handdator

Visa fullständig version : Favoritövningar och variation


tobnotch
2011-12-18, 23:39
Det sägs vara bra att variera sitt program då och då.

Jag undrar då om det räcker med att ändra rep antalen, att man kör lågreppare ett tag om man kört högreppare tidigare. Eller är det så att det rekommenderas byta övningar också?

Jag menar, man har ju sina favoritövningar som man tycker "tar bäst" och jag vill ju gärna fortsätta med dem. Så jag undrar var den stora tyngden ligger, att byta övningar eller byta repantal? Eller både och?

regus
2011-12-18, 23:41
I vilket syfte tränar du?

tobnotch
2011-12-18, 23:44
Hypertrofi

tobnotch
2011-12-19, 02:55
Que?

willtjam
2011-12-19, 03:06
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5339043&postcount=2

Wormzie
2011-12-19, 10:04
Det sägs vara bra att variera sitt program då och då.

Jag undrar då om det räcker med att ändra rep antalen, att man kör lågreppare ett tag om man kört högreppare tidigare. Eller är det så att det rekommenderas byta övningar också?

Jag menar, man har ju sina favoritövningar som man tycker "tar bäst" och jag vill ju gärna fortsätta med dem. Så jag undrar var den stora tyngden ligger, att byta övningar eller byta repantal? Eller både och?

Dumt att byta ut sina favoritövningar..hur kul blir träningen då? :) Det enda du ska tänka på är att öka repsantal och öka belastningen. det är nog lite broscience att man skulle behöva "lura" musklerna med nya övningar.. det ska räcka gott att ändra repsintervall och vikt.