handdator

Visa fullständig version : Min första deff.


SimonPetersson
2011-12-15, 19:04
Hejsan! :) Nu har jag gymmat i cirka 4-5 månader och tänkte påbörja en deff, men eftersom att detta är min första skulle jag vilja ha lite råd och tips på vad som jag skulle kunna ändra. :)

Ålder: 17
Längd: 173 cm
Vikt: 98kg.

Mitt tränings schema just nu är 5 dagars träning med 2-3 muskel grupper per gång samt 30 minuter spinning efter. Men eftersom att detta inte har gett så mycket resultat på längre tid tänkte jag ändra lite, men hålla kvar det som jag gör nu.

Så här tänkte jag att min dag skulle se ut på ett ungefär.

Upp klockan 06:15
Ut och gå i 45-60 minuter sedan hem och äta havregryns gröt och ta en protein drink, varje morgon. Sedan gå till skolan, cirka 15 minuter.

Går hem efter skolan och går till gymmet, där jag spenderar cirka 2 timmar per dag. Samt ut och gå 30 minuter efter varje gym pass.
Det jag tänkt att äta är Kyckling, ris, torsk. Men eftersom att jag går i skolan äter jag även den maten, men funderar på om man kanske ska ignorera det och äta hemma istället? Till frukost, mellanmål & kvällsmat hade jag planerat att äta havregryns gröt & ta en protein drink. Ser detta ut som ett fungerande Deffschema om man redigt följer det? Eller borde jag ändra lite saker? Tack på förhand! MVH simon!

willtjam
2011-12-15, 20:47
Här står allt du behöver veta: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 :)

vicarious
2011-12-15, 21:17
För att du ska gå ner i vikt måste du åstadkomma ett energiunderskott. Den informationen du ger är alltså otillräcklig för att kunna avgöra om det kommer "funka" eller inte.

Fredron
2011-12-15, 21:17
Lycka till Simon, men försök att inte först köra styrketräning och sen spinning.
Om du ska gå ner i vikt och vill bygga/behålla muskler så träna styrketräning och håll inte på med massa kondition. Ifall du endå vill köra kondition så ta det helst på en annan dag.

vicarious
2011-12-15, 21:25
Lycka till Simon, men försök att inte först köra styrketräning och sen spinning.
Om du ska gå ner i vikt och vill bygga/behålla muskler så träna styrketräning och håll inte på med massa kondition. Ifall du endå vill köra kondition så ta det helst på en annan dag.

Visst, bättre att separera på de men inte är det väl någon katastrof.

Fredron
2011-12-16, 00:23
Visst, bättre att separera på de men inte är det väl någon katastrof.

Nej det är endast ett gott råd som jag är snäll och bjuder på.