handdator

Visa fullständig version : (Poll)Var kolozzeum bättre förr?


Lucipha
2011-12-14, 16:30
Minnet kan ju vara ganska selektivt, men jag uppever det som att attityden på kolozzeum har blivit ganska otrevlig de sista åren, jämfört med för 8-10 år sedan. Då var det possitiv gemytlig attityd, mer fokus på träning och färre nybörjare med världsmästarkomplex. Tycker också att det fanns fler roliga orginal och att det var lite högre i tak i många trådar. Minns jag helt fel, eller är det fler som upplever samma sak?

mangemani
2011-12-14, 16:34
nu vet jag inte hur det var från start, men i dagsläget iaf så är det någon slags "bättre kunnig" attityd på forumet.
ställer en nybörjare en fråga som absolut inte är uppenbart för denna, så bemöts nybörjaren utav en massa hån och drygheter istället för att få frågan förklarad.

Nitrometan
2011-12-14, 16:42
Visst är det så.

Det var bättre förr. Ju föör dess bättre.

Allt var bättre förr.

Varför hoppade vi ens ner ur träden? Eller varför kröp vi ens upp ur havet?

Mago
2011-12-14, 16:44
Det har varit både bättre och sämre. Jag tycker dock att det är ganska kul på kolo för tillfället. :)

Juxta
2011-12-14, 16:45
Inläggen före mitt var bättre.

Hemi
2011-12-14, 16:48
Till och med det förföutna var bättre förr. Saknar tråden där Allan drog rövarhistorier om hur det var förr i tiden.

Hemi
2011-12-14, 16:51
Framtiden är sämre nu, man blir rädd när vissa på kolo spår hur det kommer att bli i Europa i framtiden. Framtiden var bättre förr.

shut teh face
2011-12-14, 17:07
Jag saknar alternativet "det är samma".

Det är mycket nostalgi som gör att man känner att det var bättre förr, veteranmedlemmar har försvunnit osv.

Sen kanske det ligger något i att attityden är förändrad, visst. Men det vet jag inget om för jag tycker allmänt är som vanligt (är bara i allmänt typ), förutom hårdare moderingen vilket kanske inte är så negativt egentligen.

Tricklew
2011-12-14, 17:09
Det är ungefär lika bra, många roliga användare nu. Sedan är jag kanske lite färgad, då jag inte ser tillbaks på Jense och Herkulez inlägg som genial komedi.

Mental
2011-12-14, 17:13
Näe, men jag var mer aktiv förr så det var roligare, men bättre skulle jag inte säga.

Lallle
2011-12-14, 17:19
Jag har mina personliga upp- och nedgångar med kolo. För mig kändes det på något sätt fantastiskt i början (2004) men det kan likaväl ha varit internet generellt. Förr fanns inte meme-tråden och jag tror även att nostalgi kan överskatta hur det var.

Stoltz
2011-12-14, 18:10
Nostalgikänslan får en att gärna tro att det var bättre förr.

Många SL:are gråter sig lite tyst till sömns över att en massa fitnessfjollor och MMA:re tar upp plats på deras lilla hörn av internet, och väljer säkert helt och hållet att glömma bort tiden då den här jävla bilden låg i varannan ny tråd i träningsdelen:

http://laakinoiise.blogg.se/images/2011/brad-pitt_165253121_166018988.jpg


Sen hade jag gärna varit utan drygattityden mot nybörjare (men dock, det finns rena drygheter och sedan finns det skämtsam jargong. Jargong finns på alla forum, är man för uptight för att klara den så ska man inte logga in på internet. Men när någon t.ex. frågar "Vad är det som gör att protein är så viktigt" och något nyfrälst fanskap som precis lärt sig äta 200g protein om dagen börjar slänga ur sig påhopp och hat i stil med "Idiot", "Haha, så trög kan man väl inte vara :D" och "troll", då börjar det pyra under hockeyfrillan...)

filmjölk
2011-12-14, 18:18
Jag saknar Garnax, Wennerberg, Ölobrännvin, Bronkitkorv (Med elaka brodern drinkitkirv), Aliquis, YTS (Sick pack jack), Action, Zone mfl "gamla nätnördgodingar". men forumet är bra idag, nya roliga medlemmar, roliga debatter, etc.

Så lika bra som förr imho.

Mourten
2011-12-14, 18:27
De känns som den här pollen kommit 1 ggr/ år senaste åren så.

Jag tycker de blir roligare när medlemskapet växer och kompetensen blir större här.

D-Crawler
2011-12-14, 18:32
Den bästa journalen på kolozzeum, Godfella's, är ju numera inaktiv typ. Så ja, för min del var kolo bättre förr på det viset. Dock tycker jag Allmänt forumet innehåller många intressanta diskussioner idag.

Nitrometan
2011-12-14, 19:26
De känns som den här pollen kommit 1 ggr/ år senaste åren så.
2 ggr per år.

Och den var bättre förr. ;)

snej
2011-12-14, 19:28
Albatross! Det är ungefär samma skit tycker jag.

spoon
2011-12-14, 19:35
Tycker det har blivit ett uppsving dom sista åren där mer tolereras i trådarna. Nitro är inte lika Nazi som Allan.

Vad gör Allan föresten?

zeusden1
2011-12-14, 20:15
Klart som fan det var bättre förr - ni var ju unga då :D

Röstade vet ej

Solros
2011-12-14, 20:19
Tycker att det är ungefär samma, dock saknar jag såklart Grubs icke-animerade Barbapappa-avatar. Den VAR kolozzeum för mig, och fick alltid en varm känsla i kroppen när jag såg att han svarat på någon fråga jag var intresserad av.

Control_61
2011-12-14, 20:19
Just nybörjare med världsmästarkomplex har varit ett kännetecken för kolozzeum sedan jag började (har antagligen varit där själv och vänt). Det är få som är ödmjuka för hur mycket de egentligen kan.

Folk svarar på frågor utan att de själva har provat, vilket gör trådarna mindre och mindre intressanta. Samtidigt som de som verkligen provat, eller verkligen besitter kunskap, för det mesta vet att det finns en tid och en plats för det mesta.

Diskussioner om träning är så mycket roligare och mer givande när man har dem med folk som själva tränat ett par år och har gått igenom processen.

Tyvärr är det omöjligt att veta vilka som är vilka. Något ranksystem är väl en utopi.




Edit: Hade man förbjudit idiotiska programfrågor tror jag många problem löst sig själva. Man kunde sätta någon BOT på att skriva "prova och återkom".

Troll
2011-12-14, 20:24
Bättre nu när Tricklew är tillbaka, men saknar fortfarande några roande användare fån förr..

Pirko
2011-12-14, 20:44
Stötte på Kolozzeum första gången 2004. Tyckte det var helt annorlunda då än nu, men sen var man 16 år också. Då var väl allt frid och fröjd om man bara fick Sofiero och lite flickor. Röstade på att det var bättre förr.