handdator

Visa fullständig version : Knä problem


Situation
2011-12-06, 22:16
Tjena grabbar!

Har de senaste veckorna haft problem med knät när jag kör benböj. Får ont i insidan på höger knä när jag kör. På 80-90 kg går det bra men när jag börjar lasta upp 130 kg får jag direkt ont i knät, brukar göra ont de första repsen å sen gå över. Har aldrig haft problem med knät innan å börjar fundera vad de kan vara? Är de nån av er som har någon aning om vad det kan vara eller har stött på ett liknande problem.

Scratch89
2011-12-07, 13:02
Hur är det med rörligheten? Inte bara framsida och baksida lår, utan även dina adduktorer och abduktorer (adduktor magnus, gracilis och tensor fascia latae, t.ex).

Situation
2011-12-07, 20:03
Ja är rätt stel i kroppen, är före detta hockeyspelare så man är lite som ett kylskåp ibland:P

Scratch89
2011-12-09, 10:44
Testa och få upp rörligheten och se om det hjälper. Att vara stel i adduktorerna är inte direkt ovanligt, och är man så pass orörlig att det drar i knäna måste man göra något åt det.
Anledningen till att det blir värre vid högre belastning kan vara att de stela musklerna hamnar i sitt svagaste läge och således inte orkar hålla emot.

Situation
2011-12-10, 23:15
okej ska göra de, tack för tipset!:)