handdator

Visa fullständig version : Bulkmage :(


te1on
2011-12-20, 20:45
Hej
Ligger just nu i "bulkmode". Ingen grisbulk men har njutit av det goda ganska bra. Problemet jag känner nu är att allt överskott lägger sig på magen, armar och ben tycks inte "ta åt sig".

Hur brukar det se ut för er?
Är det någon ide att köra magen hårdare under denna period?

Spartansk
2011-12-20, 20:49
Menar du om det finns något sätt att få magen att bli mindre och armarna och benen att "ta åt sig" mer? Tyvärr inte, i så fall. Är du trött på magen så får du börja deffa.

vicarious
2011-12-20, 20:52
Nej magträning kommer inte hjälpa. Du får helt enkelt dra i bromsen på ätandet.

daloatf
2011-12-20, 21:17
Mer tarminnehåll som gör att magen står ut lite med. Sänker du intaget i några dagar kommer magen bli mindre.

te1on
2011-12-20, 21:34
Ger nog bara bulken 3 veckor till. Psyket pallar inte bli större om magen nu.
Hur långt brukar ni gå under bulken? Tappa all form eller försöka köra en längre långsam bulk?

daloatf
2011-12-20, 21:38
Ger nog bara bulken 3 veckor till. Psyket pallar inte bli större om magen nu.
Hur långt brukar ni gå under bulken? Tappa all form eller försöka köra en längre långsam bulk?

Nu har jag inte riktigt gjort en bulk när jag har varit i bra form förut, men så fort absen inte syns när man spänner sig så är det nog dags att sluta =)

Spartansk
2011-12-20, 21:51
Ger nog bara bulken 3 veckor till. Psyket pallar inte bli större om magen nu.
Hur långt brukar ni gå under bulken? Tappa all form eller försöka köra en längre långsam bulk?

Jag slutar när jag börjar känna mig tjock. När magen börjar dallra när man går, när det hänger ner valkar från byxlinningen, och så vidare. Precis som du så pallar mitt psyke inte gå runt och vara för fet. Kanske spelar in att jag var tjockis som liten. :/

TREX
2011-12-20, 22:34
Det är bara inse att din midja aldrig kommer bli bra och sen lever du med det bara, jag är runt 195 cm lång och när jag deffade ner mig till 81 kg hade jag midjemått på 93 cm, ärligt talat hade jag hoppats på under 85 men vad ska man göra? Hade väl behövt väga runt 70 kg för det och jag vet inte om jag vill offra min rygg, mina axlar och mina ben bara för det.

Nu väger jag strax över 90 och lär väl ligga runt 98 cm nånting i midjan, det är bara suga in magen när man är bland folk så slipper man frågor om man är med barn.

Grattis föresten till nitlotten i livet genetiska lotteri, hoppas jag för evigt krossat dina drömmar.

Spartansk
2011-12-21, 08:16
Det är bara inse att din midja aldrig kommer bli bra och sen lever du med det bara, jag är runt 195 cm lång och när jag deffade ner mig till 81 kg hade jag midjemått på 93 cm, ärligt talat hade jag hoppats på under 85 men vad ska man göra? Hade väl behövt väga runt 70 kg för det och jag vet inte om jag vill offra min rygg, mina axlar och mina ben bara för det.

Nu väger jag strax över 90 och lär väl ligga runt 98 cm nånting i midjan, det är bara suga in magen när man är bland folk så slipper man frågor om man är med barn.

Grattis föresten till nitlotten i livet genetiska lotteri, hoppas jag för evigt krossat dina drömmar.

What talk you about? Du vet väl inte om han är snygg deffad?

benacii
2011-12-21, 09:12
Nu har jag inte riktigt gjort en bulk när jag har varit i bra form förut, men så fort absen inte syns när man spänner sig så är det nog dags att sluta =)

Det tycker jag inte. Det kan ju skifta från dag till dag! Som du sa förra inlägget så beror det ju på vad du har i tarmarna. Är du vätskefylld som fan så syns det ju inte.

daloatf
2011-12-21, 09:34
Det tycker jag inte. Det kan ju skifta från dag till dag! Som du sa förra inlägget så beror det ju på vad du har i tarmarna. Är du vätskefylld som fan så syns det ju inte.

Man baserar ju inte beslutet på en dags flaxande :)

TREX
2011-12-21, 10:24
What talk you about? Du vet väl inte om han är snygg deffad?

Nej, men just att allting lägger sig på magen var det jag pratade om.

Spartansk
2011-12-21, 13:08
Nej, men just att allting lägger sig på magen var det jag pratade om.

Aha, då är jag med. Men jag tycker inte det behöver betyda att man är "dömd" att se gravid ut. Jag har samma problem, men det löser genom att jag deffar ner mig tillräckligt. :)

TREX
2011-12-21, 13:29
Aha, då är jag med. Men jag tycker inte det behöver betyda att man är "dömd" att se gravid ut. Jag har samma problem, men det löser genom att jag deffar ner mig tillräckligt. :)

Men vissa måste ju deffa 20 kg för att släppa på 5 cm, andra behöver släppa 5 kg för att släppa 6-7 cm.

Det är väl det som är det knepiga.

Sarox
2011-12-21, 13:53
Men de hänger ju inte så mycket på vikten det är ju snara fett procenten man ska haka upp sig på !!! Jag menar 20 kg för fem cm låter väldigt mycket, men en fem procentig fett minskning ger omså resultat på midjemåttet

Rusk
2011-12-21, 14:04
Samma för mig, allt lägger sig på buken.


Mer tarminnehåll som gör att magen står ut lite med. Sänker du intaget i några dagar kommer magen bli mindre.

Sure do, på morgonen ser man dom 4 övre rutorna ganska väl men på kvällen efter en dags matintag så ser man dom knappt.
Ser ut som man lagt på sig 4kg rent fett typ.

TREX
2011-12-21, 15:05
Ja måltider på 1,5 kg hjälper nog ingen midja.

Hur vet man om det bara är tarminnehåll eller om det är fett? Har hört att man ska mäta midjan liggandes för att ta bort faktorn dålig hållning.

Masterpan
2011-12-24, 11:32
Samma för mig, allt lägger sig på buken.




Sure do, på morgonen ser man dom 4 övre rutorna ganska väl men på kvällen efter en dags matintag så ser man dom knappt.
Ser ut som man lagt på sig 4kg rent fett typ.

Borde inte tarminnehåll vara skitsamma för magrutorna då musklerna ligger utanpå tarmarna?

Jag har fått för mig att anledningen till att man ser pluffsigare ut på kvällen är inlagrad vätska i cellerna pga salt etc, o då lagras även vatten in i fettcellerna.

Kanske har fel :)

Spartansk
2011-12-24, 11:49
Har man tillräckligt lågt kroppsfett har man magrutor dygnet runt.
Det tarvar inte större magmuskler än vad som krävs för att marklyfta 140 kg.