handdator

Visa fullständig version : Biffa upp sig !


Thaiboxning
2011-12-12, 18:30
Tjena alla stora och starka där ute :)

Nu är det så att jag vill gå upp minst 20 kg för att kunna kalla mig biffig..
i dags läget väger jag 65 och är 175 lång inte för längden har någon betydelse...


Undrar om någon av er vet vad jag ska äta och hur mkt jag ska äta och hur mkt jag ska träna för att nå mitt mål inom 1 år.. kan träna tisdagar torsdagar lördagar och söndagar för jag har thaiboxning på måndagar och onsdagar...

Jag vill gå upp i vikt men ändå behålla min slimmade kropp, jag tar gainer efter varje pass jag kör.

Någon som vill vara snäll och lägga upp ett bra schema för mig, behöver inte ha med kondition för det får jag på thaiboxningen !


Ha det bra, tack i förhand:hbang:

jonjoo
2011-12-12, 18:38
Klart längden spelar roll, hade du t.ex. vägt 65 på 190cm hade det förändrat helhetsbilden en hel del. Om ditt mål är att gå upp 20kg så bör du räkna med något längre tid än 1 år. 20kr på ett år är mycket, och det merparten av uppgången kommer vara fett. Rekommenderar att läsa på lite i dem nuvarande trådarna då du inte verkar så kunnig. :)

Mats J
2011-12-12, 18:44
Trollar du eller är du extremt oinsatt?

20 kg vikt ökning och fortfarande hålla dig slimad? Är du över 15 år så räkna med att det är det du kan åstakomma om du lägger hela ditt liv på att bli så stor du kan.

stromming
2011-12-12, 20:17
20 kg på ett år är ganska mycket. Men eftersom du är såpass ung så kan du säkert kötta på dig åtminstone 10kg på samma tid utan att lägga på dig allt för mycket fett. Men räkna inte med att kunna gå upp 20 kg ren muskelmassa på ett år, då lurar du bara dig själv

specs
2011-12-12, 20:42
Om du har en smartphone kan jag rekomendera kaloriräknare, bara att söka på market :) jag tycker det är mycket lättare att hålla koll iaf!

Victuhh
2011-12-12, 20:42
Klart längden spelar roll, hade du t.ex. vägt 65 på 190cm hade det förändrat helhetsbilden en hel del. Om ditt mål är att gå upp 20kg så bör du räkna med något längre tid än 1 år. 20kr på ett år är mycket, och det merparten av uppgången kommer vara fett. Rekommenderar att läsa på lite i dem nuvarande trådarna då du inte verkar så kunnig. :)

Han vill samtidigt hålla sig slimmad, räkna med ett par års träning om du har tur :)

iPad
2011-12-12, 20:45
20kg på ett år är väl inte så extremt mycket? gått från 72 > 91 på ungefär ett år men ja, inte med slimmad kropp då ;)

jag tror iallfall att man måste våga förlora formen lite, det går ju att deffa sen också men vad vet jag.. :P

Bizarro
2011-12-12, 20:52
Hur ska du gå upp 20kg och bevara slimmad kropp?
Tänkte du bara gå upp 20kg i muskler och inte öka något i fett, hehe.

Du får helt enkelt gå upp, sedan gå ner.

Gillar du din för tillfället slimmade kropp så behöver du inte gå upp 20kg ändå?

Thaiboxning
2011-12-13, 13:51
men kan alla sluta klaga på att det nte går på ett år jag fattade det efter den första som skrev..

Vill veta vad jag ska äta och hur mkt för att öka så mkt så möjligt.. inga dumma komentarer om att jag ska äta chips och sånt skit !

Thaiboxning
2011-12-13, 13:52
Hur ska du gå upp 20kg och bevara slimmad kropp?
Tänkte du bara gå upp 20kg i muskler och inte öka något i fett, hehe.

Du får helt enkelt gå upp, sedan gå ner.

Gillar du din för tillfället slimmade kropp så behöver du inte gå upp 20kg ändå?

Jo för jag har slimmad kropp, men vill bli biffig ist !:smash:

kaer
2011-12-13, 13:55
20kg är helt orimligt på ett år. Sikta på att gå upp ett kg i muskler och se hur lång tid det tar, sen siktar du på ett kg till...

Thaiboxning
2011-12-13, 13:55
Han vill samtidigt hålla sig slimmad, räkna med ett par års träning om du har tur :)

Vill ju ha sjukt fin kropp(stor kropp) till sommaren 2012, är detta omöjligt ?:em:

Thaiboxning
2011-12-13, 13:56
Vill få ett schema med där jag ska träna tisdagar torsdagar lördagar och söndagar :)

kaer
2011-12-13, 13:58
ptja, 5-3-1 Boring but big, kanske.
Men allvarligt talat, styrketräning är en långtidssatsning, inte en quickfix.
Men om du tränat seriöst och fokuserat ifrån nu till sommaren så kommer du garanterat att märka skillnad. Du kommer också att vara nöjd med dina förbättringar och inse hur omöjligt 20kg muskler är på 7-8 månader.

andeem
2011-12-13, 14:01
men kan alla sluta klaga på att det nte går på ett år jag fattade det efter den första som skrev..

Vill veta vad jag ska äta och hur mkt för att öka så mkt så möjligt.. inga dumma komentarer om att jag ska äta chips och sånt skit !Ät mycket. Du ska inte vara rädd för att lägga på dig en del fett. Rippetoe rekommenderar GOMAD –*Gallon Of Milk A Day – alltså fyra liter standardmjölk per dag utöver din vanliga kost. Det ger ordentligt med extra kalorier och en bra fördelning av protein, kolhydrater och fett för viktökning.

(Ja, jag hänvisar ofta till Rippetoe. Han är övertygande.)

Rova
2011-12-13, 14:48
Vill ju ha sjukt fin kropp(stor kropp) till sommaren 2012, är detta omöjligt ?:em:

Med tanke på att du väger 65 kg och är 175 så måste du ha rätt fin kropp nu, kanske inte muskulös. Ligg på överskott och träna hårt hela tiden, du kanske kan gå upp till 70-75 och sen deffa 2 månader innan sommaren. Det är de bästa jag kan tänka mig tills beachen drar igång

Inhoc
2011-12-13, 16:29
Ät mycket. Du ska inte vara rädd för att lägga på dig en del fett. Rippetoe rekommenderar GOMAD –*Gallon Of Milk A Day – alltså fyra liter standardmjölk per dag utöver din vanliga kost. Det ger ordentligt med extra kalorier och en bra fördelning av protein, kolhydrater och fett för viktökning.

(Ja, jag hänvisar ofta till Rippetoe. Han är övertygande.)

Vill liksom inte säga emot Rippetoe men om man dricker 3,5 liter mellanmjölk varje dag så får man i sig runt 4200 mg kalcium. RDI är runt 900 mg för vuxna. Det visats att ett överintag av kalcium och förekomsten av prostatacancer har samband... jag skulle då i alla fall inte riskera sånt bara för att få i mig kalorier även fast jag älskar mjölk och mejeriprodukter.

andeem
2011-12-13, 16:41
Vill liksom inte säga emot Rippetoe men om man dricker 3,5 liter mellanmjölk varje dag så får man i sig runt 4200 mg kalcium. RDI är runt 900 mg för vuxna. Det visats att ett överintag av kalcium och förekomsten av prostatacancer har samband... jag skulle då i alla fall inte riskera sånt bara för att få i mig kalorier även fast jag älskar mjölk och mejeriprodukter.Det visste jag inte. Gäller det även om överintaget sker under en begränsad tid, säg 3-6 månader?

Sundqvist
2011-12-13, 16:47
jag gick upp runt 20kg på 1 - 1.5år, och de var inte bara fett iaf, inte "synligt" så kör på du! tänk på proteinet!

benacii
2011-12-13, 16:49
klart det går att gå upp. men du kan glömma att du kommer se rippad ut. Men tvär-fet behöver man inte bli heller.

Thaiboxning
2011-12-13, 18:01
kan jag få ett bra schema ?????

Thaiboxning
2011-12-13, 18:02
''För att bli så stor utan steroider måste man typ ha en farsa som är en gorilla.''

Det är precis vad jag har df jag vill gå upp i vikt så jag inte behöver se ut som en pinne !

entropy
2011-12-13, 18:15
Trollvarning *bs* Så här inledde TS en annan tråd för 2 månader sedan
Tjena !

Jag är 15 år, och tränar thaiboxning..

jag är 173 lång och väger 64 kg(muskler) men vill ner till 58 för att komma med i rätt viktklass..

men jag vill också ha samma kropp som Rapparen lil wayne

http://www.youtube.com/watch?v=3fumBcKC6RE Den smala av dom...

Hjälp mig jag vill förlora muskler snabbt men utan att det blir farligt !

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=173607

Det är minst sagt olika och märkliga mål...

krubkungen
2011-12-13, 18:16
kan jag få ett bra schema ?????

Varför ska vi snickra ihop ett schema åt dig? Du får för böveln lägga ner lite energi på detta själv ifall du vill att något ska hända. Gå inte runt och förvänta dig att andra människor ska servera allt på ett silverfat åt dig.

Vill du bli grov så ät mat och träna tungt. Kolla sl 5x5 bra för nybörjare.

stromming
2011-12-13, 18:52
Trollvarning

Vi kan ju hoppas att killen började kolla på det där med träning och satte ett vettigare mål

Ernie McCracken
2011-12-13, 21:17
Case Closed i detta fall känns de som.. Alla svar finns skrivna i tråden så du vet ju exakt vad du ska göra. Ett schema som passar just dig kan endast du själv göra, så använd sökfunktionen och välj de schema som du anser passar dig

Rahf
2011-12-13, 22:42
20kg på ett år är varken bra hälsomässigt eller mentalt. Glöm att du kommer se ut som en Adonis efter det. Vill man bli så stor som skrivs här får man räkna med två års stenhård träning. Räkna med att thaiboxningen blir lidande. Tävlande som är 175cm väger allt som oftast 70kg och mindre.

Det finns så otroligt mycket information som besvarar alla dina frågor på detta forum. Orkar man inte lägga ner mer än fem minuter på att söka så kan man glömma att någon tar sig tid med att hjälpa till. Använd sökfunktionen, välj alternativet "Only thread titles" och skriv in ett sökord som stämmer med dina frågor. Funkar inte det så söker man på något annat tills det dyker upp några resultat.

AndreasBastard
2011-12-13, 23:18
Jag tycker det är väldigt bekvämt att man starta en tråd där man kräver ett färdigt gymschema som medför en muskelökning med 20kg/år. Jag tycker nästan det är oförskämt om detta schema inte kommer med en komplett kostplan anpassad efter beställarens fysik och målsättning.

Man ska väl inte kräva att en 15-åring, sliten efter en dag i skolan, ska använda sin egen tid till att samla in information för att sammanställa sitt eget träningsschema? Det är bara att PM:a om du vill ha hjälp att lyfta vikterna.

SteelPulse
2011-12-14, 08:55
Inte bara trött efter skolan, han verkar lätt efterbliven så jag vill hemskt gärna hjälpa honom (henne?) men känner inte att min kompetens räcker till.

tobnotch
2011-12-14, 09:12
Det är bara att PM:a om du vill ha hjälp att lyfta vikterna.

:laugh:

daloatf
2011-12-14, 09:20
Här är ditt träningsschema. Kör varje dag och ät på överskott!
xbsSeVr5NSI

HVR
2011-12-14, 09:27
Här är ditt träningsschema. Kör varje dag och ät på överskott!
xbsSeVr5NSI

+1! Detta är sjukt bra!! Om man kör denna monsterövning + ronaldos 300 situps om dagen får man brad pitts kropp från fight klubb.

stromming
2011-12-14, 09:38
+1! Detta är sjukt bra!! Om man kör denna monsterövning + ronaldos 300 situps om dagen får man brad pitts kropp från fight klubb.

Skönt att det finns teknologi som hjälper oss som inte vill ha stora bulkiga armar som ser fula ut, utan ger slanka, väldefinierade muskler.

Finska Lejonet
2011-12-15, 09:36
+1! Detta är sjukt bra!! Om man kör denna monsterövning + ronaldos 300 situps om dagen får man brad pitts kropp från fight klubb.
Du får inte glömma 10-15 bollövningar per dag får coren!