa en viss logik.. Du kan ju kolla upp det.

Lyssnar du inte på grubben :nono: :D Insulin nivåerna ligger i botten efter natten, så man behöver snabbt få upp den. Eftersom insulin nivåerna ligger i botten, får man inte nån särskilt hög insulintopp. Fortsätt med prottedrinken på morgonen du..

Edit: Du han före..

Big_Vik
2004-06-28, 20:04
Originally posted by Jan


Lyssnar du inte på grubben :nono: :D Insulin nivåerna ligger i botten efter natten, så man behöver snabbt få upp den. Eftersom insulin nivåerna ligger i botten, får man inte nån särskilt hög insulintopp. Fortsätt med prottedrinken på morgonen du..

Edit: Du han före..

tack tack. alltid kul med backup.
z: :thefinger :D

Sen ska jag bara tillägga att jag inte kör med proteinpulver nu, har inte gjort sen i höstas, ska investera efter jobbet ;)

Zakath
2004-06-28, 20:10
Tycker fortfarande inte man måste ha en så snabb insulintopp på morgonen, hellre att man får en jämn kurva so msakta stiger för att sen plana ut och räcka större delen av förmiddagen.. Men men, tror itne det spelar någon roll alss nästan, men jag hade satsat på nåt "stabilt" som håller länge..

Tror du klarar det här :thumbup:
Sen måste man inte heller ta Grubs ord så starkt, alla har olika åsikter, och det mesta har både för och nackdelar..!

Shadow Warrior
2004-06-28, 20:13
Precis man måste boosta insulinet på morgonen, detsamma efter träningen!

Zakath
2004-06-28, 20:15
Originally posted by Shadow Warrior
Precis man måste boosta insulinet på morgonen, detsamma efter träningen!


Tycker inte man "måste" någonting...
Vafasen, insulinet höjs till en normal, hälsosam nivå av en stabil vanlig frukost också!
Det är inte så att man dör utan en insulintopp.!

Men men, jag ska inte säga nåt, tycker bara inte det gör någon som helst skillnad..

Shadow Warrior
2004-06-28, 20:18
Du har delvis rätt... men vill man bygga massa tror jag att man måst utnyttja kroppen maximalt, alltså spika insulinet på morgonen och efter träning för att snabbt boosta in så mycket protein som möjligt för att maximera utnyttjandet utav kroppens protein syntes.

Shadow Warrior
2004-06-28, 20:43
Originally posted by Big_Vik
du använder linfröolja?
då kanske du kan hjälpa mej att proppa in den och mängden i mitt kostschema:

(det är inte det nuvarande det är schemat som jag börjar till hösten efter dieten) och kanske kommentera i övrigt?

såhär tänkte jag att en träningsdag skulle se ut.
06.30 Vaknar. Vassledrink på vatten. ca 30-40 g protein.
07.00 Frukost: 2 portioner gröt med mjölk, 1 msk. linfrö, i gröten: 1 banan och lite blåbär eller äpple, kanel och lite socker. , 1 grov bulle/macka med mkt mjukost (kanske trycker en till beroende på aptiten. frukosten ska vara STOR iaf), mivitotal, 2 dl juice,
11.00 skollunch. lassa på! 1-2 glas mjölk (en aning laktosintolerant)
14-15-00. 2 portioner gröt, 1 tsk vaniljsocker, 2-3 msk sylt, mjölk, 3 ägg, 2 dl juice.
16.00. Träning
17.00. 40 g vassleprotein, 100 g russin.
17.30-18.00. Middag hemma.
21.00. Protec. hur stor bör den va? linfröolja? kolhydrater= ett äpple?
23.00. En burk tonfisk, äpple, ska det va linfrö/rapsolja här? hur mkt?

Vad tror du om upplägget? massor med kolhydrater innan träning. Kommer såklart få ändra lite då jag vet skoltiderna men min ambiton är att hålla detta strikt. kondition: 3-4 intervallpass @ 10-15 min. morgonpromendare på helgerna + kanske någon prommis någon ledig kväll.

sådär. blev långt...Känn dig hedrad :D :angel:
vadå spamma?? :booty:

Flyttade din fråga till din egen journal för att undvika kidnappning utav min egen journal ;)

Ditt kostschema ser mycket bra ut för på tanke på att du går i skolan och allt, rätt mycket kolhydrater... skulle säkert vara för mycket för mej men kör på, eftersom du redan intar linfrön till frukosten så behöver du ingen olja där, däremot kan det som sagt vara bra att ta en matsked innan läggdags tillsammans med sissta måltiden, tonfisken kan du även byta ut mot en proteindrink om du tröttnar på tonfisken, ett äpple är inte helt fel heller men inte nödvändigt.

En massa intervallpass det där..... ska du deffa? Då käkar du nämligen för mycket kolisar!

Big_Vik
2004-06-28, 20:57
Originally posted by Shadow Warrior


Flyttade din fråga till din egen journal för att undvika kidnappning utav min egen journal

Ditt kostschema ser mycket bra ut för på tanke på att du går i skolan och allt, rätt mycket kolhydrater... skulle säkert vara för mycket för mej men kör på, eftersom du redan intar linfrön till frukosten så behöver du ingen olja där, däremot kan det som sagt vara bra att ta en matsked innan läggdags tillsammans med sissta måltiden, tonfisken kan du även byta ut mot en proteindrink om du tröttnar på tonfisken, ett äpple är inte helt fel heller men inte nödvändigt.

En massa intervallpass det där..... ska du deffa? Då käkar du nämligen för mycket kolisar!

en matsked innan läggdags. got it! är nog rätt det där. kommer aldrig att tröttna på den, älskar tonfisk än om den är thailändsk 5kr burken, spelar ingen roll om den heter Abba eller songkana. :D är det inte bra med äpplet? vadåra? tänk om proteinet går till spillo då. hemska tanke!
kommer såklart inte bli så mkt kolisar till lunch och middag, hade jag tänkt iaf, får gå på känsla, kalorier ska jag inte mäta i. kanske väga upp en normal portion pasta,potatis så jag får ett hum om hur jäkla mkt kolhydrater jag äter egentligen. ;) och kontrollera vikten 2 ggr/vecka så det är lagom takt. alltså inte göra om förra årets grova misstag att bli tjock. ska hålla chins-och-se-rutorna-då-man-spänner-form hela vägen är det tänkt! men kolisarna ska användas mkt till att kuta intervaller och förbättra insulinkänsligheten. Varför vill ingen köra kondition under bulk? det är ju bara nyttigt och man får trycka i sig desto mer :eating: (nån har läst för mkt grub här) :D
Det är ingen deff, det är en lagom-bulk. tänkte gå upp 0,5 kg/ vecka fram till jul-januari = 10 kg

thats the plan, nothing left but to do it.
citat från en person ingen aning om vem det är ;) "LETS DO THIS SHIT, MAN!"

Shadow Warrior
2004-06-29, 05:08
1msk linfröolja är typ 11g fett och är på tanke på kvaliten helt okej speciellt om man inte intar något annat fettrikt till kvällsmålet.

Att gå upp 0,5kg i veckan utan att räkna kallorier är omöjligt, men kör på bara, bättre att bulka för hårt än att bara stå och stampa på samma ställe.

Big_Vik
2004-06-29, 21:01
Originally posted by Shadow Warrior
1msk linfröolja är typ 11g fett och är på tanke på kvaliten helt okej speciellt om man inte intar något annat fettrikt till kvällsmålet.

Att gå upp 0,5kg i veckan utan att räkna kallorier är omöjligt, men kör på bara, bättre att bulka för hårt än att bara stå och stampa på samma ställe.

håller inte med huvudsaken är att man blir starkare oavsett om vikten ökar. ska satsa på styrkan, mer styrka= en aning mer massa. men med vägning 2 ggr/vecka kan man se var det lutar. Vill absolut inte bli fet som förra året, det är det sista jag vill. måste man börja räkna kalorier isf??? :cryout:

Big_Vik
2004-06-29, 21:25
tränade idag också. Kom hem efter jobbet kl 16:10, tryckte 2 portioner gröt och en macka med mjukost samtidigt som jag försökte se på simpssons och byta om. for iväg 16.40, ont i magen, käkade snabbt! På bussen försökte jag fokusera och visualisera mig själv göra en 10 i hantelpress på 25 kg hantlar. Igår spanande jag in 3 snygga tjejer, en super-MILF :D och slumrade lite. Idag råkade jag ändå få span på 2 st snygga trots fokuseringen alltså. weird.


Plan hantelpress: 15,20/x, 25/6,5,3 (PB) 22,5/7,6 andra gången jag kör denna övning, alltså. gick bättre efterhand.
Sned hantelpress: 22,5/5, 20/7,6
Snedbänk: 45/x,6 sicka pinsamma vikter. andra andra gången det med. (PB, 5 kg och fler reps ;) )

Biceps: rak stång och smalare grepp. tungt! typ 6 set. känns som det kommer ta lite tid innan jag får till detta men det är mitt sista hopp.

Sen tog jag fel bussjävel fick gå tillbaka till gymmet och köra lite underarmar. 7 set på lätta vikter, olika övningar.

Sen gick jag hela vägen hem. Var skit-skitnödig hela vägen. fy fan :insane: blev iaf bjuden på en liter yoghurt, tyvärr gjorde det mage ännu mer orolig

Idag fick jag älgkött av en gubbe på jobbet. :cheers:

X-Change
2004-06-29, 22:36
Yeah för snygga tjejer mannen! :cheers:
Lessen skulle ha ringt dig, men kom hem halv 11 så det kändes lite sent.
Blev dock ingen träning idag, kanske imorgon dock.. du lär höra från mig iaf!

höjhojt!

Zakath
2004-06-30, 18:24
Stabilt pass, jobbigt med bussen där bara... Se till att fortsätta öka nu :hbang: Har också rätt pinsamma vikter i snedbänken, man orkar ju ingenting efter vanlig bänk eller hantelpress :(

Men X-Change, vart är din journal!???!??!?!?

Big_Vik
2004-07-18, 21:38
Har varit på åselemarknad nu.. två dagar ständig fylla, skräpmat och minimalt med sömn. Snackat med en viss Emil Johansson. Sen var Sm-tvåan (tror jag det var) Jörgen Ljungberg ordningsvakt där, halvsvaga killar ;)
Nu är iaf motivationen på topp (är fortfarande full då jag skriver detta) :D Nu blir det stenhård träning och tonvis med mat. Vikten låg innan helgen på 80 kg, en milstolpe som jag längtat efter sen jag var tjock julgris. Ska ner lite till kanske, vill inte ha massa onödigt fett då jag ska bulka.

den här killen lyckades med bedriften att åka i fyllecell båda kvällarna: (plus pissa ner sig framför vakterna, och ett icke oansenligt antal k*kvisningar) :naughty:

Big_Vik
2004-07-18, 22:12
lägger upp en till med :booty: Lite osäker på vad man får lägga upp för bilder. men iom. att man inte ser ansiktet tillräckligt bra för att se vem det är antar jag det går. sen får man fan skylla sig själv om man super ner sig så jävulskt (egen åsikt)

edit: länkar istället, så då blir det inte jag som straffas utifall att.. ;)
--->


några grabbar har fått för sig att elda upp några stolar, men då har de inte räknat med jörgen: :D Var förövrigt en smart grabb som försökte sig på att slå ner honom :smash: Behöver jag säga hur det gick?
http://www2.photoalbum.net/pa/en/myalbum/thumb.html?photoalbum=net&pad_fk=5587&pap_fk=85940#photoalbum

Big_Vik
2004-07-20, 18:38
Käkade som fan igår. Till kvällsmål blev det 3 portioner gröt, 8 dl mjölk och 4 ägg, + lite jordnötter på det. :eating: klockan halv 2 hade jag sånt jävla tryck i musklerna så jag var tvungen att posa lite.. (hmm, hjärnskadad eller?) :notme:

cyklade till gymmet
Bröst:
Bänkpress:
20/uppvärmning
30/uppv
40/uppv
50/uppv
60/7 (ej fail)
65/4+1
70/1+1 (lite vila)
75/0 cp-passaren som skulle hjälpa mej lyfta upp stången höll kvar. (Hej kalle om du läser det här) :angel:
75/0 inte ens nära.
Nöjd ändå, inte kört bänk på 6 veckor och använde en ny revolutionerande teknik där man håller tillbaka axlarna. borde ta patent på den ;)

Sned hantelpress:
22,5/4
20/x
20/x höll på att dö här, tappade hanteln. gick bra.
mkt bättre utförande här också, så vikterna kommer väl hoppas jag :)

pec-dec och lite uppvärmning i böjen supersettat: 2set.

Böj:
70/5 (ej fail, skulle gå mkt tyngre)
75/4
80/2
85/1
90/1 (PB)
70/4 drop till 50. ville dö, men gjorde en rep till.

Stela mark på låda supersettat med lårcurl:
60-55
65-60
60-55 reps? fråga inte mej. Tycker det tog mer i ryggen med låda, och så vill man ju inte ha det. Jävligt knepigt att få upp stången i startläge med. skiter nog i lådan hädanefter.

jävligt nöjd ändå om man tänker på behandlingen av kroppen i helgen! Bestämde mig bara för att öka, och gjore det
på torsdag blir det rygg och axlar.

Nytt schema: kommer köra det sommaren ut tror jag med anledning av att gymmet typ aldrig är öppet. satt och vänta på att det skulle öppna 30 minuter idag. ganska sugande då man laddat som fan, hade drömt om att bänkpressa i flera dagar!

Pass.1. Bröst, Ben
Pass.2. Rygg, axlar
2-3 dagar i veckan.
Armarna skiter jag totalt i, och hoppas på att de får tillräckligt från basövningarna. vet inte om det är smart, triceps har på sneare tid utvecklats till en av mina bättre muskelgrupper, biceps har gått sämre än någonsin. vader och mage slänger jag in i slutet av passen där jag har tid/ork. Det jag vill med det här är främst att bli starkare i basövningarna och få mer tid till intervallpass.

Zakath
2004-07-20, 19:33
Tycker du borde joina SSN istället och skita i supandet :booty:
Bra pass med tanke på omständigheterna! Lycka till med träningen nu och drick inget mer på ett tag iaf!

Big_Vik
2004-07-20, 19:36
Originally posted by Zakath
Tycker du borde joina SSN istället och skita i supandet :booty:
Bra pass med tanke på omständigheterna! Lycka till med träningen nu och drick inget mer på ett tag iaf!

woho respons!
needu borde börja mer eftersom jag ÖKADE :eek:
ja, seriöst så blir det så nu. Disciplin i höst jag lovar! detta var slutet på oseriöst sommartränande. nu jäklar ska det ätas och tränas :bpump:

det skålar vi för :cheers: (mjölk såklart) ;)

Zakath
2004-07-20, 19:44
En till grej, börja skriv PB eller liknande vid VARJE personbästa, så man lättare håller koll på hur din träning går. Seriös träning nu då, bra :D

Big_Vik
2004-07-20, 19:47
Originally posted by Zakath
En till grej, börja skriv PB eller liknande vid VARJE personbästa, så man lättare håller koll på hur din träning går. Seriös träning nu då, bra :D

vad menar du? tänker du på bänken så var det ju inte PB men ökade rejält i rep sen sist jag körde det för 6 veckor sen. så jga är nöjd ändå :) du kanske menade nåt annat?

jakke
2004-07-20, 21:10
Gott att se att lilla viktor inte bara super nuförtiden

Zakath
2004-07-21, 10:37
Originally posted by Big_Vik


vad menar du? tänker du på bänken så var det ju inte PB men ökade rejält i rep sen sist jag körde det för 6 veckor sen. så jga är nöjd ändå :) du kanske menade nåt annat?



Orkar man fler reps är det också PB...
Men spelar ingen roll nu, skriv bara ut det nästa gång :D

Big_Vik
2004-07-21, 13:25
Originally posted by jakke
Gott att se att lilla viktor inte bara super nuförtiden

ja det var ett bra pass. Efteråt låg jag en kvart i omklädingsrummet och hämtade andan sen cyklade jag hem. så jääävla drygt. aldrig varit tyngre å cykla. styrde den sista biten, kände mej som en ung arnold :D :kickass:
jag :love: bra pass
Vill träna idag med men spar det till imorgon och kör ett intervallpass istället (hoppas viljan e kvar bara) :D

jakke
2004-07-21, 15:30
Originally posted by Big_Vik


ja det var ett bra pass. Efteråt låg jag en kvart i omklädingsrummet och hämtade andan sen cyklade jag hem. så jääävla drygt. aldrig varit tyngre å cykla. styrde den sista biten, kände mej som en ung arnold :D :kickass:
jag :love: bra pass
Vill träna idag med men spar det till imorgon och kör ett intervallpass istället (hoppas viljan e kvar bara) :D



Ähh, kör ikväll=)
AHh, tänker också på arnold varje gång jag funderar på att cykla..
Vi vorde ta ett pass ngn gång..

Big_Vik
2004-07-21, 18:20
Originally posted by jakke




Ähh, kör ikväll=)
AHh, tänker också på arnold varje gång jag funderar på att cykla..
Vi vorde ta ett pass ngn gång..

Idag blev det bada med polare och sånt istället. väntar tills solen går ned med löprundan. Ja att man gör. Alltid.
Du vorde lära dig skriva borde istället för vorde. hehehhe :thefinger:

sry dude! du blir inte arg va? :notme:
klart vi ska träna. Vi tränar då du pluggat klart i Uppsala, det blir 4 år va? då har jag chansen att ta in på dej. heheh :thumbup:

Big_Vik
2004-07-22, 18:01
Inatt drömde jag att jag gjorde lätta chins, och tog en koffeinöverdos. hehe
Rygg, axlar, mage och vader:

Chins: :em:
2 +1/2 +1 med v-hantag (PB)
1 +1/2 +1 med v handtag
1 +1/2 (v-handtag)
Får nöja mig med det här, gjorde ju inte ens en halv för några veckor sen.

Hantelrodd:
35/8
35/7
35/7
35/5
35/6
Nu e ja tebax, blir 40 kg nästa vecka :kickass:

Marklyft:
120/3
125/2
130/kommer inte ihåg om jag körde det här setet
120/3
Stay tuned for mer mark framöver (blev de rätt?)

negativa Chins supersettat med latsdrag:
6&40/x
5&40/typ8
40/x&3 (kom på att jag kunde köra latsdragen först här)

Militärpress:
40/6
45/2+1
40/5
40/3+några halva
40/5
Wohoo! körde på samma vikter trots att jag kört ryggen innan. hur ska jag tolka det? vikterna flög upp, gick mkt lättare än vanligt också. nästan bättre än :kinky:

Sittande hantelpress supersettat med crunches med vikt:
16,6/x,x och 15/12,13

Sidolyft supersettat med maskincrunches:
8,8,9/många och 140nånting/många3x
Sidolyften kändes AAWESOOOME! =)

Variant på donkeys:
70/x
70/x

Sen testade jag vader i benpressen, 220 kg, var kanske lite mkt i början, ska börja med den iaf och köra efter varje pass. Efter det var det bara cykla hem. Såg en tjej på långt håll som jag va tvungen å cykla som fan för å hinna ikapp, åså va hon Skiitful! :D

Nu sitter jag här efter en bastant middag på nudlar och lövbiff-wook. Har tagit tag lite i käket nu (Läs: äter 4-5 ggr/dag istället för 3-4 och klämmer inte glass varje dag) :notme: Kutade ju en sväng igår nu lär väl mina jäkla muskelfibrer tänka: "Ooh yes, han har äntligen gett upp bodybuilding-karriären och satsat på att bli maratonlöpare. Nu sätter vi igång och bryter ner alla muskler och förvandlar dem till uthålliga muskelfibrer."

Kuriosa: var faktiskt en grym långdistanslöpare förr i tiden. bäst kondition i fotbollslaget lätt och bland de 10 bästa i skolmästerskapen fast jag inte tränat för det. *skryta, skryta* Det var innan jag fetade på mej

Zakath
2004-07-22, 18:21
Originally posted by Big_Vik
Sen testade jag vader i benpressen, 220 kg, var kanske lite mkt i början, ska börja med den iaf och köra efter varje pass. Efter det var det bara cykla hem. Såg en tjej på långt håll som jag va tvungen å cykla som fan för å hinna ikapp, åså va hon Skiitful! :D



Erkännn det händer fan jämt! För mig också :cheers:
Så surt när man ser hur hon verkligen ser ut.. Har själv fått för mig att gamla tanter sett ut som tonårstjejer på långt håll :em:

Bra pass annars!! Nu slipper du mig för ett tag! Var glad!

Big_Vik
2004-07-22, 18:35
Originally posted by Zakath



Erkännn det händer fan jämt! För mig också :cheers:
Så surt när man ser hur hon verkligen ser ut.. Har själv fått för mig att gamla tanter sett ut som tonårstjejer på långt håll :em:

Bra pass annars!! Nu slipper du mig för ett tag! Var glad!

tror jag kommer sakna dina inlägg, skulle nog bli ganska tomt iom. att du är den enda som skriver nåt. du råkar inte behöva glasögon? jag har ett par jag använder då jag ser på tv o så.

gonna miss you :love: ;)

Zakath
2004-07-22, 18:39
Originally posted by Big_Vik


tror jag kommer sakna dina inlägg, skulle nog bli ganska tomt iom. att du är den enda som skriver nåt. du råkar inte behöva glasögon? jag har ett par jag använder då jag ser på tv o så.

gonna miss you :love: ;)



Men du får se till att få tillbaka X-Change! Vart är han!?
Jo jag har faktiskt glasögon ;) Hahaa, men lite självironi måste man ju ha!

/Kramizzzar :love:

Big_Vik
2004-07-22, 23:09
Originally posted by Zakath




Men du får se till att få tillbaka X-Change! Vart är han!?
Jo jag har faktiskt glasögon ;) Hahaa, men lite självironi måste man ju ha!

/Kramizzzar :love:
han bor o tränar ute i stugan var det sisata jag hörde av han för några dagar sen.

Big_Vik
2004-08-23, 19:24
Im baack! :mallan:

Slutade då med mitt sugschema som sig bör 15.30. Hade planerat så jag hade 25 minuter och käka hemma till bussen skulle gå. Meen neeeda, Gubbj*vlen körde så segt. hade 10 minuter på mej. så jag sket i det, kokade gröt och tog en skön cykeltur (morfars gamla hoj) in till gymmet för att schema-enligt plåga brösten, och köra lite vader o mage också förstås.

Bänk: 60/5,5,5,5,5,3,3,5
Tänkte köra 5x5 och avsluta med 3x3 döm om min förvåning när jag grymtade upp en ganska lätt 5a. :eek: kul överasskning efter en sommar som bestått av enbart hantelpressar och lätt teknik-bänk! Alla set var lätta, superstrikta med axlarna tillbakadragna och gjordes helt själv! Thiz must be intenzity :smokin: Pumpen var ganska bra med, och redan efter några set! eller vi kan säga såhär, har nog aldrig fått pump innan nu tror jag. Kunde pressat mig mer, men det tar jag nästa vecka, då blir det 65 panner. Det här är jag ganska nöjd med, vikten ligger på 80,2 kg, förra hösten låg jag på en bit över 80 bönor, mkt, mkt svagare.!

Sneda hantelpressar:
20/8 (lätt, men kändes som fan i axlarna)
22,5/5 /fick ordning på tekniken igen)
20/7+3 forced, trodde brösten skulle explodera.
Och det var ju bra resultat efter 8 set bänk. har funderat lite över schemat, blir 5-8 (oftast närmare 8) set bänk framöver nu ska jag fan bli stark i min hatövning no.1 :kickass:

Undrar om min träningspolare för dagen tyckte passet gick lika bra? råkade nämligen lägga av 4 st brakskitar just innan han skulle köra, varav 3 var viktiga bänk-set. :angel: men wtf. kunde ju hålla mej under hans maxning iaf. hehe. Förstår inte anledningen till detta bara, käkar som vanligt. Det torde va laktosen, men hade för mej jag kunde fixa 1 liter/dag.

Vader i benpressen: 6 set. 200-205 kg. reps: 9-5. Här sänktes som vanligt intensiteten något, tycker inte om benpressen, typ ingen kontakt och sen är det en livsfarlig övning med och man undrar typ alltid om man kommer loss med fötterna i behåll...Men bry, jag har iaf 40,5 i vader och armarna ligger lååångt efter om vi säger så. Det här är enda måttet som bli offficiella. tog nämligen före-bilder och mått i förra veckan.

3 set crunches med hantel: 25 kg/20,15,15. Kommer aldrig mer köra med fria vikter här..Sen gillar jag känslan efteråt när hanteln mosat magen totalt under hela setet. pain. =)

Man är som sagt inte mkt för världen nu och kosthållningen är sådär, men då jag får hem mitt protein kommer jag bli oövervinnerlig känner jag. (får se hur länge den här motivationen håller i sig då) =) daamn, smilisar=slut

min "kassa" kosthållning för dagen.
07.00. 2 portioner gröt, 1 mosad banan, 4 dl mjölk, grov macka med mjukost, fan glömde mivitotal!
12.00. 2,5 potatisar, 18 köttbullar =) , saltgurka, vatten
16.15. 2 portioner gröt, 4 dl mjölk, vanlijsocker o jordgubbssylt, grov macka med mjukost.
19. ca 1,5 portioner makaroner, 5 skivor falukorv, 1 morot.
Sen blir det nog några ägg och mackor innan läggdags. som sagt inget vidare nu. Men har köpt tonfisk (40 burkar) och väntar hem 10 kg exell och 3 kg protec så det är på bättringsvägen s.a.s.

Nej nu får jag sluta skriva massa skit, rygg och baksida lår imorron.

Zakath
2004-08-23, 19:59
Härligt pass! Så ska det se ut!
Bra bänk, du kommer kunna öka bra!
Men kör seriöst på vaderna nu, riktigt seriöst! Var glad om dina växer, till skillnad från mina :cryout:

Sen fattar jag itne varför du envisas med att dricka massa mjölk när du är laktosintolerant???

Grisen
2004-08-23, 20:13
Är det där en dålig matdag? Såg ut som en bra dag tycker jag...

Big_Vik
2004-08-23, 20:16
Härligt pass! Så ska det se ut!
Bra bänk, du kommer kunna öka bra!
Men kör seriöst på vaderna nu, riktigt seriöst! Var glad om dina växer, till skillnad från mina
Sen fattar jag itne varför du envisas med att dricka massa mjölk när du är laktosintolerant???

tack.! :)

Självklart blir det vader seriöst! tro inget annat! men är ju livsfarligt i benpressen där man sänker ner vikten, foten kan ju bli kvar :D :confused: Funderar på att bygga ihop den sittande vadpressen igen. det är min s.ka. träningskompis (som måste lassa på/av vikter) som inte vill :rolleyes:

Jag tycker jag känner min kropp någorlunda, och ca en liter har jag för mej borde inte göra mej nåt (individuellt) har de bara på görten, Men det är ju så gott, nyttigt och snabbt med gröt :eating:

Chris
2004-08-23, 21:01
Ser ju bra ut! Mitt tips är att köra vader 2ggr i veckan, och ös bara med set! Sen så lägg på lite vikt varje pass, 2,5kg eller så, det blir rätt mycket efter ett tag när man kör 2 pass i veckan :D

Körde du på simhallen i övik, har vart där o kört ett par gånger, men såg aldrig nån vadpress!

Kebab-Arne
2004-08-23, 21:12
Hej å hå!

Mycket bänkpressande som sagt, själv håller jag mest på och fjollar med hantlar och maskiner just nu. :em: Men efter att ha varit cm ifrån att fastna med stångjävlen blir man lite "rädd" för övningen.

Vader i benpress... har nästan haft mardrömmar om att tappa fästet med fötterna och få släden över knäna, och då har jag inte ens kört vader i benpressen. :notme:

Hur lång tid tog passet?

X-Change
2004-08-23, 21:24
Gött mannen! Där ser du - ditt teknikslit finally payed off! :thumbup:
Och med råge med.. som sakt var, slut på fjolleriet nu!
Nu ska vi krossa vikterna fram till jul, sen ser det så mycket mer imponerande ut när man läser att du väger mindre än tidigare och ändå lyfter mer!
Har för mig att det kallas muskelkvalite! :bow:

Skulle ringa dig, men nån hemma hos er hade telesex på linjen sen var din mobil av och nu är det lite väl sent! :(

Men vi hörs! Piska på imorrn!

Zakath
2004-08-23, 21:31
Jag kom precis på en grej som gör att benpressen känns mycket säkrare, kör med ett ben i taget! Då kommer du känna dig luuuugn :D

Big_Vik
2004-08-24, 14:58
Grisen: kan inte bli mkt protein där inte? inte ens 2 g/kg. ska upp i 3 g/kg minst. o sen får ni säga vad ni vill om elda för kråkor och så.
eyo du e ju hiphopper förresten.? har du hört American psycho 2?

Chris: vader 2 ggr/vecka har jag också tänkt på , men bara för att jag inte orkar köra klart dem på ett pass :angel: 2,5 kg i veckan var ju skitbra idée!! :thumbup:
Jag kör på lokala atletklubben, ligger i en källare bredvid skolan, om du vet var? Simhallen, då menar du badhuset, 1life va? Shirunais disco-gym.!

Kebab: kör du med lås?
Passet tog runt en timme som vanligt, burkar oftast bli lite över. har inte tagit tid nåt pass än, men det är väl ganska lagom?

X: muskelkvalite ska införskaffas till jul.! vill kunna dricka prottedrinkar i skolan utan kommentarer som: va, tränar du? osv. det får bli målet till 3an
telesex?! :laugh:

Zakke: smart! men varför skulle man bli lugnare av det? vetskapen om att man bara riskerar ett ben eller? ;)

Alla: Nu har jag sänkt en dubbel kopp kaffe och inväntar middagen. sen ska ryggen få fan.! :devil:

Zakath
2004-08-24, 15:29
Du blir lugnare för att du bara behöver halva vikten, och enkelt kan hjälpa till med det andra benet i det nödfall som inte kommer inträffa ;)

Intar du koffein? Varför?

Chris
2004-08-24, 15:50
Chris: vader 2 ggr/vecka har jag också tänkt på , men bara för att jag inte orkar köra klart dem på ett pass :angel: 2,5 kg i veckan var ju skitbra idée!! :thumbup:
Jag kör på lokala atletklubben, ligger i en källare bredvid skolan, om du vet var? Simhallen, då menar du badhuset, 1life va? Shirunais disco-gym.!

Men kör inte så avancerat, kör bara stående vadpress isåfall, jag har faktiskt börjat tycka vadträning är roligt just för att det har börjat gå så bra. Prova kör stående vadpress en massa tunga set två gånger i veckan, och sen öka så som jag skrev innan. Funkar finfint!

Är lite osäker på vart atletklubben ligger... bor ju inte själv i Övik men är där lite då och då. Får komma o hälsa på atletklubbne nästa gång!

bosse_brutal
2004-08-24, 16:05
Vader i benpressen låter ju livsfarligt.
om ni har en smithmaskin på gymmet så kan du ta och ställa dig med fötterna på någon upphöjning som du placerar under stången (så att du kan gå ner med hälarna) och ställer dig med stången på ryggen som vid ett knäböj och kör på.
har inte testat själv men en kompis sa att det tog bra.
kanske lite svårt om man vill använda monstervikter dock...


ska bli kul att se hur det går på ryggpasset :bpump:

Big_Vik
2004-08-24, 18:41
zakath: Jävligt bra idée! :cheers:
Jaa, varför dricker man kaffe egentligen? *funderar* :rolleyes: Jag tycker, jag blir piggare och så. dock var det läänge sen sist men i dessa skolstartider så..Måste ju lägga av sen då kreatinet kommer.

Chris: tyvärr är vadträningsmöjligheterna (damn vikket ord) obefintliga, smitehn är paj, finns ingen typ av vadpress. så detta är enda utvägen som sagt. Förstod det. klart du ska komma till atletklubben, 5 stänger, obegränsat med vikter m.m. Hantlar bara upp till 40 visserligen, men det finns ju tejp!
gillar du slitna källarlokaler så kommer du känna dej hemma. Och sen är det jag som bestämmer musiken.! :hbang:
Hjärtligt välkommen! :mallan:

tack bosse.! visste inte att du läste här :eek: tyvärr är smithen som sagt ur funktion för tillfället.

Big_Vik
2004-08-24, 18:55
Ryggpasset? nåt sånthär blev det..

Chins: 3 set. typ 2 reps i varje, inget nytt alltså :em: får väl vara glad att jag överhuvudtaget kan göra dem *suck* Men ska upp till 12 st strikta till jul och inget ska hindra mej från det!!!

Hantelrodd: 40/6,6,6,5,4 (PB) :bpump:
Stångrodd: 50/x (ska smida den som uppvärmning tills jag blir redo för lite vikter. utförandet en bra bit bättre idag iaf)
Marklyft: 110/6, 115/5, 120/3, 110/x
Negativa chins: 6,5,3

AAAARH :insane: mitt jävla grepp, så jävla värdelöst! har en teori om att det är det som håller mej tillbaka i chinsen. hänger typ i fingertopparna för fan...! i mark o hantelrodd kan man ju sätta ner stång/hantel o vila vid behov, fick göra det ofta idag...

Baksida lår:
Sittande lårcurl: 60/8,8, 55/2xca8, 50/9typ
Supersettat med stela mark: 65/6, 60/6,5
Därefter prövade jag lite pinch men vart less rätt fort och drog.

Matte_Maiden
2004-08-24, 19:09
Imorgon kör jag rygg och då ska jag hämta inspiration från ditt pass! VILKET BETYDER ATT DITT PASS VAR BRA!!! :hbang: :cheers: :bpump: :kickass: :thumbup:

Grisen
2004-08-24, 22:23
Prova magnesium!

http://www.amaximum.com/catalog/images/magnesium.jpg

Big_Vik
2004-08-26, 19:41
Matte: tack, det värmer. =) även om jag inte är helt nöjd själv..Hur gick passet förresten?

Grisen: testade det i sista setet, får se om jag orkar...man får tacka för tipset iaf...Inte lätt nu, du vet Lisa har ju lämnat E-laget :cryout:
fast vi har ju Biggan kvar :naughty: har du slutat träna? :nono:

Jag har iaf tränat idag.

Militärpress: 40/8, 45/4, 50/1, 40/6,4
Hantelpress: 12,5/x (bara lekte lite)
Sidolyft: 9/10,8,x
Stående rodd: 20,25/x 30/6
Tricepspress: 32,5/10, 35/6, 40/1 (PB), 32,5/7,7,5
Bänkdips: jag/9, jag+5kg/vet ej. Tråkig övning.
Pushdown: 1 set.

Skippade baksida axlar, hade träningsvärk där sen ryggpasset.
Istället testade jag för första gången drag till hakan/stående rodd. Skön övning! tog bra, skall köras mer.

Sen kom jag hem och upptäckte till min stora glädje att avin hade kommit. Än gladare blev jag då farsan erbjöd mej skjuts för att hämta prottet! wohooo! :bow:

Allting fanns med:
8 kg exell vanilj.
2 kg exell chocklad.
3 kg protec. jordgubbssmak.
500 g. exell kreatin.
2288:- gick det på.! fast en kompis ska ha några kg exell, men det kommer väl räcka ett tag ändå gissar jag.

Så nu har jag just avnjutit en vassledrink med vanlijsmak, fick med en Rapid Recovery Bar också. smakade himmelskt! Lägg till 600 gram lasagne på det och snart ska jag käka scones och ägg. Bara jag inte blir fet :em:

/Mannen - trivs med livet just nu

Zakath
2004-08-26, 20:18
GIllade du vaniljsmaken?
Härligt - till skillnad från mig då.. Men det spelar ingen roll ändå för mig :D
Fast du har väl rätt udda smak? ;)

Gött - ät på, men tänk KVALITET!
Ät inte för mycket.. Räknar du kcal?

Kommer tillbaka om ca 1 vecka nu, bredbandet ska fixas.

Maaattias
2004-08-26, 20:21
Fina militärpressar!

Och ett mycket fint ryggpass innan också! fortsätt så ! :thumbup:

Medusa
2004-08-26, 20:22
Du har ökat bra sen jag tittade in sist, fortsätt i samma stil så kommer ökningarna!

Träna hårt, ät rejält, sov bra, ta dina tillskott, bulka när du bulkar, deffa när du deffar, så ses vi där!

KOM IGEN NU!!!

Big_Vik
2004-08-26, 20:28
thankz boys! :cool:
kcal, nej det är ju det jag inte gör.! :( excelmallen funkar inte på mitt gammskit-excel.! *GRR. Men kanske ska börja räkna i skolan på hål o så? ;)
Jag ser fram emot det zakath.! :thumbup:
jag fortsätter på den inslagna vägen.! :hbang:

Big_Vik
2004-08-26, 20:32
Du har ökat bra sen jag tittade in sist, fortsätt i samma stil så kommer ökningarna!

Träna hårt, ät rejält, sov bra, ta dina tillskott, bulka när du bulkar, deffa när du deffar, så ses vi där!

KOM IGEN NU!!!

YEEEEEA! :kickass: Om det inte vore för att gymmet stäng skulle jag sprungit dit o kört tunga böj på momangen!
:em:
har låång väg kvar, men vägen är ju viktigare än målet eller hur det brukar låta...*svammlar*
tack iaf.! jag följer dina framsteg med, bänkpress-mannen.!

X-Change
2004-08-26, 21:36
Nu har du åtminstone nåt att käka mannen! :naughty: :thumbup:
Måste få provsmaka vanilj nångång, i den här takten lär mitt pulver sina ganska snabbt! :cryout:

Ös på!

Chris
2004-08-26, 22:12
Fan vad tur du har som får grejerna, jag beställde 10kg jordgubb excel, men självklart var det strul och förseningar, så har fått vänta typ 10 dagar nu... har inget protte! hur fan ska jag växa!! käkade två skinkbitar som protein när jag kom hem idag :D

du har inte lust att skicka ett kg till stockholm?

bosse_brutal
2004-08-27, 14:28
nice pass, militär- och triceps pressarna såg ju mums ut

//b o s s e

jakke
2004-08-27, 14:49
YEEEEEA! :kickass: Om det inte vore för att gymmet stäng skulle jag sprungit dit o kört tunga böj på momangen!
:em:
har låång väg kvar, men vägen är ju viktigare än målet eller hur det brukar låta...*svammlar*
tack iaf.! jag följer dina framsteg med, bänkpress-mannen.!


så vad lyfter lillkillen i bänk nudå?

Big_Vik
2004-08-27, 18:56
Först måste jag passa på att tacka för all trevlig respons :love:

Jakke: han pumpar lätta 10or på 85 kg. :naughty: Menar du mej, så har jag ju knappt kört i sommar men kolla gärna senaste passet lite längre bak. :angel:

Chris: lessen, har väntat så länge på det nu. men ber såklart för att du får ditt så snabbt som möjligt! det där med skinkskivor känner jag igen...

dagens pass.

Stångcurl: 32,5/5,4,4 :em:
EZ Curl: 30/6,5 28/6typ
Hammercurl: 2x 12,5/ reps inte värt å nämna. Fick sån äcklig pump i underarmarna efter första setet rak stångcurl, stenhårda underarmar! :cryout: Tänkte satsa på raka stångcurlen, men nu vet jag inte då mina underarmar inte har en chans i den. jag behöver råd! ska jag härda eller byta till bara ez eller nåt annat? får tänka på att greppa lösare typ, men mer?

Glömde köra underarmarna dessutom. (fast i praktiken var det ju redan gjort)

Knäböj:
70/6
75/4
80/3
80/4 (PB)
75/4-6
75/4-6
70/4-6
70/4-6
60/10

Jag får fan ta och pressa mej hårdare i böjen nästa gång tror jag...

Dagens käk: (bra för omväxlings skull)
Mål.1. 2 portioner havregrynsgröt, 2 hembakade scones med mkt mjukost, 2 dl apelsinjuice, mivitotal, linfröolja. (tänkte ta en vassledrink innan men hann inte)
Mål.2. 100g. Rostbiff
Mål.3. Kycklinggryta och ris,typ 20 g. sallad,vatten
Mål.4. 1 port. gröt, 2 scones med mjukost, 3 ägg, 1 dl juice
Mål.5. 40 g vassle, 88 g. strösocker.
Mål.6. Kycklingwok (mest kyckling), sallad på sallad (no shit!) gurka, tomater. kanske 2 port? äpple, vatten, en vetebulle med smöör

Men dagen är inte slut än, sen hade jag planerat en sojadrink med 1/2 dl pulver och 3 dl mjölk + ett äpple. Och innan läggdags en burk tonfisk och kanske ett äpple.
Undrar vilket år jag kommer äta såhär bra igen?

Big_Vik
2004-08-27, 19:07
*host* anledningen (bortförklaringen) till mina skitdåliga biceps tror jag kan vara att jag knappt kört dem på hela sommarn :angel: :notme:








:cryout: :insane:



imorgon ska jag kanske titta på strongman-tävling :kickass:

jakke
2004-08-28, 22:31
Först måste jag passa på att tacka för all trevlig respons :love:

Jakke: han pumpar lätta 10or på 85 kg. :naughty: Menar du mej, så har jag ju knappt kört i sommar men kolla gärna senaste passet lite längre bak. :angel:


Hon menar du väll?

Vic_1981
2004-08-28, 23:06
Du har ökat bra sen jag tittade in sist, fortsätt i samma stil så kommer ökningarna!

Träna hårt, ät rejält, sov bra, ta dina tillskott, bulka när du bulkar, deffa när du deffar, så ses vi där!

KOM IGEN NU!!!

Om jag ska vara ärlig så anser jag att det e bättre att du bulkar när du deffar och deffar när du bulkar, men det e bara min åsikt.

KOM IGEN NU FÖR HELVETE!! BE A FREAK!!

Big_Vik
2004-08-28, 23:10
Hon menar du väll?

är meduza en bitch? :eek:










:laugh: :rolleyes:

fattar inte vad du menar?

ey, saftsoppe-mannen: har du någon logik bakom det där påståendet?
tack iaf för att du skriver i min journal, jag bryr mej inte i vad det står utan är glad för all typ av respons.

Strongman-tävlingen idag var brutal, likaså regnskurarna. "Cloud Connected" på högsta volym och sen tävlades det! Chrille Sundin satte nytt pers på 370 kg i kronlyft :bpump: Det var synd att Nordlander bröt för han hade kanske kunnat utmana *fundera* Stog och titta i över 3 timmar och benen var alldeles stumma, alltmedans träningsvärken blev mer och mer fruktansvärd. Sen löpte vi (försökte iaf) in till stan, jag å x och en annan polare. Hann inte med bussen ändå. Nej, nu räcker det för jag tror x-change skrivit mer om tävlingen i sin journal? ;)

X-Change
2004-08-29, 09:10
:angel:

Dina underarmar är snart härdade så håll ut med stångcurlen.. fast du visste ju redan min åsikt!
Sen påpekar jag att dina militärpressar var riktigt najs!
Ska ivä och träna nu idag så! Yeah! :cool:

Grisen
2004-08-29, 12:26
Fan vad tråkigt att jag missade tävlingen.. Flyttade till Umeå, därför missade jag den. Hur gick det för Thomas Nordlander, såg att han bröt men hur gick det på det han var med i? Sitter med världens baksmälla, har spytt fem ggr. Och lovat mig själv att aldrig mer supa ;)

Ps. har inte tränat på två veckor ds.

Ps2. jag väger mindre än dig ds.

jakke
2004-08-29, 14:10
Fan vad tråkigt att jag missade tävlingen.. Flyttade till Umeå, därför missade jag den. Hur gick det för Thomas Nordlander, såg att han bröt men hur gick det på det han var med i? Sitter med världens baksmälla, har spytt fem ggr. Och lovat mig själv att aldrig mer supa ;)

Ps. har inte tränat på två veckor ds.

Ps2. jag väger mindre än dig ds.

Du kan ju inte väga mindre än lill viktor?

Grisen
2004-08-29, 14:35
Joo :( Varit sjuk och inte tränat på två veckor, och sen en redig bakfylla utan mat och vatten (spydde upp allt jag intog), har resulterat i en matchvikt på 81 kg. Räknar med (hoppas!) att gå upp till 85 inom tre veckor.

Jan
2004-08-29, 17:05
Tycker också att du får ta och härda ut i stångcurlen, för du kan inte köra ez curl hela livet :D Du får ta och träna underarmarna hårdare också, om du nu inte redan tränar dom hårt (som en annan slarvar med :notme: )

Big_Vik
2004-08-29, 19:02
Jan o X-man: jo det har slarvats :( Nej det kan jag ju inte :D men den e skön :em:

Grisen ditt feta as: :angel: jag är inte så säker på det lilla Jakke, vikten imorse var 80,7 oskiten. vi säger lika? Nordlanders sista lyft såg såå jävla lätt ut! fan så synd att han bröt. han var grym.!
de andra grenarna?
Blev typ 4e plats på däckvält har jag för mej.
han drog 350 kg kättingen som ingenting..2a efter chrille, stanna lite i slutet.
Sned stockpress: 20+ reps på 105 kg.
Och bland de främsta i farmers walk med.
han blev lätt 2a iaf.! tror jag :)

Big_Vik
2004-08-29, 19:07
Mn Mn AzÅ hUr Va De På FeStEn GrIsEn?? :cheers:
spy upp allt? får man lov att säga att du är kass? :confused:

Det viktigaste är ju om du fick till det, jag säger bara fuck em hoez ma man. :kinky: å börja träna igen.! :bpump: I got your back niggah :naughty:

jakke
2004-08-29, 20:14
Varför bröt han?

Grisen
2004-08-29, 21:50
Jan o X-man: jo det har slarvats :( Nej det kan jag ju inte :D men den e skön :em:

Grisen ditt feta as: :angel: jag är inte så säker på det lilla Jakke, vikten imorse var 80,7 oskiten. vi säger lika? Nordlanders sista lyft såg såå jävla lätt ut! fan så synd att han bröt. han var grym.!
de andra grenarna?
Blev typ 4e plats på däckvält har jag för mej.
han drog 350 kg kättingen som ingenting..2a efter chrille, stanna lite i slutet.
Sned stockpress: 20+ reps på 105 kg.
Och bland de främsta i farmers walk med.
han blev lätt 2a iaf.! tror jag :)

Helvete vad stark han är...

Big_Vik
2004-08-30, 15:48
Rättelse: ankar-kättingen vägde 300 kg. däcket 320. Nordlander kom tvåa och han bröt p.g.a. känningar i ryggen. Jo, men är inte förvånad heller, 130 kg :) Och har ju hört rykten om att han och chrille reppade kronlyft på full stång ett träningspass, Nordlander ville köra biceps, men Chrille införde träningsförbud för Tomas armar i två år :D
Nu ska jag iväg och träna. hojj