handdator

Visa fullständig version : sheos squat stretch och sl5x5


lolleet
2011-12-13, 01:47
Hej.

Jag kör för tillfället SL5x5 och som ni kanske vet böjer man varje pass. jag vill öka min rörlighet och undrar när jag borde göra squat stretchen, innan eller efter passet?

Sheogorath
2011-12-13, 06:12
Hej.

Jag kör för tillfället SL5x5 och som ni kanske vet böjer man varje pass. jag vill öka min rörlighet och undrar när jag borde göra squat stretchen, innan eller efter passet?

Du kommer sannolikt att kunna utföra böjarna med bättre form om du stretchar innan men får då räkna med att din styrka kan påverkas. Om din styrka varje pass är väldigt viktig för dig så kör den i slutet, annars kan du köra innan.

Egoist
2011-12-13, 09:22
Jag lånar tråden lite för en fråga. Just nu kör jag squats med viktskivor under hälarna för att komma djupare. Är detta en okey idé medan jag jobbar på min flexibilitet? Shit vad trist det är att stretcha dock. =)

Sheogorath
2011-12-13, 11:03
Jag lånar tråden lite för en fråga. Just nu kör jag squats med viktskivor under hälarna för att komma djupare. Är detta en okey idé medan jag jobbar på min flexibilitet? Shit vad trist det är att stretcha dock. =)

Visst, men det finns vissa risker med viktskivor. Tänker specifikt på att man kan snubbla när man går bak för att komma i position. Det kan vara olämpligt att dratta omkull med mycket vikt på axlarna.

lolleet
2011-12-13, 13:04
Tack för svar =)