handdator

Visa fullständig version : Att köpa eller inte köpa Julklapp?


Minimjölk
2011-12-19, 23:55
Frugan och jag har varit tillsammans i över tio år, vi har mer eller mindre allt vi vill ha och finner mer glädje i att se barnen öppna sina julklappar, vi har därför enats om att inte köpa någon julklapp alls till varanda, inte ens via barnen. Vi har lovat, tagit i hand och tummat på detta beslut. Nu närmar sig julen. Hur skall jag agera?

Kabuto
2011-12-19, 23:56
Köp något åt henne annars blir hon förbannad!

Tricklew
2011-12-19, 23:57
dddAi8FF3F4

Någon hade lagt in den, garanterat, så kännde att det lika gärna kunde vara jag.

Olegh
2011-12-19, 23:59
Ett alternativ är ju att köpa en julklapp från dig, till er båda. Typ en resa eller nya vinterdäck.

Minimjölk
2011-12-20, 00:04
dddAi8FF3F4

Någon hade lagt in den, garanterat, så kännde att det lika gärna kunde vara jag.


Ha ha, det var första alternativet jag tänkte på när jag skapade pollen. Great minds think alike.

Fredron
2011-12-20, 00:05
Köp inget, om hon sedan tar fram en gåva, kasta den i väggen och skäll ut henne efter noter

Rickard
2011-12-20, 00:08
Är det här vad man kallar att måla in sig i ett hörn?

fredrik1
2011-12-20, 00:50
Köp ett paket och lägg undan, om hon sedan kommer med ett paket plockar du fram ditt. Annars lämnar du tillbaka det.

Stoltz
2011-12-20, 00:54
Köp ett paket och lägg undan, om hon sedan kommer med ett paket plockar du fram ditt. Annars lämnar du tillbaka det.

+1. Det är pga sådana här situationer som det finns öppet köp :)

Andreas Guiance
2011-12-20, 00:59
Definitivt köp. Och jag tycker att du ska ge den även om hon inte köpt någon:)

David Brent
2011-12-20, 01:07
Köp ett paket till dig själv som du öppnar om hon har köpt ett till dig. Bryta löften skall aldrig uppmuntras.

Herr Oberst
2011-12-20, 01:10
Köper du uppmuntrar du ju bara kvinnor att fortsätta med sina mixed messages

tjabon
2011-12-20, 01:15
Köp en orkidé med ett extra fint kort till.

J.V
2011-12-20, 01:54
Köper du uppmuntrar du ju bara kvinnor att fortsätta med sina mixed messagesDetta.

Lando
2011-12-20, 01:54
Köp, utan tvekan köp! Nåt grymt personligt och fint, fast inte så dyrt!

krappen
2011-12-20, 02:02
Har ni enats om att inte köpa något så får du väl vara realistisk och hålla dig till det.
Men middag på tu man hand osv, funkar ju alltid.

frong
2011-12-20, 04:04
Ett alternativ är ju att köpa en julklapp från dig, till er båda. Typ en resa eller nya vinterdäck.

Något för båda låter genomtänkt.

Ignatius72
2011-12-20, 06:37
Är du en sån som säger en sak och gör en annan? Isåfall så köper du i annat fall låter du bli.

Minimjölk
2011-12-20, 08:51
Jag hade faktiskt tänkt hålla mitt löfte men nu när Julafton nalkas börjar jag bli lite mer sentimental. Tänk om jag sitter där utan paket att ge medan hon överöser mig av gåvor. Då kan jag iofs spela lite på det hela och säga, titta vem som har varit snäll i år etc.

Det som är allra mest safe skulle ju vara att köpa/förbereda en gåva som jag har i beredskap om ifall att men det känns ju också lite Ghey. Köper jag något med omtanke så vill jag ju att hon skall få det oavsett om hion har en paket eller ej till mig för jag bryr mig inte alls om jag får julklapp eller ej.

Önskar jag hade tiden att fixa till något riktigt personligt och bra, jag vet vad jag skulle göra men tiden saknas tyvärr just nu. En upplevelse för oss två på tu man hand borde ju kunna gå att ordna däremot.

shut teh face
2011-12-20, 08:52
Köp en ny kastrull eller slev för hennes arbetsuppgifter.

MtotheM
2011-12-20, 08:58
Jag hade faktiskt tänkt hålla mitt löfte men nu när Julafton nalkas börjar jag bli lite mer sentimental. Tänk om jag sitter där utan paket att ge medan hon överöser mig av gåvor. Då kan jag iofs spela lite på det hela och säga, titta vem som har varit snäll i år etc.

Det som är allra mest safe skulle ju vara att köpa/förbereda en gåva som jag har i beredskap om ifall att men det känns ju också lite Ghey. Köper jag något med omtanke så vill jag ju att hon skall få det oavsett om hion har en paket eller ej till mig för jag bryr mig inte alls om jag får julklapp eller ej.

Önskar jag hade tiden att fixa till något riktigt personligt och bra, jag vet vad jag skulle göra men tiden saknas tyvärr just nu. En upplevelse för oss två på tu man hand borde ju kunna gå att ordna däremot.

Du kan köpa något, ta fram det om hon gör det och annars göra om det till en nyårsgåva eller något :D

Barstar
2011-12-20, 09:00
Att köpa något dyrt och fint som du själv vill ha och säga att det är till hushållet kan uppfattas som att du letat kryphål i julklappspakten.

SPA-helg för er båda FTW.

Barstar
2011-12-20, 09:02
Fan, vi vuxna vill ju också ha paket. Alla stenansikten här på jobbet sprang runt som småbarn igår när det var julklappsutdelning.

Madame
2011-12-24, 18:53
Nå, hur blev det? *popcorn*

koffein_beroende
2011-12-24, 19:05
som Madame, hur blev det?;d

Minimjölk
2011-12-25, 12:09
Haha jag förberedde en heldel fin poesi med fina bilder utifrån vilken man kunde läsa om mitt dilemma för henne,i denna inkluderade jag såväl kärleksförklaringar som en weekend med mig på tu man hand på något fint hotell ivalfri Europeisk stad. Jag skrev ut hela rasket på finfint papper och klädde i fint rött band. Jag hade sedan detta i bakfickan fall i fall men då jag själv inte fick något utöver sura miner och gnäll kändes det bättre att hålla på det inför framtiden. Jag är dock lycklig över att jag faktiskt fickprecis det jag ville ha. Dvs ingenting