handdator

Visa fullständig version : Kim Jong Il är död


fiskebulle
2011-12-19, 05:33
Tråkigt, tyckte han postade ganska roligt innan han blev bannad.

http://www.corren.se/ostergotland/?articleId=5880175&date=&menuids=

Spinkis
2011-12-19, 07:00
En mångsysslare av klass, synd på en sådan oerhörd golftalang.

panzerpig
2011-12-19, 07:33
Äntligen. Som Gert Fylking skulle sagt.
Har han inte misstänkt varit död i flera år? Hoppas Nordkorea får det bättre nu och att inte ett nytt pucko tar över makten..

hahavaffan
2011-12-19, 08:12
Äpplet faller ju inte så långt ifrån trädet, och det lär ju bli hans mer eller mindre sinnessjuka son som tar över? Gött iaf att Il trillade av pinnen, det var väl på tiden.

Snobbe
2011-12-19, 08:14
Skulle va coolt om hans son "min farsa var en idiot nu gör vi om det här landet", självklart kommer det inte hända lär väl fortsätta som det är med ett annat namn som "ledare".

Nuthead
2011-12-19, 08:46
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWjP2gnr2037jrmxDYCQLdZMD_AdwrC BsceP9ZDO3ZY480DD6L

PowPow
2011-12-19, 08:55
Han var en jäkel på att titta på saker om inget annat

http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/

begt
2011-12-19, 09:03
Let's party! :hbang:*popcorn* :cheers:

Arne Persson
2011-12-19, 09:07
Undrar om dom ryska balsameringsexperterna att igång ännu med att rädda denna "klenod" åt mänskligheten?

begt
2011-12-19, 09:08
Undrar om dom ryska balsameringsexperterna att igång ännu med att rädda denna "klenod" åt mänskligheten?

Rätt troligt att något sådant pågår i denna stund. Tippar på att han får ett palats som mausoleum liksom sin far.

hallar
2011-12-19, 09:19
R.i.p

begt
2011-12-19, 09:24
R.i.p

Rest in pieces förmodar jag?

Det sitter fortfarande ~200 000 i koncentrationsläger där förhållandena är obeskrivliga. Miljoner svälter och skulle dö som flugor om det inte vore för FNs matsändningar.

hallar
2011-12-19, 09:27
Rest in pieces förmodar jag?

Det sitter fortfarande ~200 000 i koncentrationsläger där förhållandena är obeskrivliga. Miljoner svälter och skulle dö som flugor om det inte vore för FNs matsändningar.

Rest in peace

Fagen
2011-12-19, 10:00
Rest in peace

Menar du att du känner någon slags respekt för människan i fråga?

1986
2011-12-19, 10:19
http://s3.amazonaws.com/kym-assets/photos/images/newsfeed/000/219/333/kim%20il.png?1324268932

Snobbe
2011-12-19, 11:04
Menar du att du känner någon slags respekt för människan i fråga?

18 hole in ones på raken, kan man ha något annat än respekt för snubben?

Piranha
2011-12-19, 11:25
En av världens bästa golfspelare går i graven.

*grr*

Arne Persson
2011-12-19, 11:42
En av världens bästa golfspelare går i graven.

*grr*

Undrar hur han hade varit inom SL och OL?

spoon
2011-12-19, 11:49
Undrar hur han hade varit inom SL och OL?

Minst +1000 i SL

C.E.J.
2011-12-19, 12:15
Skulle va coolt om hans son "min farsa var en idiot nu gör vi om det här landet", självklart kommer det inte hända lär väl fortsätta som det är med ett annat namn som "ledare".

Indeed! Spännande tider iaf.

spoon
2011-12-19, 12:19
Indeed! Spännande tider iaf.

Visst är det så. Jag tror att Nordkorea skulle kunna komma på fötter relativt fort om dom fick hjälp av Sydkorea och världssamvetet eller vad man ska kalla det. Det är ju inte ett religiöst fundamentalistiskt land utan mer en kuvad befolkning.

hahavaffan
2011-12-19, 12:35
En av världens bästa golfspelare går i graven.

*grr*:laugh: Faaan.

musmatta
2011-12-19, 12:51
Spännande tider vi lever i. Är lite rädd för framtiden själv. Har förstått att Kim Jong-Un är snäppet mera narcissistisk och galen än sin far. Samtidigt är han ung och kommer att ha press att bevisa sin styrka och ledarskapsförmåga. Bådar inte gott...

Gabriel174
2011-12-19, 12:54
Rip :(

Pdaddy
2011-12-19, 13:00
Nuke

dared
2011-12-19, 13:05
Undrar hur han hade varit inom SL och OL?

Svårt att säga, men jag har hört att han tagit 2x270kg i bänkpress!

Gabriel174
2011-12-19, 13:05
saknaden är stor

Spartansk
2011-12-19, 13:07
Jag har hört att hans efterträdare är Mental Li Il.

shut teh face
2011-12-19, 13:11
Han hade ju typ tre sönder, nu valde han den yngsta, förmodligen för han är mest psyko... kul

Joe Hardgainer
2011-12-19, 13:25
Den store ledaren befattade sig inte med klena dödliga i SL-träsket. Han spelade i en egen division. IL, inhuman lifting. ^^

hidden
2011-12-19, 13:47
Jag har hört att hans efterträdare är Mental Li Il.

Lol!
Sen bilden på första sidan :D

catchinglingdong
2011-12-19, 14:04
Må gud vare med dig Kim.
Saknaden är stor och du lämnade in när vi behövde dig som mest.
Vila i frid

ceejay
2011-12-19, 14:08
xh_9QhRzJEs

Arne Persson
2011-12-19, 14:25
Svårt att säga, men jag har hört att han tagit 2x270kg i bänkpress!

Du menar att han var i M.S.-klass? Wow! Imponerande!!!:)

Arne Persson
2011-12-19, 14:29
En av världens bästa golfspelare går i graven.

*grr*

Med tanke på att han gick en 18-hålsbana på 18 slag så var och förblir han troligen världens främste golfspelare i alla tider. :D

ceejay
2011-12-19, 14:30
han hade förmodligen slagit mig med 200m om vi kört en long drive-tävling också.

Arne Persson
2011-12-19, 14:35
Må gud vare med dig Kim.
Saknaden är stor och du lämnade in när vi behövde dig som mest.
Vila i frid

Glöm inte att gråta en skvätt!

muddler
2011-12-19, 15:06
So roneryyy

Juxta
2011-12-19, 15:28
Det som är trist med att dessa ikoniskt onda män går bort är att dom som finns kvar ska vara "dom goda", men är i själva verket lika korrupta själva men dom gör det med ett tandkrämsleende.
Ondskan går bara under jorden istället.

Spartansk
2011-12-19, 15:42
Det som är trist med att dessa ikoniskt onda män går bort är att dom som finns kvar ska vara "dom goda", men är i själva verket lika korrupta själva men dom gör det med ett tandkrämsleende.
Ondskan går bara under jorden istället.

Pratar du om hans efterträdare nu, eller andra länders ledare, eller..?

MangeByggarn
2011-12-19, 15:43
Tvångstårar..(not serious)
9Xy2InXXIkk

Eddie Vedder
2011-12-19, 15:47
synd på en sådan oerhörd golftalang.

Ja han var nästan i samma nivå som Idi Amins simtalang.

Juxta
2011-12-19, 15:52
Pratar du om hans efterträdare nu, eller andra länders ledare, eller..?

Han, plus andra länders ledare. Dom var ju så arketypiskt "onda" och man kunde skylla allt på dom och dom var knappast förtegna om det heller.

Krogbyggaren
2011-12-19, 16:11
RIP Sweet Prince.

begt
2011-12-19, 16:11
Tvångstårar..(not serious)
9Xy2InXXIkk

Om jag kunde komma undan med det skulle jag vilja gå förbi där, med en bergsprängare på axeln, spelandes David bowies Let's dance.

Gabriel174
2011-12-19, 17:11
Tvångstårar..(not serious)
9Xy2InXXIkk

synd :(

Dav0d
2011-12-19, 17:13
Wow snacka om skådespeleri på mass nivå. Helt galet vilken föreställning de kan skapa med lite hot mot alla deras liv.

*edit*
Jag undrar om jag skulle gått med på att göra det där eller inte om hotet var mot mitt liv. Kanske vara där men fan då inte skrika ut eller visandes lipa.

begt
2011-12-19, 17:24
Wow snacka om skådespeleri på mass nivå. Helt galet vilken föreställning de kan skapa med lite hot mot alla deras liv.

*edit*
Jag undrar om jag skulle gått med på att göra det där eller inte om hotet var mot mitt liv. Kanske vara där men fan då inte skrika ut eller visandes lipa.

T7P8mP5uuPw

...Det var ännu mer överdrivet när hans far, Kim Il Sung dog 1994.

Unsub
2011-12-19, 21:14
RIP....not :D.

Tror ni det blir ngr förändringar i nordkorea nu?

Åsberg
2011-12-19, 21:20
RIP....not :D.

Tror ni det blir ngr förändringar i nordkorea nu?

Ja jag gissar på att nästa diktator är aningen längre och har en trendigare frisyr.

Deceiver85
2011-12-19, 21:50
Ja jag gissar på att nästa diktator är aningen längre och har en trendigare frisyr.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/Kim_Jong_Un.jpg

Arne Persson
2011-12-23, 08:08
T7P8mP5uuPw

...Det var ännu mer överdrivet när hans far, Kim Il Sung dog 1994.

Now We are talking...*cry*


:laugh::laugh::laugh:

Kim Jong Un
2011-12-25, 18:52
Detta är en oerhörd sorg för det koreanska folket. Den briljante generalen och folkledaren Kim Jong Il har lett sitt folk och fosterland genom extrema prövningar, trots att hela den västerländsk-kapitalistiska imperialismen har motarbetat honom. Landet har blomstrat som aldrig förut under Kim Jong Ils förträffliga ledarskap och ekonomiska reformer. Alla svårigheter har berott på att de onda västmakterna har gjort allt i sin makt för att bekämpa Nordkorea och dess unika Juche-system.

Vila i frid, åh du älskade ledare. Din själ kommer att leva vidare i Nordkoreas folk, och hjälpa det i alla prövningar det kommer att stå inför. Vi glömmer dig aldrig.


Now We are talking...*cry*


:laugh::laugh::laugh: Vad skrattar herren åt? Det koreanska folket har nu upplevt två av dessa avgrundsdjupa sorger. Det är inte roligt alls. Hur skulle du själv känna dig om din dotter dog, exempelvis? Jag önskar dig inget illa, men försök föreställa dig. Dessa ledare har levt i dygd och enighet med sitt folk. Trots att de har ställts inför prövningar ingen dödlig någonsin stått inför, så har de aldrig gett vika, aldrig tvekat, aldrig dukat under för trycket. Två av guds söner.

ceejay
2011-12-25, 18:58
bad troll is bad

Jockefoten
2011-12-25, 19:08
Detta är en oerhörd sorg för det koreanska folket. Den briljante generalen och folkledaren Kim Jong Il har lett sitt folk och fosterland genom extrema prövningar, trots att hela den västerländsk-kapitalistiska imperialismen har motarbetat honom. Landet har blomstrat som aldrig förut under Kim Jong Ils förträffliga ledarskap och ekonomiska reformer. Alla svårigheter har berott på att de onda västmakterna har gjort allt i sin makt för att bekämpa Nordkorea och dess unika Juche-system.

Vila i frid, åh du älskade ledare. Din själ kommer att leva vidare i Nordkoreas folk, och hjälpa det i alla prövningar det kommer att stå inför. Vi glömmer dig aldrig.


Vad skrattar herren åt? Det koreanska folket har nu upplevt två av dessa avgrundsdjupa sorger. Det är inte roligt alls. Hur skulle du själv känna dig om din dotter dog, exempelvis? Jag önskar dig inget illa, men försök föreställa dig. Dessa ledare har levt i dygd och enighet med sitt folk. Trots att de har ställts inför prövningar ingen dödlig någonsin stått inför, så har de aldrig gett vika, aldrig tvekat, aldrig dukat under för trycket. Två av guds söner.

Om nu eran ekonomi blomstart så himla mycket varför inte betalat tillbaka alla miljarder ni är skyldig oss? Med ränta sen 75 så blir det en gedigen summa... Och er hade man make att erkänna som stat.

begt
2011-12-25, 19:22
Om nu eran ekonomi blomstart så himla mycket varför inte betalat tillbaka alla miljarder ni är skyldig oss? Med ränta sen 75 så blir det en gedigen summa... Och er hade man make att erkänna som stat.

Det sjuka är ju att Nordkorea är med i FN. Men måste medge att jag fick dagens skratt för några dagar sen när det skulle vara tyst minut i FNs generalförsamling efter Kim Jong Ils död-- men den varade bara i 25 sekunder.

:D:thumbup:

Spartansk
2011-12-25, 19:53
bad troll is bad

Hen fick mig att lol:a.

Sheogorath
2011-12-25, 20:03
Hen fick mig att lol:a.

Jag kan sätta 100 000 kr på att det är en kille bakom det användarnamnet. Tjejer är inte roliga på det sättet. Ofta är dom inte roliga alls faktiskt.

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:09
Jag kan sätta 100 000 kr på att det är en kille bakom det användarnamnet. Tjejer är inte roliga på det sättet. Ofta är dom inte roliga alls faktiskt.

Här vädrar vi förlegad syn på kön. :thumbup:

Sheogorath
2011-12-25, 20:22
Här vädrar vi förlegad syn på kön. :thumbup:

Bara ren och skär observation. Varför män är roligare än kvinnor överlag kan man alltid spekulera om, men jag sätter mina kort på att det är en manlig parningsstrategi bland flera.

Gabriel174
2011-12-25, 20:25
jag kan sätta 100 000 kr på att det är en kille bakom det användarnamnet. Tjejer är inte roliga på det sättet. Ofta är dom inte roliga alls faktiskt.

+1

begt
2011-12-25, 20:27
Bara ren och skär observation. Varför män är roligare än kvinnor överlag kan man alltid spekulera om, men jag sätter mina kort på att det är en manlig parningsstrategi bland flera.

Håller med. Om man frågar en genomsnittlig tjej vad hon gillar hos killar så är humor säkert en av de topp 3 viktigaste sakerna.

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:34
Bara ren och skär observation. Varför män är roligare än kvinnor överlag kan man alltid spekulera om, men jag sätter mina kort på att det är en manlig parningsstrategi bland flera.

Eftersom det går att hitta kvinnor som har precis den sortens humor så faller din tes rätt hårt. Fast nu modifierar du den och säger att det rör sig om överlag. Nice save.

Sheogorath
2011-12-25, 20:38
Eftersom det går att hitta kvinnor som har precis den sortens humor så faller din tes rätt hårt. Fast nu modifierar du den och säger att det rör sig om överlag. Nice save.

När man satsar på något finns det naturligtvis en chans att man har fel. Annars finns det liksom ingenting att satsa på. Om du tror att jag tror att det inte finns en enda kvinna på den här jorden som hade kunnat spontanproducera ett likande inlägg tycker jag synd om din fyrkantiga hjärna.

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:39
När man satsar på något finns det naturligtvis en chans att man har fel. Annars finns det liksom ingenting att satsa på. Om du tror att jag tror att det inte finns en enda kvinna på den här jorden som hade kunnat spontanproducera ett likande inlägg tycker jag synd om din fyrkantiga hjärna.

Kan inte för mitt liv förstå varför du skriver raka motsatsen till vad du menar.

Sheogorath
2011-12-25, 20:40
Kan inte för mitt liv förstå varför du skriver raka motsatsen till vad du menar.

Antingen har du missförstått eller så har du svårt att förstå. Inget av det känner jag riktigt att jag kan ta ansvar för.

En ärans man
2011-12-25, 20:40
Här vädrar vi förlegad syn på kön. :thumbup: Här har vi en tönt som försöker plocka PK-poäng. Skärp dig. Det är inte en "förlegad syn på kön", utan helt enkelt bara fakta som majoriteten av alla killar (och tjejer) håller med om.

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:43
Här har vi en tönt som försöker plocka PK-poäng. Skärp dig. Det är inte en "förlegad syn på kön", utan helt enkelt bara fakta som majoriteten av alla killar (och tjejer) håller med om.

Jag vet inte vad ett PK-poäng är. Jag bara vänder mig mot påståendet att ingen kvinna skulle kunna ha skrivit inlägget pga. kvinnors humor skulle vara annorlunda. Du pratar om genomsnitt i en grupp. Sheo om en hel gurpp.

Jmf. "alla kvinnor tycker om att få *** i stjärten" vs. "de flesta kvinnor tycker om att få *** i stjärten." Ett av de här påstående är inte sant. Om du tycker det är PK-poäng så good for you.

Det förlegade i sammanhanget är att tillskriva hela gruppen kvinnor ett specifikt beteende.

Antingen har du missförstått eller så har du svårt att förstå. Inget av det känner jag riktigt att jag kan ta ansvar för.

Jag har säkert missförstått vad du menade när du skrev " Tjejer är inte roliga på det sättet." För mig låter det som du uttalar dig om exakt alla tjejer.

Sheogorath
2011-12-25, 20:46
Jag har säkert missförstått vad du menade när du skrev " Tjejer är inte roliga på det sättet." För mig låter det som du uttalar dig om exakt alla tjejer.

Då kan man undra om du har en Asperger eller annan autism-spektrum-diagnos. Säger man så är det i de flesta sammanhang en svepande generalisering om de allra flesta tjejer och det är därför det finns uttryck som "ingen regel utan undantag".

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:49
Då kan man undra om du har en Asperger eller annan autism-spektrum-diagnos. Säger man så är det i de flesta sammanhang en svepande generalisering om de allra flesta tjejer och det är därför det finns uttryck som "ingen regel utan undantag".

Eller så är det så att man inte tänker ett dugg på vad man faktiskt säger för något. Jag tror mer på det än din analys.

Sheogorath
2011-12-25, 20:50
Eller så är det så att man inte tänker ett dugg på vad man faktiskt säger för något. Jag tror mer på det än din analys.

Där ser man.

Tolkia
2011-12-25, 20:52
Det måste vara världens mest uttjatade form av backpedaling:
Person 1: "Tjejer/Killar/Bögar/Styrkelyftare Är(tm) så här."
Person 2: "Du har fel, [insert belysande exempel]."
Person 1: "Amen jag menade ju inte ALLA tjejer, det är bara du som inte har någon känsla för NYANSER."

Annan variant på temat
Person 1: [random plumphet] "AHHAHAHAH!"
Person 2: "Wtf?"
Person 1: "Amen fattaru inte att det var ett SKÄMT, haru ingen HUMOR?"

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:54
Ok nu ser det ut som Tolkia håller med mig så jag får ta och byta åsikt :( :( :(


:edit: kan tillägga att jag själv alltsomoftast gör liknande uttalande. Det är inget jag är stolt över och försöker arbeta bort, obviously.

Sheogorath
2011-12-25, 20:58
Det måste vara världens mest uttjatade form av backpedaling:
Person 1: "Tjejer/Killar/Bögar/Styrkelyftare Är(tm) så här."
Person 2: "Du har fel, [insert belysande exempel]."
Person 1: "Amen jag menade ju inte ALLA tjejer, det är bara du som inte har någon känsla för NYANSER."

Annan variant på temat
Person 1: [random plumphet] "AHHAHAHAH!"
Person 2: "Wtf?"
Person 1: "Amen fattaru inte att det var ett SKÄMT, haru ingen HUMOR?"

Jag klipper in mitt inlägg:

Jag kan sätta 100 000 kr på att det är en kille bakom det användarnamnet. Tjejer är inte roliga på det sättet. Ofta är dom inte roliga alls faktiskt.

Tolkar man det som att: det finns inte en enda tjej på den här jorden som hade kunnat skriva det inlägget menar jag att man antingen försöker missförstå så hårt att man riskerar att slå knut på sig själv eller är uppriktigt dålig på att förstå avsikter.

Sniggel
2011-12-25, 20:59
Bara ren och skär observation. Varför män är roligare än kvinnor överlag kan man alltid spekulera om, men jag sätter mina kort på att det är en manlig parningsstrategi bland flera.

Då kan vi ju sluta diskutera öht för isåfall kan jag ju inte säga att män har penis...

...för det har inte alla män

Alla är så jätteunika och det finns inga stora övergripande fenomen hos en grupp!

Nu kanske jag inte nödvändigtvis håller med Sheo men jag tycker ändå det är löjligt att säga emot honom för att han inte var tydlig med att säga att han menar att:
"kvinnor generellt är annorlunda än män på punkten X, men inte alltid".

kettlebellGuden
2011-12-25, 20:59
Jag klipper in mitt inlägg:



Tolkar man det som att: det finns inte en enda tjej på den här jorden som hade kunnat skriva det inlägget menar jag att man antingen försöker missförstå så hårt att man riskerar att slå knut på sig själv eller är uppriktigt dålig på att förstå avsikter.

Och jag menar, som sagt, fortfarande att man ska vara medveten om vilka ideer och tankar man sprider. Sen kan man ju lura sig att man gör något annat.

Sheogorath
2011-12-25, 21:00
Då kan vi ju sluta diskutera öht för isåfall kan jag ju inte säga att män har penis...

...för det har inte alla män

Alla är så jätteunika och det finns inga stora övergripande fenomen hos en grupp!

Exakt. Jag tycker att det är viktigt att i så fall skriva att de flesta män har penis så att ingen blir krengt.

Gabriel174
2011-12-25, 21:02
Här har vi en tönt som försöker plocka PK-poäng. Skärp dig. Det är inte en "förlegad syn på kön", utan helt enkelt bara fakta som majoriteten av alla killar (och tjejer) håller med om.

Tror faktiskt inte man kan hitta en mer PK-människa än kettlebellGuden.

Sheogorath
2011-12-25, 21:03
Och jag menar, som sagt, fortfarande att man ska vara medveten om vilka ideer och tankar man sprider. Sen kan man ju lura sig att man gör något annat.

Jag kan sova gott i natt och vara helt till freds med att ha spridit idén att män är roligare än kvinnor. Nemas problemas.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:04
Då kan vi ju sluta diskutera öht för isåfall kan jag ju inte säga att män har penis...

...för det har inte alla män

Alla är så jätteunika och det finns inga stora övergripande fenomen hos en grupp!

Nu kanske jag inte nödvändigtvis håller med Sheo men jag tycker ändå det är löjligt att säga emot honom för att han inte var tydlig med att säga att han menar att:
"kvinnor generellt är annorlunda än män på punkten X, men inte alltid".

Jag påpekade det ju iofs eftersom jag utgick från att han menade vad han skrev. Att sen bli beskylld för att vara tönt och försöka "ta PK-poäng" - vad det nu är - är ju rätt roande.

How about this:

negrer är lata.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:05
Tror faktiskt inte man kan hitta en mer PK-människa än kettlebellGuden.

Du får gärna berätta vad en PK-människa är för jag har aldrig hört uttrycket förr. Iofs om jag tänker efter så sa nog drakfelt något om det till mig en gång.

Gabriel174
2011-12-25, 21:07
Du får gärna berätta vad en PK-människa är för jag har aldrig hört uttrycket förr. Iofs om jag tänker efter så sa nog drakfelt något om det till mig en gång.

Har du aldrig hört talas om någon som är politiskt korrekt? För du är den levande definitionen på just det.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:09
Har du aldrig hört talas om någon som är politiskt korrekt? För du är den levande definitionen på just det.

Nix, aldrig hört uttrycket. En gång tidigare har jag hört uttrycket PK, som sagt. Men om det betyder en individualist så ok som aktivt försöker få bort sina egna och andras fördomar så ok. Det är jag gärna.

Gabriel174
2011-12-25, 21:09
Nix, aldrig hört uttrycket. En gång tidigare har jag hört uttrycket PK, som sagt. Men om det betyder en individualist så ok.

Ok

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:10
Ok

Men då är vi överrens om det är en bra sak, mao?

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:12
Hittade på wikipedia


"Politisk korrekthet, alternativt PK, är ett begrepp som betecknar språkbruk, idéer, politik och beteenden som eftersträvar att minska negativa sociala och institutionella konsekvenser på grund av kön, etnicitet, kultur, sexuell läggning, religiös tro, ideologisk uppfattning, funktionsnedsättning, ålder, med mera. "

Det låter extremt positivt. Tack för komplimangen. Det är definitivt något jag eftersträvar men var och en som känner mig vet att jag har en rätt bra bit tills dit.

Sheogorath
2011-12-25, 21:12
Jag påpekade det ju iofs eftersom jag utgick från att han menade vad han skrev. Att sen bli beskylld för att vara tönt och försöka "ta PK-poäng" - vad det nu är - är ju rätt roande.

How about this:

negrer är lata.

Om du tycker att de flesta mörkhyade från Afrika är mer lata än de flesta individer somt tillhör jordens övriga folk kan du skriva så. Det fetmarkerade får mig för övrigt att tänka på Saga Norén i Bron.

Gabriel174
2011-12-25, 21:12
Men då är vi överrens om det är en bra sak, mao?

Ifall du tycker om dig själv så tycker du väl att det är en bra sak, antar jag.

En ärans man
2011-12-25, 21:13
Men då är vi överrens om det är en bra sak, mao? Nej, det är ett tecken på att man är en extremt död fisk (som flyter med strömmen ...), och dessutom rakt igenom en väldigt vek person.

Tolkia
2011-12-25, 21:14
PK är ju beroende av sammanhanget. Jag skulle vilja påstå att det på Kolozzeum är rätt så "PK" att t.ex. påstå att tjejer inte är roliga, att påstå att tjejer generellt menar ja när de säger nej, att påstå att negrer är lata och att alla tycker så men inte vågar säga det. Inget av exempelpåståendena är i närheten av att vara att stå på barrikaderna.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:15
Nej, det är ett tecken på att man är en extremt död fisk (som flyter med strömmen ...), och dessutom rakt igenom en väldigt vek person.

Du får nog ändra på wikipedia-artikeln isåfall. Det verkar inte alls stämma med vad där står. Det fanns en alternativ variant som mer var att man följde rådande politiska klimat i sammanhanget man befann sig å så där.. Men då är ju Sheos uttalande ett extremt PK-uttalande i kontexten Kolozzeum.

Du kan ju iaf inte mena att jag flyter med strömmen här inte.

Sheogorath
2011-12-25, 21:16
PK är ju beroende av sammanhanget. Jag skulle vilja påstå att det på Kolozzeum är rätt så "PK" att t.ex. påstå att tjejer inte är roliga, att påstå att tjejer generellt menar ja när de säger nej, att påstå att negrer är lata och att alla tycker så men inte vågar säga det. Inget av exempelpåståendena är i närheten av att vara att stå på barrikaderna.

Kulturrelativism är PK.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:17
Kulturrelativism är PK.

Ja då faller jag iaf inte in där, det är ett som är säkert.

Gabriel174
2011-12-25, 21:20
Ja då faller jag iaf inte in där, det är ett som är säkert.

Ok.


Tjejer brukar inte vara roliga.

Sheogorath
2011-12-25, 21:20
Ja då faller jag iaf inte in där, det är ett som är säkert.

Det är helt OK. Precis som vi tidigare gått igenom finns "ingen regel utan undantag" (och naturligtvis finns det undantag till den regeln). Du kan nog vara PK utan att skriva under på kulturrelativismen ska du se.

kettlebellGuden
2011-12-25, 21:24
Det är helt OK. Precis som vi tidigare gått igenom finns "ingen regel utan undantag" (och naturligtvis finns det undantag till den regeln). Du kan nog vara PK utan att skriva under på kulturrelativismen ska du se.

Med den deff. jag hittade på wikipedia så är jag glatt PK så no worries. Den verkar inte alls innehålla kulturrelativism. Men det kan ju kvitta. Jag skriver under på den vilken dag i veckan som helst.

Mantus
2011-12-25, 22:44
Tjejer är inte roliga på det sättet. Ofta är dom inte roliga alls faktiskt.

Precis som 98% av kolozzeums manliga befolkning då med andra ord?
Maken till blandad humor än den som ges på detta forum får man leta efter. Allt från riktiga skrattpärlor till allmän lös skit ges i inlägg. Tyvärr får man allt som oftast ha galoscher på då man läser kolozzeum.


Inte vidare underligt att män tycker att andra män är roliga kan tyckas. Själv tycker jag många tjejers humor är precisa lika tråkig som de antagligen tycker min är.
Klart är att män förstärker varandras humor och skrattar åt samma saker, det är ju ändå en delvis gemensam referensram vi har och det finns inget så viktigt för humor som en gemensam referensram.