handdator

Visa fullständig version : Illamående vid träning


General Disarray
2011-12-06, 17:50
Har de senaste 2 veckorna börjat deffa ganska seriöst genom att dra ner på kolhydraterna. Väger inte min mat men har nästan helt tagit bort kolhydrater från min kost, förutom någon tugga ris om dagen ungefär, och liiite annat.
Har vid många träningspass dessa två veckor börjat känna mig lite lätt illamående/yr cirka 15-20 minuter in i passen. Det är ju såklart inte alls kul, då man känner en lust att avsluta träningen tidigare än förväntat. *grr*

Någon som känt liknande under deff? Eller kan det bero på något annat?
tacksam för svar.

Ronn
2011-12-06, 17:53
Märkligt approach på deff, du tar bort det födoämne som är viktigast för akut muskelprestation, klart du känner dig trött då.

Gör om gör rätt börja räkna kalorier och ta inte bort alla kolhydrater.

Idefi
2011-12-06, 17:54
Du kanske får i dig extremt lite kalorier, då du inte räknar dom? Lätt att det kan bli alldeles för lite.
Kanske dricker dåligt med vatten?

General Disarray
2011-12-06, 18:07
Har funderat många gånger på att börja räkna dom, men känns som att det ändå bara kommer bli fel eftersom jag äter i skolan och där blir det lite svårare... något tips angående det?
Dricker mycket vatten.

Taalamon
2011-12-06, 18:31
Det problemet har jag också om jag har ätit för lite kolhydrater (går själv på bli smalare-diet). Har heller inget "djävlar o anamma" då heller. För mig löses det med att ta t.ex knappt 1 dl pasta till middagen, förutom grönsaker o protein, när jag tränar på kvällen

MangeByggarn
2011-12-06, 19:00
Med illamående menar du spykänsla? Brukar få det om jag äter för mycket innan träning.

Testa träna på tom mage.

General Disarray
2011-12-06, 19:07
Äter alltid minst 1½ timme innan träning. Med illamående menar jag lusten att sätta mig ner, sätter jag mig inte ner utan kör ett set till känns det som jag vill spy.

Ronn
2011-12-06, 19:11
Har funderat många gånger på att börja räkna dom, men känns som att det ändå bara kommer bli fel eftersom jag äter i skolan och där blir det lite svårare... något tips angående det?
Dricker mycket vatten.

Om du brukar kunna ligga på balans som du normalt äter, ät så fast ät mindre? :cool: