handdator

Visa fullständig version : deffhjälp!


kiffe
2011-12-15, 13:23
Hej! Jag är 16år och tränar på gym 4 dagar i veckan, och ibland tar jag en veckas uppehåll för att vila upp mig. Jag är ungefär 178cm lång och väger 86kg, jag har tränat i ungefär 1½ år och är inte 100% nöjd med min form! Jag måste helt enkelt få bort det fett som ligger över musklerna som gör att jag bara ser allmänt stor ut.
Det skulle vara väldigt uppskattade om någon kunde komma med deffnings kostråd, hur jag ska äta, vad jag ska äta, och när osv.

vicarious
2011-12-15, 13:24
Läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Du måste äta mindre energi och/eller göra av med mer energi.

kiffe
2011-12-15, 17:24
Jag har nu läst och har fått ett litet hum på vad det hela handlar om. Du vet möjligtvis inte någon sida eller om du kan skriva upp vad jag kan börja ha för matvanor. Det skulle vara väldigt snällt.

Sheogorath
2011-12-15, 18:12
Jag har nu läst och har fått ett litet hum på vad det hela handlar om. Du vet möjligtvis inte någon sida eller om du kan skriva upp vad jag kan börja ha för matvanor. Det skulle vara väldigt snällt.

I senaste numret av Body har Nicklas Neuman (Eddie Vedder här på forumet) skrivet en mycket matnyttig (hoho) artikel om näringslära för maximal muskelbyggnad. Det är samma principer som gäller för viktnedgång bara det att man kapar bort lite kalorier. Börja där!