handdator

Visa fullständig version : Varför trampade aldrig de söta flickorna i hundbajs?


filmjölk
2011-12-06, 13:38
Jag fick just en flashback från Högstadiet (tusen år sedan), som för mig var en ganska omvälvande tid. Jag var allt annat än cool och fick aldrig pussa de söta flickorna, trots att jag försökte ganska enträget med både coolheten och pussandet.

Något som jag finner udda är att de söta flickorna i klassen/skolan aldrig gjorde bort sig. De trampade aldrig i hundbajs, de fes aldrig högljutt samtidigt som de nös, de ramlade aldrig på skolgymnastiken, de tände aldrig cigaretten i fel ände, de ramlade aldrig på arslet vid halka, de spillde aldrig ut sitt glas vid skollunchen.

Hur kommer detta sig? har Gud fader själv sagt: "Dig som jag har välsignat med att vara söt som socker, ha ett smittande skratt och tidigt få tuttar, dig välsignar jag även med förmågan att aldrig göra bort sig!"

Numera, eoner senare, är jag gift med en av dom, och tro fasen att det håller i sig. min fru tänder alltid ciggen rätt, trampar aldrig i hundbajs, hon fiser inte samtidigt som hon nyser, och spiller aldrig.

jag finner detta ytterst orättvist.

Pernam
2011-12-06, 13:41
Tja, men hon gifte sig ju med klassens tönt? Det är väl en form av att göra bort sig? Nästan som att trampa i hundbajs?

General Disarray
2011-12-06, 13:42
det ligger faktiskt nåt i det du säger...

Madame
2011-12-06, 13:48
:laugh:

de kanske är mer förutseende och försiktiga av sig?



Jag har aldrig varit en sån där tjej som du talar om. Jag trampade i en koskit som fyllde räfflorna under mina seglarskor, jag råkade musfjärta en gång på skolgympan, jag fick aldrig ens tjuvröka med de koola barnen, jag fick en snöboll med is kastad rakt på örat. Å andra sidan var jag ingen söt tös, jag fick tuttar sent också :(

filmjölk
2011-12-06, 14:00
Tja, men hon gifte sig ju med klassens tönt? Det är väl en form av att göra bort sig? Nästan som att trampa i hundbajs?

hahahahaaa

Pirko
2011-12-06, 14:03
Det gjorde dom visst.
Kommer fortfarande ihåg en brutta, skulle försöka gå förbi oss lite nonchalant. Fem meter senare halkade hon och flög säkert 1.5m i luften rakt ner på arslet, fan så vi garvade.

Eller när klassens snyggaste brud sprang mot dörren för att slippa snöbollarna, 2m innan halkar hon och glider ner i spagat mellan dörren och fastnar. Alla garvade (Förutom en, som hjälpte henne. "Han var en gentleman"..).

Sen hade vi en här på forumet som också drog ner hennes byxor mitt i korridoren, fick se hela skönheten i string. Det gjorde mkt för en 15-årig grabb. Kan säga att jag inte gick till lektionen efter det, utan hängde ett tag på toan.

Så visst hände det. Men oftast var det en stackars jävel som oftast fick bli förnedrad, men då oftast pga någon med flit gjorde så det hände.

hugok
2011-12-06, 14:31
Dom var väl väldigt måna om att behålla sin status och vara lite extra försiktig med allt de gör.

jimmyboy
2011-12-06, 14:41
Social kompetens? Eller bara ren tur, möjligtvis en blandning. De gör nog bort sig en hel del, även om det inte syns. Folk är bra på att dölja saker ;)

Mental
2011-12-06, 15:44
Tja, men hon gifte sig ju med klassens tönt? Det är väl en form av att göra bort sig? Nästan som att trampa i hundbajs?

Nu fick det bli en ny signatur.

Kiefz
2011-12-06, 15:53
Såhär tror jag. Tjejer har simultanförmåga, det har inte män. En tjej kan både tänka på vart hon sätter fötterna, pluta med läpparna, svanka som en anka och tända en cigg på en och samma gång.

Vi män däremot kan bara göra en sak i taget och det var därför vi stötte på patrull. Försökte man se cool ut, spänna biceps och plocka fram den där riktigt sexigt, farliga blicken så hade man inte ha blekaste aning om vart man satt fötterna eller åt vilket håll ciggen var vänd. Gick man istället, tvärt om, runt och ständigt kollade vart man satte fötterna så kunde man istället inte samtidigt också se cool ut. Då gick man där, framåtlutad, med öppen mun, koncentrerat stirrades i backen och var totalt omedveten om vad som försegick runt omkring. Det var helt enkelt hopplöst!

..och killarna som faktiskt lyckades med detta var alltså tjejiga av sig, mer simultanförmåga för att dom var mindre män än oss. Det gäller såklart alla killar som förstod sig på kvinnor redan i tidig ålder eller på något vis lyckades bättre än mig i sociala situationer där tjejer var inblandade. Dom kände igen sig själva i flickorna just för att dom själva också var som flickor hela bunten. Således inget att vara avundsjuk på.

:cryout:

mattilainen
2011-12-06, 15:56
jag tror det har att göra med att man inte la märke till när de "populära" gör bort sig på samma sätt som om någon som är lite udda gör bort sig. Då kommer man ihåg det.

Typ som när jag gick i 5:an och en kompis till mig fes i klassrummet. Alla tjejerna "ÅH HAN FES FAN VAD ÄCKLIGT" och typ tittade snett och grejer. Sedan så fes en av "de coola" killarna och då skrattade bara tjejerna och sedan glömde bort det, typ.

Kan ha att göra med det.

Loke
2011-12-06, 16:01
Kom det inte ny forksning nyligen som visade på att just kroppskontroll hängde väl ihop med hur man fungerade socialt i skolan? Alltså, de med bra kroppskontroll blir populära. Då spekulerade det om att även kommunikation till stor del beror på kroppspråk, vilket även det blir sämre för den med dålig kroppskontroll.

Det tror jag vi alla kan hålla med om, klassens tönt var ju alltid han som stod stilla mitt på planen när man lirade fotboll. Och han såg ju obekväm ut i alla andra lägen också.

Finns väl lite undantag iofs.

filmjölk
2011-12-06, 16:50
Det gjorde dom visst.
Kommer fortfarande ihåg en brutta, skulle försöka gå förbi oss lite nonchalant. Fem meter senare halkade hon och flög säkert 1.5m i luften rakt ner på arslet, fan så vi garvade.

Eller när klassens snyggaste brud sprang mot dörren för att slippa snöbollarna, 2m innan halkar hon och glider ner i spagat mellan dörren och fastnar. Alla garvade (Förutom en, som hjälpte henne. "Han var en gentleman"..).

Sen hade vi en här på forumet som också drog ner hennes byxor mitt i korridoren, fick se hela skönheten i string. Det gjorde mkt för en 15-årig grabb. Kan säga att jag inte gick till lektionen efter det, utan hängde ett tag på toan.

Så visst hände det. Men oftast var det en stackars jävel som oftast fick bli förnedrad, men då oftast pga någon med flit gjorde så det hände.

Ok jag kan ge dig första där, men andra och tredje stycket var det ju inte den snygga tjejen som gjorde bort sig, utan gänget med snöbollarna och byxnerdragaren samt skoldassmasturbatören.

Fishtank
2011-12-06, 16:55
jag tror det har att göra med att man inte la märke till när de "populära" gör bort sig på samma sätt som om någon som är lite udda gör bort sig. Då kommer man ihåg det.

Typ som när jag gick i 5:an och en kompis till mig fes i klassrummet. Alla tjejerna "ÅH HAN FES FAN VAD ÄCKLIGT" och typ tittade snett och grejer. Sedan så fes en av "de coola" killarna och då skrattade bara tjejerna och sedan glömde bort det, typ.

Kan ha att göra med det.

This

filmjölk
2011-12-06, 16:59
jag tror det har att göra med att man inte la märke till när de "populära" gör bort sig på samma sätt som om någon som är lite udda gör bort sig. Då kommer man ihåg det.

Typ som när jag gick i 5:an och en kompis till mig fes i klassrummet. Alla tjejerna "ÅH HAN FES FAN VAD ÄCKLIGT" och typ tittade snett och grejer. Sedan så fes en av "de coola" killarna och då skrattade bara tjejerna och sedan glömde bort det, typ.

Kan ha att göra med det.

Hmmm kanske är du något på spåret här. Jag kommer ihåg flera tillfällen när jag ville vara lite lustig i klassrummet och kläckte ur mig något som skulle vara roligt. Några av killarna skrattade oftast, samt en utav tjejerna (som var väldigt snäll) sympatiskrattade. Resten fick jag ingen reaktion ifrån. Efter ett tag sa jag bara det som skulle vara roligt till min coola polare som satt bredvid, så fick han säga det högt istället och då skrattade alla.

Fan vad han fick hångla den killen:) nåja, kanske inte så mycket, men långt mer än vad jag själv fick iaf. han fick nog ta mig tusan tom ligga lite med. Och det var lite av min förtjänst kan jag tänka.

Spartansk
2011-12-06, 18:29
Det handlar om enkel biologi.

1. De tjejer som uppfattas som extra snygga är de som har extra kvinnliga drag (stora bröst, "sött" ansikte, finlemmad, etc.)

2. Kvinnor har bättre kroppskontroll än män.

3. De som är födda mer kvinnliga än andra, har således både bättre kroppskontroll och upplevs som snyggare.

Comme si, comme sa.

Scratch89
2011-12-15, 10:01
Jag bumpar denna underbara tråd.

Loke
2011-12-15, 10:06
Hmmm kanske är du något på spåret här. Jag kommer ihåg flera tillfällen när jag ville vara lite lustig i klassrummet och kläckte ur mig något som skulle vara roligt. Några av killarna skrattade oftast, samt en utav tjejerna (som var väldigt snäll) sympatiskrattade. Resten fick jag ingen reaktion ifrån. Efter ett tag sa jag bara det som skulle vara roligt till min coola polare som satt bredvid, så fick han säga det högt istället och då skrattade alla.

Fan vad han fick hångla den killen:) nåja, kanske inte så mycket, men långt mer än vad jag själv fick iaf. han fick nog ta mig tusan tom ligga lite med. Och det var lite av min förtjänst kan jag tänka.

Folk skrattade faktiskt väldigt mycket åt mina skämt i grundskolan, speciellt tjejerna, men jag fick varken hångla eller ligga ändå. :(

Scratch89
2011-12-15, 10:08
Folk skrattade faktiskt väldigt mycket åt mina skämt i grundskolan, speciellt tjejerna, men jag fick varken hångla eller ligga ändå. :(

Samma här. Jag var alltid den roliga som fick alla tjejer att skratta. Och jag var en "bra vän". Nu i vuxen ålder verkar jag få ligga en del, men det är ju fortfarande grundskolans värderingar som hänger kvar.

Loke
2011-12-15, 16:46
Själv sågs jag nog inte direkt som en bra vän, jag var nog bara lite för osäker för att utnyttja läget :)

hidden
2011-12-15, 17:09
Så kul ni verkade ha i grundskolan? Själv spelade jag CS.

Grazzafukkinrazzi
2011-12-15, 18:04
Samma här. Jag var alltid den roliga som fick alla tjejer att skratta. Och jag var en "bra vän". Nu i vuxen ålder verkar jag få ligga en del, men det är ju fortfarande grundskolans värderingar som hänger kvar.

UHwegwXwwHs