handdator

Visa fullständig version : Är du en gratisskitare?


leo1
2011-12-17, 14:30
Poll me!


Jag är ute på stan, bibblan och diverse tågstationer mycket, en gatans man alltså, ett fenomen bara det:) Eftersom jag äter en hel del och dricker mycket kaffe måsta jag gå på toa ibland. Det som händer efter efter jag varit på toaletten och ska stänga dörren är att 8 gånger av 10 så står någon utanför och väntar och tar dörren innan den går igen för att slippa betala 5/10 kronor. Jag kan förstå om det är någon som har riiiktigt dåligt med pengar att man gör så men jag tror det sällan är anledningen. Folk är nog i allmänhet snåla. Det känns ju lite sådär att sitta och skita sen hör man hur nån smyger utanför och är beredd på dörren. Straffet kommer visserligen direkt när personen går in i min bajsdimma:D

Sen att det är skandal att man ska behöva betala pengar för att gå på toaletten är en annan sak.

Väl mött!

/Leo

tjabon
2011-12-17, 15:06
Jag skiter aldrig på offentliga inrättningar.

Däremot så snor jag dasspapper på jobbet,
så jag skiter verkligen gratis !

hahavaffan
2011-12-17, 15:08
Jag brukar inte skita på offentliga ställen, och speciellt inte på allmänna (betal)toaletter.

Pepz
2011-12-17, 15:09
ska väl du skita i

Aight
2011-12-17, 15:21
Nej men jag brukar pissa gratis på bibblan, spenderar ett antal timmar där varje dag för att plugga då pallar man inte spendera 5-15kr per dag för att skvätta lite? ;) Som tur är finns det en barntoalett precis bredvid som är gratis, dit brukar jag smyga när ingen ser, känner mig dock som en jätte med tanke på att toastolen är knappt 30cm hög :D

snej
2011-12-17, 15:23
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

mangemani
2011-12-17, 15:32
det där med snåla lurkers utanför toan känner man igen.
inte ofta jag använder allmänna toaletter, men när jag gör det och är klar, så väntar jag alltid att dörren ska gå igen, ger den tom hjälp på traven att gå igen fortare så ingen sniken jävel ska hinna grabba tag i dörren.
ska de använda toan så får de väl också betala.

mini
2011-12-17, 15:36
det där med snåla lurkers utanför toan känner man igen.
inte ofta jag använder allmänna toaletter, men när jag gör det och är klar, så väntar jag alltid att dörren ska gå igen, ger den tom hjälp på traven att gå igen fortare så ingen sniken jävel ska hinna grabba tag i dörren.
ska de använda toan så får de väl också betala.

Detta är en konstighet. Varför kan du inte unna någon en gratiskiss?

Spartansk
2011-12-17, 15:37
Om tillfället erbjuds så tar jag det. Jag är en opportunistskitare. Men om ingen öppnar dörren precis när jag kommer så lägger jag i en tia, en femma eller vad det nu kostar.

Barstar
2011-12-17, 15:42
Jag tror att de flesta offentliga toaletters lampor slocknar strax efter att dörren öppnats så snyltarna får nog bajsa i mörker.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Osten80
2011-12-17, 15:45
En polare till mig köpte inte en enda toarulle under sina 4,5 år på högskolan. Han stal papper från skoltoaletter. Det är något av det snålaste i skitväg jag har stött på.

C.E.J.
2011-12-17, 15:48
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

+1. Just därför kan man inte sitta på bibliotek för att plugga (eller bara "hänga" i största allmänhet) eftersom man först måste fixa småpengar. Vadå, ska man ta ut 100kr och växla det på Pressbyrån? Tjena, klart jag hellre stugsitter då.

mangemani
2011-12-17, 15:54
Detta är en konstighet. Varför kan du inte unna någon en gratiskiss?

ok, visst kan jag göra det, men beror lite på deras hyfs, går de fram precis som "akta på dig, jag ska in", precis som att de tar det för givet, då har jag då ingen lust att bjuda, men har de hyfs och frågar om det är ok att gå in, då kan jag tänka mig att låta dem ta sig en gratiskiss.

egge
2011-12-17, 15:58
Jag passar alltid på att smita in. Håller även gärna upp dörren om jag tvingats betala. Fuck the system. :p

Stoltz
2011-12-17, 15:58
Betaltoaletter är fan samhällets sätt att trolla dess invånare. Konstigt att det ofta luktar kiss på centralstationerna i diverse städer, är det många som fortfarande går runt med mynt på sig?

LoveMachine
2011-12-17, 16:24
Betaltoaletter borde snudd på förbjudas på tågstationer, bibliotek, med mera. Hade jag varit lite mer obstinat så hade jag i ren protest pissat och skitit precis utanför toaletten och förklarat att det var akut men jag saknade mynt. Det är på sätt och vis det alternativ som snåljåparna ger dig när pengarna saknas. Men de få gånger jag faktiskt betalar så ser jag till att skita också så att jag får lite valuta för pengarna. Jag ser dessutom gärna till att någon annan får utnyttja min tia en vända till.

AhmedGrisen
2011-12-17, 16:29
menar ts att om du står i kö till en betaltoa och någon kommer ut så stänger du dörren efter denne, slänger i mynt och sedan öppnar igen?

phpoker
2011-12-17, 16:29
Ptja, man kan ju iaf vara glad över att de tar betalt för att komma in till toan istället för att sätta betalautomaten på insidan, tänk bara känslan att sitta där och inse att man inte har den satans femkronan som krävs för att man skall kunna ta sig ut ur toan...

Sniggel
2011-12-17, 16:36
Jag har svårt att förstå att man på matvaruaffärer måste betala (inte alla) för att gå på toan eller att låsa in sina väskor och dylikt. Den servicen kan väl de unna en kund som handlar där?

Jag väljer ofta matvarubutiker efter var det finns gratis toa och gratis (pant) inlåsning av tillhörigheter.

Men så har jag väldigt ont om pengar och behöver tömma blåsan ofta. 5 kr är ju 2½ ägg damnit! :D

Henchman
2011-12-17, 16:50
Poll me!


Jag är ute på stan, bibblan och diverse tågstationer mycket, en gatans man alltså, ett fenomen bara det:) Eftersom jag äter en hel del och dricker mycket kaffe måsta jag gå på toa ibland. Det som händer efter efter jag varit på toaletten och ska stänga dörren är att 8 gånger av 10 så står någon utanför och väntar och tar dörren innan den går igen för att slippa betala 5/10 kronor. Jag kan förstå om det är någon som har riiiktigt dåligt med pengar att man gör så men jag tror det sällan är anledningen. Folk är nog i allmänhet snåla. Det känns ju lite sådär att sitta och skita sen hör man hur nån smyger utanför och är beredd på dörren. Straffet kommer visserligen direkt när personen går in i min bajsdimma:D

Sen att det är skandal att man ska behöva betala pengar för att gå på toaletten är en annan sak.

Väl mött!

/Leo

Om folk inte hade vart snåla så skulle ju inte dessa betaltoaletter existera.

Att bara bry sig över att någon annan slipper betala en så obetydlig summa pengar är ju bara det ett tecken på en form av snålhet.

C.E.J.
2011-12-17, 16:55
Jag väljer ofta matvarubutiker efter var det finns gratis toa och gratis (pant) inlåsning av tillhörigheter.

Men så har jag väldigt ont om pengar och behöver tömma blåsan ofta. 5 kr är ju 2½ ägg damnit! :D

Ursäkta off topic, men nu blir jag väldigt nyfiken. Varför väljer du matbutiker efter var det finns toa? Ok, tömma blåsan ofta (varför?), men kan du inte gå till affärn precis efter att du kissat? Undrar bara i all vänlighet :)

z_bumbi
2011-12-17, 16:58
är det många som fortfarande går runt med mynt på sig?

Jag har Crohn så ja.

Tabbe
2011-12-17, 17:02
det där med snåla lurkers utanför toan känner man igen.
inte ofta jag använder allmänna toaletter, men när jag gör det och är klar, så väntar jag alltid att dörren ska gå igen, ger den tom hjälp på traven att gå igen fortare så ingen sniken jävel ska hinna grabba tag i dörren.
ska de använda toan så får de väl också betala.

Du är bara pinsam

Jondahl
2011-12-17, 17:28
När jag hänger på centralstationer brukar jag använda toaletten på random tåg som står inne, och har lagom lång tid till avgång. Bara smyger in och sen ut. För att inte väcka uppmärksamhet när jag går direkt från toaletten och ut så tvingas jag ibland låtsas som att jag har min plats i en annan vagn och smita ut där.

Lellan
2011-12-17, 18:29
Detta är en konstighet. Varför kan du inte unna någon en gratiskiss?

+1

Det här måste väl vara höjden av snålhet?! :laugh: Gråter ni när ni skiter också, pga proteinförlusten? ;)

Tricce
2011-12-17, 18:38
+1

Det här måste väl vara höjden av snålhet?! :laugh: Gråter ni när ni skiter också, pga proteinförlusten? ;)

http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Entertainment/images-7/bear-grylls-2.jpg

Stoltz
2011-12-17, 18:40
+1

Det här måste väl vara höjden av snålhet?! :laugh: Gråter ni när ni skiter också, pga proteinförlusten? ;)

JA! *cry**cry*

små bokstäver, yeye

leo1
2011-12-17, 19:04
Det är alltså här alla gratisskitare är nu när bibblan är stängd! Tänk er att ni blir blockad av en bil när ni ska dra iväg från betalparkeringen som frågar om du har tid kvar på parkeringsbiljetten och detta händer dej flera gånger i veckan. Jag vill bara veta hur folk tänker. Och ja...när jag flyttar på bilen från hedens parkering vevar jag alltid ner rutan och erbjuder tiden jag har kvar.
Väl mött
/Leo

Spinkot
2011-12-17, 19:13
Jag har väldigt sällan kontanter på mig så ska jag skita blir det en gratis :)

tjabon
2011-12-17, 19:23
+1

Det här måste väl vara höjden av snålhet?! :laugh: Gråter ni när ni skiter också, pga proteinförlusten? ;)

Mest pga att man blir ett halvt kilo lättare ....*cry*

Toxic
2011-12-17, 19:34
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

Vet att det tex i Västerås finns flertalet där du betalar per sms däribland även McD!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Baluu
2011-12-17, 20:00
Jag håller upp dörren efter mig och förväntar mig samma behandling. Vad som däremot är snålt (eller avundsjuka) är folk som stänger med flit. "om jag har betalat måste han med... orka göra en sådan stor sak av 5kr. Måste vara någon form av jante.

Lellan
2011-12-17, 22:50
Det är alltså här alla gratisskitare är nu när bibblan är stängd! Tänk er att ni blir blockad av en bil när ni ska dra iväg från betalparkeringen som frågar om du har tid kvar på parkeringsbiljetten och detta händer dej flera gånger i veckan. Jag vill bara veta hur folk tänker. Och ja...när jag flyttar på bilen från hedens parkering vevar jag alltid ner rutan och erbjuder tiden jag har kvar.
Väl mött
/Leo

Säger inte att man ska vara otrevlig? Men är det för mycket begärt att ha generositet och omtanke om medmänniskor som norm? Bör man få medalj varje gång man drar ut en stol, håller upp en dörr, trycker på gröna gubben när någon har händerna fulla, etc etc? Givetvis ska man tacka och vara vänlig tillbaks.

Men jag tycker iaf att det är konstigt om inte normen är att man erbjuder.

Du får väl sitta kvar tiden ut på parkeringen om det svider så att bjuda någon annan på tid du betalt för. Och njut när ni stänger dörren snabbt-snabbt så den nödige stackaren utanför snällt får peta in sina mynt el fippla med mobilen istället för att drabbas av lite medmänsklig välvilja. ;)

Möt vänligare!
/Lena som alltid tackar

Oxe
2011-12-17, 23:27
Jag håller upp dörren efter mig och förväntar mig samma behandling. Vad som däremot är snålt (eller avundsjuka) är folk som stänger med flit. "om jag har betalat måste han med... orka göra en sådan stor sak av 5kr. Måste vara någon form av jante.

+1

det är en principsak... ett sådant naturbehov skall inte behöva kosta...
fram med mer gratis toaletter

Yes
2011-12-17, 23:47
Jag har Crohn så ja.
+1

Själv är jag också glad att det finns betaltoaletter. När behovet är akut vill man gärna ha en toa som inte frekventeras av pundare och där man städat regelbundet. Annars kan man nästan räkna med att något fanskap innan en inte bara sprutlackerat toan, utan även lyckats få med väggar och tak i någon slags episk helveteskitning.

Troll
2011-12-17, 23:59
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

+1
Vansinnigt!! :smash:

death
2011-12-18, 00:15
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

Ditt största problem är att du tror att det är år 2012.

supercharge
2011-12-18, 02:05
Till att börja med måste jag hålla med, som någon sa, att dessa betaltoaletter är ett förbannat underligt påfund. Betala för att skita, det insinuerar ju att det i så fall skulle vara okej att skita runt hörnet gratis, för skita måste man ju, oavsett vilket sätt man gör det på - men så är det inte. Så vad gör egentligen en man på stan som inte har pengar på sig? Skiter på sig? Men det är inte heller accepterat.

Det känns någonstans lite som om man skulle ta betalt för luften man andas, eller ta betalt för att kasta papper i papperskorgar - du får inte kasta skräpet på marken, men ska du bli av med det, ja då kostar det fem kronor.

Egentligen borde man lagstifta om att alla restauranger, större stationer, gallerior o.s.v. måste ha toalett och de ska vara gratis. Men som det är nu borde man åtminstone se till så man kan betala med telefon, eller kort - för vem fan går runt med dessa jävla mynt längre?

LeBron
2011-12-18, 02:16
Mitt största problem med alla dessa jävla mynt-toaletter är att jag aldrig har mynt. Vem fan går runt med massa mynt på sej 2012? Nä, digitalisera betal-wc och parkeringsautomater illa kvickt.

Redan gjort :)

exor
2011-12-18, 10:36
Jag betalar inte.

mini
2011-12-18, 10:42
Till att börja med måste jag hålla med, som någon sa, att dessa betaltoaletter är ett förbannat underligt påfund. Betala för att skita, det insinuerar ju att det i så fall skulle vara okej att skita runt hörnet gratis, för skita måste man ju, oavsett vilket sätt man gör det på - men så är det inte. Så vad gör egentligen en man på stan som inte har pengar på sig? Skiter på sig? Men det är inte heller accepterat.

Det känns någonstans lite som om man skulle ta betalt för luften man andas, eller ta betalt för att kasta papper i papperskorgar - du får inte kasta skräpet på marken, men ska du bli av med det, ja då kostar det fem kronor.

Egentligen borde man lagstifta om att alla restauranger, större stationer, gallerior o.s.v. måste ha toalett och de ska vara gratis. Men som det är nu borde man åtminstone se till så man kan betala med telefon, eller kort - för vem fan går runt med dessa jävla mynt längre?
Äta är också ett livsnödvändigt behov. Ska det bara gratis?
Det kostar att drifta en toalett. Ju fräschare desto mer, och om det inte kostar för den som använder den kommer kostnaden tas ut på andra sätt.

snej
2011-12-18, 13:13
Redan gjort :)

Räcker att komma en bit utanför centrum i de större städerna så finns det inte. Förstår det inte är gratis att byta ut varenda automat mot kortautomater, dock.

kaer
2011-12-18, 13:19
Jag går inte på offentliga toaletter annat än i riktiga krislägen, är det verkligen kris så spelar priset inte riktigt någon roll om man säger så.
Men pengarna går väl rimligtvis till att hålla toaletten fräsch, kanske är en naiv tankegång, men det kan det väl vara värt.

Att stjäla toapapper ifrån arbetsplats eller offentliga ställen är så jävla dräggigt. Om man inte är på gränsen mot att bli hemlös så ska man verkligen skämmas över ett sånt betéende.

Pirko
2011-12-18, 13:27
I krislägen har jag använt mig av offentliga toaletter. Tycker betaltoaletterna oftast är att föredra om man inte vill hamna i ett inferno av klotter, pundarskräp och mastodontbajs.

Brukar skita på NK eller T-centralen (oftast där man "måste" bajsa offentligt. Väntar på ett tåg, och vill tömma innan. Eller ute och handlar och pallar inte gå runt bajsnödig så man förstör hela syftet med shoppingturen). Båda är riktigt schyssta, kostar en 10kr för ett besök. Gratis för oss med svartkort på NK.

r3mpuh
2011-12-18, 13:29
Avskyr när det är "pay by sms"..
Gångerna när man brukar utnyttja public service toaletter är man är typ åker ner till Norrköping/Linköping & raidar.
Mobilens batteri brukar ta slut första natten, lolz.

Stoltz
2011-12-18, 13:31
Äta är också ett livsnödvändigt behov. Ska det bara gratis?
Det kostar att drifta en toalett. Ju fräschare desto mer, och om det inte kostar för den som använder den kommer kostnaden tas ut på andra sätt.

Jag kanske har haft otur, men jag tycker verkligen inte att det är många betaltoaletter som är så jävla mycket fräschare än gratistoaletter (Om man jämföra snarlika platser).

David Brent
2011-12-18, 13:40
Äta är också ett livsnödvändigt behov. Ska det bara gratis?
Det kostar att drifta en toalett. Ju fräschare desto mer, och om det inte kostar för den som använder den kommer kostnaden tas ut på andra sätt.

Nyss tyckte du att man skulle släppa in folk gratis? Kostar inte alla toalettbesök eller är du måhända lite inkonsekvent?

AngryFinnishGuy
2011-12-18, 22:42
Har ni någon gång funderat då ni gått in på handikapp allmäntoan "Tänk om någon med rullstol står utanför nu då jag kommer ut." "Vad skall jag ta till mig då, ska jag halta eller skall jag ropa roliga saker?"

Japp, så Allmäna toaletter. Brukar ju oftast vara ledigt i handikapptoan. Dessutom kan de vara gratis eller så brukar dem ha bättre speglar,ytrymme och hygien. Så jag brukar ta dessa ibland. Och jag har alltid tänkt det jag skrev till först. En dag hände det då.


Fan vad jag skämdes då jag råkade kolla tjejen i rullstolen i ögonen då jag kom ur dörren. Jag hade ingen tanke på att halta eller ropa roligt, jag bara stack därifrån med ett moln av skamm över mig.


Sen hör jag de arga viskningarna bakom mig...


TRAUMA.

Fredron
2011-12-18, 23:08
Har ni någon gång funderat då ni gått in på handikapp allmäntoan "Tänk om någon med rullstol står utanför nu då jag kommer ut." "Vad skall jag ta till mig då, ska jag halta eller skall jag ropa roliga saker?"

Japp, så Allmäna toaletter. Brukar ju oftast vara ledigt i handikapptoan. Dessutom kan de vara gratis eller så brukar dem ha bättre speglar,ytrymme och hygien. Så jag brukar ta dessa ibland. Och jag har alltid tänkt det jag skrev till först. En dag hände det då.


Fan vad jag skämdes då jag råkade kolla tjejen i rullstolen i ögonen då jag kom ur dörren. Jag hade ingen tanke på att halta eller ropa roligt, jag bara stack därifrån med ett moln av skamm över mig.


Sen hör jag de arga viskningarna bakom mig...


TRAUMA.

Hittade ett par kryckor en gång och min kompis hade gjort illa sig dagen innan faktiskt så jag tyckte att det var en bra idé att ta med mig dem till honom.
Kunde ju dock inte bära dem i handen utan var tvungen att använda dem och halta lite lätt, annars hade det ju sett dumt ut.

hultman
2011-12-18, 23:44
Fniss. Vilka rebeller ni är som vågar använda gysktoan ;)

ceejay
2011-12-18, 23:55
varför är det fel att en handikappad person skulle få VÄNTA lite för att någon annan icke-handikappad är där inne just nu? En mugg är en mugg.

iPad
2011-12-19, 06:25
Eftersom jag sällan går med kontanter på mig så har jag koll vart i stan man skiter billigast och bäst. Nej jag tänker inte avslöja mina guldgruvor.