handdator

Visa fullständig version : Fullt vridbart samt tiltbart väggfäste till TV


Nible
2011-12-12, 09:23
Letar efter ett väggfäste som tillåter att man kan vrida en 40" LCD-TV fullt åt bägge hållen samt går att reglera lutningen på TVn. Fanns ett par stycken på Media Markt, men de kostade runt 2000:- och var lite väl att ta i tycker jag.

Någon som vet av ett sådant väggfäste och kan rekommendera det? Gärna under 2000:- också.

Piranha
2011-12-12, 09:26
Letar efter ett väggfäste som tillåter att man kan vrida en 40" LCD-TV fullt åt bägge hållen samt går att reglera lutningen på TVn. Fanns ett par stycken på Media Markt, men de kostade runt 2000:- och var lite väl att ta i tycker jag.

Någon som vet av ett sådant väggfäste och kan rekommendera det? Gärna under 2000:- också.

Vikt på tv'n ?

hahavaffan
2011-12-12, 09:30
Vill du kunna tilta den steglöst när som helst, typ? Eller bara kunna tilta den upp eller ner när du monterar den? Det kan skilja rätt mycket i pris p.g.a. den funktionen.

Nible
2011-12-14, 09:09
Vikt på tv'n ?

Det är en Samsung LE40550D, så 13,7 kg om infon jag hittade stämmer.

Vill du kunna tilta den steglöst när som helst, typ? Eller bara kunna tilta den upp eller ner när du monterar den? Det kan skilja rätt mycket i pris p.g.a. den funktionen.

Jag kommer att ha TV'n ganska högt upp på väggen, så det skulle vara fördelaktigt att kunna luta den lite framåt. Men sedan ska den vara fullt roterbar i sidled eftersom jag kommer ha sängen på ena sidan och soffan på den andra.