handdator

Visa fullständig version : Min mage har blivit stor (naj inge unge eller gh)


Muaytudd
2004-01-08, 21:55
Tjenis.


Nu har jag kört böj sen i sommras.


Det roliga är att bendagen som var den tråkigaste är nu den dagen man ser fram emotr hela veckan!!


BÖJBÖJBÖJ så satans grymt.


Men nu har det kommit litta problem... Förutom at mina ben har vuxis som svampar så har mitt midjemått ökat. Jag har inte mätt så jag vet inte cm men jag har gått från V till minder v :(


Vad göra? jag satsar inte på BB utan mer åt fitnesshållet.

Måste jag ge upp min älsklingsövning?

Ankarby
2004-01-08, 22:02
större ben, större rygg

Castro
2004-01-08, 22:13
Günther gick över till benpressar när han upptäckte problemet...(kanske lite väl sent och inte nödvändigtvis en lösning).

AdrenalineRush
2004-01-08, 22:18
Får man större mage/midja av knäböj?? :confused:

Karl_alfred
2004-01-08, 22:21
Originally posted by AdrenalineRush
Får man större mage/midja av knäböj?? :confused:
ja!

Man and Machine
2004-01-08, 22:25
måste man svälta sig för att blotta rutorna och få magen att hålla sig inne eller finns det en övning. Trött på att dra in den.

Muaytudd
2004-01-08, 22:30
Större ben större rygg... ja större allt tillslut är man fedestor. det är inte mitt mål..


asso dessa svar gav mig inte så mycket. Förutom benpressen, men det har jag redan läst om på ett annat ställe. KFast jag vet inte om det stämmer.

Problemet är att jag inte vill överge böjen. Den bygger ju överlägset och dessutom den grymmaste övningen i veckan ju.

z_bumbi
2004-01-08, 22:52
Alla övningar som ger effekt påverkar ju också midjan, benböj, marklyft, benpress mm

Vill man hålla ett midjemått som är onaturligt litet så kan man ju undvika dessa övningar, annars är det ju bara att träna på.
Så mycket växer nu inte midjan av dessa övningar att man kastar bort hela sin framtid som tävlande inom af eller byggning utan i de flesta fall beror det nog på att man tidigare var dåligt tränad i dessa regioner och växttakten avstannar.

Saftiga ryggmuskler gör ju också att midjemåtter ökar samt så flyttar sig ju midjan på byxorna längre ner om man får mer volym på benen så byxorna känns mindre i midjan.

Att dra in gh-mannen Gunther i det hela är ju kul men kanske inte så relevant?

AdrenalineRush
2004-01-08, 23:39
Man and Machine : Dukan juh börja köra Stomach Vacuum??

z_bumbi : Arnold hade skitsmal midja i förhållande till resten av kroppen.. han körde knäböj... körde han marklyft osså?? Eller var det tackvare Stomach Vacuum övningen?? :confused:

Personliga Persson
2004-01-09, 09:43
nån som vill/orkar förklara vad stomach vaccum övningen går ut på.
har aldrig hört talas om den :booty:

MasterChief
2004-01-09, 09:48
Stomach vacuum (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Stomach+Vacuum)

Personliga Persson
2004-01-09, 09:54
tack tack, "glömde" bort att man kunde göra en sökning

Hnke
2004-01-09, 10:36
Btw.. här e en bild på Yates, Coleman och Arnold och deras midjor/rygg.....

mr_ping2
2004-01-09, 11:16
Roligt... tom arnold ser typ normal ut jämfört med dom andra anabolagossarna..!

Karl_alfred
2004-01-09, 12:13
Originally posted by AdrenalineRush
Man and Machine : Dukan juh börja köra Stomach Vacuum??

z_bumbi : Arnold hade skitsmal midja i förhållande till resten av kroppen.. han körde knäböj... körde han marklyft osså?? Eller var det tackvare Stomach Vacuum övningen?? :confused:
ja han körde marklyft.

JAM
2004-01-09, 12:18
Originally posted by Hnke
Btw.. här e en bild på Yates, Coleman och Arnold och deras midjor/rygg..... Hehe, jag tycker mig se en viss skillnad... :rolleyes:

z_bumbi
2004-01-09, 12:59
Originally posted by Karl_alfred

ja han körde marklyft.

Han tävlade t o m i styrkelyft.

mr_ping2
2004-01-09, 13:09
Vem av dom ?

John M
2004-01-09, 13:11
Vad jag vet så har väl både Arnold och Ronnie tävlat i styrkelyft

Hnke
2004-01-09, 13:13
ta en titt på Coleman, hans trapz ser ju fan helt omänskliga ut,, axlarna är typ 20 cm under hans huvud

Dipshit
2004-01-09, 13:36
Originally posted by Hnke
ta en titt på Coleman, hans trapz ser ju fan helt omänskliga ut,, axlarna är typ 20 cm under hans huvud

Det är ju det jag säger! Han är så jevvla ful!

AFanatic
2004-01-09, 13:47
Snygg O-form :MrT:


Where has the V gone?:laugh:

Man and Machine
2004-01-09, 14:51
Bara jag som tycker att ingen av ryggarna e snygga?

Man and Machine
2004-01-09, 14:59
Kom på en sak by the way... vakum övningen, på deras hemsida visas en bild på nån som har tränat den rejält er det ut som. Ifall man inte vill att de ska gå in så mycket räckar det att man drar in den e bit och inte "maxar"?

Kebab-Arne
2004-01-09, 16:03
Min mage har med blivit stor... större iaf.

Byxor jag hade i sommras går inte att komma in i längre, pga magen. Men som ni nämnde kan det bero på att ryggen och benen växt lite också.

Känns lite dumt i skolan att knäppa upp knappen på byxorna när man sätter sig ner...

Danne
2004-01-09, 19:46
Originally posted by Man and Machine
Kom på en sak by the way... vakum övningen, på deras hemsida visas en bild på nån som har tränat den rejält er det ut som. Ifall man inte vill att de ska gå in så mycket räckar det att man drar in den e bit och inte "maxar"?

det är ju samma sak som om jag inte vill ha för stora armar då lyfter jag inte vikten hela vägen......
Det är ju inte så att magen fastnar i det läget.........

Åse Columbus
2004-01-10, 22:49
det gäller att hålla in magen o inte låta den få fritt spelrum i rymden.......:D

när man tränar andra kroppsdelar kan man samtidigt se till att hålla in magen o stärka muskulaturen...det hjälper dessutom ländryggen...:thumbup: