handdator

Visa fullständig version : Boom's träningsjournal!


boom
2011-12-20, 21:52
Nu är det dags att dra igång en träningjournal då jag känner att jag behöver lite hjälp samt alltid kul att dela med sig om sina resultat.

Lite fakta om mig, Man, 23år, den perfekta längden(187cm) ;) vikt ligger på ca 104, återkommer till det.
Har tränat typ hela mitt liv. Kört motocross sedan jag var ca 6år till att jag var 20, vid 19års ålder började jag även träna thaiboxning och gjorde det i 2år.
vid 21 började jag även träna BJJ samt MMA som jag har gjort i nästan 2år.
Skulle gå en amatör match men då hände det som självklart inte får hända!
Sträckte baksida lår samt pajade knät och blev liggande i ca 4månader.
Där är jag nu... nästan, Knät är bra dock inte lår muskeln som jag jobbar på,

Har precis börjat gymma mer seriöst och det är skönt så det kommer jag fortsätta med.

Hur ser mitt tränings schema ut?
Tränar 4-5dagar i veckan,
Mån; Ben
Tis; bröst, axlar
Ons; Cardio
Tors; triceps, biceps
Fre; vila
Lör; Cardio
Sön; vila, eventuellt en längre promenad.

Vad vill jag då nå med min träning?
Vill få tillbaka min kropp jag hade innan jag pajade knät.
Har varit tvungen att ligga still mycket. fick även byta position på jobbet till ett stilla sittande så jag har gått upp ca 10-12kg som jag nu ska ta bort.

Enligt mig så skiter jag faktiskt i vikten då man kan väga 100kg och fortfarande vara rippad. Därför kommer jag att vara mer inriktad på hur jag ser ut än vad jag väger.
Ska mäta mig och väga mig imorgon så jag kommer posta det här då.

Min kost då? Att tilläga så kommer jag gå in i en diet period på 9veckor mellan 4/1-15/3. Det återkommer vi till när det närmar sig.
Äter protein rik kost, försöker ligga på minst 2g/kg. Kolhydrater äter jag en gång per dag och det blir antingen frukost eller lunch.

Ja som sagt, Är ny på gym så därför jag startar denna journal för att kunna få hjälp på vägen, Ser fram emot att läsa era kommentarer och kommer ta till mig det ni skriver.

MVH !*flex*

boom
2011-12-27, 18:24
Dåligt med updates så här under jul tid,
Hoppas ni har haft en trevlig jul btw, Själv hade jag det väldigt trevlig med god mat och en(1) öl.. :) mumsigt.

Har iallafall kört lite träning men idag var det första sedan julen då vi led utav strömavbrott igår..

Rotade om lite i schemat då jag tränade med tjejen så vi körde ben och biceps.
Brukar inte få så bra pass när jag tränar med tjejen då jag oftast bara blir kåt och vill ligga då jag tänder till lite extra när jag ser henne lyfta vikterna *flex*
Men idag blev det faktiskt jävligt bra, Sitter nu i soffan och känner hur mina lår muskler hoppar till ibland..

Som jag även nämnde i åvan inlägg att vi kommer att dieta om ca 1vecka och återkommer mer om diet plan fram mot helgen..

Trevlig kväll!

boom
2011-12-28, 20:28
Skulle till gymmet idag men så blev det tyvärr inte.
Kom till gymmet och märkte då att jag hade gått dit utan träningskläder...

Så jag åkte och handlade istället.. Blev en stor handling inför dieten..
Blev totalt 8kg köttfärs, 3kg kassler, 3kg fläskfile och 2kg lövbiff 4st 20pack med ägg... mums..
Ja det blev en hel del faktiskt...

Imorgon blir det ingen träning då schemat är full för hela dagen.. kanske att jag kan klämma in ett pass på kvällen!