handdator

Visa fullständig version : Ryggsmärta


Brunfel
2011-12-20, 07:24
Ohoj,
Tänkte höra om någon hade någon idé om detta.
Körde militärpress för några dagar sedan, och även om jag inte märkte något ovanligt vid utförandet men senare under passet började jag få lite smärta i nedre ryggen, någon decimeter ovanför buttcracken, i vänstra filén, så att säga.
Jag tänkte att jag kanske kört med lite mycket svank. Avbröt passet och har undvikt träning av nedre ryggen i snart en vecka, än så länge då.

Jag kan jag använda ryggen som vanligt. Böja mig, lyfta saker, gå och stå, men när jag sedan slappnar av igen efter ansträngning så värker det till i ett par sekunder. Ett bra exempel är under tidigare nämnda pass då jag körde knäböj. Jag körde lite lättare och kände inget i ryggen, men när jag ställer ifrån mig stången så värkte det till i ett par sekunder. Enda sättet jag kan få en ihållande smärta är om jag svankar något sånär kraftigt.

Jag ska höra av mig till en sjukgymnast under dagen, bara så att jag inte förvärrar något.

Det som oroar lite tycker jag, är att jag inte känner något i musklerna under användning, och att det då skulle vara något annat som skadats, typ skelettet :D