handdator

Visa fullständig version : Hur länge för synliga resultat??


Pressbänk
2011-12-16, 20:07
Tjenare har nu precis kört på seriöst i 3 månader med styrketräningen. Visst har man märkt att man ökat i vikter och kanske lite viktuppgång. Men jag undrar på ett ungefär hur lång tid tar det för synliga resultat? Skulle gissa på att jag ligger runt 18-19 % bf är 184cm lång väger 82kg.

Tack på förhand ;)

xOr
2011-12-16, 20:12
174 dagar tar det.

Sånt går inte svara på, fortsätt träna så kommer det med tiden.

Pressbänk
2011-12-16, 20:16
174 dagar tar det.

Sånt går inte svara på, fortsätt träna så kommer det med tiden.

I will. :)

kramfle
2011-12-16, 20:22
Använd mått :) Du bör ha lagt på dig lite grann även fast du bara tränat tre månader, newbiegains ftw. :D

Dennis93
2011-12-16, 20:54
Det gamla vanliga "styrketräning/byggning är ingen sprint utan ett marathon", men så länge du ökar vikter på stången så är det ju bara att kötta på dina muskler kommer att växa. Sen kanske det är svårt att se resultat i spegeln sådär då man ser sig själv varje dag och att med nästan 20% fett så ser man ju inte små ökningar så lätt, men det finns där det bara gömmer sig lite ;) Om du inte har tagit bilder, så gör det nu för det kommer vara skitkul att kolla på det om 6 månader och se utvecklingen !

Pressbänk
2011-12-16, 21:12
Använd mått :) Du bör ha lagt på dig lite grann även fast du bara tränat tre månader, newbiegains ftw. :D

Kan ju vara bra! men vad ska jag mäta typ ? armar midjemått ben osv ?

ceejay
2011-12-16, 21:18
resultat syns på några veckor. Men det är oftast galet svårt att se skillnader i spegeln. jag tycker inte jag är mycket större nu än för ett år sedan exempelvis

TommieS
2011-12-16, 22:18
Kroppsbygge tar tid. Träna hårt och sköt kosten så kommer du att vakna upp en dag med din drömkropp ;)

Spartansk
2011-12-16, 22:24
Kan ju vara bra! men vad ska jag mäta typ ? armar midjemått ben osv ?

Vad du vill, egentligen, men det är vanligt att mäta (i spänt läge) på det tjockaste stället runt:

Överarmarna
underarmarna
bröstkorgen
midjan (halvspänd)
rumpan
låren
vaderna
och kanske nacken också.

Kål
2011-12-17, 06:05
Om du är som jag kommer du aldrig se resultat i spegeln. Enda jag tittar på är måttbandet och vågen för att se att jag är på rätt väg men jag tycker jag ser lika fläskig och otränad ut som när jag drog igång träningen.