handdator

Visa fullständig version : 2 olika axel"skador"?


as0k
2011-12-16, 09:38
Jag har haft ont i min vänstra axel i snart 2 månader nu. Jag tror jag fick det efter jag körde militärpress bakom nacke utan ryggstöd en gång.

Smärtan* kommer typ långt ner i trapsområdet och början på axeln känns det som, och gör bara ont vid axel-hantelpress och lutande hantelpress, och sen lite i vardagen om man ska ta på/av tröja/jacka. Känns ömt och stelt varje morgon när jag vaknar. Men känns bra/inget alls efter en varm dusch/bad :)

Nu för en vecka sedan fick jag ont i högra axeln också, på framsidan långt upp, inte alls på samma ställe som vänstern, och det började under ett tungt bänk-pass.
Jag har inte märkt av någon smärta* från något annat än bänkpress i högra axeln.

Någon som har en aning om vad detta kan vara? Kan det bero på dålig teknik när jag bänkar tex?
Jag märkte sist att jag pressar ganska högt upp på bröstet och det är inte så bra för axlarna eller? Har börjat gå lägre nu och stången hamnar strax under bröstvårtorna nu.

* Smärtan är inte direkt kraftig utan börjar svagt och kommer starkare desto längre man pressar.