handdator

Visa fullständig version : klagar på mitt schema


champion
2004-01-08, 11:47
tjenare alla glada=)
det är så att det är många som tycker jag tränar fel.
först var det brorsan som klagade, men jag förstår inte varför han ska klaga. avensjuk på att jag är större än han kanske.
sen kommer det en polare som klagar.
nu måste jag fråga om det är nått fel på mitt schema.
så här tränar jag på en måndag.

axlar & triceps

hantelpress 3*6
militärpress 3*6
hantellyft(åt sidan) 3*6
pushdown 3*6
liggande tricepspress 3*6
sittande tricepspress 3*6
20min på tramp maskin

tisdag: ben & vader
ons: rygg & mage (20min på tramp maskin)
tors: bröst & traps
fre: biceps & mage

det kanske är jag som är blind och inte ser att det är nått fel i min träning.

hoppas jag lägger in på rätt forum.

Tricklev
2004-01-08, 12:26
asså bara kolla igenom lite snabbt men jag tycker itne jag ser nått som verkar sämre än något annat.

dimmer
2004-01-08, 12:32
hur kan ett schema va fel när det funkar bra för den som kör det? det fattar itne ja...

kör det du tycker funkar skit i alla andra..

andersw
2004-01-09, 13:15
Finns och kommer alltid finnas folk som tror sig veta bäst.

Som nån sa, ger ditt schema bra resultat för dig så ska du skita i vad andra säger. Har du däremot kört fast kan en utomstående synpunkt va värdefull.

På svenska: Tar han mer i bänk, lyssna. Annars inte! :smokin:

Hnke
2004-01-09, 13:23
ser bra ut, fattar ej vad de klagar på.. :confused:

jaja.. bara kör på om det känns bra och du växer så :thumbup:

MasterChief
2004-01-09, 13:49
Har lite synpunkter, som snarare ska ses som ett sätt att fördjupa förståelsen kring ditt program, än kritik.

Du kör rakt igenom 6:or på alla set (i alla fall axlar och triceps). Det finns en bra poäng med att tänka repsantal i intervall istället.
Till exempel 6-10, och där du försöker sträva efter att nå 10, för sedan kunna öka vikten. Intervallet gör även att du täcker in ett "större" arbetsområde för muskeln, vilket jag tror är positivt för muskelutvecklingen.

Det kan finnas en poäng med att köra fler reps på övningar där man gärna cheatar för lätt. Hantellyft åt sidan är en klassiker där folk ofta har svårt att köra 6 klockrena reps. Det är givetvis en fråga om teknik och jag har ju ingen aning om hur erfaren du är. Kan dock vara bra att tänka på.

När det gäller frekvensen så är jag impad att du pallar med fem dagar i rad. Jag tror att du skulle få ännu bättre effekt genom att lägga in en vilodag, till exempel på onsdag.

Annars ser det ambitiöst och bra ut...Kör hårt! :bpump:

JAM
2004-01-09, 16:38
Originally posted by MasterChief
När det gäller frekvensen så är jag impad att du pallar med fem dagar i rad. Jag tror att du skulle få ännu bättre effekt genom att lägga in en vilodag, till exempel på onsdag.

Annars ser det ambitiöst och bra ut...Kör hårt! :bpump: Håller med. Jag tycker också att du med gott samvete kan skippa ett av de två magpassen. Magen är som alla andra muskler och behöver inte tränas oftare eller på något annat sätt. Hoppar du över ett magpass kan du säkert få till en vilodag mitt i veckan.

Lycka till! :bpump: