handdator

Visa fullständig version : träna fel händer aldrig något!


jibbstyla
2011-12-20, 17:10
Tja! tränat i över 2 år, snart inne på tredje. 2st 4-6månaders uppehåll under denna tiden men.. blir aldrig STOR! tränar hårt som fan när jag är på gymmet, har blivit starkare men dendär volymen får jag inte! en sak till är att jag är nere i en svacka, blivit svagare i många övningar och hela vänstra sidan(pga skadad axel) inte överdrivet mycket men gör inga framsteg.
tröttnat på skiten så kör sista försöket här!
har mest svårt med armarna.. ser inte något bra ut, snarare ojämnt i symmetri mellan alla olika muskelgrupper ^^. överdriver en del men så känner jag iaf, vill ju få allt perfekt! så jag undrar HUR jag ska ändra min träning. runt 8-10 reps å variera ibland eller är det egentligen onödigt´och blabla..? hur har ni som blivit hyfsat stora gjort?

19år snart, klen som fan! undrar nån vad jag lyfter, hur jag tränar så fråga om denne snälle människa vill hjälpa mig. blir ju förbannad!! *flex*
om nån orkar så tack på förhand/biffen
Edit//j*vlar vad stressad jag är men ni fattar :)

fredrik1
2011-12-20, 17:12
Styrkestats?

Fredron
2011-12-20, 17:13
Träning är en viktig del men du bör också tänka på att äta ordentligt och sova tillräckligt.
Du kan inte få till någon direkt volym utan att gå upp i vikt, så antagligen måste du äta mer.

Commando1980
2011-12-20, 17:16
Träna regelbundet. Har du 2x4-6 månaders uppehåll på 2-3 år då kan du inte förvänta dig speciellt mycket. Sen har vi ju ingen aning om exakt vad du har gjort i träningsväg samt om du äter tillräckligt med mat.

Victuhh
2011-12-20, 17:25
Du har ätit för lite :)

jibbstyla
2011-12-20, 17:30
ah äter faktiskt dåligt. försöker bättra det.
bänk 60kg 8-10 reps typ, bröstpress max 25kg nu, maxade 32,5 för halvår sen o fick upp det själv!
knäböj har jag börjat med för någon månad sen, 70kg + stång. inte tränat ben förut ordentligt :D vetifan vad jag tar andra övningar
kör kanske 3-4 övningar på varje muskelgrupp. schema 4yrasplit

Commando1980
2011-12-20, 17:37
ah äter faktiskt dåligt. försöker bättra det.
bänk 60kg 8-10 reps typ, bröstpress max 25kg nu, maxade 32,5 för halvår sen o fick upp det själv!
knäböj har jag börjat med för någon månad sen, 70kg + stång. inte tränat ben förut ordentligt :D vetifan vad jag tar andra övningar
kör kanske 3-4 övningar på varje muskelgrupp. schema 4yrasplit

Försök att hitta ngn (på plats) som kan lära dig att träna på ett vettigt sätt. Sen måste du som sagt äta tillräckligt med mat.

Carcer
2011-12-20, 17:37
Börja med SL 5x5 och Gomad dvs gallon of milk a day.

herzie
2011-12-20, 17:49
Jag började i september med madcow 5x5, och armarna har idag samma mått (patetiska 43 cm) som förra året trots att jag inte kört armar sedan augusti. Har lagt till chins/pullups och barholds i mitt schema, men jag tror att tunga basövningar är lösningen. Det är bara att snegla på styrkelyftarna.
Drar man bort din uppehållstid så har du ju faktiskt bara tränat ett år, och på den tiden tror jag inte många hinner bli speciellt grova.
Testa sl 5x5 som rekommenderat ovan, och ät mer.

madballz
2011-12-20, 18:36
Du kanske tränar för hårt, sover för dåligt, äter dåligt, röker, snusar, dricker alkohol, det finns många faktorer :)

Bizarro
2011-12-20, 18:39
Du kanske tränar för hårt, sover för dåligt, äter dåligt, röker, snusar, dricker alkohol, det finns många faktorer :)

Man kan väl blir stor även fast man dricker och röker(?) :)

Sheogorath
2011-12-20, 18:39
Man lägger på sig skapligt med muskler det första träningsåret även om man sköter sig bedrövligt förutsatt att man äter tillräckligt för att gå upp i vikt och tränar regelbundet.

Stefan J
2011-12-20, 18:46
Tja! tränat i över 2 år, snart inne på tredje. 2st 4-6månaders uppehåll under denna tiden men.. blir aldrig STOR! tränar hårt som fan när jag är på gymmet, har blivit starkare men dendär volymen får jag inte! en sak till är att jag är nere i en svacka, blivit svagare i många övningar och hela vänstra sidan(pga skadad axel) inte överdrivet mycket men gör inga framsteg.
tröttnat på skiten så kör sista försöket här!
har mest svårt med armarna.. ser inte något bra ut, snarare ojämnt i symmetri mellan alla olika muskelgrupper ^^. överdriver en del men så känner jag iaf, vill ju få allt perfekt! så jag undrar HUR jag ska ändra min träning. runt 8-10 reps å variera ibland eller är det egentligen onödigt´och blabla..? hur har ni som blivit hyfsat stora gjort?

19år snart, klen som fan! undrar nån vad jag lyfter, hur jag tränar så fråga om denne snälle människa vill hjälpa mig. blir ju förbannad!! *flex*
om nån orkar så tack på förhand/biffen
Edit//j*vlar vad stressad jag är men ni fattar :)

Jaha. Så du har tränat två år med två stycken uppehåll på ett halvår vardera. Så sammantaget har du tränat ett år. Och har inte blivit stor. Det var ju konstigt. Jag menar, det är ju helt för jävligt att man ska behöva hålla i ett intresse om man ska få resultat. Absurt!

hertzman
2011-12-20, 19:30
Jaha. Så du har tränat två år med två stycken uppehåll på ett halvår vardera. Så sammantaget har du tränat ett år. Och har inte blivit stor. Det var ju konstigt. Jag menar, det är ju helt för jävligt att man ska behöva hålla i ett intresse om man ska få resultat. Absurt!

Ha ha, +1

Till TS. Det tar tid, lång tid. Framgångar varvas med motgångar. Ett första steg är att få koll på din träning, välj ett beprövat träningsprogram och håll dig till det. Styr upp maten, se till att du ligger på ett kaloriöverskott och får i dig tillräckligt med protein. Med tid så kommer resultaten.

Skickat genom tappat talk med en galax.

ceejay
2011-12-20, 19:33
kosten är lika viktig som träningen.

Rexan
2011-12-21, 04:34
kosten är lika viktig som träningen.

En myt enligt självaste "King Grub".
Gener, mat och träning. Ledtråd.

hardcoretraining
2011-12-21, 06:29
Variera träningen så inte kroppen vänjer sig med superset, pyramidset och dropset. Du kan även variera övningar och antal reps. Om kroppen vänjer sig tar den för en vana att vid varje bröstpass exempelvis köra 10reps på 80kg och bygger därmed nästan inget.

Sheogorath
2011-12-21, 06:53
Variera träningen så inte kroppen vänjer sig med superset, pyramidset och dropset. Du kan även variera övningar och antal reps. Om kroppen vänjer sig tar den för en vana att vid varje bröstpass exempelvis köra 10reps på 80kg och bygger därmed nästan inget.

Fast man är ju bra dum om man inte ökar från 80 kg när 10 reps känns lätt, eller har känts lätt några veckor. Det finns väl inte en kotte som tror att man bygger bra pecs av att ligga kvar på samma flugvikter i bänk som man började med när man första gången satte sin fot på gymmet, eller?

prOtotype
2011-12-21, 08:59
Att du inte har koll på vad du tar i olika saker säger mig att du inte har någon planering i din träning. Du går till gymmet och tränar och tänker att det ska hända något. Ta istället reda på vilken vikt du klarar av 5 reps på i tex bänk, böj, mark och chins. Sätt sen upp ett mål för varje övning och börja jobba mot det.
Om du inte planerar för att öka så är det mycket mindre sannolikt att du kommer öka.

begt
2011-12-21, 09:02
Att du inte har koll på vad du tar i olika saker säger mig att du inte har någon planering i din träning. Du går till gymmet och tränar och tänker att det ska hända något. Ta istället reda på vilken vikt du klarar av 5 reps på i tex bänk, böj, mark och chins. Sätt sen upp ett mål för varje övning och börja jobba mot det.
Om du inte planerar för att öka så är det mycket mindre sannolikt att du kommer öka.

+1

Skriv upp allting av betydelse och sätt upp mål. Att bara gå runt och inte ha ett klart syfte med det man gör leder ingen vart. Du måste öka vikterna eller antalet reps för att få någon progression.

Glöm inte att äta också, som de andra påpekar här. Om du står still i vikt så är det förmodligen en viktig anledning till varför det inte går bättre.

Kischen
2011-12-21, 09:15
En myt enligt självaste "King Grub".
Gener, mat och träning. Ledtråd.

För att bli "större" så är maten minst lika viktig. Blir svårt att gå upp i vikt/volym om du hela tiden äter i balans. Du kanske kan recompa snyggt men det gör dig knappast biff.

*popcorn*

Nutrid
2011-12-21, 11:33
Definitivt käket som är boven i dramat.