handdator

Visa fullständig version : Är detta överdrivet, blir det för mycket?


Bult1
2011-12-14, 15:36
Måste ha eran åsikt^^

Måndag -Rygg/Biceps
Tisdag -Ben/Axlax/Traps
Onsdag -Bröst/Triceps
Torsdag -Rygg/Biceps/underarmar
Fredag -Kondition
Söndag -Bröst/Triceps

Idefi
2011-12-14, 15:37
Omöjligt att säga eftersom du inte skriver antal reps/set och övningar.
Men mest troligt så nej, det blir inte för mycket.

Bult1
2011-12-14, 15:49
Omöjligt att säga eftersom du inte skriver antal reps/set och övningar.
Men mest troligt så nej, det blir inte för mycket.

Jag gör ca 4-6 övningar per muskelgrupp 6-8 reps. Förutom på ben där jag göra ca 20 reps, vill bränna lite på benen har enorma ben ^^

Commando1980
2011-12-14, 15:57
Måste ha eran åsikt^^

Måndag -Rygg/Biceps
Tisdag -Ben/Axlax/Traps
Onsdag -Bröst/Triceps
Torsdag -Rygg/Biceps/underarmar
Fredag -Kondition
Söndag -Bröst/Triceps

Ingen aning. Beror på vad du gör under de passen (inkl hur hårt du tränar), din återhämtningsförmåga (som varierar mellan människor), hur din livssituation ser ut i övrigt, målsättningar osv osv.

Bult1
2011-12-14, 18:10
Ingen aning. Beror på vad du gör under de passen (inkl hur hårt du tränar), din återhämtningsförmåga (som varierar mellan människor), hur din livssituation ser ut i övrigt, målsättningar osv osv.

Det ända jag gör på dagarna är att träna, Ingen skola, inget jobb. Sover när jag vill och hur länge jag vill. Kör oftast till "fail" eller vad det kallas här :)

Bwall
2011-12-14, 18:14
Förutom på ben där jag göra ca 20 reps, vill bränna lite på benen har enorma ben ^^

Riktigt så funkar det inte. Du kommer inte bränna fett bara på benen när du tränar ben. Bränner du fett kommer det tas från många olika delar av kroppen.

iPad
2011-12-14, 18:16
Kör du pressar på din bröst dag skulle jag viljat se en dags vila från axlar till bröstdagen men vad vet jag :)

the_matsson
2011-12-14, 18:20
Går fortfarande inte att säga eftersom du inte skriver ifall de här seten och repsen är på en utmanande vikt, hur mycket träningsvana du har, med mera. Vad är ditt mål med träningen? Du ska inte testa något gammalt beprövat nybörjarschema först, som Starting Strength eller Stronglifts 5x5?

Bult1
2011-12-14, 18:23
Går fortfarande inte att säga eftersom du inte skriver ifall de här seten och repsen är på en utmanande vikt, hur mycket träningsvana du har, med mera. Vad är ditt mål med träningen? Du ska inte testa något gammalt beprövat nybörjarschema först, som Starting Strength eller Stronglifts 5x5?

Har tränat ca 3 år, men nu det senaste året har det varit mer seriöst med kost och har aldrig slarvat med träningen detta året. Jag kör så tungt jag kan, men så att jag fortfarande alltid klrarar 6-8 reps med perfekt form. Har ju en kropp i huvudet som jag vill nå, men man vet aldrig vart man får nog sen :P

KalleTeodor
2011-12-14, 18:24
låter inte så smart att köra axlar dagen innan bröst, hur tänkte du där? :)

Bult1
2011-12-14, 18:26
låter inte så smart att köra axlar dagen innan bröst, hur tänkte du där? :)

Jo det är sant :P Vart ska jag placera den istället?

apfel
2011-12-14, 18:34
högre frekvens och mer vila bör gynna dig mer.

Bult1
2011-12-14, 18:48
högre frekvens och mer vila bör gynna dig mer.

Vad menar du med frekvens? :)

cero
2011-12-14, 20:12
För att göra det enkelt: Välj ett beprövat och färdigt program. Finns många att välja mellan. Finns en klistrad tråd med förslag på olika nybörjarprogram.

Lätt hänt att det blir rörigt om man försöker göra ett själv. Speciellt som nybörjare, om du nu är det.

apfel
2011-12-18, 07:49
Vad menar du med frekvens? :)
förlåt för sent svar, är i Thailand och ah i-net är väl sådär.
med frekvens menas hur ofta du tränar en avsedd muskel.
Ex 1. 4- split; dag 1 bröst/triceps, dag 2 ben, dag 3 rygg/biceps, dag 4 vader/mage/underarmar

Ex 2. SL 5x5 rullande helkroppsschema; pass 1 knäböj/bänkpress/stångrodd, pass 2 knäböj/OHP/marklyft

Exempel 1 har en låg frekvens då benen jobbar en dag/vecka.
Exempel 2 har en hög frekvens då benen jobbar förslagvis 3 dagar/vecka (om man kör 3 pass dvs)

kajjm
2011-12-18, 08:53
förlåt för sent svar, är i Thailand och ah i-net är väl sådär.
med frekvens menas hur ofta du tränar en avsedd muskel.
Ex 1. 4- split; dag 1 bröst/triceps, dag 2 ben, dag 3 rygg/biceps, dag 4 vader/mage/underarmar

Ex 2. SL 5x5 rullande helkroppsschema; pass 1 knäböj/bänkpress/stångrodd, pass 2 knäböj/OHP/marklyft

Exempel 1 har en låg frekvens då benen jobbar en dag/vecka.
Exempel 2 har en hög frekvens då benen jobbar förslagvis 3 dagar/vecka (om man kör 3 pass dvs)

Hoppas du har det lika gött i Thailand som mig;)

/ en annan i Thailand

madballz
2011-12-18, 11:10
Att ta in två bröst/triceps pass per vecka är rätt vanligt att folk gör, du får väl känna efter, bara du sover och äter ordentligt borde det gå bra :) Lycka till!