handdator

Visa fullständig version : Deus vult 2012


tearz
2011-12-18, 10:23
Tja tja =) Mitt namn är Maximilian och jag tänkte dra igång en tråd här mest för min egen skull då jag alltid haft rejält svårt att dokumentera min progression och utvärdera olika scheman =) Men alltid trevligt om folk skulle få för sig att läsa *screwy*
Vart ska jag börja... jo ålder runt 25 år *ung* bor för nuvarande i Stockholm men är från början ifrån Norrland =)
Arbetar som försäljare just nu... men har tidigare även varit personlig tränare.
Tidigare träningsbakgrund är väl Ishockey mellan åldern 7-18 år ca.
Därefter har jag tränat gym on/off i ca 10 år med väldigt långa uppehåll imellan , ibland 2-3 år på raken haha :)
Har på senaste tid mest sysslat med boxning och lyfta vikter dock.
Har väl kört "seriöst" 1 år ungefär,men har mest hela tiden "mesat" och velat hålla mig i form och dietat mest hela tiden.
Men nu är jag klar sen 1 vecka tillbaka med allt dietande och tänkte börja bygga rejält fram till april/maj med start efter nyår iaf..
SÅ tänkte updatera eventuella träningsupplägg och lär bli mycket snack om kost och kostillskott med ! eventuellt även hur min vardag ser ut :)
Juste jag är för övrigt runt 185-190 cm och vikten är runt 80 kg.
Styrkemässigt kommer dyka upp med ärliga siffror i tråden framöver..
Vet faktiskt inte alls hur jag ligger till då jag hård dietat på sistonde :) ,tänkte bifoga en bild med eller 4 =) så man ser hur man ligger till vid start !
NU KÖR VI

tearz
2011-12-18, 10:59
Såhär ser jag ut inför jul efter 7 veckors diet :)
Bilder som utlovat...

tearz
2011-12-18, 11:08
På söndagar kör jag alltid en fasta på 24 timmar,oftast under slutet av dieter eller under uppbyggnad med proteinpulser,prövat bartolls anabolic burst pulser sista 3 veckorna när jag låg väldigt lågt på näringen...
Det innebär för min del..Direkt vid uppvaknande 5 gram leucin ,10 minuter senare en drink bestående av 15 gram bcaa/kreatin/alc/citriline malate/30 gram isolate/2-3 gram beta alanin.
Denna kör jag som sagt morgon och mitt på dagen för att sedan äta mat runt 22 då jag "bryter" min fasta...
Men idag kör jag 2 stora och 2 mindre imellan de stora :) de små består av endast 5 gram leucin+10gram bcaa eller 5 gram leucin+15 gram hydrosolat...
Annars i början av dietar kickstartar jag dom alltid med "rena" fastor 24 h varje söndag...
Detta ger mig mkt tid över till annat,städa,handla samt avkoppling från allt som har med träning att göra.
Även ett ypperligt tillfälle för lite umgänge =)
Som nu tex... iväg på gymmet och kika igenom en bekants kostschema framöver,sen en kaffe på söder med en chompis !
laters boys n girls :thumbup:

tearz
2011-12-18, 18:19
Sitter och knåpar ihop veckans träningschema lutar åt en 5 split-måndag-fredag
Rygg/traps/baksida axlar
Ben(framsida) / vader/mage
Axlar (fram/utsida) och triceps
Ben(baksida) marklyft/
bröst/biceps/mage

Kommer dra igång med ett långsiktigt schema efter nyår med målet att öka styrkan så mycket som möjligt under 3-4 månader...
:hbang:

Knaz
2011-12-18, 18:29
Ingen dålig form du har ! Lite mer massa så är de opti !

tearz
2011-12-18, 18:33
Ingen dålig form du har ! Lite mer massa så är de opti !

tackar :) japps men kör även lite sk "modelljobb" ibland så att bli "för stor"(går det förresten?=D) är väl inget mål,men du har helt rätt ! Skulle absolut inte tacka nej till 5 kg mer massa hehe*mini

Knaz
2011-12-18, 18:36
tackar :) japps men kör även lite sk "modelljobb" ibland så att bli "för stor"(går det förresten?=D) är väl inget mål,men du har helt rätt ! Skulle absolut inte tacka nej till 5 kg mer massa hehe*mini

Satsa på att lägga på dig lite massa så kommer de se snyggare ut ;)

Har du någon bild på rygger och benen ?

tearz
2011-12-18, 18:43
Satsa på att lägga på dig lite massa så kommer de se snyggare ut ;)

Har du någon bild på rygger och benen ?

Japps det som är planen :) öka styrkan och då brukar muskelökningarna komma som ett brev på posten :)
Nej men ska lösa en iphone i mellandagarna så är väl inte omöjligt att bild kommer upp,inte för det är något att se direkt men...

tearz
2011-12-19, 08:55
Vaknade redan vid 5 och var tvungen att ställa fram alarmet en kvart från 6;45 till 6;30...
Standard frukost/morgonrutiner som följande...
4 koppar kaffe 300 gram kall skivad kyckling som serveras på 2 thins chrisp med dijon senap... resten äts med en halv skivad banan och jordnötsmör haha,så jävla gott !
Sen packa ordning sista av kostillskotten och träningskläderna och emot jobbet, sitter nu och funderar över dagens träningspass på kontoret(jobbet)
'Tror det blir något liknande...
Chins x4 set
Smala latsdrag x3
Stångrodd x3
Sittande rodd x3
Lats pullovers 1 set all out...
hantelshrugs x3
sen en övning för baksida axlar !
Återkommer ikväll hur passet såg ut och vilka vikter och repsomfång som användes,men tungt blir det iaf*grr27*
Ha en trevlig dag alla:hbang:

tearz
2011-12-19, 12:58
300 gram kyckling i magen tillsammans med brocolli en halv avokado med en god sallad =) Fan vad träningssugen jag är,kan klockan slå 17 så man får sluta jobba och börja ladda eller:smash:

tearz
2011-12-20, 08:56
Igår var det rygg/trapz/baksida axlar som stod på schemat som sagt...
Slutade jobbet vid 17;00 då jag direkt intog 2 stycken ala och bytte om,satte mig vid jobbdatorn och tonade in lite sköna tracks på youtube :)
17,15 var det dags för pwo drink och riskakor med honung !
17;30 var det 25 gram malto ,27-28 gram isolate och 10 gram bcaa...
Träningen startade vid 17;45 och såg ut som följande...
liggande chins 3x4 (kickstarta nervsystemet)
2 set latsdrag 5 reps för uppvärmning...
Chins kvx5 och +5 kg x4 här kändes det väldigt segt och ville vara så långt ifrån failure som möjligt så gick direkt vidare till breda latsdragen.
>Där kördes det 55x6-60x0 och 65x4
Smala latsdrag 60x6-65x-70x5
Sen var det dags för roddövningar där började jag med stångrodden.
Ett set för att känna på vikterna och bana in rörelsen kördes på 50x6 därefter upptrappning 55x6-60x6-65x5.
Tog sedan min vattenflaska som för dagen innehöll 40 gram isolate och gick vidare till den sittande rodden där 3 set med rak stång avklarades som följande 35x8-35x8-40x6(full tut)
Vilan på alla ryggövningar förutom den sittande rodden var mellan 1,5-2 mins.
Rodden låg på mellan 1-1,5 minut.
Körde sedan 1 set x10 reps i kryssdraget liggande och ett dropset,kändes som 2 set baksida axlar var nog här !
Avslutade med 3 set hantelshrugz på 20x12-25x8-30x8.
Bra pass rakt igenom trots energi dippen i början på chinsen,ett jävla tryck när man får inta kolhydrater igen iaf :)
Idag står det framsida ben/vader/mage på schemat... Känner en jävla motivation(som vanligt)
Carpe diem på er !

tearz
2011-12-30, 10:29
Här har man latat,men varit uppe i norrland på min jul ledighet,tränat? ja absolut som vanligt :) updaterar passen ikväll :)
Have a nice day !