handdator

Visa fullständig version : Gym och koloiter i Ängelholm?


Andy.da.wohoo
2011-12-12, 09:52
Nu är det så att jag har tankar på att flytta till ängelholm! Men innan jag flyttar dit så vill jag ju klart veta hur det ligger till med gym och hur många koloiter som bor där, det är ju trots allt en avgörande faktor :D

Likadant om det finns något uteliv och hur kul staden är att bo i även om man väljer att inte gå ut på krogen. Goda restauranger, pizzerior osv. :)

Rahf
2011-12-12, 09:55
Nu vet jag inte hur det ligger till i Ängelholm, men Helsingborg har åtminstone goa gym, dugligt uteliv, osv. :D. Bussresa på 30 minuter eller så. Kanske är därifrån du flyttar?

Silveta
2011-12-12, 09:58
Nu är det så att jag har tankar på att flytta till ängelholm! Men innan jag flyttar dit så vill jag ju klart veta hur det ligger till med gym och hur många koloiter som bor där, det är ju trots allt en avgörande faktor :D

Likadant om det finns något uteliv och hur kul staden är att bo i även om man väljer att inte gå ut på krogen. Goda restauranger, pizzerior osv. :)

Bor inte kvar i ängelholm längre men när jag bodde där så tränade jag på äsmk ute i södra inudstriområdet, på den tiden kostade ett årskort 750kr och de hade allt man kan önska sig. Riktigt trevligt gym som har öppet nästan dygnet runt.

http://www.asmk.se/default.php?page=Medlemskap

staden som sådan är ytterst trevlig att bo i tycker jag, nära till allt och fina grönområden. Utelivet är inte det bästa men jag kan säkert hooka upp dig med lillsyrran, hon har bra koll på det :D

Gällande restauranger så rekommenderar jag natalies pizzeria på nya torg, mitt alltime favo pizzeria, hälsa från Marcus haha

Andy.da.wohoo
2011-12-12, 09:59
Nu vet jag inte hur det ligger till i Ängelholm, men Helsingborg har åtminstone goa gym, dugligt uteliv, osv. :D. Bussresa på 30 minuter eller så. Kanske är därifrån du flyttar?

Nepp, flyttar norrifrån. Hade jag inte haft jobb på norra sidan av Hallandsåsen så hade jag nog flyttat till Helsingborg. Men nu är det Ängelholm som är aktuellt!

Andy.da.wohoo
2011-12-12, 10:03
Bor inte kvar i ängelholm längre men när jag bodde där så tränade jag på äsmk ute i södra inudstriområdet, på den tiden kostade ett årskort 750kr och de hade allt man kan önska sig. Riktigt trevligt gym som har öppet nästan dygnet runt.

http://www.asmk.se/default.php?page=Medlemskap

staden som sådan är ytterst trevlig att bo i tycker jag, nära till allt och fina grönområden. Utelivet är inte det bästa men jag kan säkert hooka upp dig med lillsyrran, hon har bra koll på det :D

Gällande restauranger så rekommenderar jag natalies pizzeria på nya torg, mitt alltime favo pizzeria, hälsa från Marcus haha

Ah, det verkade som ett bra gym. 1200kr för ett år tyckte jag var billigt!
Fina grönområden är ett bra plus, alltid trevligt att promenera i. Pizzerian kommer jag definitivt kolla upp! :D

Sparven från Minsk
2011-12-12, 10:26
Thats whacked! Fytta till stan om du ändå ska flytta ju! HBG!!

Andy.da.wohoo
2011-12-12, 11:52
Haha, tyvärr blir det för långt för mig att köra mellan Helsingborg och mitt jobb.. :D

Sniggel
2011-12-12, 11:54
Tycker Ängelholm verkar vara en väldigt fin stad till skillnad från HBG (aj nu kommer jag få många haters! :P). Men smaken är helt klart subjektiv!

Carolinew
2011-12-12, 12:03
Ahhh min gamla fina hemstad! Bodde där under större delen av min uppväxt.

Det absolut bästa som kommer med den staden är den ca 1 mil långa sandstranden i Skälderviken. En sådan strand går inte att hitta någon annanstans i Sverige alltså, där har det blivit många promenader och jobbiga joggingturer på vinterhalvåret samt bad på sommaren då *cupid*

Vad gäller gym så var jag precis i början av min gymkarriär innan jag flyttade från Ängelholm så jag har bara provat Träningsakademin och friskis. Jag tyckte träningsakademin var bra på den tiden men nu när man inte är ung och okunnig inom träning längre så är nog inte det någon hit längre, hade nog också börjat på ÄSMK om jag hade flyttat tillbaka igen. Verkar som ett bra ställe.

Herr Oberst
2011-12-12, 12:10
ÄSMK is the shit. Stora ytor, relativt rent och fräscht, fria vikter så det räcker och blir över, mer än tillräckligt med maskiner och på det löjligt lågt pris.
På det hela taget ett riktigt jävla bra gym. Sett till utrustning det klart bästa gym jag besökt
Sammanhållning, gemenskap och BB-faktorn där är ett möjligt minus.

tjabon
2011-12-12, 12:36
När jag varit med jobbet i Ängelholm, tränade jag på Friskis.

Helt OK gym med allt man behöver faktiskt. Trevligt.

Värt att notera var att när jag körde reps på 150 i mark, så stannade
hela gymmet upp och alla tittade, wow !! :D

Mollestam
2011-12-12, 15:18
Tränar på friskis i Ängelholm, kanske lite väl lite fria vikter, men det ligger på bra avstånd från skolan så. ÄSMK har jag varit på väg att byta till ett tag, men då jag fick ett gratis årskort @ friskis i somras blev det inte av. Kommer kanske dit efter studenten!

Utelivet är inte mycket att hänga i granen, men å andra sidan så går det ju tåg/buss till hbg relativt ofta. Däremot så finns det ju Lindéns som har sjukt gott fyllekäk, med väl tilltagna kebaber och hamburgare.

Det finns förvånansvärt många bra pizzerior, mina favoriter är nog Premier och Sami & Martin, den sistnämnda har en helt galet bra kebabtallrik.

Trevlig stad allt som allt, men om jag skulle välja mellan att bo i hbg och ängelholm så skulle det bli hbg alla dagar i veckan. (Bor en bit utanför båda, typ mellan)

Herr Oberst
2011-12-12, 18:09
Tränar på friskis i Ängelholm, kanske lite väl lite fria vikter, men det ligger på bra avstånd från skolan så.

Det finns förvånansvärt många bra pizzerior, mina favoriter är nog Premier och Sami & Martin, den sistnämnda har en helt galet bra kebabtallrik.


Friskis suger getballe. Körde där ett pass i somras och det kändes som jag lika gärna kunde skitit i det.

Pizzerior finns det i överflöd, och till skillnad från allt som finns norr om Hallandsåsen så smakar pizzorna i Ängelholm jävligt bra. Vad har Samir och Martin för ställe idag?

Tomas W
2011-12-12, 19:20
Tycker du allt ska pröva ÄSMK först o främst, skönt gym med många sköna typer :-).

Annars finns det Träningsakademin (med lite högre genomsnittsålder, runt en 30-40), Friskis, hörde nått om att 24/7 ska öppna inne i city men osäker på det.

Ängelholm är en mysig liten stad, bodde där under ca 2 år.

Mollestam
2011-12-12, 20:23
Friskis suger getballe. Körde där ett pass i somras och det kändes som jag lika gärna kunde skitit i det.

Pizzerior finns det i överflöd, och till skillnad från allt som finns norr om Hallandsåsen så smakar pizzorna i Ängelholm jävligt bra. Vad har Samir och Martin för ställe idag?

Ääh, så farligt är det inte. Men det gäller att vara där i rätt tid, efter att pensionärerna dragit, och innan de som kommer direkt från jobbet.

SM Pizza heter det, ligger ett stenkast bort från Stortorget, Järnvägsgatan 8.

Herr Oberst
2011-12-12, 23:09
SM Pizza heter det, ligger ett stenkast bort från Stortorget, Järnvägsgatan 8.

Ah dom har tagit över det gamla sunkhaket. När dom drev Acapulco var det lätt stans bästa pizza-hål

Silveta
2011-12-13, 05:45
Ah dom har tagit över det gamla sunkhaket. När dom drev Acapulco var det lätt stans bästa pizza-hål

Banverket pizza. Nuff said

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Mollestam
2011-12-13, 17:44
Ah dom har tagit över det gamla sunkhaket. När dom drev Acapulco var det lätt stans bästa pizza-hål

+1

Acapulco har dock tappat en del i och med de nya ägarna.
Synd bara att Aca ligger så nära skolan, och inte SM...