handdator

Visa fullständig version : Armbåge, inre ledband?


delta_mats
2011-12-07, 20:41
Hallåj. Jag misstänker att jag har ett översträckt inre ledband i armbågen. Har ej kollat upp det hos läkare eller dyligt, och jag lider inte av skadan om jag inte belastar fel.
Uppkom efter en bjj match i våras, och har nog dragit till den på träning en eller ett par gånger sedan dess också.
Nu har jag vilat från bjj några månader och kör endast styrketräning, men kan jag rehaba detta på något vis eller är det endast lång och tråkig vila som gäller?

GLC
2011-12-07, 20:48
När uppkom skadan, i ett lås? Vilket?

delta_mats
2011-12-07, 21:33
Ja i ett lås, armbar med armen utsträckt. Känner av skadan om jag belastar armbågen på samma vis som om jag skulle köra armbrytning. Nu när jag skrev det så kommer jag ihåg att jag drog upp skadan ordentligt efter en armbrytning i somras också.

delta_mats
2011-12-30, 00:09
Bump.

Har på sistone även haft något knas med min ena handled, mot tummen till. Först trodde jag på typ en stukad tumme, men det har mer och mer känts som att det ändå är mot handleden till. Vad kan detta vara för något? Om jag sitter med min överarm avslappnad rakt ner, och har underarmen 90 grader och framåt, med handflatan mot golvet (som om man studsar en boll mot golvet) om jag tar tag med den andra handen och vrider den onda handleden så tummen pekar ner mot golvet smärtar det rejält.

Känns som att kroppen faller samman, har skador och krämpor snart överallt.