handdator

Visa fullständig version : Kan tjejer och killar "bara" vara vänner?


Sidor : [1] 2 3

Snobbe
2011-12-09, 13:55
Spinoff på från youtube tråden!
Nu snor jag kwons youtube video (han som postade den så han äger copyrighten på den är väl så det är på forum?)

Vad anser folk? Efter att ha sett videon och faktiskt tänkt lite på det så måste jag hålla med.

T_lh5fR4DMA

Fan va bra jag är på att stava..... Någon mod som kan fixa?:D

PowPow
2011-12-09, 13:56
Nej, de kan "även" vara sexpartners, ovänner, gifta med mera osv.

TREX
2011-12-09, 14:05
Nej det kommer alltid finnas någon sorts spänning, sen om man väljer att erkänna det är en annan historia.

Redigering: Kul att det sitter folk på reddit här på tal om inget, är väl där ifrån videon kommer?

Asdf
2011-12-09, 14:06
Totalt klockren!
Givetvis en rolig parodi på ett känt problemområde så man ska inte ta det helt seriöst ;)

Jishuku
2011-12-09, 14:12
Så roligt att se skillnaden på män och kvinnors svar.

Antingen ljuger kvinnorna arslet av sig, eller så är det stor skillnad på attraktion ur ett manligt och ett kvinnligt perspektiv.

Med andra ord: om de inte ljuger så kan kvinnor bara vara vänner med män, men inte tvärtom.

Slartibartfast
2011-12-09, 14:13
Det kommer alltid att finnas en sexuell spänning hos åtminstone en av parterna, om dom inte umgås "passivt" genom gemensamma bekanta/jobb/skola, och såtillvida sällan på tumanhand.

Så, nej.

mikaelj
2011-12-09, 14:14
Så roligt att se skillnaden på män och kvinnors svar.

Antingen ljuger kvinnorna arslet av sig, eller så är det stor skillnad på attraktion ur ett manligt och ett kvinnligt perspektiv.

Med andra: om de inte ljuger så kan kvinnor bara vara vänner med men, men inte tvärtom.

Ja, så är det. Från http://www.laddertheory.com/ladderconstruction.htm

http://www.laddertheory.com/images/mansladder1.jpg

http://www.laddertheory.com/images/womansladder1.jpg

Slartibartfast
2011-12-09, 14:24
Nej det kommer alltid finnas någon sorts spänning, sen om man väljer att erkänna det är en annan historia.


Och det är ju det som är skillnaden mellan könen. Killarna erkänner direkt spänningen, medan tjejerna inte gör det.

Tjejen gillar uppmärksamheten och "säkerheten" i att inget kommer att hända, för att dom "bara är vänner". Dvs, dom kan ha pojkvän plus manliga vänner. Uppmärksamhet delux. Killarna har inget behov av uppmärksamhet utan action, därför outas spänningen direkt och vänskapen rinner ut i sanden, eller uppstår aldrig.

Snobbe
2011-12-09, 14:28
Fast den där stegen stämmer inte på mig, jag har inte problem att avstå att ha sex med någon spelar ingen roll hur full jag är. Men det är ju såklart om jag inte finner dom attraktiva nog för det och det ändras inte om jag är full eller inte. (kanske om dom e på gränsen).

mini
2011-12-09, 14:31
Men vad är problemet med att vilja ligga men inte göra det och vara vänner?

mikaelj
2011-12-09, 14:32
Men vad är problemet med att vilja ligga men inte göra det och vara vänner?

Det finns inga problem med det. Var finner du ett uttalande där någon uttrycker att det är problematiskt?

Lallle
2011-12-09, 14:37
Ja.

Tabbe
2011-12-09, 14:40
hellre panda-points och vänner än noll panda points och några ligg.

så svar ja, killar och tjejer kan vara kompis.

TREX
2011-12-09, 14:40
Och det är ju det som är skillnaden mellan könen. Killarna erkänner direkt spänningen, medan tjejerna inte gör det.

Tjejen gillar uppmärksamheten och "säkerheten" i att inget kommer att hända, för att dom "bara är vänner". Dvs, dom kan ha pojkvän plus manliga vänner. Uppmärksamhet delux. Killarna har inget behov av uppmärksamhet utan action, därför outas spänningen direkt och vänskapen rinner ut i sanden, eller uppstår aldrig.

Japp, det har nog mycket med uppmärksamhet att göra, kommer inte ihåg videon i huvudet men ställer han inte en fråga till en tjej om hon tror att hennes killkompis skulle kunna tänka sig att ha sex med henne om han fick chansen varvid tjejen svarar "Det är klart att han skulle" dvs hon vet mycket väl om spänningen och "njuter" av att sola sig i uppmärksamheten den ger.

Riktig "man-eater".

mini
2011-12-09, 14:40
Det finns inga problem med det. Var finner du ett uttalande där någon uttrycker att det är problematiskt?
Är det ordet "bara" som ställer villkoret att en vilja att ligga inte får finnas i frågan om killar och tjejer bara kan vara vänner? För annars förstår jag inte vilka svar du läst.

Slartibartfast
2011-12-09, 14:40
Men vad är problemet med att vilja ligga men inte göra det och vara vänner?

Det är en helt relevant fråga, som jag tror många missar.

Jag tror att det som folk stör sig på, är att tjejer vanligen inte vill erkänna att sexuell attraktion är en del av vänskapsrelationen, speciellt om dom har en pojkvän.

hurril
2011-12-09, 14:42
Men vad är problemet med att vilja ligga men inte göra det och vara vänner?

Att all den energi som går in i att tänka/ önska samlag är energi som inte går till att utveckla vänskapen/ sig själv.

mikaelj
2011-12-09, 14:43
Är det ordet "bara" som ställer villkoret att en vilja att ligga inte får finnas i frågan om killar och tjejer bara kan vara vänner?

Jag förstår inte vad du skriver. Det är för många negationer och olika syftningar. Om du omformulerar kan jag svara.

Snafu
2011-12-09, 14:51
Bara ligga, jämt. Sen kan ni fortsätta vara vänner.

shut teh face
2011-12-09, 14:55
Typ alla tjejvänner jag haft och har så har man ju haft dessa tankar, men man har inte för fem öre agerat på dem, och kanske inte ens gått med på det ifall tjejen ville.

Man kan avstå av massa anledningar, det spelar ingen roll vilken; man har redan tjej, man vill ha kvar kompisrelationen etc.

Killar är helt enkelt jävligt kåta och så är det, men det går att vara vänner ändå såklart. :)

mikaelj
2011-12-09, 15:00
Det är när folk börjar hymla med intentioner som problem kan uppstå, men då kan man ta tillförsikt i mikaeljs försäkran om att någon har dåligt självförtroende.

Vad pratar du om nu?

Slartibartfast
2011-12-09, 15:00
Tro mig, han ser fortfarande det han såg i dig första gången bara att han inser att slaget är förlorat och han inte öppet kan visa det längre.

Hur vet du det?

Han kanske inte är attraherat av BQ för fem öre längre, men tycker hon är en kul skit att umgås med.

ARMSTARK
2011-12-09, 15:03
Jag har legat med tjejkompisar utan att det blev något konstigt av det efteråt.
Har även ett antal X-flickvänner som jag är bra kompis med nu efteråt.
Och naturligtvis haft massor av tjejer som aldrig varit nåt annat än kompisar.
Förstår inte problemet. :confused:

Eddie Vedder
2011-12-09, 15:04
Off topic men killen 58 sekunder in i klippet är ju helt sjukt lik Heath Ledger.

TREX
2011-12-09, 15:07
Hur vet du det?

Han kanske inte är attraherat av BQ för fem öre längre, men tycker hon är en kul skit att umgås med.

Nej det finns ju givetvis möjligheten att det var så länge sedan så BQ åldrats till ett för honom mindre fördelaktig utseende som han inte längre attraheras av.

Slartibartfast
2011-12-09, 15:07
Vad pratar du om nu?

Om A är tillsammans med B, som umgås med C, och det mellan B och C finns en stor sexuell attraktion, så har A, enligt dig dåligt självförtroende, om denne inte tycker att relationen mellan B och C det är fullständigt ok.

Men jag kan ha missuppfattat.

MrBoris
2011-12-09, 15:08
Om A är tillsammans med B, som umgås med C, och det mellan B och C finns en stor sexuell attraktion, så har A, enligt dig dåligt självförtroende, om denne inte tycker att relationen mellan B och C det är fullständigt ok.

Men jag kan ha missuppfattat.

Tror jag inte så uppfattade jag också det

Slartibartfast
2011-12-09, 15:09
Off topic men killen 58 sekunder in i klippet är ju helt sjukt lik Heath Ledger.

Killen vid 0:59 är sjukt lik Calle Schulman :)

Sparven från Minsk
2011-12-09, 15:12
Har en del tjejkompisar så ja jag tror att det går.

Tricklew
2011-12-09, 15:15
Nej det finns ju givetvis möjligheten att det var så länge sedan så BQ åldrats till ett för honom mindre fördelaktig utseende som han inte längre attraheras av.

Klart det kan finnas en sexuell attraktion, men vad spelar det för roll? Man behöver inte följa varje drift man har.

mikaelj
2011-12-09, 15:15
Om A är tillsammans med B, som umgås med C, och det mellan B och C finns en stor sexuell attraktion, så har A, enligt dig dåligt självförtroende, om denne inte tycker att relationen mellan B och C det är fullständigt ok.

Det handlar om tilliten A och B sinsemellan.

Sniggel
2011-12-09, 15:17
Ponera följande:

Tjejen säger till sin killkompis (som är singel och inte har några andra förbindelser) "Äh, ska vi ha sex?"

Killen kommer garanterat att tycka att det är en god idé men kanske även få hjärnstopp och säga korkade saker som "Nej risken är att det förstår den fina vänskap vi har nu" följt av tanken "VA I HELVETE KOM PRECIS UT UR MUNNEN PÅ MIG?!?!!"

Sniggel
2011-12-09, 15:18
Det handlar om tilliten A och B sinsemellan.

Jag är förresten i en sådan situation (Jag är B och det är helt ok för A)

yeahgrr
2011-12-09, 15:21
det här går det ju naturligtvis inte att svara generellt på (heller)

en tjej man inte är sexuellt attraherad av kan man ju naturligtvis vara kompis med hur lätt som helst

en tjej man dejtat/legat med och kommit fram till att det inte "klickar" med kan man ju naturligtvis vara kompis med hur lätt som helst

en tjej man är sexuellt attraherad av (möjligen kär i) är det svårt/omöjligt att vara kompis med under förutsättning då att hon bara vill vara kompis/inte vill riskera vänskap yada yada , då intresset kan gräva ett stort hål i en själv...

fast det är ju bara min infallsvinkel på det hela....

Nipkiss
2011-12-09, 15:26
Bara om tjejen är ful.

Morty
2011-12-09, 15:26
sx6o7JAPzeo

Varför skulle man inte kunna ha sex med sina vänner??

Tricklew
2011-12-09, 15:28
en tjej man är sexuellt attraherad av (möjligen kär i) är det svårt/omöjligt att vara kompis med under förutsättning då att hon bara vill vara kompis/inte vill riskera vänskap yada yada , då intresset kan gräva ett stort hål i en själv..

Självklart kan man vara kompis med någon man villa doppa, däremot blir det ju, som du säger betydligt svårare om man har känslor för denne, då funkar det självklart inte.

Sedan så vet jag inte om intresset hade grävt ett hål i mig om det endast handlade om attraktion, fan, jag ser dagligen tjejer jag vill doppa, som jag inte får doppa.

yeahgrr
2011-12-09, 15:36
Självklart kan man vara kompis med någon man villa doppa, däremot blir det ju, som du säger betydligt svårare om man har känslor för denne, då funkar det självklart inte.

Sedan så vet jag inte om intresset hade grävt ett hål i mig om det endast handlade om attraktion, fan, jag ser dagligen tjejer jag vill doppa, som jag inte får doppa.

jag syftade ju då på att umgås med någon man vill doppa OCH har fått känslor för....

ARMSTARK
2011-12-09, 15:36
För dig ja, men kommer det som någon överraskning att vi killar är lite mera djuriska än så?

"Det är helheten som attraherar mig"

Haha? Var precis så jag tänkte när jag såg min fru första gången i en bastkjol med två pärlor för sina nipples på den där hawaii-inspirerade festen för 3 år sen, åh herregud vilken helhet. "Hej din personlighet slog mig i ansiktet på 200 meters håll"

Pics or it did't happen! ;)

Snobbe
2011-12-09, 15:42
Jag håller iofs inte med om att jag är helt djuriskt och måste ligga med alla jag finner attraktiva fysiskt. Jag håller med bandit att attraktion är en helhet av en person. Och det är väl just därför jag inte direkt kunnat bara vara polare med en tjej som jag ansett vara en polare eftersom just pga dom egenskaperna som gör henne till en riktigt bra vän + att hon sett bra ut gör att jag finner henne attraktiv och vill ha något mer med henne än bara vän stadiet.

Ett ex däremot kan man ju tycka är snygg men om hon har ändrats som person eller ja anledningen till att jag inte gillar henne längre gör ju så att hon inte har dom egenskaperna jag finner attraktivt längre och även någon som jag inte skulle vara vän med.

tjabon
2011-12-09, 15:52
Absolut inte !

Man måste kn*lla ...

TREX
2011-12-09, 15:53
Absolut inte !

Man måste kn*lla ...

Det handlar inte nödvändigtvis om att man MÅSTE det handlar först och främst om att man SKULLE KUNNA TÄNKA SIG/INTE SKULLE TACKA NEJ OM TILLFÄLLE GAVS.

Hon har handen i ditt skrev och hennes ögon skriker JA, JA JA JA... vad gör du? Agera!

Sniggel
2011-12-09, 15:56
Ja, så är det. Från http://www.laddertheory.com/ladderconstruction.htm

http://www.laddertheory.com/images/mansladder1.jpg

http://www.laddertheory.com/images/womansladder1.jpg

Visade den sidan för en tjej för några år sedan. Hon läste bl a om det här med att ha en "intellectual whore" och "starts fucking an outlaw biker" och kände igen sig på pricken. Det blev lite utav en aha-upplevelse för henne då hon inte var medveten om att hon betedde sig så, men att när hon fick det förklarat för sig kunde hon inte annat än att hålla med ;)

Det handlar inte nödvändigtvis om att man MÅSTE det handlar först och främst om att man SKULLE KUNNA TÄNKA SIG/INTE SKULLE TACKA NEJ OM TILLFÄLLE GAVS.
+1
Man måste ingenting. Tänk "detet, jaget och överjaget".

folkilsk
2011-12-09, 16:01
Jag har flera vänner/bekanta som är kvinnor och som jag inte vill ligga med.

rajjan_dammit
2011-12-09, 16:03
Vad är det här för tramsigheter? Självklart kan män och kvinnor inte vara bara vänner.

Sniggel
2011-12-09, 16:07
För att få vissa killar att förstå:

Säg att du och din tjejkompis/vän blir strandsatta på en öde utan hopp om att någonsin få kontakt med civilisationen. Vilka känslor hade du då haft för din "vän/kompis"?

Tricklew
2011-12-09, 16:11
För att få vissa killar att förstå:

Säg att du och din tjejkompis/vän blir strandsatta på en öde utan hopp om att någonsin få kontakt med civilisationen. Vilka känslor hade du då haft för din "vän/kompis"?

Vettefan om det där är överförbart till verkligheten, jag ser på det ungefär som jag ser på diverse Reality-shows, väl ute i verkligheten så är livet inte som det är på Big Brother, öde ö, The Bachelor etc.

Men visst, jag hymlar inte om mitt intresse att ****** tjejbekanta, den enda riktiga vännen jag har, som är en tjej, är medveten om detta. Och om det inte vore för hennes pojkvän och avståndet mellan oss hade vi gjort det för längesedan. Men romantiskt intresse? Nä, det finns inget under de nuvarande omständigheterna, även om det kanske hade uppstott några under Big Brother. ;)

Sniggel
2011-12-09, 16:13
Men romantiskt intresse? Nä, det finns inget under de nuvarande omständigheterna

Handlar tråden om detta? :confused:

Aight
2011-12-09, 16:14
Asså det beror ju på hur man ser det. Jag hade en friends with benefits-relation till en av mina tjejkompisar, nu är vi bara vänner igen och ingen ser något problem med det. Givetvis skulle jag sätta på henne igen om hon sa att hon ville det, jag menar.. hon är ju snygg.

Samma sak med mina andra attraktiva kvinnliga vänner, jag har inga problem att bara vara vänner med dom, men skulle dom säga "Ligga?" skulle jag absolut varit med på det, det är så vi är biologiskt skapade

Tricklew
2011-12-09, 16:15
Handlar tråden om detta? :confused:

Det känns väldigt relevant till trådens diskussionsämne, tycker du inte? Som jag ser det har känslor en god chans att förstöra en vänskap, medan sexuell attraktion är mindre troligt att göra det.

TREX
2011-12-09, 16:16
För att få vissa killar att förstå:

Säg att du och din tjejkompis/vän blir strandsatta på en öde utan hopp om att någonsin få kontakt med civilisationen. Vilka känslor hade du då haft för din "vän/kompis"?

Jag tror man måste se det ifrån ett perspektiv där det är hon som går på, man sitter ute på hennes varenda och delar ett glas vin allt är frid och fröjd tills båda två blir lite snurriga (Obs ej as-packade) hon säger att hon vill att han ska sova över för att hon inte vill sova ensam + att han inte kan köra på grund av rattfylla (KLASSISKT KOMPIS SCENARIO HÄNDER HELA TIDEN NÅGOT LUSTIGT MED TJEJER OCH INTE KUNNA SOVA SJÄLVA ÄVEN VID VUXEN ÅLDER) och väl liggandes i sängen börjar man prata sådär som två vänner klassiskt kan göra innan man ska sova och precis innan ni ska släcka lampan glider hon över och ger dig en puss på kinden och hon märker hur du rodnar, sen ger hon dig en till puss och sätter sig gränsle över dig i sängen.

Vad gör du då? Rester dig upp och går ut? Blir arg? Gormar om att såhär får du fan inte göra? Knuffar in henne i väggen? Ringer polisen? Lägger dig i ett hörn och gråter över att hon tagit din mandom ifrån dig?

En ärans man
2011-12-09, 16:34
Det känns väldigt relevant till trådens diskussionsämne, tycker du inte? Som jag ser det har känslor en god chans att förstöra en vänskap, medan sexuell attraktion är mindre troligt att göra det. Håller helt med. Jag själv är förälskad i en våldsamt snygg tjej, men hon är bara kåt och ska bara ligga med mig och slicka mig i örat hela tiden. Jag är dock impotent så vi gör liksom aldrig något, men mina känslor förstör ändå vår vänskap, medan hennes perversioner inte gör det.

Sniggel
2011-12-09, 16:37
Jag tror man måste se det ifrån ett perspektiv där det är hon som går på, man sitter ute på hennes varenda och delar ett glas vin allt är frid och fröjd tills båda två blir lite snurriga (Obs ej as-packade) hon säger att hon vill att han ska sova över för att hon inte vill sova ensam + att han inte kan köra på grund av rattfylla (KLASSISKT KOMPIS SCENARIO HÄNDER HELA TIDEN NÅGOT LUSTIGT MED TJEJER OCH INTE KUNNA SOVA SJÄLVA ÄVEN VID VUXEN ÅLDER) och väl liggandes i sängen börjar man prata sådär som två vänner klassiskt kan göra innan man ska sova och precis innan ni ska släcka lampan glider hon över och ger dig en puss på kinden och hon märker hur du rodnar, sen ger hon dig en till puss och sätter sig gränsle över dig i sängen.

Vad gör du då? Rester dig upp och går ut? Blir arg? Gormar om att såhär får du fan inte göra? Knuffar in henne i väggen? Ringer polisen? Lägger dig i ett hörn och gråter över att hon tagit din mandom ifrån dig?

Kunde inte sagt det bättre själv! :thumbup:

Fartman
2011-12-09, 16:45
För att få vissa killar att förstå:

Säg att du och din tjejkompis/vän blir strandsatta på en öde utan hopp om att någonsin få kontakt med civilisationen. Vilka känslor hade du då haft för din "vän/kompis"?

Det där hör ju inte ihop med verkligheten. Man kan väl kontrollera sina drifter, det är det som skiljer oss från djuren. Personligen skulle jag på ett teoretiskt plan vilja ligga med alla mina kvinnliga bekanta och vänner som inte är äckliga (det gäller för öde ön). I praktiken tycker jag dock att ligga är ganska så jobbigt och skulle med rätt stor sannolikhet kunna baila från en "ligga?"-situation.
(Nu har jag ju förvisso sambo så då skulle jag baila garanterat men även som singel är risken stor. Det händer ju ibland redan nu fast inom förhållandet :D)

EDIT: Ok, i TREX exempel så kanske det skulle bli lite ligga ändå. Fast då är man ju med stor sannolikhet knall (ofta att jag mesar mig lite "snurrig" bara) så då kanske man räddas av the mighty wineballe.

TREX
2011-12-09, 16:57
Fartman; Du är inte så pass dragen så du får vinballe, du är fnissig och lite glad i hatten och allmänt upprymd (En skön fylla med andra ord)

Tricklew
2011-12-09, 16:58
Ja, i Trex exempel är det ju uppenbart vad vi alla hade gjort, knuffat in henne i väggen, och sedan legat.

Sandra81
2011-12-09, 17:01
Jag kan iaf enbart känna vänskap och vara vän med grabbar men jag vet ju egentligen inte hur dom tänker eller känner. vissa killkompisar och tyvärr visat att dom har fått andra känslor och då får man tyvärr bryta vänskapen :(. svårt det där. dom bästa killkompisarna är isf gaykillar. oftast är dom sjukt roliga också och ett annat plus är att man slipper alla jobbiga drägg på krogen som vill ragga. :)

Eddie Vedder
2011-12-09, 17:04
Jag kan iaf enbart känna vänskap och vara vän med grabbar men jag vet ju egentligen inte hur dom tänker eller känner. vissa killkompisar och tyvärr visat att dom har fått andra känslor och då får man tyvärr bryta vänskapen :(. svårt det där. dom bästa killkompisarna är isf gaykillar. oftast är dom sjukt roliga också och ett annat plus är att man slipper alla jobbiga drägg på krogen som vill ragga. :)

Men den här spänningen som det talas om handlar väl bara om huruvida man funderar i banor av "Jag undrar hur det vore om..." utan att man för den delen någonsin kommer (eller ens vill) röra varandra. Om du nu är kompis med en snygg kille, kan du då ärligt säga att tanken aldrig ens slagit dig?

TREX
2011-12-09, 17:10
kan du då ärligt säga att tanken aldrig ens slagit dig?

Krydda till det lite så hon vet vad det handlar om;

Killkompisen har den där perfekta tvättbrädan också och den där sexiga ådran på biceps som får det att pirra i magen på dig och du vet ifrån skvaller (ni tjejer vet sånt) att han är bra i mellan två vika lakan.

Imni
2011-12-09, 17:10
Ja det går, om tjejen är oattraktiv.

Sniggel
2011-12-09, 17:11
Det där hör ju inte ihop med verkligheten. Man kan väl kontrollera sina drifter, det är det som skiljer oss från djuren. Personligen skulle jag på ett teoretiskt plan vilja ligga med alla mina kvinnliga bekanta och vänner som inte är äckliga (det gäller för öde ön). I praktiken tycker jag dock att ligga är ganska så jobbigt och skulle med rätt stor sannolikhet kunna baila från en "ligga?"-situation.
(Nu har jag ju förvisso sambo så då skulle jag baila garanterat men även som singel är risken stor. Det händer ju ibland redan nu fast inom förhållandet :D)

EDIT: Ok, i TREX exempel så kanske det skulle bli lite ligga ändå. Fast då är man ju med stor sannolikhet knall (ofta att jag mesar mig lite "snurrig" bara) så då kanske man räddas av the mighty wineballe.

Men det handlar väl just inte om verkligheten? Det handlar väl om ifall man som man kan tänka sig att ligga med sin tjejkompis om omständigheterna tillåter?
Även om det är väldigt osannolikt att tillfälle uppstår så försvinner inte driften att tjejen är ett potentiellt ligg (utöver att t ex vara en mycket god vän).

Exempel på typiska "tillfälle uppstår":
* Tjejen blir singel (från att ha varit i ett förhållande) och killen har varit singel hela tiden.
* Tjejen och killen är singlar men tjejen ändrar uppfattning om deras vänskap och "kommer med ett förslag". Killen "ändrar också" snabbt (;)) inställning till relationen.
* Killen blir singel och tjejen har varit singel hela tiden.
* Tjejen är i ett förhållande med en annan kille men de börjar ha ett öppet förhållande. Om tjejen frågar killkompisen om detta påverkar deras vänskap så hade nog svaret inte blivit ett nej (om inte killen ljuger, detta ökar ju definitivt chanserna att få ligga vilket helt klart påverkar vänskapen).

Sniggel
2011-12-09, 17:13
dom bästa killkompisarna är isf gaykillar
Den här kommentaren säger väldigt mycket tycker jag ;)

Sandra81
2011-12-09, 17:13
Men den här spänningen som det talas om handlar väl bara om huruvida man funderar i banor av "Jag undrar hur det vore om..." utan att man för den delen någonsin kommer (eller ens vill) röra varandra. Om du nu är kompis med en snygg kille, kan du då ärligt säga att tanken aldrig ens slagit dig?

Du menar att man kan ha fantasier om varandra? Nix jag har aldrig känt nån attraktion på det sättet med en killkompis då skulle det ju inte vara kompis.

Eddie Vedder
2011-12-09, 17:16
Du menar att man kan ha fantasier om varandra? Nix jag har aldrig känt nån attraktion på det sättet med en killkompis då skulle det ju inte vara kompis.

Det låter som en typisk sak man säger för att man "ska" tycka så men som alla skulle erkänna om man faktiskt intervjuades om det anonymt. Finns ju en hel del forskning på vad folk faktiskt gör i sovrummet och vad de fantiserar om (googla på sociologen Kinsey för den mest revolutionerande forskningen om människor sexualvanor någonsin) som knappast stämmer överens med vad folk pratar om.

Kort sagt: Jag har lite svårt att tro på det där. ;)

Sniggel
2011-12-09, 17:17
Jag tycker att på de få svar man fått hittills ser man en fundamental skillnad i hur killar och tjejer förhåller sig till det andra könet:

Du menar att man kan ha fantasier om varandra? Nix jag har aldrig känt nån attraktion på det sättet med en killkompis då skulle det ju inte vara kompis.

Tråd låst ;)

Tricklew
2011-12-09, 17:17
Orka googla när man kan hyra filmen.

Kinsey (http://www.imdb.com/title/tt0362269/)

;)

Sniggel
2011-12-09, 17:19
Det låter som en typisk sak man säger för att man "ska" tycka så men som alla skulle erkänna om man faktiskt intervjuades om det anonymt. Finns ju en hel del forskning på vad folk faktiskt gör i sovrummet och vad de fantiserar om (googla på sociologen Kinsey för den mest revolutionerande forskningen om människor sexualvanor någonsin) som knappast stämmer överens med vad folk pratar om.

Kort sagt: Jag har lite svårt att tro på det där. ;)

Det kan ju vara så att hon talar sanning också, och att precis som att många tjejer har svårt att tro att deras killkompis fantiserar om henne, har vi svårt att tro att en tjej aldrig fantiserar om sina killkompisar.

Sandra81
2011-12-09, 17:19
Det låter som en typisk sak man säger för att man "ska" tycka så men som alla skulle erkänna om man faktiskt intervjuades om det anonymt. Finns ju en hel del forskning på vad folk faktiskt gör i sovrummet och vad de fantiserar om (googla på sociologen Kinsey för den mest revolutionerande forskningen om människor sexualvanor någonsin) som knappast stämmer överens med vad folk pratar om.

Kort sagt: Jag har lite svårt att tro på det där. ;)

Ja det är din åsikt..

Tricce
2011-12-09, 17:20
Ja det går, om tjejen är oattraktiv.

This! :D

Tricce
2011-12-09, 17:22
Ja det är din åsikt..

Nej om det finns forskning på det så är det inte bara hans åsikt.

TREX
2011-12-09, 17:25
This! :D

Om hon är oattraktiv är du mest troligt också oattraktiv vilket inte gör henne oattraktiv utan jämbördig. Du tror att hon är en 4a och du är en 8a men i verkligheten är ni båda 5or.

This rule can never be wrong!

Tricce
2011-12-09, 17:27
Om hon är oattraktiv är du mest troligt också oattraktiv vilket inte gör henne oattraktiv utan jämbördig. Du tror att hon är en 4a och du är en 8a men i verkligheten är ni båda 5or.

Jasså? Varför kan inte en snygging ha en fuling kompis?
And besides vad spelar det för roll om jag också är ful? Tycker ju fortfarande att kompisen är oattraktiv.

Mago
2011-12-09, 17:28
Ja, skulle jag säga.
Det beror ju dock så klart på hur man definierar "bara vänner". Det verkar flyta runt lite definitioner här som jag inte vet om jag håller med om. Om "bara vänner" betyder att man inte ens skulle kunna tänka sig att ha sex om man var de sista två människorna på jorden, så finns det nog inte så många som kan vara "bara vänner".

Sandra81
2011-12-09, 17:42
Nej om det finns forskning på det så är det inte bara hans åsikt.

Han sa att han inte trodde på mig.. men han får väl tro vad han vill. Isf skulle det ju lika gärna betyda att jag man är attraherad och vill ha sex med varenda grabb man pratar med? alltså jag funkar inte riktigt så men det kanske ni gör.. tragiskt.

Doctor Snuggles
2011-12-09, 17:44
Ja, skulle jag säga.
Det beror ju dock så klart på hur man definierar "bara vänner". Det verkar flyta runt lite definitioner här som jag inte vet om jag håller med om. Om "bara vänner" betyder att man inte ens skulle kunna tänka sig att ha sex om man var de sista två människorna på jorden, så finns det nog inte så många som kan vara "bara vänner".

Jag förstår inte varför att vilja sätta på någon och samtidigt gilla personen som vän skulle stå i ett motsatsförhållande. Finns väl inget i definitionen av vän som säger att man inte får vara attraherad av vännen.
Att det sedan pragmatiskt sätt blir svårare ju högre attraktionsgraden är, är en annan femma.

Sniggel
2011-12-09, 18:18
Han sa att han inte trodde på mig.. men han får väl tro vad han vill. Isf skulle det ju lika gärna betyda att jag man är attraherad och vill ha sex med varenda grabb man pratar med? alltså jag funkar inte riktigt så men det kanske ni gör.. tragiskt.

Nästan så är det för "oss" (alltså med tjejer då). Tanken kommer alltid att dyka upp vid ett eller annat tillfälle. Du kan tycka det är tragiskt eller så kan du acceptera verkligheten.
Det innebär ju inte att man aktivt går runt och vill sätta på "alla", men att det finns tillfällen då man vill göra det, eller iaf fantisera om det, om "nästan alla".

Jag skämdes tidigare för mina känslor men har lärt mig att acceptera det och insett att i princip alla killar är så här och att det är inget fel på oss. Det kan inte vara fel på halva jordens befolkning, även om vissa inom FI tidigare verkar ha antytt det ;)

Chrillee
2011-12-09, 18:20
Nej det kommer alltid finnas någon sorts spänning, sen om man väljer att erkänna det är en annan historia.

Redigering: Kul att det sitter folk på reddit här på tal om inget, är väl där ifrån videon kommer?

Dagens sanning. Jag känner själv att det finns en stor risk att "trilla dit" när man umgås med kvinnliga bekanta/vänner även fast jag älskar min flickvän, det är något så hårt inpräntad i skallen som är svårt att kontrollera.

Spartansk
2011-12-09, 18:23
Hamnar man i "the friend zone" är man ju för evigt bannad från kvinnans ädlare delar, så jag antar att det inte är några problem för kvinnor att ha manskompisar i alla fall.

Själv tänder jag endast på bordelinebrudar, emedan jag bara vill ha vettiga vänner, så att ha vettiga tjejkompisar är absolut inget problem för mig.

egge
2011-12-09, 18:24
Efter att ha funderat ett tag så är svaret ja, men det betyder inte att jag inte vill ligga med den tjejen.

Följdfråga med tanke på mäns sexlust: Kan homosexuella män ha manliga homosexuella vänner?

Imni
2011-12-09, 18:33
Om hon är oattraktiv är du mest troligt också oattraktiv vilket inte gör henne oattraktiv utan jämbördig. Du tror att hon är en 4a och du är en 8a men i verkligheten är ni båda 5or.

This rule can never be wrong!

*screwy*

Vem väljer polare utefter utseende? Jag dissar inte kompisar för att de är snyggare eller fulare än mig.

Spartansk
2011-12-09, 18:34
*screwy*

Vem väljer polare utefter utseende? Jag dissar inte kompisar för att de är snyggare eller fulare än mig.

+1. Jag hörde en tjej säga "jag vill inte se bra ut på ett sätt som får en att vilja sätta på mig, jag vill se bra ut på ett sätt som får en att vilja lära känna mig". Hur ser man ut som om folk vill lära känna en? Utseendet spelar väl inte ett dugg roll om man bara ska vara vänner?

Sniggel
2011-12-09, 18:42
Efter att ha funderat ett tag så är svaret ja, men det betyder inte att jag inte vill ligga med den tjejen.

Följdfråga med tanke på mäns sexlust: Kan homosexuella män ha manliga homosexuella vänner?

Får nog fråga några homosexuella män om det där.


När det gäller utseende och vilja ha sex med någon så vet jag inte om utseendet spelar så himla stor roll. Det spelar bara roll om personen är riktigt ful. Vad personen har för utstrålning/personlighet gör mycket mer för "vilja ligga-faktorn" än utseendet.
Samma tycker jag gäller för "vilja lära känna" dock med högre krav på personlighet.

Dakke
2011-12-09, 18:45
Är ingen attrakterad till den andre varför skulle man inte kunnad et?

Doctor Snuggles
2011-12-09, 18:58
+1. Jag hörde en tjej säga "jag vill inte se bra ut på ett sätt som får en att vilja sätta på mig, jag vill se bra ut på ett sätt som får en att vilja lära känna mig". Hur ser man ut som om folk vill lära känna en? Utseendet spelar väl inte ett dugg roll om man bara ska vara vänner?

Klart det gör, i varierande utsträckning. Folk kan ha utseende som irrationellt irriterar en t.ex., eller bara vara för fula att i längre utsträckning se på. :D
Utseende speglar inte alldeles för sällan personligheten också, särskilt om man räknar in mimik, kläder o dyl.

Doctor Snuggles
2011-12-09, 19:00
Dagens sanning. Jag känner själv att det finns en stor risk att "trilla dit" när man umgås med kvinnliga bekanta/vänner även fast jag älskar min flickvän, det är något så hårt inpräntad i skallen som är svårt att kontrollera.

Du menar att du råkar trilla med kyken först in i lämplig mynning?
Ja, om jag fick en krona för varje gång som det hänt....

Barbastark
2011-12-09, 20:02
Jag upplever att det är väldigt sällsynt. Är tjejen tillräckligt söt så kommer jag så gott som alltid ha "those thoughts" gällande henne. Även om jag kanske inte vill bli ihop med henne så kan jag allt som oftast tänka mig sexy time.

Även med tjejkompisar som jag kanske skulle klassa som 6-6,5 or kan jag om man sitter nära varandra och pratar n the mood is right få sexy-time thoughts.

Så, är hon 6+ så kommer hon aldrig vara helt avsexualiserad.

TREX
2011-12-09, 20:06
Isf skulle det ju lika gärna betyda att jag man är attraherad och vill ha sex med varenda grabb man pratar med? alltså jag funkar inte riktigt så men det kanske ni gör.. tragiskt.

Givetvis inte alla man bara stöter på helt plötsligt, men ge det en viss tid och tanken kommer ploppa upp...

Ser jag dig på bussen en gång, förmodligen inget (Om du inte ser riktigt bra ut och du ger mig rätt blickar) ser jag dig på bussen varje dag i en månads tid däremot och vi börjar hejja/le mot varandra... tja.

TREX
2011-12-09, 20:07
*screwy*

Vem väljer polare utefter utseende? Jag dissar inte kompisar för att de är snyggare eller fulare än mig.

Nu var det ju visserligen han som började prata om att hon var o-attraktiv, inte jag.

Jompan
2011-12-09, 20:15
Jag fick växa upp med teorin att män inte "bara" kan vara vän med en kvinna, utan oftast finns nån form av sexuellt intresse från mannens sida. Som kvinna tror jag det är lättare att vara vän utan att blanda in sexuell attraktion, kanske främst för att vi kanske inte lika ofta tänker på sex.

Tycker det känns bekvämt att ha det tankesättet, för blir jag sugen vet jag vilka som kan tänka sig att ställa upp. :D

Om jag verkligen tänker efter så skulle jag också kunna tänka mig att ha sex med alla mina nuvarande manliga vänner, så visst borde det finnas attraktion till dem även från min sida.

Gabriel174
2011-12-09, 20:17
Har ett par tjejkompisar som jag aldrig skulle kunna tänka mig ha sex med, oavsett ifall jag var onykter eller inte.

TREX
2011-12-09, 20:24
kanske främst för att vi kanske inte lika ofta tänker på sex.

När vi ändå är i farten med att punktera myter...

Doctor Snuggles
2011-12-09, 20:29
Om jag verkligen tänker efter så skulle jag också kunna tänka mig att ha sex med alla mina nuvarande manliga vänner, så visst borde det finnas attraktion till dem även från min sida.

En liten sidofråga: Vad skulle behöva hända för att du faktiskt skulle ha sex med någon av dem?

Jompan
2011-12-09, 20:30
När vi ändå är i farten med att punktera myter...

Myt eller inte så "tror" jag nog män tänker på sex oftare, jag är en väldigt öppen person till sättet och har frågat en del män genom tiderna hur ofta dem tänker på sex och det överklassar i alla fall hur ofta jag själv tänker på sex. Dock har jag inte källa på det. ;)

Snobbe
2011-12-09, 20:36
Myt eller inte så "tror" jag nog män tänker på sex oftare, jag är en väldigt öppen person till sättet och har frågat en del män genom tiderna hur ofta dem tänker på sex och det överklassar i alla fall hur ofta jag själv tänker på sex. Dock har jag inte källa på det. ;)

Mja det där tror jag beror på person till person, jag tänker rätt mycket på sex men känner en tjej som tänker på det konstant känns det som.

Sniggel
2011-12-09, 20:37
Självklart beror det på person, men jag tror vi pratar generellt här. Annars är det ingen vits att diskutera. Finns alltid asexuella män och tjejer som är nymfomaner.

Sheogorath
2011-12-09, 20:41
Har ett par tjejkompisar som jag aldrig skulle kunna tänka mig ha sex med

wat

Olegh
2011-12-09, 20:41
Stereotypt som fan. Om kravet för att "bara vara vänner" är att det aldrig får finnas någon åtrå mellan parterna, så ja, det är nog ganska ovanligt. Men det här om att män i allmänhet bara tänker med det man har mellan benen retar mig lite.

Jompan
2011-12-09, 20:41
En liten sidofråga: Vad skulle behöva hända för att du faktiskt skulle ha sex med någon av dem?

Vet inte om jag själv skulle initiera det. Skulle jag däremot få en förfrågan av en av de manliga vännerna så skulle jag nappa, har varit i celibat lite för länge :D

TREX
2011-12-09, 20:44
wat

Han ljuger för sig själv, handen i byxorna och ett "Jag vill det här så jävla mycket" i örat och han sjunger på andra melodier.

Jompan
2011-12-09, 20:45
Stereotypt som fan. Om kravet för att "bara vara vänner" är att det aldrig får finnas någon åtrå mellan parterna, så ja, det är nog ganska ovanligt. Men det här om att män i allmänhet bara tänker med det man har mellan benen retar mig lite.

Tror inte nån av mina manliga vänner i umgänget med mig konstant tänker på att dem vill ha sex med mig, sannolikheten är väldigt stor att dem faktiskt gillar min personlighet grymt mycket också och tycker att vi har väldigt roligt tillsammans.

Sheogorath
2011-12-09, 20:46
Han ljuger för sig själv, handen i byxorna och ett "Jag vill det här så jävla mycket" i örat och han sjunger på andra melodier.

Tack. Nu är världen normal igen.

Ramses
2011-12-09, 20:47
Har ett par tjejkompisar som jag aldrig skulle kunna tänka mig ha sex med, oavsett ifall jag var onykter eller inte.

+1

Det känns sjukt konstigt att så många säger att det inte går. Jag har i alla fall två bra vänner som är tjejer, utan någon som helst sexuell attraktion.

TREX
2011-12-09, 20:49
Tack. Nu är världen normal igen.

Absolut, planeterna står i ordning och så vidare :)

Sniggel
2011-12-09, 20:49
Men det här om att män i allmänhet bara tänker med det man har mellan benen retar mig lite.

Jag har inte märkt av så mycket sådana antydningar i tråden dock. Menade du mer allmänt ute i "samhället"?

Olegh
2011-12-09, 21:00
Jag har inte märkt av så mycket sådana antydningar i tråden dock. Menade du mer allmänt ute i "samhället"?

Det var mer en kommentar till videon. I mina ögon framstod männen i videon att tillhöra en sådan kategori. Typ. Jag vill alltså svara ja på topic. Med förtydligandet att om en av parterna, vid något tillfälle, känt för att ligga med den andre, så utesluter inte det vänskap. Om hjärnans rationella slutsats är att man är kompisar så är man kompisar oavsett vad man har för lustar. Det är här män ofta (t.ex. som i den här videon) porträtteras som att ha problem med detta.

Mago
2011-12-09, 21:05
Det känns sjukt konstigt att så många säger att det inte går. Jag har i alla fall två bra vänner som är tjejer, utan någon som helst sexuell attraktion.

Jag har också flera tjejkompisar som jag inte vill ligga med. Så ja, man kan självklart vara bara vänner.

Imni
2011-12-09, 21:18
Har ett par tjejkompisar som jag aldrig skulle kunna tänka mig ha sex med, oavsett ifall jag var onykter eller inte.

Jag skulle inte vilja sätta på någon av mina tjejkompisar. Man tänker till både en och två gånger innan man sätter sig i kompisfacket hos tjejer man vill sätta på.

Spartansk
2011-12-09, 21:18
Vad tycker era pappor om att ni har tjejkompisar som ni inte känner er sexuellt attraherade av?

Librish
2011-12-09, 21:24
Jag tycker ärligt talat frågan är rätt bisarr. Det finns ju attraktiva tjejkompisar som man inte skulle ligga med på grund av andra försvårande omständigheter.

Men om frågan är: skulle du ligga med en tjejkompis om det var konsekvensfritt så är svaret självfallet ja, om hon är attraktiv. Det är ju i princip så jag definierar attraktiv.

Debatten verkar springa ifrån att vissa tjejer (påstår) sig kunna avsexualisera personer av andra könet helt. Vilket jag inte tror på.

Sedan förstår jag inte heller problematiken med att vara attraherad till en kompis. Är problemet att man ska sitta och tänka för mycket på hur mycket man vill ligga eller? Kan man med samma tankegångssätt inte vara kompis med någon som är strykful? I alla fall jag kan då inte spendera tid med riktigt fula personer utan att tänka på hur fula de är då och då.

mikaelj
2011-12-09, 21:26
Jag har också flera tjejkompisar som jag inte vill ligga med. Så ja, man kan självklart vara bara vänner.

Det är bara för att de är fula.

Teorin är att tjejer kan umgås med snygga killar utan att vilja ligga med dem. (Helt i linje med stege-teorin.)

Doctor Snuggles
2011-12-09, 21:27
Tack. Nu är världen normal igen.

Har åtminstone ett ex, som jag är vän med, som jag aldrig skulle få för mig att ligga med igen.
BAM! Mind, blown. ^^

KaptenKnäsvag
2011-12-09, 21:27
Jag har haft/har tjejkompisar utan några som helst romantiska känslor.

Så, nu har jag bevisat att man kan det.

edit: tillägg: Nej, inte för att de är fula.

Doctor Snuggles
2011-12-09, 21:30
Det är bara för att de är fula.


So? Fanns väl ingen premiss att man var tvungen att tycka att vännen var attraktiv (förutsatt det då underförstådda, och felaktiga, att alla män skulle sätta på alla kvinnor oavsett hur de ser ut).

Sheogorath
2011-12-09, 21:32
Har åtminstone ett ex, som jag är vän med, som jag aldrig skulle få för mig att ligga med igen.
BAM! Mind, blown. ^^

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKCR45PnBepXHUF4c7hrTGW_BzJAVZc YI-CM-qRC3B-WY2BfoQ

Mago
2011-12-09, 21:37
Det är bara för att de är fula.


Nej. Jag har även tackat nej till inviter att ligga med icke-fula tjejer som jag inte är kompis med. No homo.

Eddie Vedder
2011-12-09, 21:57
Han sa att han inte trodde på mig.. men han får väl tro vad han vill. Isf skulle det ju lika gärna betyda att jag man är attraherad och vill ha sex med varenda grabb man pratar med? alltså jag funkar inte riktigt så men det kanske ni gör.. tragiskt.

Nu överdriver du väldigt. Och avslutar med en liten extra kryddning för att vara lite martyr. :) Jag Ingen har ens antytt det fetstilta och det vet du också. Men visst, påstår du att du aldrig ens tänkt en lite dirty tanke om en snygg killkompis så kanske du tillhör en minoritet av befolkningen (för det lär röra sig om en extremt liten minoritet) där aldrig någon sådan tanke råkar ploppa upp. Generellt sett tänker folk på betydligt "sjukare" saker än så.

jaaaaag
2011-12-09, 22:00
Jag har misslyckats på det planet, hade gärna velat ha killkompisar på samma sätt som jag har tjejkompisar men jag har aldrig fått det att funka. Förutom med ex och jag antar att de ej räknas pga att man redan "har vatt där".

Det ligger nog någonting i att iafl antingen killen el tjejen är intresserad av den andra.
Förutom mina två ex så har jag bara en kille i min närhet som skulle kunna benämnas som vän (som man umgås med på fritiden, inte kollegor och liknande) men vi attraherade av varandra så han går väl bort han med :-))

Så nix.

TREX
2011-12-09, 22:02
Vad tycker era pappor om att ni har tjejkompisar som ni inte känner er sexuellt attraherade av?

http://sarafantabulous.files.wordpress.com/2010/08/son-i-am-disappoint.jpg?w=490&h=367

jaaaaag
2011-12-09, 22:03
Har åtminstone ett ex, som jag är vän med, som jag aldrig skulle få för mig att ligga med igen.
BAM! Mind, blown. ^^

Samma här. Två.

Chrillee
2011-12-09, 22:04
Du menar att du råkar trilla med kyken först in i lämplig mynning?
Ja, om jag fick en krona för varje gång som det hänt....

Nja, kanske inte riktigt så långt som att göra något dumt med det spetsiga organet. Men exempelvis lite hångel + diverse annat mys.

Men jag har god disciplin och lägger band på mig själv, även om en del av kroppen vill annat och moralen säger annat.

Lite som en djävel (detet) på ena axeln och ängeln (överjaget) på den andra.

Det känns ju douchebag'it att ha tankarna, men vad ska man göra.

mikaelj
2011-12-09, 22:13
So? Fanns väl ingen premiss att man var tvungen att tycka att vännen var attraktiv (förutsatt det då underförstådda, och felaktiga, att alla män skulle sätta på alla kvinnor oavsett hur de ser ut).

Det sade jag inte. Jag upprepade vad stege-teorin säger, d v s män har bara en stege, tjejer har två.

Jompan
2011-12-09, 22:22
Nu överdriver du väldigt. Och avslutar med en liten extra kryddning för att vara lite martyr. :) Jag Ingen har ens antytt det fetstilta och det vet du också. Men visst, påstår du att du aldrig ens tänkt en lite dirty tanke om en snygg killkompis så kanske du tillhör en minoritet av befolkningen (för det lär röra sig om en extremt liten minoritet) där aldrig någon sådan tanke råkar ploppa upp. Generellt sett tänker folk på betydligt "sjukare" saker än så.

Bra skrivet! :)

Sandra81
2011-12-09, 22:32
Nu överdriver du väldigt. Och avslutar med en liten extra kryddning för att vara lite martyr. :) Jag Ingen har ens antytt det fetstilta och det vet du också. Men visst, påstår du att du aldrig ens tänkt en lite dirty tanke om en snygg killkompis så kanske du tillhör en minoritet av befolkningen (för det lär röra sig om en extremt liten minoritet) där aldrig någon sådan tanke råkar ploppa upp. Generellt sett tänker folk på betydligt "sjukare" saker än så.

Är du forskare? då kan du ju lika gärna säga att du själv haft diry tankar om din syrra eller mamma eller kusin eller din lärare bara för att du umgås med dom..

min vänner är vänner och jag skulle inte ha dom som vänner om jag ens tänkte åt dirty hållet. skärp dig!

TREX
2011-12-09, 22:37
då kan du ju lika gärna säga att du själv haft diry tankar om din syrra eller mamma eller kusin eller din lärare!


No, god no, maybe, yes oh yes.

Varför alla dessa förtryckta känslor? Känns som att du försker övertala dig själv mera än Eddie_Vedder.

Librish
2011-12-09, 22:37
Är du forskare? då kan du ju lika gärna säga att du själv haft diry tankar om din syrra eller mamma eller kusin eller din lärare bara för att du umgås med dom..

min vänner är vänner och jag skulle inte ha dom som vänner om jag ens tänkte åt dirty hållet. skärp dig!

Men hur fungerar din hjärna? Menar det inte som något förolämpande, men jag tänker tankar dagligen som om jag berättade om dem skulle få mig rätt så utstött. Och om jag läser om någon som tänker på sex med sina kompisar så tänker jag direkt på hur det skulle vara att ha sex med mina kompisar.

Jag menar inte att jag sitter och lägger långa tankekraftsessioner på det här, men randomtankar ploppar ju upp konstant.

Gabriel174
2011-12-09, 22:37
wat

true story bro. Tre tjejpolare jag aldrig hade satt på, trots att alla är snygga.

Kappman
2011-12-09, 22:43
true story bro. Tre tjejpolare jag aldrig hade satt på, trots att alla är snygga.

Nu är det ju inte bara du som bestämmer. Ditt korta inlägg fullkomligen osar att du gärna skulle trycka dit den.

burkmannen
2011-12-09, 22:44
Sandra81

Att få upp sjuka tankar är helt normalt. Det går inte styra att en random sjuk tanke kommer upp men det betyder inte att man måste handla på den. Tror nog att alla killar får upp liknande tankar om tjejer hur sjukt du än tycker det är.

Eddie Vedder
2011-12-09, 22:45
Är du forskare? då kan du ju lika gärna säga att du själv haft diry tankar om din syrra eller mamma eller kusin eller din lärare bara för att du umgås med dom..

min vänner är vänner och jag skulle inte ha dom som vänner om jag ens tänkte åt dirty hållet. skärp dig!

Vad har min sysselsättning för relevans? Du verkar reagera väldigt känslostyrt om och om igen. Men det fungerar inte så bra. Jag säger inte att jag inte tror dig, bara att du är väldigt ovanlig om du talar sanning.

Med tanke på hur vanligt det är att kvinnor till och med fantiserar om att bli våldtagna känns det ju inte orimligt att man funderar på att ha vanligt sex med en snygg kompis. Det handlar inte om att vilja utan att tänka tanken bara.

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00224490802624406

Sandra81
2011-12-09, 22:45
Men hur fungerar din hjärna? Menar det inte som något förolämpande, men jag tänker tankar dagligen som om jag berättade om dem skulle få mig rätt så utstött. Och om jag läser om någon som tänker på sex med sina kompisar så tänker jag direkt på hur det skulle vara att ha sex med mina kompisar.

Jag menar inte att jag sitter och lägger långa tankekraftsessioner på det här, men randomtankar ploppar ju upp konstant.

Jag har haft några killkompisar i min vänskapskrets i över 20 år. hade jag ens haft en tanke på sex eller (dirty tankar som ni kallar det) med någon av dom så hade dom inte varit kompis utan snarare nån man eventuellt skulle kunna ha förhållande med. tro vad ni vill men jag funkar så. Jag sitter inte å har sexfantasier om min vänner.

Jag har ingen aning vad ni har för sjuka sexfantasier men ni behöver inte tro att alla andra har det bara för att ni själv har det.

Gabriel174
2011-12-09, 22:45
Nu är det ju inte bara du som bestämmer. Ditt korta inlägg fullkomligen osar att du gärna skulle trycka dit den.

Ifall möjligheten gavs hade jag inte gått med på det. Har sovit tillsammans med en av dom massvis med gånger, men känner ingen attraktion för henne. Kan iofs bero på att jag känt henne sen dagis, men hursom.

Jompan
2011-12-09, 22:46
No, god no, maybe, yes oh yes.

Varför alla dessa förtryckta känslor? Känns som att du försker övertala dig själv mera än Eddie_Vedder.

Men hur fungerar din hjärna? Menar det inte som något förolämpande, men jag tänker tankar dagligen som om jag berättade om dem skulle få mig rätt så utstött. Och om jag läser om någon som tänker på sex med sina kompisar så tänker jag direkt på hur det skulle vara att ha sex med mina kompisar.

Jag menar inte att jag sitter och lägger långa tankekraftsessioner på det här, men randomtankar ploppar ju upp konstant.



Älskar när folk vågar säga och är medvetna om sin mänskliga natur. Själv har jag märkt att man kan bjuda på rätt många skratt när man bjuder på sig själv och sina inre smått sjuka tankar ibland, i rätt många fall har dem man öppnat sig för erkänt att dem också har rätt banala och sjuka tankar dem med. :D

Eddie Vedder
2011-12-09, 22:55
Jag har ingen aning vad ni har för sjuka sexfantasier men ni behöver inte tro att alla andra har det bara för att ni själv har det.

Det är som sagt du som är den ovanliga i sammanhanget. Har för mig att du är intresserad av psykologi så här har du ju ett ämne att dyka ner i. Innan du skrev det där postade jag ett inlägg med en studie om våldtäktsfantasier exempelvis.

jaaaaag
2011-12-09, 23:01
Sandra81

Att få upp sjuka tankar är helt normalt. Det går inte styra att en random sjuk tanke kommer upp men det betyder inte att man måste handla på den. Tror nog att alla killar får upp liknande tankar om tjejer hur sjukt du än tycker det är.

+ en miljard.

Ibland så tänker man ju så sjuka tankar att man själv blir mörkrädd men inte fan kan man gå tillbaka och radera den för det.
Man har nog tänkt det mesta.
Att påstå att man så totalt kan kontrollera sina tankar låter bara löjligt.

Aight
2011-12-09, 23:07
Ifall möjligheten gavs hade jag inte gått med på det. Har sovit tillsammans med en av dom massvis med gånger, men känner ingen attraktion för henne. Kan iofs bero på att jag känt henne sen dagis, men hursom.

Hon är oattraktiv alltså? Då räknas det inte

mikaelj
2011-12-09, 23:07
Att påstå att man så totalt kan kontrollera sina tankar låter bara löjligt.

Sandra har övat länge på sin Kolinahr.

TREX
2011-12-09, 23:09
Sandra har övat länge på sin Kolinahr.

Antingen det eller också är hon på bristningsgränsen till att gråta och bryta ihop, varje dag.

Minoshee
2011-12-09, 23:09
Såna tankar tycker jag går i vågar. I perioder i livet ryms inte så mycket snusk i skallen, man fokuserar på annat. Sen kommer perioder då det ploppar upp de mest opassande tankarna i de mest opassande situationer. Klart man även som tjej får upp åtminstone en kort sexuell tanke om de personer i ens närhet som man finner attraktiva och sympatiska. Det betyder inte att man vill agera på tanken. Ibland kan det ju kännas jättekonstigt att tänka sexuellt om en viss person, men ändå så är tankarna där.

Jag hade under en period en killkompis som jag pluggade med. Vi kom ofta inte helt överens och det fanns en del som jag fann störande med honom och han säkert med mig. Så en morgon mötte jag honom och han tittade på mig med nån slags panik, skam och förtjusning. Han avslöjade för mig att han hade drömt en sexuell dröm om mig på natten och sen vaknat och haft jätteångest när han såg sin flickvän ligga bredvid i sängen. Jag tog det hela som väldigt oskyldigt, men det blev helt klart en speciell stämning mellan oss en tid efteråt.

Sen kan jag lätt se att vissa personer har man umgåtts med i så många år att de nästan blivit som syskon och är avsexualiserade.

TREX
2011-12-09, 23:14
Det betyder inte att man vill agera på tanken.

Det är ju inte det de handlar om heller, i många fall skulle ju ett agerande vara olagligt så givetvis är det inte åt det hållet man har för avsikt att ta det hela.

Men det finns tankar där och ibland räcker det, ingen rök utan eld och oavsett hur litet det är så kommer det gnaga på en i all evighet.

"Vad hade hänt om jag hade tagit steget där den sommaren när vi låg är i gräset" e.t.c, det är ju hela "what-if" situationen som blir det krångliga :) Shits gonna fry your brain for ever, ligga där på långvården och undra vad som kunde varit lär ju inte vara det muntraste.

Doctor Snuggles
2011-12-09, 23:19
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKCR45PnBepXHUF4c7hrTGW_BzJAVZc YI-CM-qRC3B-WY2BfoQ

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/581041_700b.jpg

Doctor Snuggles
2011-12-09, 23:19
Nej. Jag har även tackat nej till inviter att ligga med icke-fula tjejer som jag inte är kompis med. No homo.

Actually, slightly homo.

Eddie Vedder
2011-12-09, 23:24
För trött för att läsa nu men givetvis blev jag i vanlig ordning besatt av att hitta något i ämnet och jag fann en review från 1995 som därefter citerats 94 gånger och jag kollade upp hela den listan på 94 artiklar men ingen där verkade vara en bättre sammanställning av forskning om sexfantasier. Så håll till godo. Själv läser jag den nog imorgon. Gonatt. :)

This article reviews the research literature on sexual fantasy, a central aspect of human sexual behavior. Topics include (a) gender similarities and differences in the incidence, frequency, and content of sexual fantasies and how they relate to sociocultural and sociobiological theories of sexual behavior; (b) the association between frequency or content of sexual fantasies and variables such as age, sexual adjustment and satisfaction, guilt, sexual orientation, personality, and sexual experience; and (c) "deviant" sexual fantasies (i.e., what they are, whether they play a role in the commission of sexual crimes, and whether they can be modified). The article ends with a summary of major findings and suggestions for future research.

http://www.defenseforsvp.com/Resources/Professional_Rpts_Misc/Leitenberg_Henning_1995_Sexual_Fantasy.pdf

Leitenberg H, Henning K. Sexual fantasy. Psychol Bull. 1995 May;117(3):469-96.

egge
2011-12-09, 23:25
Jag har haft några killkompisar i min vänskapskrets i över 20 år. hade jag ens haft en tanke på sex eller (dirty tankar som ni kallar det) med någon av dom så hade dom inte varit kompis utan snarare nån man eventuellt skulle kunna ha förhållande med. tro vad ni vill men jag funkar så. Jag sitter inte å har sexfantasier om min vänner.
Ställer samma fråga som han gör i videon; tror du att dessa killkompisar skulle tacka nej om de fick chansen att ha sex med dig?
Jag har ingen aning vad ni har för sjuka sexfantasier men ni behöver inte tro att alla andra har det bara för att ni själv har det.
Vänner är personer jag gillar så jag skulle knappast kalla sexuella fantasier om dessa för sjuka fantasier. Jag tycker du borde fundera lite över vad du anser vara sjuka sexfantasier och varför du tycker så.

mikaelj
2011-12-09, 23:25
Actually, slightly homo.

+1. Vad är det här?

Vänner är personer jag gillar så jag skulle knappast kalla sexuella fantasier om dessa för sjuka fantasier. Jag tycker du borde fundera lite över vad du anser vara sjuka sexfantasier och varför du tycker så.

I Sandras värld kan ordet sexfantasi kan inte förekomma utan prefixet sjuk. Jag tror mer på vad TREX sade ovan angående min kommentar om Kolinahr.

Eller att hon är asexuell. Det finns såna också. Inga konstigheter.

Asdf
2011-12-09, 23:26
För trött för att läsa nu men givetvis blev jag i vanlig ordning besatt av att hitta något i ämnet och jag fann en review från 1995 som därefter citerats 94 gånger och jag kollade upp hela den listan på 94 artiklar men ingen där verkade vara en bättre sammanställning av forskning om sexfantasier. Så håll till godo. Själv läser jag den nog imorgon. Gonatt. :)



http://www.defenseforsvp.com/Resources/Professional_Rpts_Misc/Leitenberg_Henning_1995_Sexual_Fantasy.pdf

Leitenberg H, Henning K. Sexual fantasy. Psychol Bull. 1995 May;117(3):469-96.

Haha Eddie Vedder FTW! :hbang:

TREX
2011-12-09, 23:30
Eller att hon är asexuell. Det finns såna också. Inga konstigheter.

http://i199.photobucket.com/albums/aa6/witchbrow/Decorated%20images/3811055786_b51d292cde.jpg

Gabriel174
2011-12-09, 23:30
Hon är oattraktiv alltså? Då räknas det inte

Nej, ingen av dom är oattraktiv. Jag känner ingen attraktion för någon av dom.

Spartansk
2011-12-09, 23:31
http://i199.photobucket.com/albums/aa6/witchbrow/Decorated%20images/3811055786_b51d292cde.jpg

Klart det inte är konstigt; bara en sexuell läggning bland andra.

Doctor Snuggles
2011-12-09, 23:33
Nej, ingen av dom är oattraktiv. Jag känner ingen attraktion för någon av dom.

Men då är de oattraktiva. För dig. Vilket är poängen.
Ska man sänka ribban till någon slags gemensamnämnarelägstanivå, då bryter man nog ryggen om man försöker dansa limbo under.

Aight
2011-12-09, 23:34
Nej, ingen av dom är oattraktiv. Jag känner ingen attraktion för någon av dom.
Hur kan du avgöra att dom är attraktiva när du uppenbarligen inte känner någon attraktion = oattraktiva.

För övrigt tror jag du ljuger för dig själv. Du menar att du aldrig råkat fastna med blicken i bysten på dina kvinnliga lekkamrater? Du menar att om någon av dom låg naken i din säng med särade ben, då skulle du säga något i stil med "Nej jag vill inte förstöra vår relation"? Din penis tänker inte på personligheten...

Asdf
2011-12-09, 23:52
Jag vill inte säga att kvinnorna i videon automatiskt inte fattar läget och är korkade ( lika lite som att killar inte fattar när många tjejer håller på med subtil indirekt kommunikation som ingen annan förstår utom de själva oavsett kön).

Klart det är svårt för kvinnorna i videon att förstå vilka killar i deras omgivning som är 100% vän eller ej. Många killar ( från datingtråden) förstår heller inte att de måste stöta på tjejen i ett tidigt skede innan hon automatiskt sätter han i ett vänfack ( för om han inte stöter på henne och är exakt sådär alldagligt artig/trevlig som de flesta killar är om de tror det är så det ska göra för att ligga med tjejen förr eller senare etc etc) hur kan hon isåfall veta?

Aight
2011-12-10, 00:04
Asså, "vänfacket" är största myten någonsin. Ni menar alltså på allvar att alla kvinnor funkar så att efter en viss tid förvandlas personen hon vill ligga med till en vän hon inte vill ligga med helt plötsligt? Har attraktionen funnits där så kommer den ligga där och puttra ett bra tag. Det är bara en dålig ursäkt "Buhuh jag väntade för länge och hamnade i kompisfacket" Svar nej, hon hade aldrig tänkt ligga med dig. Ge fan i att toffla och var lite cockyfunny bara så går det bra. Säg inte att efter en viss tid så är man körd för så är det verkligen inte, jag har "tagit mig ur kompisfacket" som ni skulle kallat det mer än en gång och det kan inte bara vara tillfälligheter eller hur? Det måste vara ni som gör fel då.

Doctor Snuggles
2011-12-10, 00:07
Jag är trött. Trodde det stod "cockfunny". ;)

Aight
2011-12-10, 00:11
Jag är trött. Trodde det stod "cockfunny". ;)

Nej ;), och jag vet vad du syftar på och jag menar inte att använda just den metoden, jag tycker bara ordet är bra för att beskriva det. Tjejer gillar killar med humor, men de flesta missuppfattar detta till humor som i skämt när man istället för bäst resultat genom att skämta lekfullt. Visa att man vågar ta för sig och skämta om andra (givetvis inte vara elak eller såra någon). Och nej jag förespråkar inte "The Game" eller några andra raggningstekniker. Nu går jag dock lite OT men det jag ville säga var bara att jag tycker folk är för besatta av detta mystiska "kompisfack" :)

Gabriel174
2011-12-10, 00:12
Men då är de oattraktiva. För dig. Vilket är poängen.
Ska man sänka ribban till någon slags gemensamnämnarelägstanivå, då bryter man nog ryggen om man försöker dansa limbo under.

Hur kan du avgöra att dom är attraktiva när du uppenbarligen inte känner någon attraktion = oattraktiva.

För övrigt tror jag du ljuger för dig själv. Du menar att du aldrig råkat fastna med blicken i bysten på dina kvinnliga lekkamrater? Du menar att om någon av dom låg naken i din säng med särade ben, då skulle du säga något i stil med "Nej jag vill inte förstöra vår relation"? Din penis tänker inte på personligheten...


Jag kan tycka att dom är snygga, men inte känna en attraktion för dom.

Aight
2011-12-10, 00:14
Jag kan tycka att dom är snygga, men inte känna en attraktion för dom.

Okej jag förstår vad du menar men jag förstår ändå inte. Exakt vad är det som gör att du inte skulle kunna ligga med dom? Vi leker med tanken, du och valfri attraktiv tjejkompis sitter hemma och kollar på en film. Hon vänder sig mot dig och kysser dig samtidigt som hennes hand vandrar ned mot organet. Beröringen kommer få blod att rusa dit och hormoner kommer snurra i din kropp. Vad gör du och varför/varför inte? :o

Fru_Flisa
2011-12-10, 00:16
Jag kan tycka att dom är snygga, men inte känna en attraktion för dom.

Jag tycker det säger mycket om själva huvudfrågan att du tycker så.
Som jag som tjej kan tycka vissa tjejer är snygga, andra söta, endel vackra och vissa mindre attraktiva, utan att känna attraktion för någon av dem.

Asdf
2011-12-10, 00:23
Asså, "vänfacket" är största myten någonsin. Ni menar alltså på allvar att alla kvinnor funkar så att efter en viss tid förvandlas personen hon vill ligga med till en vän hon inte vill ligga med helt plötsligt? Har attraktionen funnits där så kommer den ligga där och puttra ett bra tag. Det är bara en dålig ursäkt "Buhuh jag väntade för länge och hamnade i kompisfacket" Svar nej, hon hade aldrig tänkt ligga med dig. Ge fan i att toffla och var lite cockyfunny bara så går det bra. Säg inte att efter en viss tid så är man körd för så är det verkligen inte, jag har "tagit mig ur kompisfacket" som ni skulle kallat det mer än en gång och det kan inte bara vara tillfälligheter eller hur? Det måste vara ni som gör fel då.

Har du precis börjat läsa David Deangelos grejer efter alla år? ;)

Doctor Snuggles
2011-12-10, 00:24
Jag kan tycka att dom är snygga, men inte känna en attraktion för dom.

På samma sätt som man kan tycka ett träd är vackert, men utan att man vill ligga med det?

Aight
2011-12-10, 00:25
Har du precis börjat läsa David Deangelos grejer efter alla år? ;)

Nej (inte än) men jag har det nedladdat det ska jag inte smyga med :D

Gabriel174
2011-12-10, 00:55
Okej jag förstår vad du menar men jag förstår ändå inte. Exakt vad är det som gör att du inte skulle kunna ligga med dom? Vi leker med tanken, du och valfri attraktiv tjejkompis sitter hemma och kollar på en film. Hon vänder sig mot dig och kysser dig samtidigt som hennes hand vandrar ned mot organet. Beröringen kommer få blod att rusa dit och hormoner kommer snurra i din kropp. Vad gör du och varför/varför inte? :o

Tre st jag aldrig skulle tänka mig att ligga med, Jenny, Jackie och Michaela. Samtliga har jag känt sen dagis, och ifall Jenny skulle göra:"Du menar att om någon av dom låg naken i din säng med särade ben", skulle jag skratta. Michaela och Jackie ser jag mer som systrar än någon jag skulle tänka mig ha sex med.

Och om vi nu tar ditt exempel så skulle jag garva och säga: "haha vadfan gör du" och möjligtvis boxa henne på armen (no homo, hm?). Kan inte riktigt förklara varför men jag skulle aldrig kunna ha sex med någon av dom, trots att samtliga är snygga.


På samma sätt som man kan tycka ett träd är vackert, men utan att man vill ligga med det?

Jämförde du precis ett träd med en människa?



Nu när jag läser igenom mitt inlägg så tvivlar jag på att jag kommer att göra mig förstådd. Jag måste nog sova.

r3mpuh
2011-12-10, 01:11
Jag gillar Dean Leysens synvinkel på det mesta:
iq6B8sagto0

Fartman
2011-12-10, 02:33
Fartman; Du är inte så pass dragen så du får vinballe, du är fnissig och lite glad i hatten och allmänt upprymd (En skön fylla med andra ord)
Då skulle jag nog vara så illa tvungen att ligga litegrann. Men det är ju hennes fel, inte mitt. Vi var ju bara vänner fram tills hon förstörde saken, inget som jag gått och planerat.

Men det handlar väl just inte om verkligheten? Det handlar väl om ifall man som man kan tänka sig att ligga med sin tjejkompis om omständigheterna tillåter?
Även om det är väldigt osannolikt att tillfälle uppstår så försvinner inte driften att tjejen är ett potentiellt ligg (utöver att t ex vara en mycket god vän).



Det handlar visst om verkligheten. Och verkligheten ser ut som sådan att man ofta har femtielva olika orsaker till att inte vilja ligga med någon och inte heller kommer att göra det även om hon är ruskigt jävla het så att du konstant tänker på hur nice det hade varit. Det är ett tecken på att man har en fungerande sexualdrift, den stora majoriteten av oss kan hantera den pga att man anser att det inte är värt av nån anledning och då är man "bara vänner". Sålänge man inte är tokförälskad i kvinnan i fråga kan man vara vänner oavsett oavsett hur knullbar man anser henne vara.

Min tes är alltså att man kan vara "bara vänner" då man ser fler anledningar till att umgås med en människa än att man skulle kunna tänka sig att ligga med denna.

Mago
2011-12-10, 03:49
+1. Vad är det här?



Ni kan stryka mina svar. Insåg att jag precis tryckt "avbryt" istället för "spara" när jag skulle spara ett sweet raggs nummer. Swear to God.. Fyfan. Ungefär lika smooth som när jag råkade hamna i Umeå istället för Lund när jag skulle plugga. :D

Chopsuey
2011-12-10, 04:48
Ja, har massor av kvinnliga vänner nuförtiden.
Jag ligger iofs med hälften av dom, men det hör inte hit.

Tycker frågan borde vara:
Kan man ha manliga vänner om man inte är intresserad av sport eller spelar i ett band?
Det är betydligt svårare...

r3mpuh
2011-12-10, 05:07
Ja, har massor av kvinnliga vänner nuförtiden.
Jag ligger iofs med hälften av dom, men det hör inte hit.

Tycker frågan borde vara:
Kan man ha manliga vänner om man inte är intresserad av sport eller spelar i ett band?
Det är betydligt svårare...Ja? Är du intresserad av datorspel, är det LAN som gäller. :thumbup:

Chopsuey
2011-12-10, 07:41
Ja? Är du intresserad av datorspel, är det LAN som gäller. :thumbup:

Jupp, där är den enda räddningen.
Synd bara att det inte finns några nya roliga spel att spela.

kettlebellGuden
2011-12-10, 11:27
Det är väl solklart att man kan ha kvinnliga vänner utan att ha någon sort sexuell attraktion till dem. Hur det är för kvinnor och manliga vänner vet jag faktiskt inte.

rajjan_dammit
2011-12-10, 11:42
Det är väl solklart att man kan ha kvinnliga vänner utan att ha någon sort sexuell attraktion till dem. Hur det är för kvinnor och manliga vänner vet jag faktiskt inte.

Nyckelordet är nog "någon sorts sexuell attraktion". Det behöver inte betyda att man är vän med dem ENBART för att få ligga.
Jag ser det som en force of nature, som man rankar man alla kvinnor man möter på en skala om hur mycket man vill ha sex med dem. Känner man att man inte gör det så är man på något sätt distanserad från sina "instinkter", i brist på bättre ord.

Vinter
2011-12-10, 11:44
Har man väl tagit ett steg för mycket är det svårt att gå tillbaka till tidigare relation. Så ja självklart har jag kvinnliga vänner jag gillar att ha bara som vänner.

Sniggel
2011-12-10, 11:54
Nja, kanske inte riktigt så långt som att göra något dumt med det spetsiga organet. Men exempelvis lite hångel + diverse annat mys.

Men jag har god disciplin och lägger band på mig själv, även om en del av kroppen vill annat och moralen säger annat.

Lite som en djävel (detet) på ena axeln och ängeln (överjaget) på den andra.

Det känns ju douchebag'it att ha tankarna, men vad ska man göra.

Du är helt fri att fantisera och tänka vad du vill. Det är hur du agerar som spelar roll!

För att ta några extremare exempel så är det helt ok att vara pedofil, så länge man inte utnyttjar barn.

kettlebellGuden
2011-12-10, 11:56
Nyckelordet är nog "någon sorts sexuell attraktion". Det behöver inte betyda att man är vän med dem ENBART för att få ligga.
Jag ser det som en force of nature, som man rankar man alla kvinnor man möter på en skala om hur mycket man vill ha sex med dem. Känner man att man inte gör det så är man på något sätt distanserad från sina "instinkter", i brist på bättre ord.

Så du menar att t.ex. homosexuella män, eller hur jag reagerar när jag ser t.ex. min mamma är distansierad från "instinkter" ?

Sniggel
2011-12-10, 12:06
Jag har haft några killkompisar i min vänskapskrets i över 20 år. hade jag ens haft en tanke på sex eller (dirty tankar som ni kallar det) med någon av dom så hade dom inte varit kompis utan snarare nån man eventuellt skulle kunna ha förhållande med. tro vad ni vill men jag funkar så. Jag sitter inte å har sexfantasier om min vänner.

Jag har ingen aning vad ni har för sjuka sexfantasier men ni behöver inte tro att alla andra har det bara för att ni själv har det.

Jag har ingen aning vad du har för normala sexfantasier men du behöver inte tro att alla andra har det bara för att du själv har det. ;)

Asså, "vänfacket" är största myten någonsin. Ni menar alltså på allvar att alla kvinnor funkar så att efter en viss tid förvandlas personen hon vill ligga med till en vän hon inte vill ligga med helt plötsligt? Har attraktionen funnits där så kommer den ligga där och puttra ett bra tag. Det är bara en dålig ursäkt "Buhuh jag väntade för länge och hamnade i kompisfacket" Svar nej, hon hade aldrig tänkt ligga med dig. Ge fan i att toffla och var lite cockyfunny bara så går det bra. Säg inte att efter en viss tid så är man körd för så är det verkligen inte, jag har "tagit mig ur kompisfacket" som ni skulle kallat det mer än en gång och det kan inte bara vara tillfälligheter eller hur? Det måste vara ni som gör fel då.

Vänfacket har jag definitivt fått bekräftat flertalet ggr (antingen genom reaktionen hos tjejen eller att hon med egna ord beskrivit fenomenet). När man väl satts i det är det "impossibru" (eller snudd på) att byta fack.


Det handlar visst om verkligheten. Och verkligheten ser ut som sådan att man ofta har femtielva olika orsaker till att inte vilja ligga med någon och inte heller kommer att göra det även om hon är ruskigt jävla het så att du konstant tänker på hur nice det hade varit. Det är ett tecken på att man har en fungerande sexualdrift, den stora majoriteten av oss kan hantera den pga att man anser att det inte är värt av nån anledning och då är man "bara vänner". Sålänge man inte är tokförälskad i kvinnan i fråga kan man vara vänner oavsett oavsett hur knullbar man anser henne vara.

Min tes är alltså att man kan vara "bara vänner" då man ser fler anledningar till att umgås med en människa än att man skulle kunna tänka sig att ligga med denna.

Jag håller med dig. Tror bara att jag/vi kanske är otydliga med vad vi menar.
Dessa anledningar som hindrar en att ligga med denne kan ju i vissa sällsynta fall försvinna. Det är väl det som är poängen. En poäng som alltid kommer att finnas hos mannen, men som kanske är otänkbart för kvinnan (hon är kanske mer realistisk och kan dessutom helt stänga av dessa tankar?)

rajjan_dammit
2011-12-10, 12:11
Så du menar att t.ex. homosexuella män, eller hur jag reagerar när jag ser t.ex. min mamma är distansierad från "instinkter" ?

Wow. *rolleyes*
Vad har homosexuella med det att göra, de är ju inte attraherade av några kvinnor öht. Tycker du det är ett starkt argument att hänvisa till släktingar för att visa att en man kan vara bara vän med en kvinna? Det är ju liksom inte det diskussionen handlar om.

Hur känner du själv? Du träffar en tjej för första gången och ni blir snart goda vänner. Du menar att du från första gången ni träffats aldrig funderat på hur det skulle vara att ligga med henne?

rajjan_dammit
2011-12-10, 12:13
dessa anledningar som hindrar en att ligga med denne kan ju i vissa sällsynta fall försvinna. Det är väl det som är poängen. En poäng som alltid kommer att finnas hos mannen, men som kanske är otänkbart för kvinnan (hon är kanske mer realistisk och kan dessutom helt stänga av dessa tankar?)

+1

kettlebellGuden
2011-12-10, 12:15
Wow. *rolleyes*
Vad har homosexuella med det att göra, de är ju inte attraherade av några kvinnor öht. Tycker du det är ett starkt argument att hänvisa till släktingar för att visa att en man kan vara bara vän med en kvinna? Det är ju liksom inte det diskussionen handlar om.

Hur känner du själv? Du träffar en tjej för första gången och ni blir snart goda vänner. Du menar att du från första gången ni träffats aldrig funderat på hur det skulle vara att ligga med henne?

Frågan är ju om tjejer och killar "bara" kan vara vänner. Menar du på fullaste allvar att homosexuella inte platsar in i kategorierna killar och tjejer? Och får man inte räkna släktingar som vänner. Verkar jäkligt awkward. Då har jag nog helt missat vad diskussionen handlar om.. trodde nämligen den handlade om "enbart" vänskap mellan män och kvinnor överlag, och huruvida det var möjligt. Ska ta och läsa igenom tråden igen för jag har verkligen helt missat att det bara rör sig om vissa specifika män och vissa specifika kvinnor, och inte män+kvinnor generellt.


Och självklart har jag träffat och bildat vänskap med flera kvinnor som jag aldrig i mitt liv har ens funderat över att doppa kuken i.

rajjan_dammit
2011-12-10, 12:20
Frågan är ju om tjejer och killar "bara" kan vara vänner. Menar du på fullaste allvar att homosexuella inte platsar in i kategorierna killar och tjejer? Och får man inte räkna släktingar som vänner. Verkar jäkligt awkward. Då har jag nog helt missat vad diskussionen handlar om.. trodde nämligen den handlade om "enbart" vänskap mellan män och kvinnor överlag, och huruvida det var möjligt. Ska ta och läsa igenom tråden igen för jag har verkligen helt missat att det bara rör sig om vissa specifika män och vissa specifika kvinnor, och inte män+kvinnor generellt.


Och självklart har jag träffat och bildat vänskap med flera kvinnor som jag aldrig i mitt liv har ens funderat över att doppa kuken i.

Vinn diskussioner på Kolo i ett nötskal:
1. Tolka in allt bokstavligt.
2. Visa upp en spelad ovilja att förstå sammanhanget.
3. ???????
4. Profit!

kettlebellGuden
2011-12-10, 12:24
Vinn diskussioner på Kolo i ett nötskal:
1. Tolka in allt bokstavligt.
2. Visa upp en spelad ovilja att förstå sammanhanget.
3. ???????
4. Profit!

Har du felciterat? Jag förstår nämligen inte hur det här har med det du citerar från mig att göra. Mina inlägg har väl aldrig handlat om att "vinna"? Jag är här för meningsutbyte och få nya perspektiv på tillvaron. Förmedlar tankar och få feedback så jag kan utvecklas. Det är knappast någon tävling där man försöker övertyga andra om att tänka likadant som en själv.


Hur som helst så har jag, som sagt, bildat vänskapsband med ett flertal kvinnor utan att ha någon tanke någonsin på att doppa. Tycker inte det är något konstigt alls med det.

rajjan_dammit
2011-12-10, 12:33
Har du felciterat? Jag förstår nämligen inte hur det här har med det du citerar från mig att göra. Mina inlägg har väl aldrig handlat om att "vinna"? Jag är här för meningsutbyte och få nya perspektiv på tillvaron. Förmedlar tankar och få feedback så jag kan utvecklas. Det är knappast någon tävling där man försöker övertyga andra om att tänka likadant som en själv.


Hur som helst så har jag, som sagt, bildat vänskapsband med ett flertal kvinnor utan att ha någon tanke någonsin på att doppa. Tycker inte det är något konstigt alls med det.

Har du läst fel? Var skrev jag att homosexuella inte ingår i kategorierna tjejer och killar? Det är ju att ta allt lite väl långt. Det verkar som att det bland många på kolo finns nån slags aspergers-style i hur man diskuterar. Om man vill diskutera det diskussionen verkligen handlar om behöver man ju inte ta allt bokstavligt. De flesta människor fattar väl att det handlar om huruvida tjejer och killar bara kan vara vänner utan sexuella undertoner från någon part, främst killens. Då behöver man inte ta in element som släktingar eller homosexuella, trots att "en mamma eller en syrra är en kvinna och således borde ingå i diskussionen".

kettlebellGuden
2011-12-10, 12:37
Har du läst fel? Var skrev jag att homosexuella inte ingår i kategorierna tjejer och killar? Det är ju att ta allt lite väl långt. Det verkar som att det bland många på kolo finns nån slags aspergers-style i hur man diskuterar. Om man vill diskutera det diskussionen verkligen handlar om behöver man ju inte ta allt bokstavligt. De flesta människor fattar väl att det handlar om huruvida tjejer och killar bara kan vara vänner utan sexuella undertoner från någon part, främst killens. Då behöver man inte ta in element som släktingar eller homosexuella, trots att "en mamma eller en syrra är en kvinna och således borde ingå i diskussionen".

Ja men då strunter vi i den biten, det är inget att haka upp sig på. Faktum kvarstår att både jag, och tydligen andra tidigare i tråden, har kvinnliga vänner utan någon sexuell attraktion.

mangemani
2011-12-10, 12:41
jag kan iaf vara vän med dem utav att något behöver hända.
nu är jag ju inte singel, så nu är det ju en självklarhet att inget kommer hända då man har lite att tänka med, men vore jag singel så skulle jag ändå säga att inget behöver hända om jag inte är ute efter någon tjej och skulle jag vara ute efter någon så skulle jag vara väldigt noga med att välja vilken utav vännerna något kommer att hända med.

rajjan_dammit
2011-12-10, 12:55
Jag tror också man kan ha tjejer som vänner utan att något behöver hända. Men hade tjejen hoppat fram naken och frågat om man ville ligga, hade jag i alla fall haft svårt att åtminstone tänka: "Nej självklart inte, jag vill ju inte förstöra vår fina kompisrelation". Sen kan det ju vara andra saker som att man redan har en flickvän eller inte är på humör av olika anledningar, som gör att man avstår. Men viljan att göra det tror jag är djupt rotad hos alla män, sen kanske vissa är bättre på att trycka undan den.

Sandra81
2011-12-10, 13:00
Jag tror också man kan ha tjejer som vänner utan att något behöver hända. Men hade tjejen hoppat fram naken och frågat om man ville ligga, hade jag i alla fall haft svårt att åtminstone tänka: "Nej självklart inte, jag vill ju inte förstöra vår fina kompisrelation". Sen kan det ju vara andra saker som att man redan har en flickvän eller inte är på humör av olika anledningar, som gör att man avstår. Men viljan att göra det tror jag är djupt rotad hos alla män, sen kanske vissa är bättre på att trycka undan den.

Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

stridis
2011-12-10, 13:01
Förstöra vänskapsrelation? Skulle det vara för att sexandet blir pinsamt dåligt då eller hur kan det förstöra?

rajjan_dammit
2011-12-10, 13:03
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

Nejdå. Det är det bara jag som menar.

rajjan_dammit
2011-12-10, 13:04
Förstöra vänskapsrelation? Skulle det vara för att sexandet blir pinsamt dåligt då eller hur kan det förstöra?

Du har aldrig hört den från en tjej? Jag har ingen aning om vad det innebär.

stridis
2011-12-10, 13:04
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

Hon skall ju vara grann att titta på och kul att sexa ihop med också...

rajjan_dammit
2011-12-10, 13:06
Hon skall ju vara grann att titta på och kul att sexa ihop med också...

Jaha, det var inte heller självskrivet, nej. Jag håller med, dessa saker måste ju också finnas där. :)

Jokester
2011-12-10, 13:06
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

Bara om hon är snygg
















Eller om jag är riktigt full

















Eller kåt

Yes
2011-12-10, 13:24
Jag har aldrig haft en attraktiv kvinnlig vän som inte gjort mig lite sugen. Däremot ser jag det inte som ett problem. Det behöver ju inte betyda att jag vill agera på det, eller att det handlar om mer än just vänskap blandat med sexuell attraktion. Inte heller behöver det betyda att det finns en dold agenda, vilket ofta antyds i sådana sammanhang.

Jag har exempelvis en bekant som är väldigt attraktiv och vi trivs i varandras sällskap. Jag skulle säkert kunna spendera timmar med att kolla beundrande på henne, vilket hon är medveten om. Hon ger också liknande uppmärksamhet tillbaka.

Nu råkar hon vara gift och ha barn, och jag har absolut inget intresse av att försöka något med henne. Hon är inte heller typen som är otrogen. Inte ens om hon var singel skulle jag vilja försöka få till något seriöst med henne, trots att hon är precis "min typ". Vi skulle aldrig funka bra på det sättet.

Vänskap blandat med viss attraktion är dock jäkligt trevligt, bara man förstår varandra och vet vart gränsen går. Eventuella problem uppstår inte förrän man vill helt olika saker, men så behöver det inte alls bli.

renad
2011-12-10, 13:27
Inte läst tråden men tycker att tjejer man känt länge och väl, kan bli lite som systrar och alla sexuella tankar som fanns där från början är som bortblåsta.

Sandra81
2011-12-10, 13:37
Bara om hon är snygg
















Eller om jag är riktigt full

















Eller kåt

Även syster, tjej kusiner, barndomsvänner?

Yes
2011-12-10, 13:38
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.
För de flesta som passerat tonåren krävs det mer än så. Förutsättningarna i exemplet var ju dock inte random naken tjej som atteckerar, utan en vän - dvs. någon man redan håller av väldigt mycket. Är hon dessutom attraktiv är det klart att det blir jäkligt frestande.

Om båda var singlar och en attraktiv och go tjej plötsligt vill leka kan jag inte komma på en enda god anledning till att tacka nej. Risken att det skulle bli komplicerat föreligger redan i och med erbjudandet. Det skulle väl kanske vara om man redan vet att hon är mer känslomässigt investerad och kommer bli sårad om det inte leder vidare till något mer.

Jokester
2011-12-10, 13:40
Även syster, tjej kusiner, barndomsvänner?

Jag sysslar inte med incest och att ligga med en barndomsvän är väl ingen big deal?

Sandra81
2011-12-10, 13:42
För de flesta som passerat tonåren krävs det mer än så. Förutsättningarna i exemplet var ju dock inte random naken tjej som atteckerar, utan en vän - dvs. någon man redan håller av väldigt mycket. Är hon dessutom attraktiv är det klart att det blir jäkligt frestande.

Om båda var singlar och en attraktiv och go tjej plötsligt vill leka kan jag inte komma på en enda god anledning till att tacka nej. Risken att det skulle bli komplicerat föreligger redan i och med erbjudandet. Det skulle väl kanske vara om man redan vet att hon är mer känslomässigt investerad och kommer bli sårad om det inte leder vidare till något mer.

Men då är det väl knappast en vanlig vänrelation utan snarare har det väl funnits en attraktion som byggts upp? som en tidigare skribent skrev så ser man ju vissa vänner som sina syskon. det finns lixom inte på kartan att man ens är attraherad av personen på det sättet.

Sniggel
2011-12-10, 13:45
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

Det kan ofta räcka om inga andra sociala hinder står i vägen eller att man av någon anledning inte tänder på henne (det krävs en del för att iaf jag ej ska bli sexuellt attraherad) ja.

Vem tackar nej till villkorslös sex om det erbjuds?

Sniggel
2011-12-10, 13:52
Men då är det väl knappast en vanlig vänrelation utan snarare har det väl funnits en attraktion som byggts upp? som en tidigare skribent skrev så ser man ju vissa vänner som sina syskon. det finns lixom inte på kartan att man ens är attraherad av personen på det sättet.

Röd 1: Vanlig vänrelation med en tjej för en kille ingår sexuell attraktion i viss mån.

Röd 2: Attraktionen finns där ofta redan från början och kan minska eller öka. Dock går den nog inte uppåt så mycket över tid.
Det är nog väldigt ovanligt med en vänskapsrelation där sexuell attraktion är låg eller obefintlig till en början men sakta ökar med åren. Det tror jag är vanligare hos tjejer.

Röd 3: Väldigt ovanligt att "det inte finns på kartan" för en kille. Barndomsvänner som nästan ses som "systrar" kan vara en sån men även där har det vid tonåren eller efter tonåren säkert dykt upp "på kartan" för många tror jag (jag vet precis hur du menar och har själv tänkt likadant men senare i livet insett att det faktiskt inte gäller längre). Då har givetvis relationen ändrats och vännen har blivit mer än "nästan en syster".

Sandra81
2011-12-10, 14:03
Röd 1: Vanlig vänrelation med en tjej för en kille ingår sexuell attraktion i viss mån.

Röd 2: Attraktionen finns där ofta redan från början och kan minska eller öka. Dock går den nog inte uppåt så mycket över tid.
Det är nog väldigt ovanligt med en vänskapsrelation där sexuell attraktion är låg eller obefintlig till en början men sakta ökar med åren. Det tror jag är vanligare hos tjejer.

Röd 3: Väldigt ovanligt att "det inte finns på kartan" för en kille. Barndomsvänner som nästan ses som "systrar" kan vara en sån men även där har det vid tonåren eller efter tonåren säkert dykt upp "på kartan" för många tror jag (jag vet precis hur du menar och har själv tänkt likadant men senare i livet insett att det faktiskt inte gäller längre). Då har givetvis relationen ändrats och vännen har blivit mer än "nästan en syster".

"Väldigt ovanligt att det inte finns på kartan för en kille."

hur vet du att det är ovanligt? Alltså isf borde ju inte killar ha tjejkompisar alls när dom är i ett förhållande med risk för att dom hamnar i säng med sina tjejkompisar. det behövs ju bara ett tillfälle där hon är naken för att det ska ske tydligen.


Alltså ännu ett bevis på att grabbar inte går att lite på (och är svin).. :thumbup:

Yxel
2011-12-10, 14:05
"Väldigt ovanligt att det inte finns på kartan för en kille."

hur vet du att det är ovanligt? Alltså isf borde ju inte killar ha tjejkompisar alls när dom är i ett förhållande med risk för att dom hamnar i säng med sina tjejkompisar. det behövs ju bara ett tillfälle där hon är naken för att det ska ske tydligen.


Alltså ännu ett bevis på att brudar inte går att lite på (och är svin).. :thumbup:

fyp

Fatalist
2011-12-10, 14:09
Jag tycker inte att sex inom en vänskap på något sätt tar bort vänskapen. Det är en väldigt förlegad syn på sex som jag tycker har fått leva med oss allt för länge nu. Klart män och kvinnor kan vara vänner, det förutsätter bara att båda är med på noterna. Jag har kvinnliga vänner som jag haft sex med och det funkar bra. Jag skulle aldrig umgås privat med någon som en vän om jag vill ha sex med personen men den ej vill ha sex med mig - det vore inte vänskap utan lögn.

Killar är nog bara för mesiga för att våga "släppa" sina misslyckade ragg som de egentligen bara vill ligga med. Många behåller nog tjejer i sin omgivning för att de hoppas på att en dag få chansen att få till det.

Män måste våga släppa fram och stå för sin manlighet mer ;)

Jishuku
2011-12-10, 14:10
Är man i ett förhållande krävs det såklart mer än att en tjej är naken för att tacka ja till att ligga. Det betyder inte att jag inte blir attraherad, eller att jag inte hade legat med henne om jag varit singel.. det betyder bara att jag respekterar min flickvän.

Men attraktion finns alltid. Går ej att undvika med annat än kastrering.

Yes
2011-12-10, 14:13
Men då är det väl knappast en vanlig vänrelation utan snarare har det väl funnits en attraktion som byggts upp? som en tidigare skribent skrev så ser man ju vissa vänner som sina syskon. det finns lixom inte på kartan att man ens är attraherad av personen på det sättet.
Jag måste hålla med Sniggel här. I en vanlig vänrelation med tjejer ingår för mig viss sexuell attraktion. Jag ser exempelvis aldrig någonsin, under några som helst omständigheter, en tjej som min "bro"(kompisars flickvänner kan dock hamna nära "bro"-facket, och där finns i regel noll attraktion). Ofta ingår också vissa sexuella anspelningar i relationen(jag är ju t.ex. inte den som drar mig för att kommentera att hon har en hawt ass i dom där nya jeansen :D ).

Även om relationen känns mer syskonliknande är jag också väl medveten om att det faktiskt inte är min syster. Således föreligger inget hinder mot verkställighet.

Yes
2011-12-10, 14:20
Alltså isf borde ju inte killar ha tjejkompisar alls när dom är i ett förhållande med risk för att dom hamnar i säng med sina tjejkompisar. det behövs ju bara ett tillfälle där hon är naken för att det ska ske tydligen.

Så är det verkligen inte. Att ha ett förhållande innebär inte att man aldrig utsätts för frestelser. Det innebär bara att tjejen man är ihop med är mer värd än alla andra frestelser man utsätts för.

Vi grabbar kan fortfarande välja om vi vill ligga med någon, trots nakenhet och attraktion. Jag hoppas det är likadant för er tjejer.

krubkungen
2011-12-10, 14:27
Ifall man är vän med en tjej fast man ligger med varandra, vad blir man då? KK?
Tjejer tänker väl lika mycket på sex som vi killar fast dem kanske inte visar lika tydligt att dem vill bli påsatta lika mycket som vi killar vill sätta på dem.

Sandra81
2011-12-10, 14:28
Så är det verkligen inte. Att ha ett förhållande innebär inte att man aldrig utsätts för frestelser. Det innebär bara att tjejen man är ihop med är mer värd än alla andra frestelser man utsätts för.

Vi grabbar kan fortfarande välja om vi vill ligga med någon, trots nakenhet och attraktion. Jag hoppas det är likadant för er tjejer.

Ingen aning jag kan bara tala för mig själv.. men är jag riktigt jäkla tokkär i min pojkvän så finns ingen sexuell attraktion till någon annan. Skulle det möjligtvis vara så att jag var det (tex en manlig arbetskompis) hade jag ganska snabbt förstått att något är fel i det förhållandet jag är i .

Snobbe
2011-12-10, 14:33
Ingen aning jag kan bara tala för mig själv.. men är jag riktigt jäkla tokkär i min pojkvän så finns ingen sexuell attraktion till någon annan. Skulle det möjligtvis vara så att jag var det (tex en manlig arbetskompis) hade jag ganska snabbt förstått att något är fel i det förhållandet jag är i .

Det är helt normalt att finna andra personer attraktiva när man är tillsammans med någon. Jag vet hur många tjejer som helst som jag ser och som jag känner som jag tycker är attraktiva. Om jag fick en tjej skulle inte det bara försvinna bara för att jag nu är tillsammans med en annan tjej. Jag antar att det är likadant för tjejer (dom flesta?). Skillnaden är att om någon av dessa tjejer nu skulle komma fram till mig och fråga om jag skulle vilja träffa dom eller om dom skulle försöka ragga upp mig om jag har en tjej är ju att jag säger nej pga att jag har en tjej och jag vill vara med henne.... Men jag kan fortfarande tycka att personen som kommer upp och försöker ragga på mig är attraktiv.

Sniggel
2011-12-10, 14:35
"Väldigt ovanligt att det inte finns på kartan för en kille."

hur vet du att det är ovanligt? Alltså isf borde ju inte killar ha tjejkompisar alls när dom är i ett förhållande med risk för att dom hamnar i säng med sina tjejkompisar. det behövs ju bara ett tillfälle där hon är naken för att det ska ske tydligen.


Alltså ännu ett bevis på att grabbar inte går att lite på (och är svin).. :thumbup:

Nu har du isåfall misuppfattat helt vad jag sa.

Ja sa att så länge inga sociala hinder föreligger!
Det är ingen risk så länge man kontrollerar sina drifter!

Yes sa det bra. Man värdesätter sin relation med sin sambo så mycket att man inte är otrogen. Det är väl inga problem?
Sen kan det ju vara så att det i vissa förhållanden är ok att ligga med andra så länge båda parter är med på detta förstås.

egge
2011-12-10, 14:49
Ingen aning jag kan bara tala för mig själv.. men är jag riktigt jäkla tokkär i min pojkvän så finns ingen sexuell attraktion till någon annan. Skulle det möjligtvis vara så att jag var det (tex en manlig arbetskompis) hade jag ganska snabbt förstått att något är fel i det förhållandet jag är i .
Det är mycket möjligt att det är så för dig men det är bara att acceptera att killen antagligen inte känner likadant. Om jag tycker att Scarlett Johansson är snyggast i världen och jag blir lite kåt varje gång hon visar hud i en film betyder inte det att jag inte älskar min flickvän. Jag ser inget som helst problem med detta.

Yes
2011-12-10, 14:53
Ingen aning jag kan bara tala för mig själv.. men är jag riktigt jäkla tokkär i min pojkvän så finns ingen sexuell attraktion till någon annan. Skulle det möjligtvis vara så att jag var det (tex en manlig arbetskompis) hade jag ganska snabbt förstått att något är fel i det förhållandet jag är i .
Så är det verkligen inte för mig i varje fall. Jag tror det är så för de flesta killar också. Det är ju t.ex. inget ovanligt med sura flickvänner för att killen tittat lite för länge på en annan tjej.

Vad det handlar om är att man alltid känner en viss beundran och attraktion för kvinnor. Detta brukar svartsjuka flickvänner ha väldigt svårt att förstå, vilket kan bero på skillnader mellan män och kvinnor. Är jag riktigt tokkär kommer nämligen inte andra kvinnor betyda ett skit för mig. Det gör mig dock inte blind för dem. Attraktion behöver inte innebära någon som helst vilja att agera eller något som helst intresse av henne som person(ibland kan det vara så enkelt som "yay, booobies!" ;) ).

Sandra81
2011-12-10, 14:53
Det är helt normalt att finna andra personer attraktiva när man är tillsammans med någon. Jag vet hur många tjejer som helst som jag ser och som jag känner som jag tycker är attraktiva. Om jag fick en tjej skulle inte det bara försvinna bara för att jag nu är tillsammans med en annan tjej. Jag antar att det är likadant för tjejer (dom flesta?). Skillnaden är att om någon av dessa tjejer nu skulle komma fram till mig och fråga om jag skulle vilja träffa dom eller om dom skulle försöka ragga upp mig om jag har en tjej är ju att jag säger nej pga att jag har en tjej och jag vill vara med henne.... Men jag kan fortfarande tycka att personen som kommer upp och försöker ragga på mig är attraktiv.

Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Spinkot
2011-12-10, 15:03
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Varför då? Jag blir sexuellt attraherad av attraktiva kvinnor men i och med att jag är nöjd med den situation jag är i så tar jag inga sexuella initiativ.
Porrbranschen skulle nog gå i konkurs rätt fort om män i förhållanden inte blev sexuellt upphetsade av tjejer de inte är tillsammans med ;)

L-Sami
2011-12-10, 15:15
Visst går det, men det kommer alltid finnas någon typ av intresse än "just friends" hos en av parterna.

Snobbe
2011-12-10, 15:16
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Njae jag tror det är helt normalt och rätt sunt. Sen finns det över den sexuella attraktionen för mig 100 andra saker som gör att jag vill vara med just den personen man är med. Att någon är snygg och man har sexuell attraktion mot den är ju ingenting. OM jag däremot skulle få känslor på ett annat sätt typ "kär" mot en annan person om jag är i ett förhållande så kan jag hålla med om att då är något fel.

Typ samma som när man går på en film och alla tjejer tycker att diverse är så sjukt snygg osv osv är ju inget fel med det även fast dom är i ett förhållande.

Yes
2011-12-10, 15:21
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.
Varför?

Jag befann mig en gång i situationen där jag var tokkär i en tjej och en gemensam vän var en av de sexigaste och mest attraktiva tjejer jag träffat. Om jag inte varit kär hade jag gått efter vännen istället. Nu var det dock ingen tvekan om vem som var nummer ett.

Vad är problemet med det? Vännen där är en av de underbaraste människor jag träffat, och riktigt snygg. Klart jag blir attraherad. Kär-ingen råkade bara vara DEN bästa, och hamnade i en helt egen kategori.

Jag ser inget fel med det. Snygga och underbara tjejer är fortfarande snygga och underbara, även om jag är tokkär. De blir bara ointressanta att jaga när jag redan vet vem jag verkligen vill ha.

Sandra81
2011-12-10, 15:26
Njae jag tror det är helt normalt och rätt sunt. Sen finns det över den sexuella attraktionen för mig 100 andra saker som gör att jag vill vara med just den personen man är med. Att någon är snygg och man har sexuell attraktion mot den är ju ingenting. OM jag däremot skulle få känslor på ett annat sätt typ "kär" mot en annan person om jag är i ett förhållande så kan jag hålla med om att då är något fel.

Typ samma som när man går på en film och alla tjejer tycker att diverse är så sjukt snygg osv osv är ju inget fel med det även fast dom är i ett förhållande.


Att tycka någon är snygg är inte samma sak som attraktion. inte för mig iaf. Om jag ser en snygg grabb på bio duken så betyder inte det att jag är sexuellt attraherad av honom. finns många grymt snygga grabbar som är totalt blåsta i huvvet och däremed sjukt avtändande.

Men eftersom jag har hela tråden emot mig så får jag väl helt enkelt ge mig och inse att jag är unik.

Yes
2011-12-10, 15:48
Att tycka någon är snygg är inte samma sak som attraktion. inte för mig iaf. Om jag ser en snygg grabb på bio duken så betyder inte det att jag är sexuellt attraherad av honom. finns många grymt snygga grabbar som är totalt blåsta i huvvet och däremed sjukt avtändande.

Men eftersom jag har hela tråden emot mig så får jag väl helt enkelt ge mig och inse att jag är unik.
Killar attraheras i mycket högre grad av utséende än vad tjejer gör, därför har vi också mycket lättare att separera utséende och personlighet i fråga om attraktion(eller bygga upp fantasier om personlighet utifrån utséendet). Det är säkert också en anledning till att porr är mer populärt hos män.

Sen är det också en enorm skillnad mellan kärlek och attraktion.

Sheogorath
2011-12-10, 15:59
Killar attraheras i mycket högre grad av utséende än vad tjejer gör, därför har vi också mycket lättare att separera utséende och personlighet i fråga om attraktion(eller bygga upp fantasier om personlighet utifrån utséendet). Det är säkert också en anledning till att porr är mer populärt hos män.

Sen är det också en enorm skillnad mellan kärlek och attraktion.

Yes sir. :thumbup:

Viktor_Balck
2011-12-10, 16:00
Att tycka någon är snygg är inte samma sak som attraktion. inte för mig iaf. Om jag ser en snygg grabb på bio duken så betyder inte det att jag är sexuellt attraherad av honom. finns många grymt snygga grabbar som är totalt blåsta i huvvet och däremed sjukt avtändande.

Men eftersom jag har hela tråden emot mig så får jag väl helt enkelt ge mig och inse att jag är unik.

Detta är dock inget som är speciellt unikt för dig, korkade personer eller folk man inte kommer överens med är inte speciellt attraktiva även om dom rent fysiskt ser bra ut.

Kappman
2011-12-10, 16:03
Till Sandra i första hand.
I världen finns många attraktiva människor.
De försvinner inte bara för att man blir tillsammans med någon.
Det enda som förändras är dina förväntningar på dig själv.

Sniggel
2011-12-10, 16:37
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Du är född 81 antar jag? Jag är nämligen förvånad över att du tycker som du gör i ditt inlägg och ändå har levt i 30 år.

Sniggel
2011-12-10, 16:45
Kanske ska tillägga att "nykär" är ett speciellt tillfälle då sexuell attraktion för resten av världen nästan kan eller helt eliminerats. Detta är en fas man kommer ur förr eller senare och inget som kommer att vara hela relationen.

Menar heller inte att din åsikt är fel Sandra. Men ifall majoriteten killar är så som jag påstår. Hur ska du då förhålla dig till detta? Att t ex oavsett vilken partner du har, så kommer han att få uppleva sexuell attraktion till andra tjejer. Oavsett hur mycket du betyder för honom.

TREX
2011-12-10, 18:00
Så ni menar att ni vill ha sex direkt ni ser en naken tjej.? Jag trodde faktiskt det krävdes mer än så.

Exakt hur mycket tror du med din kyrkliga uppfostring att det behövs? Att ni bokstavligen talat sätter er i knät på oss?

Jag kanske inte vill men jag kommer ABSOLUT tänka tanken.

Redigering: Äh vem fan försöker jag lura.

Sheogorath
2011-12-10, 18:34
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Ah. Rasera en välfungerande relation med goda framtidsutsikter, såra min livskamrat och totalförstöra för mig själv för att jag känner attraktion till någon bimbo på gymmet. Bra där. Utmärkt förslag. Det ska jag göra.

Asdf
2011-12-10, 18:37
Ingen aning jag kan bara tala för mig själv.. men är jag riktigt jäkla tokkär i min pojkvän så finns ingen sexuell attraktion till någon annan. Skulle det möjligtvis vara så att jag var det (tex en manlig arbetskompis) hade jag ganska snabbt förstått att något är fel i det förhållandet jag är i .

Jag avundas verkligen de som inte känner attraktion mot andra av motsatt kön när de är tillsammans med någon!

Sandra81
2011-12-10, 18:47
Du är född 81 antar jag? Jag är nämligen förvånad över att du tycker som du gör i ditt inlägg och ändå har levt i 30 år.

Japp det är många som förvånas över mina inlägg men jag skiter i vilket. jag kan och blir inte attraherad av en annan grabb om jag är i ett förhållande jag trivs i .. likaväl som jag inte tänder på mina killkompisar.

Carolinew
2011-12-10, 18:53
Jag har inte läst mer än sista sidan här nu men jag får ändå ställa mig lite på Sandras sida. Det är en gigantisk skillnad på att tycka att någon ser bra ut, och att faktiskt bli attraherad. För att bli attraherad krävs så otroligt mycket mer. Såpass mycket att kanske inte en enda kille i ens omgivning når upp till de kraven.

Sen beror det ju på om den man är tillsammans med faktiskt är "mannen i ens liv" eller ej. Många verkar ju vara tillsammans med varandra trots stor osäkerhet om det är rätt eller ej och då kan jag förstå att det är lätt att dessa personer börjar glo och tänka tankar kring andra än sin partner.

Om jag är kär så nollställs alla andra människor runtomkring, hur snygga/trevliga de än är. Lite opraktiskt men ja, så fungerar jag. Så mitt svar på TS fråga blir väl att JA, det fungerar utmärkt att vara kompis med killar, bortsett från den stackare som jag råkar falla för då.

TREX
2011-12-10, 18:56
Jag har inte läst mer än sista sidan här nu men jag får ändå ställa mig lite på Sandras sida. Det är en gigantisk skillnad på att tycka att någon ser bra ut, och att faktiskt bli attraherad. För att bli attraherad krävs så otroligt mycket mer. Såpass mycket att kanske inte en enda kille i ens omgivning når upp till de kraven.

Sen beror det ju på om den man är tillsammans med faktiskt är "mannen i ens liv" eller ej. Många verkar ju vara tillsammans med varandra trots stor osäkerhet om det är rätt eller ej och då kan jag förstå att det är lätt att dessa personer börjar glo och tänka tankar kring andra än sin partner.

Om jag är kär så nollställs alla andra människor runtomkring, hur snygga/trevliga de än är. Lite opraktiskt men ja, så fungerar jag. Så mitt svar på TS fråga blir väl att JA, det fungerar utmärkt att vara kompis med killar, bortsett från den stackare som jag råkar falla för då.

Återigen, NEJ.. NEJ NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ.

Du talar utifrån DITT perspektiv och det är precis vad videon handlar om; Alla tjejer säger att JA män och kvinnor kan vara kompisar och alla män säger NEJ kvinnor och män kan INTE vara kompisar.

Du står ju bara för en faktor utav två, hur vet DU vad dina killkompisar tänker och fantiserar om dig? Bara för att det fungerar ifrån ditt håll, behöver det inte vara tvåspårigt.

Sandra81
2011-12-10, 18:58
Jag har inte läst mer än sista sidan här nu men jag får ändå ställa mig lite på Sandras sida. Det är en gigantisk skillnad på att tycka att någon ser bra ut, och att faktiskt bli attraherad. För att bli attraherad krävs så otroligt mycket mer. Såpass mycket att kanske inte en enda kille i ens omgivning når upp till de kraven.

Sen beror det ju på om den man är tillsammans med faktiskt är "mannen i ens liv" eller ej. Många verkar ju vara tillsammans med varandra trots stor osäkerhet om det är rätt eller ej och då kan jag förstå att det är lätt att dessa personer börjar glo och tänka tankar kring andra än sin partner.

Om jag är kär så nollställs alla andra människor runtomkring, hur snygga/trevliga de än är. Lite opraktiskt men ja, så fungerar jag. Så mitt svar på TS fråga blir väl att JA, det fungerar utmärkt att vara kompis med killar, bortsett från den stackare som jag råkar falla för då.

miljarder + till dig.. kunde inte skrivit det bättre.

stridis
2011-12-10, 19:01
Återigen, NEJ.. NEJ NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ.

Du talar utifrån DITT perspektiv och det är precis vad videon handlar om; Alla tjejer säger att JA män och kvinnor kan vara kompisar och alla män säger NEJ kvinnor och män kan INTE vara kompisar.

Du står ju bara för en faktor utav två, hur vet DU vad dina killkompisar tänker och fantiserar om dig? Bara för att det fungerar ifrån ditt håll, behöver det inte vara tvåspårigt.

miljarder + till dig.. kunde inte skrivit det bättre.

Carolinew
2011-12-10, 19:02
Återigen, NEJ.. NEJ NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ.

Du talar utifrån DITT perspektiv och det är precis vad videon handlar om; Alla tjejer säger att JA män och kvinnor kan vara kompisar och alla män säger NEJ kvinnor och män kan INTE vara kompisar.

Du står ju bara för en faktor utav två, hur vet DU vad dina killkompisar tänker och fantiserar om dig? Bara för att det fungerar ifrån ditt håll, behöver det inte vara tvåspårigt.

Jag har aldrig påstått något annat än just det faktum att jag utan problem kan vara kompis med killar. Hur killar tänker har jag inte sagt ett knyst om, för det har jag ingen aning om. Du missförstod mig med några ljusår där.

Semiramis
2011-12-10, 19:04
Men då kan jag anse att det är nått som är fel.. Visst att man kan tycka någon annan människa är snygg, vacker, likaväl som jag kan tycka att en möbel är det.. men attraktion är ett dragningskraft till en annan person sexuellt.

Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.Jag blir inte vaccinerad mot sexuell attraktion bara för att jag är i ett lyckligt förhållande. Och det blir nog inte min partner heller. Jag ser inte det som ett problem.

TREX
2011-12-10, 19:08
miljarder + till dig.. kunde inte skrivit det bättre.

Sandra91, bara för att DU inte har några tankar om dina killkompisar betyder det inte att dina killkompisar inte har det om dig. Och då spelar det ingen som helst roll hur kyrklig du är eller det faktum att du är uppvuxen på Gudhems kloster, då fungerar inte eran relation som DU tror att den gör.

Sandra | Sandras kompis

--------|\/\/\/\/\/\

- = Frid och fröjd/Allt är bra
\/\ = Det går upp och ner, det är inte 100%.

Ledsen, men för dig kanske det hela ser rakt och normalt ut, men för din kompis MC Conny ser det annorlunda ut.

Mats J
2011-12-10, 19:08
Är du sexuellt attraherad av en annan person medans du är i ett förhållande så borde du kanske tänka över situationen.

Va fan, jag är sexuellt attraherad av typ alla kvinnor, från Maggan 64 år på jobbet, till fitness brudarna på gymmet, trots att jag är lyckligt gift och aldrig skulle byta ut min fru.

Mitt svar på TS fråga, NEJ!!! Om du inte är bög och således inte tänder på tjejer.

Sandra81
2011-12-10, 19:10
Jag blir inte vaccinerad mot sexuell attraktion bara för att jag är i ett lyckligt förhållande. Och det blir nog inte min partner heller. Jag ser inte det som ett problem.

Det är väl upp till var och en hur man känner och vad man tycker är okej i ett förhållande..men jag hade då aldrig kunna känt mig ärlig mot min partner om jag gick runt å var smått attraherad av tex en killkompis.

TREX
2011-12-10, 19:16
från Maggan 64 år på jobbet

:naughty:

Sandra81
2011-12-10, 19:18
Sandra91, bara för att DU inte har några tankar om dina killkompisar betyder det inte att dina killkompisar inte har det om dig. Och då spelar det ingen som helst roll hur kyrklig du är eller det faktum att du är uppvuxen på Gudhems kloster, då fungerar inte eran relation som DU tror att den gör.

Sandra | Sandras kompis

--------|\/\/\/\/\/\

- = Frid och fröjd/Allt är bra
\/\ = Det går upp och ner, det är inte 100%.

Ledsen, men för dig kanske det hela ser rakt och normalt ut, men för din kompis MC Conny ser det annorlunda ut.

Så du menar på fullaste allvar att killar tänder och attraheras av alla tjejer dom ser?:confused: min vän "conny" kanske inte ens gillar tjejer med långt hår och gröna ögon. är han endå attraherad av mig?

Mats J
2011-12-10, 19:22
min vän "conny" kanske inte ens gillar tjejer med långt hår och gröna ögon. är han endå attraherad av mig?

Ha ha, naiv. :smash:

Jag skrev ju nyss att jag attraheras tom. av Maggan 64 år på jobbet.. Hon har ju rätt ok bröst *drool*

TREX
2011-12-10, 19:23
Så du menar på fullaste allvar att killar tänder och attraheras av alla tjejer dom ser?:confused: min vän "conny" kanske inte ens gillar tjejer med långt hår och gröna ögon. är han endå attraherad av mig?

Kanske inte just "conny" men sannolikheten för att någon av dina polare gillar dina bröst, din rumpa, dina ögon eller ditt långa hår (Fan är det inte väldigt många som tänder på tjejer med långt hår??), ditt leende eller vad som helst finns hur mycket som helst man kan tända på, är typ lika hög som att solen går upp i morgon.

Jompan
2011-12-10, 19:23
Denna tråd får mig att tänka på boken "Män är från mars, kvinnor från venus".

Vi är olika som individer, uttrycker oss ibland olika osv, listan kan göras lång. Bara för att man som kvinna är på ett visst sätt betyder inte automatiskt att män är/borde vara likadana. Ju förr man kan acceptera skillnader som finns och att det inte behöver vara av ondo desto mindre bekymmer/konflikter behöver man hamna i.

Som Yes skrev, en man kan få syn på en vacker attraktiv kvinna även om han är i ett förhållande men behöver inte ha nån sorts vilja att följa upp på det. Kan man som kvinna acceptera att så är fallet kan man få betydligt mer harmoniska förhållanden. I mina förhållanden har jag oftast vetat vad killen går igång på och t.o.m. visat på min kille när jag själv får syn på en tjej som kanske har dem attributen.

Sen att vi kvinnor inte alltid har lika lätt att bli "attraherade" av det andra könet, har ju inget med att en man kanske har lättare för det, eller att dem för den skull måste beskrivas som svin. För oss kvinnor krävs kanske oftast mer personliga egenskaper än bara en snygg kille. Jag vågar kanske gå så långt till att säga att vi kvinnor kan bli attraherad av en mindre snygg man om andra egenskaper är attraherande.

L-Sami
2011-12-10, 19:26
min vän "conny" kanske inte ens gillar tjejer med långt hår och gröna ögon. är han endå attraherad av mig?

Nej, så behöver det inte vara. Alla killar attraheras inte av av alla tjejer trots tuttar de innehar.

Tolkia
2011-12-10, 19:32
Jag tycker att begreppsförvirringen verkar vara enorm. Mitt intryck är att folk använder t.ex. attraktion på helt olika sätt, och då är det ganska givet att man kommer att komma till hela olika slutsatser, och bprata förbi varandra.

stridis
2011-12-10, 19:35
Jag tycker att begreppsförvirringen verkar vara enorm. Mitt intryck är att folk använder t.ex. attraktion på helt olika sätt, och då är det ganska givet att man kommer att komma till hela olika slutsatser, och bprata förbi varandra.

Ja, ena sidan är förvirrad vad som menas med sexuell attraktion.

TREX
2011-12-10, 19:37
Sen är det väldigt många här inne som pratar om att "Tjejer kan visst vara kompis med killar" inte att "Tjejer och killar kan vara kompisar med varandra", Sandra91 har ju ingen susning om vad hennes kompisar tänker om henne när lampan är släckt.

Det är lite för enspårigt.

rajjan_dammit
2011-12-10, 19:43
Men då är det väl knappast en vanlig vänrelation

Nej eftersom de inte kan existera :)

Springer
2011-12-10, 19:44
(googla på sociologen Kinsey för den mest revolutionerande forskningen om människor sexualvanor någonsin)

Eller ännu hellre, se filmen! www.imdb.com/title/tt0362269

(Kanske inte med morsan, då)

Tolkia
2011-12-10, 19:47
Sen är det väldigt många här inne som pratar om att "Tjejer kan visst vara kompis med killar" inte att "Tjejer och killar kan vara kompisar med varandra", Sandra91 har ju ingen susning om vad hennes kompisar tänker om henne när lampan är släckt.

Det är lite för enspårigt.
Om det är vad du hänger upp dig på, så undrar jag varför du inte reagerar på att majoriteten i tråden, inklusive dig, snarast talar om huruvida "killar kan vara kompis med tjejer" och inte om "tjejer och killar kan vara kompisar med varandra"?

rajjan_dammit
2011-12-10, 19:54
Alltså, jag förstår att tjejer kan tycka att självklart går det att bara vara vänner eftersom de inte har någon sexuell attraktion och de tror att killen inte har det.
Men varför fortsätta tjata om att DET VISST GÅR när majoriteten killar säger att ni har fel i att vi inte känner sexuell attraktion till våra kvinnliga vänner.

Men det är klart... det gäller väl inte just ERA speciella vänner.

TREX
2011-12-10, 19:58
Om det är vad du hänger upp dig på, så undrar jag varför du inte reagerar på att majoriteten i tråden, inklusive dig, snarast talar om huruvida "killar kan vara kompis med tjejer" och inte om "tjejer och killar kan vara kompisar med varandra"?

För att för tjejer verkar det vara helt glasklart att så är fallet, det går jättebra att vara bästis med en kille medan vi män ser det ifrån en annan synvinkel.

Aight
2011-12-10, 20:04
Eller ännu hellre, se filmen! www.imdb.com/title/tt0362269

(Kanske inte med morsan, då)

Den var ovärd, 2h och skittråkig

Springer
2011-12-10, 20:07
Okej, jag tyckte den var rätt bra faktiskt.