handdator

Visa fullständig version : Kampen mot drogerna och vägen till en bättre fysik!


Simpan91
2011-12-15, 15:33
Bakgrund:

Jag startade med styrketräning när jag var 16 år, var då inte speciellt seriös med min träning och hade absolut 0 koll på min kost. Ungefär ett år senare så satte jag mig verkligen in i träningen och skötte min kost bra, följde ett schema som passade mig väldigt bra. Under denna tiden så ökade jag väldigt mycket i både volym och styrka, så pass bra att jag fick lämna urinprov på grund av dopingmisstankar. Det var även under denna perioden jag började använda droger, alltså när jag var 17 år. Träningen fortsatte att fungera bra och jag ökade i princip lika bra som tidigare.

Nu 3 år senare så sitter jag verkligen fast i skiten med droger och har inte tränat någonting alls på uppskattningsvis 7-8 månader. När jag ser mig själv i spegeln får jag bara en djävla ångest över hur min kropp har förfallit.

Idag är det 3 veckor sedan jag flyttade till en helt ny stad (för att komma bort från allt skit) och tog min sista drog. Panikattackerna, krampanfallen och den brutala ångesten har börjat släppa en aning, men jag har fortfarande en lång väg kvar att gå!

Eftersom att styrketräning får mig att må riktigt bra och verkligen är någonting jag brinner för så ska jag tillsammans med det och järnvilja sluta med drogerna och bygga upp den fysik jag tidigare hade.

Tidigare idag så köpte jag ett nytt gymkort och har precis avklarat mitt första gympass efter uppehållet, det kändes riktigt djävla skönt även fast jag har blivit betydligt svagare! Inte mått så här bra utan droger på väldigt länge och det känns verkligen som att jag har motivationen nu!

Upplägg:

Dag1: Bröst, axlar, triceps.
Dag2: Rygg, biceps.
Dag3: Ben, mage

Hade nu den första tiden tänkt köra på en 3-split ett par veckor , dels för att gå ut lugnt efter uppehållet men även för att jag mår som jag mår just nu och vet inte om jag kommer orka med en 5-split som jag sedan ska gå över till (schemat som jag vet fungerar bra på mig sedan tidigare).

Kosten kommer kort sagt ligga på ett 500 kcal överskott, om det är någon som är intresserad av en liten mer förklaring av kosten så är det bara att fråga!

Stats:

20 år
83 kg
175 cm

Det är väldigt svårt att veta vad jag tar i dem tre stora just nu eftersom jag endast har varit på ett pass än så länge efter uppehållet, men kan dela med mina stats när jag var som starkast (9 månader~ sedan)

Bänkpress: 130
Marklyft : 180-190
Benböj (eller heter det knäböj?) : 140

Bilder:

Nu har jag ju precis flyttat som jag nämnde tidigare och har inga vänner här som hade kunnat ta "förebilder" på mig. Men jag tänkte att det kan vara kul med någon bild i alla fall så jag gjorde mitt bästa med de värdelös speglarna jag för tillfället har och fick fram någon halvdan bild i alla fall!

http://img215.imageshack.us/img215/4204/bild1sgk.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/8530/bild2xm.jpg


Avslutning

Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva, utan det är bara att fråga om ni skulle ha några funderingar! Tar VÄLDIGT gärna emot tips och liknande, om ni t.ex skulle tycka att jag har helt fel upplägg.

NU HAR JAG BESTÄMT MIG EN GÅNG FÖR ALLA, BORT MED DROGERNA OCH TILLBAKA MED MIN GAMLA FYSIK!

j0nte
2011-12-15, 15:44
Fan va härligt att läsa. Jävligt stark beslut. Med den viljan kommer du gå långt om du fortsätter att träna.

Ang. 3-splitten ser det ut som en vettig start.

Lycka till!

Simpan91
2011-12-15, 16:34
Fan va härligt att läsa. Jävligt stark beslut. Med den viljan kommer du gå långt om du fortsätter att träna.

Ang. 3-splitten ser det ut som en vettig start.

Lycka till!

Tack så mycket!

Sånt här som får en att satsa ännu hårdare! :)

Stoltz
2011-12-15, 16:59
Starkt beslut! Lycka till, håll hårt i det!

Simpan91
2011-12-19, 13:59
Kom precis hem från ett ben/ryggpass (liten ändring i schemat, läs nedan). Gick faktiskt riktigt bra och jag känner redan nu vilken träningsvärk jag kommer att ha imorgon! :)

Ska börja att skriva ner övningar, vikt, antal reps och set i fortsättningen eftersom jag nu märkte hur svårt det är att komma ihåg allt!

Övningar och antal set är det enda jag kan bjuda på från detta passet, men det ska förbättras i framtiden.

4 set marklyft
3 set chins
3 set kabelrodd
4 set good mornings

4 set knäböj
4 set vadpress
4 set sittande benspark

Har varit hos mina föräldrar under helgen och har därav inte kunnat tränat på gymmet, men det blev både ett pass på fredagen och söndagen i "hemmagymmet"!

Blev dock en liten ändring i schemat eftersom jag inte har nog med vikter för att köra knäböj, marklyft och liknande.

Kommer nog endast träna klart veckan ut innan jag byter till en 5-split, känns alldeles för lite med endast 3 pass i veckan när jag är van med 5-6 sedan tidigare. Vad tror ni om detta?

Förresten, tar gärna emot tips på bra övningar för baksida lår!

exnm
2011-12-19, 14:27
Jag väldigt lik bakgrund som du har verkar det som. Jävligt starkt av dig att ta tag i det!
Denna ska prenumereras på direkt:)

Ang. baksida lår är raka marklyft en favorit för mig i alla fall!