handdator

Visa fullständig version : Första deffen!


pepino
2011-12-19, 19:51
Hej, jag är helt ny här på detta forumet och jag behöver lite hjälp.
Jag har gymmat till och från i snart 6 månader och jag har lagt på mig en del fett på kroppen som jag vill få bort nu. Jag är 19 år och väger ca 93 kg och är 190 cm lång.
Jag gymmar 5 dagar i veckan nu och dom senaste två veckorna har jag försökt springa innan varje gympass i ca 25-30 min och försökt tänka mer på kosten.

Jag äter oftas gröt till frukost, sen innan gym tar jag en protein shake, efter gymmet dricker jag en till protein shake och
till middag äter jag vanlig husmanskost fast mycket minde portion sen till kvällsmat runt 20.00-20.30 tar jag två mackor och ett glas mjölk.

Är det nått jag bör ändra på eller tror ni detta ska funka?

Meanmug
2011-12-19, 20:02
Hej, jag är helt ny här på detta forumet och jag behöver lite hjälp.
Jag har gymmat till och från i snart 6 månader och jag har lagt på mig en del fett på kroppen som jag vill få bort nu. Jag är 19 år och väger ca 93 kg och är 190 cm lång.
Jag gymmar 5 dagar i veckan nu och dom senaste två veckorna har jag försökt springa innan varje gympass i ca 25-30 min och försökt tänka mer på kosten.

Jag äter oftas gröt till frukost, sen innan gym tar jag en protein shake, efter gymmet dricker jag en till protein shake och
till middag äter jag vanlig husmanskost fast mycket minde portion sen till kvällsmat runt 20.00-20.30 tar jag två mackor och ett glas mjölk.

Är det nått jag bör ändra på eller tror ni detta ska funka?

Det beror helt på hur du vill lägga upp din deff. Vill du köra kaloriunderskott? Eller vill du bara äta mindre potioner än nu? Vet inte hur seriöst du ser på deffen men själv kör jag alltid ketodieten, 20 g kolhydrater om dagen.

pepino
2011-12-19, 20:05
Ja jag hade tänkt att ligga på ett kaloriunderskott.

vicarious
2011-12-19, 21:58
Spring inte innan styrketräningen. Det är direkt negativt för muskeluppbyggnaden.

Stronghead
2011-12-19, 22:08
Jag är i samma sits som dig och jag använder mig av periodisk fasta. Dvs jag äter mellan 12-18 och fastar mellan 18-12 och äter så mycket proteinrik mat jag kan mellan 12-18 för att minimera muskelförlusten. Jag styrketränar som vanligt. Jag tycker det fungerar bra för att gå ner i vikt!

Jag tror det enda sättet för att deffa för mig är att använda mig av just periodisk fasta eftersom både på morgonen och kvällen blir det lätt hänt att jag tar någon extra macka eller ett glas juice till. Med periodisk fasta slipper du oroa dig för det. Då har du ditt ätmönster mellan bestämda tider (minst 12-14h enl mig) och då kan det bli aningen lättare att ha koll på vad du stoppar i dig.

Dock är jag ingen expert på PF därför tycker jag (om du är intresserad) att du söker upp PF tråden här på forumet om du har några frågor.

Peace




Sent from my iPhone using Tapatalk