handdator

Visa fullständig version : Sjuk under deff


Springer
2011-12-10, 08:37
Om du blir sjuk (tex förkyld) under deff, hur resonerar du då?

Sheogorath
2011-12-10, 08:48
Jag kör som innan. Samma intag och lägre förbrukting (d.v.s. högre nettointag) känns som vad kroppen behöver. Dessutom äter man ju redan bra mat så det finns inget annat som hade varit bättre för att snabbast hamna på fötter igen.

kallinarn
2011-12-10, 10:02
Fortsätter ligga på underskott och vilar från all aktivitet, tror inte det är någon större mening att börja ligga på balans eller överskott så länge man äter bra mat och inte har överdrivet dåligt underskott.

Just förkylning är svårt att påskynda att tillfriskna ifrån, det tar den tid det tar innan viruset går ur kroppen.

Sheogorath
2011-12-10, 12:36
Fortsätter ligga på underskott och vilar från all aktivitet, tror inte det är någon större mening att börja ligga på balans eller överskott så länge man äter bra mat och inte har överdrivet dåligt underskott.

Just förkylning är svårt att påskynda att tillfriskna ifrån, det tar den tid det tar innan viruset går ur kroppen.

Om man stannar hemma från jobbet, inte tränar osv kan det ju mycket väl vara så att man hamnar på balans eller nära balans bara genom att fortsätta äta som vanligt, eftersom energiutgifterna blir mindre. Så resonerar jag.

Springer
2011-12-10, 15:48
Jag kör som innan. Samma intag och lägre förbrukting (d.v.s. högre nettointag) känns som vad kroppen behöver. Dessutom äter man ju redan bra mat så det finns inget annat som hade varit bättre för att snabbast hamna på fötter igen.

Det sägs att det är bra att äta mer kolhydrater om man är sjuk, men har ingen aning om det stämmer.

Sheogorath
2011-12-10, 15:57
Det sägs att det är bra att äta mer kolhydrater om man är sjuk, men har ingen aning om det stämmer.

Inte jag heller. Inte hört något om det. Jag äter ändå så mycket kolhydrat jag tycker att jag har råd med under deff och det är ju inklusive dagar jag tränar, såklart. Att äta ännu mer ner jag bara är sängliggande och inte förbrukar särskilt mycket glykogen verkar inte rimligt.

Sniggel
2011-12-10, 16:40
Vet faktiskt inte hur jag gör. Kan inte minnas någon gång jag blivit sjuk under deff :P

Men jag antar att det beror på vad för sjukdom man får och om man har någon viktig deadline eller om den kan skjutas på.

Sheogorath
2011-12-10, 16:45
Vet faktiskt inte hur jag gör. Kan inte minnas någon gång jag blivit sjuk under deff :P

Men jag antar att det beror på vad för sjukdom man får och om man har någon viktig deadline eller om den kan skjutas på.

Jag har inte heller varit sjuk under deff :D Däremot planerat för hur jag ska göra om jag blir det. :thumbup:

Springer
2011-12-10, 16:59
F-n ni är säkert sådana där som aldrig blir sjuka... Småbarn, någon?

LeBron
2011-12-10, 17:08
Extra omega-3 + vitaminer, ev medicin, balans/litet underskott. Tränar om det går :) (har gjort det hittills)

OBS: Vet inte om extra vitaminer/omega-3 hjälper men jag gör så ändå :)

Sheogorath
2011-12-10, 17:10
F-n ni är säkert sådana där som aldrig blir sjuka... Småbarn, någon?

Småbarn är katabolt.