handdator

Visa fullständig version : proteindrinken.


Jonna
2004-01-08, 22:19
Jag bara undrar om det är "försent" att dricka proteindrinken ca 1 timme efter passet?

Det tar nämligen nästan så lång tid för mig att komma hem från gymmet.

Jag äter snabba kolhydrater på vägen hem i alla fall...

/ Jonna.

Prankie
2004-01-08, 22:43
Bättre än inget. Och det är inte försent.

mini2
2004-01-08, 23:00
nope, det viktigaste är att du får i dej kolhydraterna så snabbt som möjligt av vad jag har förstått..

Ps. varför kan du inte ta med prottet?

Halib
2004-01-08, 23:58
Precis! Ta med dig shakern eller vad det nu är och häll i dig direkt efter passet!

King Grub
2004-01-09, 11:54
En timme är bra lång tid. Följ råden ovan. :) Du behöver ju inte blanda den innan; bara ha med dig pulvret i en flaska eller shaker och fyll på med vatten.

Jonna
2004-01-09, 19:25
Originally posted by King Grub
En timme är bra lång tid. Följ råden ovan. :) Du behöver ju inte blanda den innan; bara ha med dig pulvret i en flaska eller shaker och fyll på med vatten.

mm, det är ju klart man kan...
bara det att det blir så äckligt med vatten, mycket godare med mjölk ju.

hm, så det är alltså FÖR lång tid med en timme?

King Grub
2004-01-09, 19:28
Originally posted by Jonna


mm, det är ju klart man kan...
bara det att det blir så äckligt med vatten, mycket godare med mjölk ju.

hm, så det är alltså FÖR lång tid med en timme?

För lång tid för vad? Du överlever såklart, och du kan tillgodogöra dig träningen, men det är rör lång tid för bästa resultat.

Jonna
2004-01-09, 20:43
Originally posted by King Grub


För lång tid för vad? Du överlever såklart, och du kan tillgodogöra dig träningen, men det är rör lång tid för bästa resultat.

Jag tänkte mest för lång tid för att det ska vara någon mening med proteinet...
men jag ska väl försöka få ner det med vatten direkt efter istället. får se hur det går.

Halldin
2004-01-09, 22:16
Ta med ett mjölkpaket då?
Borde väl hålla sig i en timme (eller hur långa pass du nu tränar)

Ultimat vore ju om gymmet har kylskåp

Ninjasmurf
2004-01-09, 22:20
om du inte tränar väldigt länge eller ställer shaken (proteinet + mjölk) på nått varmt ställe borde den klara sig färdigblandad i väskan.

Sparrisen
2004-01-09, 23:24
Jag blandar alltid min gainer i mjölk och lägger sedan i 6 isbitar, håller sig kall i typ 1,5 timma!

Hnke
2004-01-09, 23:26
hmm. isbitar, kanske man ska prova...
för bästa effekt ska man väl ta sin gainer/proteindrink inom en timme efter träning lr?

WHITEFOLKS
2004-01-09, 23:55
jag brukar blanda ihop mina drinkar en stund innan jag aker till gymmet och lagga in i frysen sa att det blir lite kallare/haller sig kalla langre.. men kan inte tanka mig att det egentligen skulle vara nagra problem att bara halla i mjolk och dricka den 3 timmar senare, sa fort blir inte mjolken dalig.

DiZi
2004-01-10, 16:01
Ser inte problemet med att blanda med mjölk innan?
Jag t.ex. blandar alltid Shaken innan jag sticker å tränar, och dricker den 2 timmar senare. Mjölken är väl lite lagom varm :P Men v*ffan, är mycket bättre än att blanda med vatten, enligt mig! ;)

Jonna
2004-01-10, 16:42
Jo det är klart att det går att blanda nån timme före, fast, jag går till gymmet direkt efter jobbet oftast, inte på helgerna så klart, då kan jag ju ta med mig färdigblandat.
Men att göra den på morgonen innan jobbet är nog ingen strålande ide...? :cheers:

DiZi
2004-01-10, 17:00
Originally posted by Jonna
Jo det är klart att det går att blanda nån timme före, fast, jag går till gymmet direkt efter jobbet oftast, inte på helgerna så klart, då kan jag ju ta med mig färdigblandat.
Men att göra den på morgonen innan jobbet är nog ingen strålande ide...? :cheers:

nej kanske inte det, hehe, men har du ingen kyl eller något på jobbet? Annars kan du ju ställa den ute? :laugh:

Jonna
2004-01-10, 18:06
Originally posted by DiZi


nej kanske inte det, hehe, men har du ingen kyl eller något på jobbet? Annars kan du ju ställa den ute? :laugh:

Jo visst har jag kyl på jobbet, fast, det är ett fritidshem jag jobbar på, man vet aldrig när ungarna är där och rotar..."oh! milkshake! mums" och så är den borta...en gång drack en unge diskmedel, han trodde det var saft, så det är nog inte heller nån bra ide.
:smash:

King Grub
2004-01-10, 18:07
Originally posted by Jonna
en gång drack en unge diskmedel, han trodde det var saft, så det är nog inte heller nån bra ide.
:smash:

Förakta inte diskmedel! Det är anabolt så det förslår. http://jammerbabe.com/images/Smiley/chug.gif

Jonna
2004-01-10, 18:17
Originally posted by King Grub


Förakta inte diskmedel! Det är anabolt så det förslår. http://jammerbabe.com/images/Smiley/chug.gif

jaså du, fast den stackars killen blev magpumpad, det kan ju inte vara så anabolt?
;)

Hnke
2004-01-10, 18:24
det fräter väl på organen lr?

feldtarn
2004-01-10, 18:29
men han kanske vart ren iaf...

Jonna
2004-01-10, 18:40
Originally posted by Hnke
det fräter väl på organen lr?

Ja det gör ju det. därför han fick magpumpas.
fast nu när jag tänker efter så har jag hört att man spyr upp det genast, men det tror jag inte han gjorde, skumt...

Hnke
2004-01-10, 18:43
jag har fått diskmedel i mig :D när jag var yngre, mjölk ska visst hjälpa ?

Jonna
2004-01-10, 18:56
Originally posted by Hnke
jag har fått diskmedel i mig :D när jag var yngre, mjölk ska visst hjälpa ?

mm, det är väl nåt med att mjölken hjälpertill att återställa magsäckens surhet eller nåt?!
Vad hände när du fick diskmedel i dig? fick inte du magpumpas?

Halib
2004-01-10, 18:59
Originally posted by SwedeForce
Jag blandar alltid min gainer i mjölk och lägger sedan i 6 isbitar, håller sig kall i typ 1,5 timma!


Isbitar ovanför gallret i shakern håller drycken kall genom hela passet... resterande isbitar, som inte smällt slänger man bara bort...

Jonna
2004-01-10, 19:01
Originally posted by Halib



Isbitar ovanför gallret i shakern håller drycken kall genom hela passet... resterande isbitar, som inte smällt slänger man bara bort...

Om man inte har någon shaker då?

Korgull
2004-01-10, 19:03
Kolla me dhälsobutiken lr köp en i krom på Åhlens...

Hnke
2004-01-10, 19:16
haha Åhlens :D

blev inte magpumpad, fick väl inte i mig så mkt antar jag

jag trodde ni hade isen i själva shaken inte på filtret

DiZi
2004-01-10, 19:40
Originally posted by Evelenin Stalinskaja
Kolla me dhälsobutiken lr köp en i krom på Åhlens...

OMG! Krom, kanske skulle köpa bara för att den är i krom :D