handdator

Visa fullständig version : Lustiga märken....


Trytter
2004-01-08, 13:11
Goddagens, har smygkollat lite på det här forumet ett tag och tänkte det nog var dags att öppna käften..
Givetvis är det första som kommer ut en fråga...:smokin:

I alla fall har jag märkt en lite lustig sak dagen efter jag haft ett riktigt lyckat axelpass. Små märken som är blå eller röda???
Liknar typ små blåmärken. Det här händer bara när jag kört riktigt hårt och har bara fått det på axlarna och ett par gånger på biceps....
Någon som har en aning om vad det är????

Tackar, tackar för ett jävligt schysst forum :D

King Grub
2004-01-08, 13:27
Antiagligen är det små brustna blodkärl på grund av att du tagit i för hårt. Ofarligt.

När man kört t ex tunga vadpressar med kuddar på axlarna kan man också få blödningar under huden där kuddarna tryckt mot sömmarna i tröjan/linnet. Också ofarligt.

Fultjack
2004-01-08, 14:01
när jag kör bröst så brukar jag få det på ryggen då det kläms mot bänken typ, blir typ röda streck men dom känns ingenting...

när man kör knäböj brukar jag få ibland oxo

Trytter
2004-01-08, 19:04
Oj, tänk att man är sån riktig hårding som spräcker sina egna blodkärl..:naughty:
Det var som fan, hehe...

Tack för svaren, dom är uppskattade :D .

Lillgrabben
2004-01-08, 19:13
Sist jag körde tung bänk så råkade jag "knäcka" lite blodkärl i ansiktet......... Såg fan ut som om jag fått mässlingen på äldre dagar..... Typ 1000 prickar på hela huvudet.


Då jag kom hem så sa vår äldre flicka; " pappa, vad har du gjort? du är ju alldeles prickig som en prickigkorv", men du är ganska fin iallafall la hon till" . Kanske ska tillägga att flickan är 6 år gammal, tanten var inte fullt lika imponerad.


Men vafan, vill man bli stark så får man inte hänga upp sig på petitesser!

:bpump:

King Grub
2004-01-08, 19:15
Jag har spräckt ett blodkärl i ögat under ett set tunga knäböj en gång. Ett helt illrött blodöga blev resultatet. Folk blev alldeles stumma av förskräckelse när man spände en blodblick i dem. :D

Muaytudd
2004-01-08, 19:31
jag har konstant federöda märken på nacken/axlarna efter vadpressen.


Kör det bara en gång i vecken men det hinner inte försvinna tills nästa gång..

Är väll klen i skinnet eller ngt.

Jorgen
2004-01-08, 20:46
Ja med spräckta blodkärl i ögonen är man inte vidare vacker. Lyckades med det på jobbet när vi satte lite tunga förnsterpartier (ca 180kg styck), spräckte i båda ögonen till råga på allt. Inget farligt men som sagt inte vidare vackert.

//jörgen

AdrenalineRush
2004-01-08, 21:16
Jag får alltid sånna märken när jag kör stående vadpress... ibland vid knäböj osså :rolleyes:

JAM
2004-01-09, 00:12
Originally posted by Fultjack
när jag kör bröst så brukar jag få det på ryggen då det kläms mot bänken typ, blir typ röda streck men dom känns ingenting...
Originally posted by AdrenalineRush
Jag får alltid sånna märken när jag kör stående vadpress...
Ställer mig i samma hörn som er.

Metal_boy_
2004-01-09, 04:32
värsta e ju när man spräcker bklodkärl i näsan det blöder ju lite me hehe

Valrossen
2004-01-09, 05:47
Originally posted by Lillgrabben
Sist jag körde tung bänk så råkade jag "knäcka" lite blodkärl i ansiktet......... Såg fan ut som om jag fått mässlingen på äldre dagar..... Typ 1000 prickar på hela huvudet.


Då jag kom hem så sa vår äldre flicka; " pappa, vad har du gjort? du är ju alldeles prickig som en prickigkorv", men du är ganska fin iallafall la hon till" . Kanske ska tillägga att flickan är 6 år gammal, tanten var inte fullt lika imponerad.


Men vafan, vill man bli stark så får man inte hänga upp sig på petitesser!

:bpump:

:laugh: