handdator

Visa fullständig version : Yaa man. Vad tror ni om det här passet?


Qudatullah Jamal
2011-12-08, 22:56
Hej!!!:)

På grund av tidsbrist på senaste så har jag tyvärr tvingats göra väääldigt snabba pass hemma istället både igår och idag. Jag är en ung grabb som vill bli stor och stark snart.

Det blev i alla fall nån form av cirkelträning med bara kroppsvikten där jag inte hade någon vila alls...

10rep Chins
15rep knäböj
25 crunches
15 Armhävningar

Detta blev totalt 4 rundor på detta och jag blev klar på ganska exakt 10min. Fick upp flåset ganska duktigt och kände att mjölksyran var med mig nästan hela tiden.

Då det finns några på forumet som är lite, lite bättre än vad jag är på det här med träning så tänkte jag bara fråga - VAR DET HÄR I PRINCIP VÄRDELÖST ELLER VAR DET HELT OK TRÄNING, ELLER???!!?! :):)

ceejay
2011-12-08, 22:58
värdelöst är det inte, men maxstyrkan kommer inte ökas nämnvärt. Lite uthållighetsträning över det hela blir det väl

limenka
2011-12-08, 22:58
Värdelöst var det inte. VARFÖR SKULLE DET VARA DET?

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:00
Värdelöst var det inte. VARFÖR SKULLE DET VARA DET?

Visste att nån skulle säga så. Men I PRINCIP då?

Commando1980
2011-12-08, 23:04
Hej!!!:)

På grund av tidsbrist på senaste så har jag tyvärr tvingats göra väääldigt snabba pass hemma istället både igår och idag. Jag är en ung grabb som vill bli stor och stark snart.

Det blev i alla fall nån form av cirkelträning med bara kroppsvikten där jag inte hade någon vila alls...

10rep Chins
15rep knäböj
25 crunches
15 Armhävningar

Detta blev totalt 4 rundor på detta och jag blev klar på ganska exakt 10min. Fick upp flåset ganska duktigt och kände att mjölksyran var med mig nästan hela tiden.

Då det finns några på forumet som är lite, lite bättre än vad jag är på det här med träning så tänkte jag bara fråga - VAR DET HÄR I PRINCIP VÄRDELÖST ELLER VAR DET HELT OK TRÄNING, ELLER???!!?! :):)

Bättre än inget. Värdelöst i längden om du vill bygga muskler.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:08
Men vilka intentsägande svar man får här!!:cryout:
Tror jag fanimej sätter mig med en gorbys och runkar nästa gång jag inte kan vara på gymmet då. Grrrrr...


Men tack ändå!

Commando1980
2011-12-08, 23:10
Men vilka intentsägande svar man får här!!:cryout:
Tror jag fanimej sätter mig med en gorbys och runkar nästa gång jag inte kan vara på gymmet då. Grrrrr...

Men vad vill du ha för svar då? Du blir inte stor av sådana pass. Men det är ju bättre än inget och kan fungera som ngn form av brygga/aktiv återhämtning tills nästa gympass.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:11
Men vad vill du ha för svar då? Du blir inte stor av sådana pass. Men det är ju bättre än inget och kan fungera som ngn form av brygga/aktiv återhämtning tills nästa pass.

Om vi säger så här då - hur många sådana här pass tror du jag skulle behöva göra för att märka av en liten förbättring i prestation?:)

Commando1980
2011-12-08, 23:14
Om vi säger så här då - hur många sådana här pass tror du jag skulle behöva göra för att märka av en liten förbättring i prestation?:)

För att växa krävs det progressivt tyngre vikter.

Hur långt är ett snöre?

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:19
Jaha?!! Men då var det ju värdelöst då!

willtjam
2011-12-08, 23:21
Om vi säger så här då - hur många sådana här pass tror du jag skulle behöva göra för att märka av en liten förbättring i prestation?:)

Ett pass? Nästa pass orkar du nog en armhävning och en knäböj till. Då har du helt plötsligt förbättrat din prestation.

Commando1980
2011-12-08, 23:22
Jaha?!! Men då var det ju värdelöst då!

Det fattas ett R i ditt förnamn.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:23
Ett pass? Nästa pass orkar du nog en armhävning och en knäböj till. Då har du helt plötsligt förbättrat din prestation.

Är det så tror du?

Det fattas ett R i förnamn.

Vad säger du för nåt?

Commando1980
2011-12-08, 23:25
Är det så tror du?



Vad säger du för nåt?

Qudratullah

willtjam
2011-12-08, 23:27
Är det så tror du?

Ja. Kroppen anpassar sig.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:43
Qudratullah

Nej.

Commando1980
2011-12-08, 23:43
Nej.

Jag föreslår att du kommer tillbaka och trollar som Ahmed Segelius alternativt Magomed Ummah Zilberstein.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:45
Jag föreslår att du kommer tillbaka och trollar som Ahmed Segelius alternativt Magomed Ummah Zilberstein.

?? Vad har jag gjort dig?

Commando1980
2011-12-08, 23:48
Shlomo Hodorowicz funkar också.

Qudatullah Jamal
2011-12-08, 23:50
Ge dig på någon i din egen storlek/ålder istället.

frogmachine
2011-12-09, 00:02
vadå uthållighetsträning ceejay? allt som inte är 1-3 reps är inte uthållighet

aranada05
2011-12-09, 00:14
Tror inte det är dåligt, snarare tvärt om. Ifall det sker någon gång ibland mellan "riktiga" gympass med tunga vikter. Tror det blir "dåligt" först när det blir veckor med enbart sådan träning.

Vill du så kan du ju göra det så jobbigt som möjligt för dig, typ "reps" med konstant spänning i muskeln. En-bensböjar kan du ju köra för att på så sätt öka belastningen. Även en-arms armhävningar är fina :-) om du vet att det kommer bli mycket hemmaträning kan jag rekommendera att göra en tung säck :-) om du söker hittar du massor om hur du gör en, samt övningar om du har dålig fantasi ;-) lycka till!

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk